Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:06

Nouks schreef:
Ik weet ook van betrouwbare bron dat ze absoluut bepaalde mensen beter in de gaten houden dan anderen. Snap ik ook wel, maar het is niet terrecht dat je als je één van die mensen bent echt moet uitkijken met wat je zegt en dat ieder ander met veel meer kan wegkomen.

Betrouwbare bronnen die hun naam eer aan doen, horen dat jou helemaal niet te vertellen Lachen. Dus of ze zijn niet betrouwbaar, of ze spelden je wat op de mouw Ja. Daarnaast is het een loos verhaal, want het is publiek geheim dat er hier op bokt met meerdere maten gemeten wordt, maar daar zijn al diverse topics over geweest.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:08

Nouks schreef:
Barmat schreef:
óf leven we in een mickey mouse wereld waarin kritische vragen stellen niet meer mag en we iedereen op zijn/haar mooie blauwe ogen moeten geloven? Knipoog

Zou toch wat zijn nietwaar?

Haha!

Maar sfeerverziekers aanpakken? VOOR! *stemt*

Neuh, kritische vragen stellen moet mogelijk zijn m.i.
Alleen wordt er nu geen duidelijke grens getrokken tussen wat wel mag en wat niet. Ik snap heus dat het moeilijk is om die grens te trekken, omdat er natuurlijk veel randgevallen zijn van wat wel en niet "kan", maar ik vind dat consequent sfeerverzieken, achterbaks/stiekem aanvallen, recht-in-je-raap-maar-onderbouwd-aanvallen én ongefundeerde harde kritiek in één en dezelfde categorie vallen. Dan moet gewoon niet het ene wel mogelijk zijn en het ander niet.

Om hem maar weer 'ns in de discussie te gooien,

Ik zie soms dingen langskomen waarvan ik denk "ik heb wel 'ns voor minder een OW gekregen"...

Mee eens Ja Dat is ook precies wat ik zeg eigenlijk Lachen Maar de lijn zou hier ook wat rechter getrokken mogen worden, en er minder strikt naar de regels gekeken mogen worden. Niet steeds met het excuus komen van "Tja, we weten er van, maar feitelijk kunnen we pietje nergens op pakken, maar het heeft onze aandacht" Gewoon bannen die hap!

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:10

@barmat: Ja,het zou wel heel erg zijn he,als ik in zo'n korte tijd al OW's had,hahaha! Nee hoor,kan je verzekeren, ben geen,iedereen moet ergens een keertje aan beginnen he? Knipoog Dus nee, ben nog niet zolang "lid"nee, maar dat wil toch niet zeggen dat ik kwade intenties heb? Iedereen is hier ooit "nieuw" gekomen.. Bloos

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:10

Denk dat af en toe kritisch naar de temmer kijken ook geen kwaad zou kunnen.
Gewoon even goed kijken waarom sommige mensen zoveel aktie opwekken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:11

Lovely schreef:
Nouks schreef:
Ik weet ook van betrouwbare bron dat ze absoluut bepaalde mensen beter in de gaten houden dan anderen. Snap ik ook wel, maar het is niet terrecht dat je als je één van die mensen bent echt moet uitkijken met wat je zegt en dat ieder ander met veel meer kan wegkomen.

Betrouwbare bronnen die hun naam eer aan doen, horen dat jou helemaal niet te vertellen Lachen. Dus of ze zijn niet betrouwbaar, of ze spelden je wat op de mouw Ja. Daarnaast is het een loos verhaal, want het is publiek geheim dat er hier op bokt met meerdere maten gemeten wordt, maar daar zijn al diverse topics over geweest.

Denk je niet dat het feitelijk ook onmogelijk is om op zo'n groot forum, met zoveel kapiteins (= moderators) op het schip één richtlijn aan te houden? Zoveel mensen, zoveel moralen, zoveel denkwijzes..... het is heeeeel moeilijk denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:11

Zo ben ik zelf ooit eens geband omdat iemand anders niet zo goed tegen kritiek bleek te kunnen. Toen waren de maten ook wat vreemd verdeeld Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:12

Lovely schreef:

Oh, die betrouwbare bron is in functie absoluut betrouwbaar hoor... Maar werk & privé kan soms wat door elkaar lopen, nietwaar? Alsof een psycholoog nooit aan z'n vrouw vertelt hoe zijn dag op werk is geweest...

Verder: loos alarm? Wellicht. Publiek geheim? Allicht. Ik wil ook niet bereiken dat het bekend wordt dat er met twee maten wordt gemeten, ik zeg alleen dat iedereen gelijk beoordeeld moet worden. Schijnbaar heb je de kern van m'n post even gemist, misschien moet je hem nog eens lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:14

De wens dat iedereen gelijk beoordeel wordt, is ook loos, dat gaat ook niet gebeuren. Zoveel mensen, zoveel meningen en echt objectief wordt een oordeel nooit zolang het uit mensenhersenen komt. Geeft niet, is niet erg, maar het is wel de realiteit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:14

Lovely schreef:
Zo ben ik zelf ooit eens geband omdat iemand anders niet zo goed tegen kritiek bleek te kunnen. Toen waren de maten ook wat vreemd verdeeld Lachen.

Ach dan is er in al die tijd weinig veranderd, is het gemiddelde boktlid nog steeds overtuigd van haar/zijn eigen gelijk
en een ieder die daar iets van durft te zeggen klaag je aan bij de mod's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:16

Lovely schreef:
De wens dat iedereen gelijk beoordeel wordt, is ook loos, dat gaat ook niet gebeuren. Zoveel mensen, zoveel meningen en echt objectief wordt een oordeel nooit zolang het uit mensenhersenen komt. Geeft niet, is niet erg, maar het is wel de realiteit.

Daar hoor je me óók niet over. Dus nogmaals verkeerd gelezen of verkeerd begrepen.

Ik snap dondersgoed dat persoon A de daad van persoon B wellicht anders zal beoordelen dan persoon C of D.

Waar ik minder happy van word, is wanneer persoon A persoon B en persoon C bij een identieke situatie anders behandelt.

Even in Jip-en-Janneke-taal voor Lovely....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:17

Ik denk dat moderators geen heiligen zijn. Ook zij zullen hun voor- en afkeuren hebben. Misschien is dat ook in hun beleid te zien, daar kan ik niet over oordelen vanuit hier. Punt is dat als je een bepaalde positie hebt je je bewust moet zijn dat je gekleurd kijkt en dus heel goed naar je eigen functioneren moet durven kijken.

@ Horsima: heb je topic doorgelezen, maar snap niet waarom daar een slotje op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:19

Nouks, dat is precies wat ik ook bedoel, maar ook dat is een onhaalbaar streven omdat dat oordeel ook weer uit mensenhersens komt en dus niet objectief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:22

Lovely schreef:
[***], dat is precies wat ik ook bedoel, maar ook dat is een onhaalbaar streven omdat dat oordeel ook weer uit mensenhersens komt en dus niet objectief is.

Net was jij nog zo vol vertrouwen over het oordelingsvermogen van de gemiddelde mod....

Lovely schreef:
Soms lijkt het alleen maar zo dat anderen verder kunnen gaan dan de een, maar dat is heus niet zo hoor. De mods kijken ook goed of iets wel of niet goed bedoeld en/of hulpzaam in de discussie is.

[***] schreef:
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de kunde en het inzicht van de mods... Volgens mij zijn mods ook nog altijd mensen die zonder enige training of vaak ook zonder enig inzicht in de mens voor de hobby een beetje mod zijn.

Waarom acht je een mod in staat in te zien of iets wel of niet goed bedoeld is en of iets bijdraagt aan de discussie? Volgens mij zijn ze daar namelijk helemaal niet zo goed toe in staat..

En das nu juist het probleem: zodra het ook maar enigszins achterbaks of subtiel gebeurt, dan "mag" het (of dan wordt er niets aan gedaan, want tsja, er staat nu eenmaal niet zwart op wit "ik wil de sfeer in dit topic verzieken"). Zodra iemand zegt waar 't op slaat, kan diegene rekenen op een OW. Want dan staat het er wel zwart op wit. Of die minder subtiele, minder achterbakse mening nu onderbouwd is of niet.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.... Nu banketstaaf je weer plotseling in de richting van mijn mening maar ondertussen probeer je de indruk te wekken het niet met mij eens te zijn... Nou sorry hoor, dat gaat er bij mij dus niet in. Je bent bij dezen ongeloofwaardig verklaard.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:25

@Nikka: paniekreactie van iemand hier op bokt die dacht dat het over haar ging..berichtje naar de mods, en voila: op slot!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:27

Nou ik kan me ook zo een staleigenaar voor de geest halen, die er helemaal bij past, so what? Beetje kort door de bocht, lijkt me.

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:31

Dank u!!... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:36

Nikka en Horsima, ik wel twee.

Nouks, je overdrijft. De mods kijken naar best vermogen, maar zijn ook niet 100% objectief. Alleen computers zijn 100% objectief, maar ik denk dat de Mods er alles aan doen om posts van bokkers goed te beoordelen. Zoals ik in een eerder post ook al zei, houdt mijn vertrouwen daar ook wel mee op, het zijn geen wondermensen. Het ligt dus volgens mij meer aan jouw invulling van mijn woorden waardoor je het niet goed begrijpt en denkt dat ik mezelf tegenspreek Lachen. Geeft niet, is niet erg.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:43

Achja,Daarom heeft Barmat nu een ban,omdat ze zich verdedigt in haar eigen topics.
Tja...ik probeer er maar helemaal niks meer van te begrijpen want daar heb ik een dagtaak aan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:44

Lovely schreef:
Nikka en Horsima, ik wel twee.

Nouks, je overdrijft. De mods kijken naar best vermogen, maar zijn ook niet 100% objectief. Alleen computers zijn 100% objectief, maar ik denk dat de Mods er alles aan doen om posts van bokkers goed te beoordelen. Zoals ik in een eerder post ook al zei, houdt mijn vertrouwen daar ook wel mee op, het zijn geen wondermensen. Het ligt dus volgens mij meer aan jouw invulling van mijn woorden waardoor je het niet goed begrijpt en denkt dat ik mezelf tegenspreek Lachen. Geeft niet, is niet erg.

Ik ben het hier wel mee eens. Ik zie ook echt wel eens dingen op Bokt, waarbij ik me eens achter de krab hoor Haha! Ik denk, dat het soms gewoon erg lastig is. Het Boktpubliek is net als het manegepubliek met de ook daarbijbehorende kliekjes. Moderators worden uit de groep gekozen en zullen heus wel zo hun virtuele kennissen hebben. Het is, denk ik, net als ineens leidinggevende op een afdeling worden waar je eerst gewoon hebt gewerkt. Da's erg lastig. Voor de een is "recht is recht en krom is krom" heel makkelijk, voor de ander een stuk minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:46

Lovely schreef:
[***], je overdrijft.

Wellicht. Maar jij bent overdreven vriendelijk, das ook overdrijven. Knipoog

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:52

Het is ook niet snel goed hier he? Te kritisch, te onaardig, te vriendelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:02

_Tivoli_ schreef:
Achja,Daarom heeft Barmat nu een ban,omdat ze zich verdedigt in haar eigen topics.
Tja...ik probeer er maar helemaal niks meer van te begrijpen want daar heb ik een dagtaak aan.

ik wilde weg blijven uit dit topic ..maar hier zakt mijn broek vanaf toen ik ging kijken en de ban lijst...
Idd...verdedigen mag niet meer en rotte appels die niets anders doen dan continue mensen opzoeken, steken en stalken krijgen geen permanente oprot vakantie... terwijl de vorige OW's amper afgekoeld zijn...
echt ongelooflijk...geen andere woorden voor.... Gestoord

deze post zal dan ook wel OW waardig zijn..nou jammer dan...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:18

Ach. RK, echte rotopmerkingen kunnen we toch zelf wel pareren?
Dat heb ik al een aantal keren voorbij zien komen. Iemand die een loze snertopmerking maakt zonder goed bij te lezen krijgt direct commentaar van andere Bokkers.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:21

Waar staat die banlijst trouwens???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:22

Sticky op FZ