Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:59

En hoe zit het dan met de ankypads/nepvarrianten?
De Gstar broeken??
Gaan jullie daar op iedereen controleren?Dat is toch niet bij te houden?
Je bent trouwens wel de enige die hier een nuttige en informerende reactie op geeft Zwartwitje.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:02

Ik vind het trouwens ook nog altijd het eigen risico van de koper om 'nepvarianten' van artikelen via internet te kopen..

Laatst ook Bjorn Borg boxers via internet gekocht.. Blijken ook hardstikke nep te zijn en vallen ook nog eens 3 maten te klein uit..
Mja, dan had ik ze maar in de winkel moeten kopen, dan had ik ze kunnen aanvoelen, bekijken ect.. Eigen schuld, dikke bult.. Dat is het nadeel als je van een particulier koopt via internet..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 08-08-08 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:02

Ik ben het deels met je eens. Ik vind het wel jammer dat er meer regels bij zijn gekomen. Bijv op HAW. Maar bokt is idd een dienst waar je gratis gebruik van kan maken.. Anders richt je een eigen site op.. Lachen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:04

Er is toch ook gewoon een (in mijn ogen) simpele oplossing: namelijk er bij zetten dat er bij dat soort artikelen geen garantie te geven valt dat ze echt zijn en dat bokt hier anders niet voor aansprakelijk is.
Want anders kun je alles wel gaan verbieden, ik vind het eerlijk gezegd ook nogal belachelijk dat dit niet meer mag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:06

Daar is geen beginnen aan lijkt mij. Dan kunnen ze net zo goed ea helemaal verwijderen.

Nu moet ik wel zeggen dat het altijd dezelfde merken zijn waar imitatie;s van worden aangeboden. Dan kun je dat toch verbieden ipv gelijk alles. een bulaggi tas is niet te vergelijken met een gucci. En wat moet er aan handgemaakte sieraden een imitati kunnen zijn om ook maar iets anders als voorbeeld te geven.

En tja de anky look a like dat mag natuurlijk wel want dat is voor je paard.

Imitatie roekle handschoentjes want die zijn ook voor het rijden. En zo kun je nog wel even door gaan. Er moet een grens getrokken worden dat begrijp ik, maar wat dat betreft is er volgens mij geen grens.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:10

Noppes schreef:
en dat bokt hier anders niet voor aansprakelijk is.

Lijkt me een goede oplossing Ja

EDIT: aan de andere kant is verkoop van namaak/nep artikelen volgens mij verboden dus wordt t voor bokt er ook niet makkelijker op wat toe te staan en wat niet.
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 08-08-08 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:11

Ik vind zoiezo dat bokt nergens voor aansprakelijk moet zijn want iedereen die hier zit en iets koopt kiest daar zelf voor maar volgens mij ligt dat niet zo makkelijk want volgens mij is imitatie spul zoiezo strafbaar maar dat weet ik niet zeker.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:11

Breitling schreef:
ja dat begrijp ik ook wel. Maar je kunt ook met bepaalde regels overdrijven. Het moet toch leuk blijven, persoonlijk vind ik het dus steeds minder leuk en zoals eerder gezegt ik ben niet de enige. Voor het zelfde geld gaan er steeds meer bokkers wegblijven en blijft er alsnog weinig van bokt over. En ja als er nog tig regels bij komen dan zal ik hier inderdaad steeds minder te vinden zijn en wederom zal ik niet de enige zijn.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit ergens kritiek op heb gehad, zeker niet als iets het een keer niet deed want dat kan gebeuren daar is het internet voor. En ik begrijp echt wel dat er regels moeten zijn maar sorry hoor ik vind het 1 en het ander echt overdreven.

Natuurlijk mag je kritiek uiten; zolang dat op een gefundeerde/opbouwende manier gebeurt, that is Lachen en wat je zegt, misschien zorgt een deel van de regels er wel voor dat bepaalde gebruikers afhaken. Dat vinden we jammer, maar het is nog altijd je eigen keus om gebruik te maken van bokt. Je goed recht ook.. maar dan is het wel de bedoeling dat je je even verdiept in de regels Knipoog
Dat je deze regel over het hoofd hebt gezien kan ik me ergens wel voorstellen, hij is nog maar pas van kracht gegaan. Maargoed, we trekken één lijn en daarom is je topic gesloten, en dan weet je het ook voor de volgende keer even Lachen
Sita_ schreef:
Ik vind het trouwens ook nog altijd het eigen risico van de koper om 'nepvarianten' van artikelen via internet te kopen..
Dat is het ergens ook wel, maar daar zit meteen de moeilijkheid. Zoals je hier kunt lezen bieden we ook bemiddeling aan in het geval van verkoopacties die niet naar wens zijn verlopen en in veel zulke gevallen speelt echtheid van de artikelen een rol. Dan is het voor de EA-mods geen doen om na te gaan of iets echt is of niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:11

Welkom op bokt... Rolleyes
Rules rules rules.. Nagelbijten / Gniffelen

Vooral die HAW 1 grote nonsens en allerlei dingen.

Nou... over 2 jaar mag je geen post plaatsen als het geen halve a4 is ofzo Slapen

Bokt is geweldig, maar soms gaan ze echt net even te ver.
Voor mij ook redenen dat ik op bepaalde dingen niet eens meer reageer, laat staan kijken.

En idd,die look-a-likes zouden dan eigenlijk ook niet mogen. Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:13

Ivonka schreef:
Noppes schreef:

ik denk dat dat juristisch gezien weer heel moeilijk is, anders hadden ze het neem ik aan toch wel gedaan.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:13

Breitling schreef:
Ik vind zoiezo dat bokt nergens voor aansprakelijk moet zijn want iedereen die hier zit en iets koopt kiest daar zelf voor maar volgens mij ligt dat niet zo makkelijk want volgens mij is imitatie spul zoiezo strafbaar maar dat weet ik niet zeker.

Bokt is sowieso niet aansprakelijk, handelen via bokt is op eigen risico, dat staat ook in de charter van EA Lachen
Citaat:
Transacties via Eenmaal-Andermaal:
De moderators dragen geen zorg over de afspraken die onderling worden gemaakt. Kopen en verkopen van artikelen en de bijbehorende betalingen zijn volledig op eigen risico. Bokt.nl draagt voor de inhoud en afhandeling van advertenties geen enkele verantwoordelijkheid. Wel bieden wij de mogelijkheid tot een bemiddeling, zie daarvoor hier voor meer informatie.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:15

Zwartwitje schreef:
Sita_ schreef:
Dat is het ergens ook wel, maar daar zit meteen de moeilijkheid. Zoals je hier kunt lezen bieden we ook bemiddeling aan in het geval van verkoopacties die niet naar wens zijn verlopen en in veel zulke gevallen speelt echtheid van de artikelen een rol. Dan is het voor de EA-mods geen doen om na te gaan of iets echt is of niet.

Dat is wel waar.. Ja

Mijn voorbeeld wat ik aanhaalde dat ik die BB Boxers via internet had gekocht.. Dat was ook via Bokt, maar ik doe daar niet moeilijk over.. Mijn eigen schuld, had ik maar uit moeten kijken en niet zo goed van vertrouwen moeten zijn.. Ik heb er iig van geleerd, en ik koop iig geen BB's meer via Bokt/internet.. Dan ga ik er wel voor naar de winkel een paar km verderop.. Clown
Thuiswinkelen is tegenwoordig niet meer zo simpel als het lijkt.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 08-08-08 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:15

Zwartwitje schreef:
Breitling schreef:

Bokt is sowieso niet aansprakelijk, handelen via bokt is op eigen risico, dat staat ook in de charter van EA Lachen
Citaat:
Transacties via Eenmaal-Andermaal:
De moderators dragen geen zorg over de afspraken die onderling worden gemaakt. Kopen en verkopen van artikelen en de bijbehorende betalingen zijn volledig op eigen risico. Bokt.nl draagt voor de inhoud en afhandeling van advertenties geen enkele verantwoordelijkheid. Wel bieden wij de mogelijkheid tot een bemiddeling, zie daarvoor hier voor meer informatie.

Wat is dan het probleem Verward

En we hebben nog steeds geen duidelijkheid over de Anky-look a likes???

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:16

Zwartwitje schreef:
Sita_ schreef:

Dan zou je daar neer moeten zetten dat het uitgezonderd immitatie is. Dan hoef je niet gelijk alles te verbieden. En nu is het ook zo dat 9 van de 10 immitaties hier op bokt zo overdreven nep zijn dat je het ook wel kan zien. lang leven de mensen die voor een duppie eerste rang willen zitten Slapen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:17

moonfish13 schreef:
Citaat:

ik denk dat dat juristisch gezien weer heel moeilijk is, anders hadden ze het neem ik aan toch wel gedaan.

Had hem al ge-edit Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:18

Van mij hoeven de look a like ankys niet verboden te worden hoor, dat is niet wat ik hier mee wil bereiken. Dat vind ik ook niet leuk voor de mensen die ze verkopen. Ik wilde alleen even een punt maken.
Maar handel is handel of dat nu voor paarden is of niet.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:18

Op zich snap ik dat van die tassen nog wel, maar de nieuwe regels op haw vind ik meestal nergens op slaan

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:19

Dat bedoelde ik ook niet Breitling Lachen
Ik bedoelde dat er nog geen antwoord is waarom anky-neppers wél mogen,en échte merktassen van jou niet.

Daar wou ik nog graag een antwoord op Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:20

Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:21

Cayenne schreef:
Moet Bokt dan een proces aan de broek krijgen omdat er op de site illegale artikelen worden aangeboden? Zou lekker zijn Clown
En zo zijn er wel nog meer regels met een reden. Een beetje nadenken is wel op z'n plaats.
En er zijn nog zat meer fora waar je heen kunt als het je niet bevalt Lachen

Om nog even hier op in te haken..

Bokt kan nooit en te nimmer een proces aan zijn broek krijgen omdat er via de site 'nepartikelen' aangeboden zouden worden.
Het is nog altijd de verkoper die dan een proces krijgt omdat hij/zij de producten verkoopt..

Tzou toch wel mooi zijn, net als bijv. op martken, dat de gemeente/dorp waar de markt gehouden word een proces aan zijn broek krijgt omdat er standwerkers staan die neppe BB's, tassen en parfums verkopen.. Clown
Op marktplaats worden ook hordes nepspul aangeboden, en zelfs MP krijgt geen proces aan zijn broek, en als je een beetje oplet zie je dondersgoed dat t hardstikke nep is..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:23

Zeker als er bij staat dat bokt niet aansprakelijk is.... Rolleyes

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:25

Ja dat zei ik. Maar het zijn hoofdzakelijk mensen die niet weten hoe de echte er uit zien de het op internet kopen omdat dat zo lekker goedkoop is. Merk betaal je nou eenmaal voor. Zeker D&G gucci etc etc. Ik bedoel als er gucci schoenen nieuw aangeboden worden voor 25 euro dan moet je toch wel snappen dat dat niet echt is aangezien je ze ze in het echt nog niet kan kopen met een 0 erachter.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:25

Net alsof je bij elk nep artikel ziet dat het nep is, die heb je ook in verschillende kwaliteiten. Dat nep artikelen niet meer mogen vind ik goed. Ik zou ook niet graag hebben dat men creativiteit bestolen word door andere mensen. Ongeacht van de rechtelijke zaak vind ik het goede karma.
Verder snap ik bokt wel over de tassen, anderzijds neppe anky moet dan ook niet getolereerd worden

En als je goed zoekt kan je wel echte couture schoenen vinden voor dertig euro, dus dat is zevertjes Lachen Heb er hier een stuk of dertig van gekocht tussen 30 en 75 euro Knipoog
En als ik die dan op marktplaats zet zijn ze wel echt voor die prijs Knipoog
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-08-08 23:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:26

Het grote voordeel van kopen en verkopen via Bokt is dat er een communitygevoel is, waardoor het allemaal wat vertrouwder overkomt dan op het overgrote deel van het anonieme internet. Ondanks dat vertrouwde gevoel gaat er regelmatig iets mis en dat geeft de EA-mods ongelofelijk veel werk. Dat is namelijk nog een voordeel van kopen en verkopen via Bokt, op het moment dat het mis gaat, kan je kontakt opnemen met de mods en die proberen het dan alsnog naar ieders tevredenheid op te lossen.

Nou blijkt in de praktijk dat dit soort partijenverkoop in verhouding veel problemen voor Bokt oplevert. Dan kunnen we twee dingen doen, of we doen iets aan die partijenverkoop, of we stoppen met bemiddelen als het mis gaat. We denken dat we meer bokkers een plezier doen met de mogelijkheid van bemiddeling dan met de mogelijkheid om iets uit een partij te kopen.

Soms is het gewoon niet mogelijk om het beste van twee werelden te hebben en moeten er keuzes en de daarbij horende regels gemaakt worden. Natuurlijk is het als commerciële gebruiker ideaal dat je een bekende doelgroep hebt, gratis kunt adverteren en in geval van nood ook nog eens bemiddeling hebt. Maar in deze situatie zal je toch moeten accepteren dat er in de eerste plaats voor de gebruikers gekozen wordt en niet voor de commerciële gebruikers.

Wat HAW betreft. De aanpassingen zijn gekomen omdat heel veel bokkers ontevreden waren over de sfeer op HAW, wat wij zelf ook herkenden. Op basis van de input van diezelfde bokkers hebben wij de aanpassingen gemaakt. Aanpassingen hebben nu eenmaal even tijd nodig om effect te sorteren en om uit te vinden wat nou werkelijk niet werkt of waar mensen eerst even aan moesten wennen. De veranderingen hebben vooral heel positief uitgewerkt, er komen nu interessante en leuke rijtechnische discussies, de veel voorkomende relletjes zijn nu gelukkig verleden tijd en er beginnen steeds meer topics te komen van mensen die vroeger geen topics openden vanwege de negatieve sfeer op HAW.

Dat wil niet zeggen dat HAW op dit moment perfect is en we zijn op dit moment achter de schermen druk bezig om een evaluatie voor te bereiden. Ik weet niet exact wanneer we die gaan houden, maar ik denk dat het snel na de grote vakantie zal zijn.

Edit: We zijn op dit moment ook aan het kijken wat we met paardgerelateerde partijenhandel en imitatie-artikelen gaan doen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:29

En de Anky look a likes?
Want daar hebben we nog steeds geen antwoord op