tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

lesilla

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:54

runningkawa schreef:
omdat je mazzel hebt chiqa?
Ik krijg ze ook niet van tig mensen hoor Haha!
En dat is zo bij de meeste bokkers dat het niet om een heleboel mensen gaat Lachen

Ik maar één kaar, al heel lang geleden. Zonder duidelijke reden een heuse scheldtirade. Maar goed half bokt heeft volgens mij een lieve pb van de bokker in kwestie gehad.

Een statje van de scheldpb's zou ook leuk zijn, gewoon uit nieuwsgierigheid welk soort bokker dit doet. Of er een aantal bokkers fanatiek versturen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:54

runningkawa schreef:
omdat je mazzel hebt chiqa?

Nee hoor, want zoals ik al zei heb ze in het verleden wel eens
gekregen...Denk als ik toen niet de wijste was geweest ik ook
heel hoog sta te roepen in een topic als deze Ja
Het boeit me gewoon niet kan dr niets aan doen.

Tallie_Ho schreef:
Ik heb ze ook nog niet gehad.. Maar waarschijnlijk weet men ook wel dat ik mijn reet ermee af veeg

Hele goeide instelling, houden zo Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:56

Citaat:
Nee hoor, want zoals ik al zei heb ze in het verleden wel eens
gekregen...Denk als ik toen niet de wijste was geweest ik ook
heel hoog sta te roepen in een topic als deze
Het boeit me gewoon niet kan dr niets aan doen

plaats ik het hier ook maar...want ik kan het daar gewoon niet met je eens zijn

Citaat:
vaak zal het zo wel werken...maar dus niet altijd...

als iemand irl gevolgd wordt is dat dan ook de schuld door diegene die gevolgd wordt?
In mijn vorige woonplaats woonde een gluurder, stond daar ook om bekend.
Ik ken verschillende mensen waar hij bij gluurde (bij ons gelukkig nooit gedaan)
Maar jij wilt beweren dat al die mensen die last hadden van die gluurder dat aan hunzelf te danken hadden?

Denk dat zulke rare figuren ook wel op bokt zitten...is namelijk gevuld met mensen uit de maatschappij...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:56

Ja zou mooi zijn als dat kon.
Een redelijk alternatief, de mogelijkheid om een pb ongelezen retour afzender te sturen.
Nu kan je pb's wel ongelezen verwijderen maar dan blijven sommige mensen stug doorgaan met pb's te sturen. Als ze duidelijk zien dat je ze niet eens opent, geven ze het misschien eerder op.
Of anders de foei funktie uitbreiden zodat je geen pb's kunt ontvangen van mensen die in jouw foei lijstje staan en dat de afzender daar ook bericht van krijgt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:06

Ik ben er eigenlijk ook tegen.

Op zich zou het wel goed kunnen zijn, maar imo enkel als dan alle bijbehordende pb's van de twee kanten bekeken worden. Want TeM'en op 1 pb is gemakkelijk, maar de pb's de TeM'er zelf verstuurd heeft, moeten dan ook zichtbaar worden.

Anderzijds vind ik het nogal stom dat mensen zelf niet zo volwassen kunnen zijn om normaal tegen mekaar te spreken. Hebben we echt een mod nodig om alle soort berichten in de gaten te houden? Is het zo erg dat we zelf niet meer kunnen praten? Moeten we altijd iedereen kunnen verklikken als die iemand dingen zegt die ons niet aanstaan? Irl hebben we ook niet altijd een advocaat/politieagent naast ons en maar goed.

Ik vind het eigenlijk toch belachelijk dat mods zich in ruzies tussen bokkers onderling moeten gaan moeien. Op het openbaar forum, ok, omdat anderen er dan ook last van hebben. Maar privé? Dat vind ik meer symptoombestrijding, terwijl het probleem bij de bokkers zelf ligt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:08

Eens, wel zoals Tieneke zegt van beide kanten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:09

Maar als iemand je bedreigd aan de voordeur word er meestal ook ingegrepen. Bedreigen en blijvende scheldtirades is een vorm van internetstalking, en dus wel degelijk strafbaar.
En dus is een ingreep van de mods niet zo heel raar.

Omdat we het niet zien, en we er dus niet mee lastig gevallen worden. Maakt iets niet minder erg. Soms erger er is geen remming meer....
En ruzies komen niet altijd van beide kanten, misschien vaak maar lang niet altijd. Soms zijn er andere triggers. Maar beide kanten lezen is inderdaad geen slecht idee.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-08-08 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Neej

runningkawa schreef:
Het moet technisch toch wel mogelijk zijn gewoon de orginele te zenden?
Aan de wet persoons gegevens lijkt me niet veel veranderen omdat het niet openbaar te lezen is.

Ben je verder per pb altijd netjes zul je ook wel niet getemd worden...
Ik denk zelf dat het een heel goed "afschrik" middel is.

O, daarin ben ik het helemaal met je eens hoor, ik heb niet voor niets ja gestemd Knipoog
Bedoelde alleen maar dat wanneer het op de een of andere manier in strijd is met de wet, dat ze het niet eens mógen..

Anoniem

@tieneke
Citaat:
De hele orginele pb geschiedenis tussen die 2 personen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:10

Ja, maar is dat technisch mogelijk?

En dan nog vind ik het eigenlijk te stom dat zoiets nodig zou zijn. Zoals ik eerder zei: symptoombestrijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:12

Tieneke schreef:
Anderzijds vind ik het nogal stom dat mensen zelf niet zo volwassen kunnen zijn om normaal tegen mekaar te spreken. Hebben we echt een mod nodig om alle soort berichten in de gaten te houden? Is het zo erg dat we zelf niet meer kunnen praten? Moeten we altijd iedereen kunnen verklikken als die iemand dingen zegt die ons niet aanstaan? Irl hebben we ook niet altijd een advocaat/politieagent naast ons en maar goed.

Heel mooi verwoord, had het niet beter gekunt.
En mensen laten we niet doordraven, we hebben het nu over een zielig triest PBtje niet over een gluurder of aanrander die jou op staat te wachten bij de deur.
Anders is deze discussie imo zinloos.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:13

Het past trouwens wel in de regeltjesdrang die er op bokt heerst op het moment Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:14

ik denk wel dat het technisch mogelijk is.
Vroehah kreeg je onder in beeld ook de gehele pb geschiedenis te zien met een persoon, kon je alles terug lezen.

chiqa..jij weet niet waar je over praat..jij weet niet wat er in pb's staat en het gaat ook niet over een enkel pbtje...
Sorry, maar op deze manier kom je niet respectvol over.
Niet mee eens zijn, prima..maar zeggen dat het maar pb's van niets zijn daar weet jij niets van af...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:15

Tieneke schreef:
Ja, maar is dat technisch mogelijk?

En dan nog vind ik het eigenlijk te stom dat zoiets nodig zou zijn. Zoals ik eerder zei: symptoombestrijding.

Wat zie je dan als een oplossing dat geen symptoombestrijding is. Dit gebeurd dagelijks in de maatschappij, bij opkomst van internet is er gewoon een verschuiving geweest. Dus helaas heel natuurlijk fenomeen.

Enige dat ik als niet symptoombestrijding zie is therapie, maar dat is een optie die niet mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-08-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:15

Sja, ik denk dat mensen dan eerder moeten kijken naar de aanleiding van die pb's dan naar de pb's zelf. Waarom krijgt iemand zulke pb's? Omdat ze altijd poeslief zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:16

Ik ben voor.
Niet alleen ivm scheld pb's, maar ook voor spam pb's die tegenwoordig steeds vaker voorkomen. Nu kan je die PB kopieren en naar een mod sturen, maar temmen is dan veel makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:17

nee hoor, die mensen zijn niet altijd poeslief...beweerd ook niemand.
Ik weet dat ik niet peoslief ben... kan ook best wel een lelijke pb verdragen zonder dat ik dan zou temmen hoor Lachen
Maar er zijn wel grenzen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:18

Tieneke schreef:
Sja, ik denk dat mensen dan eerder moeten kijken naar de aanleiding van die pb's dan naar de pb's zelf. Waarom krijgt iemand zulke pb's? Omdat ze altijd poeslief zijn?

Bijvoorbeeld: omdat ze over bepaalde heel wezenlijke zaken een totaal andere mening hebben dan degene die dan de pb stuurt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:20

Tieneke schreef:

Maar dat bedoel ik te zeggen, dat is een mogelijkheid maar hoeft niet altijd te zijn.

Zie het als pesten/geweldpleging/lastigvallen, de persoon kan mede verantwoordelijk zijn door "omega" te zijn. Maar ook gewoon een weerspiegeling van wat de scheldpber haat. Bv. vergelijken met zijn of haar moeder, met een pestkop enz.

Maar goed, als je tot schelden overgaat om de boodschap over te brengen is er al wat mis.

Helaas vind ik het altijd moeilijk om te schrijven wat ik bedoel, hopelijk kan je er wat mee Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-08-08 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:21

Ik denk meer wegens zuigen in andere topics, dingen die de mods niet opvallen. Nogmaals het is maar internet en er zit een mooi knopje op je pc: aan/uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:23

Wendy schreef:
Het past trouwens wel in de regeltjesdrang die er op bokt heerst op het moment

Zal wel aan het weer liggen denk ik, slechte zomer.

runningkawa schreef:
chiqa..jij weet niet waar je over praat..

Jawel hoor noemde net nog een voorbeeld van mn overleden moeder waar een bokker meer over wist te vertellen dan ik zelf, geweldig. Spannend ook.

runningkawa schreef:
jij weet niet wat er in pb's staat en het gaat ook niet over een enkel pbtje...

Nee dat klopt en vind je het heel erg dat ik dat ook zo wil houden?
Een andere bokker heeft hier toch niets mee te maken.
Maar RK waarom maak je je zo ontzettend druk over dit onderwerp, het lijkt haast wel of
je helemaal klaar bent met Bokt.
Waarom zoek je dan niet bv een ander forum waar je dit niet tegenkomt?
Persoonlijk zou ik dat wel doen als ik me zo verrot zou voelen om een regime van een forum
waar niet tegen op te boksen is.

faye schreef:
Nogmaals het is maar internet en er zit een mooi knopje op je pc: aan/uit

Ja mooi he zo simpel Lachen

Tieneke

B_E: Uh nee, want ik ben ook vaak zo iemand en ik heb nog nooit (of misschien 1 keer, jaren geleden) zo'n pb gehad.
En dan nog, als iemand zoiets stuurt, haal je toch je schouders op, je reageert gewoon niet en je pakt er een Libelle of zo bij om af te koelen. Je weet zelf toch beter, wat die woorden ook inhouden. Maar verklikken? Ik vind dat meer zielig eigenlijk...

poes

NEEN omdat...

Ik niet wil dat de mogelijkheid bestaat voor de mods om mijn pb-box te lezen. Want dat gebeurt er nu eenmaal als iemand erop temt. Ik schrijf pb's met de intentie dat ze PRIVé zijn (geen scheldpb's hoor Haha! ) en dan moeten ze dat ook blijven. Anders kun je die dingen net zo goed afschaffen.

En ook omdat ik de mods dat niet wil aandoen, het is al erg genoeg op bokt zelf... Gewoon niet openen of naast je neerleggen. Ik snap dat het héél moeilijk kan zijun voor mensen en heel kwetsend om lelijke pb's te krijgen, maar ik vind eerlijk gezegd nie dat dit een taak voor de mods is.

Je kunt het melden en geloof me, dat blijft wel hangen als die persoon dan ook een keer openbaar over de schreef gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:25

Nee hoor, prima als je dat zo wilt houden.
En op 1 voorbeeld...1pb weet je waarover je praat?
Oke...
opmerking die not done is zeker...maar voor mij gaat het verder dan dat...

En zoals ik eerder heb geschreven, omdat er een paar dingen raar gaan wil dat toch niet zeggen dat je heel bokt niks vindt?
Geen dingen zelf invullen aub Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:27

Omdat er een paar pb's krijgen met dingen in die niet kunnen, moeten niet alle pb's van alle bokkers te lezen zijn. Voor mijn part krijg jij een TeM-knopje in jouw box, maar ik wil dat gewoon niet bij mij.