Voorpaginanieuws.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maline

Re: Voorpaginanieuws.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:14

Ik vind het juist wel leuk dat er zoveel voorpagina nieuws is. Er zit altijd wel wat bij wat leuk is om te lezen. En het is toch ook weer niet zoveel dat je belangrijke berichten mist? Je hoeft daar maar een paar regeltjes voor te lezen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:19

het valt wel op dat de hondendrollen veel meer respons krijgen dan een hoofd van de FEI commissie die per direct opstapt....

Zijn wij( lezers) zelf ook niet van de Story allure???

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:20

crossmonster schreef:
Misschien anders een opsplitsing, sommige nieuwtjes , zoals hoe de nederlanders het in bejing doen, of nieuwe wetten of iets in die trant, vind ik leuk om op de voorpagina te lezen.

Maar meer dan de helft van wat er nu staat mag naar ON of zelfs naar KH oftwel boktprive Clown

Dat is jouw mening. Ben ik het dus niet geheel mee eens Haha!

Het kan nooit zo zijn, dat elk bericht dat er staat, jou ook echt interesseert.

Leuk dat je het ook kunt waarderen wat er staat! Ja Daar doen we het voor *LOL*

Als iemand zelf iets leuks tegenkomt, of tips heeft voor nieuws, gewoon plaatsen/melden! Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:21

amondi schreef:
het valt wel op dat de hondendrollen veel meer respons krijgen dan een hoofd van de FEI commissie die per direct opstapt....

Zijn wij( lezers) zelf ook niet van de Story allure???

Dat bericht heb ik met opgetrokken wenkbrauwen gelezen.
Hierop reageren is als buitenstaander moeilijker dan op de overwinning van Duitsland, denk ik dan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:22

Soms doet lokaal nieuws het goed. Op het eerste gezicht lijkt het dan een relatief onbelangrijk onderwerp, maar opeens spreekt het dan een groot aantal bokkers aan Haha! Daar heb ik me al heel vaak over verbaasd Bloos

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:32

Nieuws op de Voorpagina hoort ook daadwerkelijk voorpaginanieuws te zijn. In een normale krant zie je ook de belangrijkste berichten op de voorpagina, de rest in de rest van de krant (het merendeel dus). Alle in de sloot gevallen paarden, van paarden afgevallen ruiters en op hol geslagen paarden al dan niet voor de wagen die de krant halen etc horen naar mijn mening NIET op VN thuis. Ook het hele gebeuren OS, waar nota bene een subforum voor is gemaakt, hoort er niet in deze hoeveelheid thuis. Zet dan alleen de blogs van de ruiters op VN (die zijn leuk om te lezen) en verwijs daar iedere keer weer naar het subforum voor meer info. Plaats een topic met uitslagen op VN waar geen reacties mogen en maak bij OS hetzelfde topic waar wel reacties mogen. Kleine moeite etc...

Heb al vaker TeM's enzo gedaan op diverse VN berichten maar het helpt gewoon he-le-maal niks (dus waarom ik nu weer de moeite neem voor deze reactie, geen idee eigenlijk). ON kun je haast opdoeken, daar staan namelijk minder berichten dan op VN.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:06

Mwah Nagelbijten / Gniffelen In totaal misschien, maar er wordt regelmatig op ON artikelen geplaatst Ja Dat bokkers er niet kijken.. tja....

En zoals al eerder gezegd. Wat de een VN nieuws vindt vindt de andere niks.

Ik verbaasde mij ook lichtelijk dat er geen enkele reactie komt op het FEI-lid dat per direct op stapt, maar daarmee maakt het nog geen ON. (vind ik dan)

Overigs denk ik dat het verkeerd is om de voorpagina van bokt te vergelijken met een voorpagina van een krant.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:48

Ik noemde het ook als voorbeeld, het heet ook voorpaginanieuws dus dan is de link met een krant of een nieuwssite al snel gemaakt...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:23

Al die berichten hoe de ruiters het in China hebben gedaan kunnen toch in 1 bericht worden gestopt..
Je ziet nu werkelijk door het bos de bomen niet meer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:34

Ik vind het aanbod over het algemeen wel goed. Vooral die OS-blogs en zo, echt heel leuk om het eens van die kant te lezen. Toch denk ik dat als je zou moeten kieren tussen ofwel uitslagen ofwel de blog op VN, dat je dan voor de uitslagen zou moeten kiezen.

Maar voor mijn part hoeft daar dan weer niet gekozen te worden Knipoog

Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat de stomste ongelukken met paarden geplaatst worden op de voorpagina, en dat artikel over de brand waarbij 5 paarden zijn omgekomen op ON staat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:35

Nee hoor, het artikel over de brand staat op VN Ja
Die is gistermiddag al verplaatst.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:38

Aha, nu zie ik het Knipoog Ok, "fijn" Lachen Die stond eerst toch op ON he, kan dat? Vandaar dat ik het niet gezien heb Knipoog

Vond het al zo raar, want dat heeft zelfs hier het tv-journaal van 19u gehaald.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:40

Ja dat klopt. Hij was door een bokker geplaatst, en dan wordt hij later door ons op VN gezet.
Normaal is dat heel snel, maar ivm de OS-verslaggeving kan het nu soms ietsje langer duren Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:27

Ik zou gewoon makkelijk doen. Net als de echte krant, de laatste 5 nieuwsberichten van vandaag in grote voorpagina-nieuws-titels, zoals nu, en ON-nieuws in kleine links in een nieuwe kolom of zo, zoals dat in de krant ook staat. "Lees meer op pagina 5."
Zo laat je mensen snuffelen aan het minder grote nieuws, en degenen die dat niet interesseert ziet dat niet in grote titels op de voorpagina.

Verder stoor ik me niet aan OS nieuws, dat lees ik zelf erg graag omdat ik fanatiek NL aanmoedig. Clown

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:10

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:13

Al had je dan gewoon even gepbt Clown Ik was even AFK.
Hij zou namelijk al naar ON gaan, maar ik werd door de buuf even weggeroepen, en ik had hem per ongeluk eerst op VN gezet dus ik zou hem daarna nog verplaatsen Clown (Dat gebeurt wel vaker met al die knopjes.)
Het is een kleine moeite om even te pmen Ja bovendien was ik het zelf al van plan.
Het is trouwens een vlaams artikel, en die worden ook gewoon geplaatst, buitenlands of niet Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:14

Och amondi... heel de voorpagina staat er vol mee...

Idd wat hier iemand al moppert, een paar grote berichten voorop, en een klein kolommetje met minder belangrijke kopjes erlangs oid.
Maar nu... meer dan de helft is gewoon nieuws wat echt niet aan de maat is ..

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:16

Echwel schreef:
[VN] Wagen slaat om door op hol geslagen pony in Vierhuizen

[VN] De Ronde tweede in Wereldbekerstand

[VN] Velstra kiest voor Weusthof bij WK vierspannen

[VN] Man overreden door koets met op hol geslagen paarden

Allemaal berichten over mennen die ook imo niet voorpaginanieuws waardig zijn.
Je ziet door het bos de bomen niet meer. daardoor mis je de wel belangrijke berichten snel

Sorry, maar waarom is het WK mennen niet belangrijk? En wie er meegaan enzo...? En als je echt geintresseerd bent ga je toch het hele rijtje langs van nieuwsberichten...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:17

Dat valt toch wel mee crossmonster. Het gaat vooral om persoonlijke smaak denk ik Lachen . Uit de enquete kwam geloof ik naar voren dat het overgrote merendeel van de bokkers juist erg tevreden was met het content van de voorpagina.

En met dat kleine kolommetje ben ik het eens Ja maar dat is er jammer genoeg nog niet Scheve mond Hopelijk gaat dat uitkomst bieden met de nieuwe voorpagina.
Tot die tijd roeien we met de riemen die we hebben, maar plaats gerust zelf nieuws als je wat tegen komt Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:25

Jep , maar zoals ik al eerder zei, die enquete is achterhaald, op dat moment was er niet zo veel voorpagina nieuws.
Ik vind het gewoon jammer, vroeger zag je mooi een paar belangrijke koppen op de voorpagina, nu zie je heel klein , veel te veel kopjes...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:36

Op dat moment was er zelfs nog meer voorpaginanieuws Ja We hebben het sindsdien een stuk verminderd Haha!
Het lijkt op dit moment alleen wat meer vanwege de OS, maar zodra dat over is zie je gewoon weer het verschil Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:25

Oh verder heb ik ook niks te klagen hoor, WK mennen vind ik idd wel belangrijk.

Sorrie van de Pm, TM is zoveel makkelijker....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:41

GaitMonster schreef:
Echwel schreef:
[VN] Wagen slaat om door op hol geslagen pony in Vierhuizen

[VN] De Ronde tweede in Wereldbekerstand

[VN] Velstra kiest voor Weusthof bij WK vierspannen

[VN] Man overreden door koets met op hol geslagen paarden

Allemaal berichten over mennen die ook imo niet voorpaginanieuws waardig zijn.
Je ziet door het bos de bomen niet meer. daardoor mis je de wel belangrijke berichten snel

Sorry, maar waarom is het WK mennen niet belangrijk? En wie er meegaan enzo...? En als je echt geintresseerd bent ga je toch het hele rijtje langs van nieuwsberichten...

Waar staat dat het wk niet belangrijk is Verward Verward Verward
Het gaat om de inhoud van de topics en dat zijn nieuwstopics die ook in een paardenkrant op pagina 4 staan.
Nergens inhoudelijk hoogstaand zeg maar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:59

Dan had je enkel de eerste en de laatste aanmoeten halen, niet de middelste 2 Knipoog

En nogmaals, onze voorpagina kun en moet je niet vergelijken met een (echte) krant. Dat is onmogelijk en ook hier geldt wederom smaken verschillen. Pim Fortuijn die dood lag op álle voorpagina's van de krant stond waardeerde ook niet iedereen en anderen vonden dat het nieuws was. Wat jij nieuws vindt vindt een ander geen nieuws, maar wij moeten (willen) wel graag tegemoed komen aan ieders smaak en vraag. Dat doen we nu met een beperkte mogelijkheden op de voorpagina.

Dat wat je interessant lijkt lees je dat wat je niet interessant lijkt lees je niet. Dat doe je ook met een krant Clown Maar ik neem aan dat je het AD of de paardenkrant ook niet gaat opbellen met de mededeling waarom dat op die pagina staat en dat op die pagina ?? Haha!

Nietemin waarderen we het meedenken absoluut, maar je begrijpt zelf hopelijk toch ook wel dat we aan een meerderheid willen tegemoed komen wat betreft nieuwsaanbod? Dus dan zal het blijven gebeuren dat er artikelen tussen staan die jij niet leuk vindt en een ander wel Lachen

Ten tijde van de enquete stond er echt veel meer op de VN, dat is nu veel minder. We hebben toen naast de enquete ook onderling het e.e.a. geevalueerd en zijn tot een aantal conclusies gekomen. Dat evalueren gebeurt trouwens regelmatig, ook naar aanleiding van dit topic Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:04

Cayenne schreef:
Dat van de Olympische blogs ben ik met jullie eens. Echter is het wel zo dat het niet lijkt te werken wanneer we het op het OS-forum plaatsen. Op de een of andere manier kan bokt dat forum nog niet zo goed vinden Clown (ondanks dat het al herhaaldelijk opgenoemd is) dus op dit moment doen we het even zo.
Ach, de Spelen zijn zo weer voorbij, en het is maar eens in de 4 jaar. Moet kunnen toch?

Werkt elkaar in de hand lijkt me: op het moment dat er wat boeiends te doen is op OS, zullen Bokkers er ook hun weg wel heen weten te vinden. Nu is er toch weinig te doen, want al het meer-of-minder-zinnige wordt al besproken op VN.