Reageren na langere tijd, is dat echt 'tegen de regels'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Reageren na langere tijd, is dat echt 'tegen de regels'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:57

Ik heb inderdaad ook dezelfde dag een pb teruggestuurd naar de mod waar ik het berichtje van heb gekregen. Maarja het topic was niet zó belangrijk dat ik er lange discussies met allerlei mods over wil gaan voeren Knipoog Ik vroeg me eigenlijk vooral af wat andere bokkers ervan vinden, en of het vaker voorkomt.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:24

ik denk dat dat topic van mij nog wel relevant was, en omdat het over mn eigen paard was, vind dat dit ook heel persoonlijk is.....
maar dat van mijn eigen paard, stonden heel veel fabeltjes bij en als ze van alles maar zo opschrijven dat vind ik zeer ongepast.
ik mag toch zeker wel in een topic over mijzelf reageren?als dat al niet mag.... en wat ze schreven was 90% niet van waar....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:12

Van mij part zou dat topic dan open mogen blijven.
Wie weet hebben andere mensen er ook wel weer wat aan en hoeven die zelf niet nóg een topic over het desbetreffende onderwerp te maken Lachen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:55

Ik vind het ook een erg rare regel dat je na 2 weken niet meer 'mag' reageren op een topic, als je wat zinnigs te melden hebt dat voor iedereen interessant is.
Een nieuw topic over hetzelfde onderwerp openen maakt i.m.o. dat het allemaal alleen maar onoverzichtelijker wordt op bokt.
En dan maakt het wat mij betreft ook erg weinig uit of het originele topic 3 weken of 3 jaar oud is...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:00

Wat ik jammer vind is dat als iemand een topic opent omdat hij/zij een probleem heeft,er nooit meer nieuws komt later.
Heel veel mensen leven mee,breken zich het hoofd en geven goede(of minder goede Clown )raad,en vervolgens vervalt het topic in vergetelheid....
Het zou naar mijn idee heel fijn zijn(en beleefd naar de medemens)om een paar weken(maanden?)later nieuws te kunnen geven en te laten weten welke tips goed waren in de situatie.
Daar leert iedereen van en het is prettig voor de 'meedenkers'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:39

Maya schreef:
In principe hebben we liever niet dat men op oude topics reageert. Dit omdat het vaak niet meer relevant is. Als men over dat onderwerp nog iets wilt weten dan kunnen ze zelf een nieuw topic openen waar men op kan reageren. En dat mag dus wel, mits er niet de afgelopen week idd eerder over dat onderwerp een topic loopt.
.

o? ik heb een topic geopend over scooterverzekeringen, dit topic ging op slot, omdat er een ander topic over is geweest, waar al een maand niet in gereageerd was.. dus waarom gaat dat dan wel op slot? ik mag niet reageren in dat topic, en er blijkbaar ook geen nieuw topic over maken? Verward

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:06

er zitten nogal wat dubbele dingen in de regels vind ik, wat dees_daan zojuist zegt is er daar maar 1 van.
Geen dubbele topics openen, maar als een topic te oud is mag je daar ook niet meer reageren. Bovendien staat (of stond?) er in de boktregels dat je niet in een oud topic mag reageren, BEHALVE als je iets zinnigs te zeggen hebt. Ook dit lijkt in de praktijk niet uitgevoerd te worden. Misschien te moeilijk om hier een waardeoordeel over te geven? Ik snap dat het onzinnig is als iemand een reactie geeft over een situatie van 2 jaar geleden, of een probleem van iemand 2 jaar geleden, omdat geen 2 problemen hetzelfde zijn, maar ervaringen over een product, een rassoort, een paardenkleur en noem maar op, als er op een zinnige en aanvullende manier word gereageerd, is er volgens mij niets mis mee als iemand later nog reageert, ook als een topic al 2 jaar oud is.

Verder staat er in de regels dat je eventuele berichten waar je spijt van hebt kunt laten verwijderen door de moderators, maar toen ik een moderator een tijd geleden PM'de met de vraag een topic van mij te verwijderen, omdat ik spijt had dat ik het geplaatst had, was dit niet mogelijk, want het topic was niet in strijd met de regels.

Bovendien kan ik in de nieuwe regels dus nergens meer terug vinden dat je niet mag reageren op een topic van meer als een maand oud? Misschien wil iemand mij hier op wijzen. Ik zie dus nog alleen deze tekst:

[url]Er is al meer dan twee weken niet gereageerd op het topic waar jij nu een reactie wil plaatsen. Over het algemeen wordt het niet op prijs gesteld als je deze 'oude' topics weer omhoog haalt. Het staat je natuurlijk vrij om te reageren op een oud topic, maar denk aub goed na of je reactie echt iets nieuws toevoegt. Een reactie als 'Ooh, wat leuk' zal hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden.
[/url]

en deze is totaal in strijd met de praktijkervaring die ik heb, namelijk dat ook zinnige reacties standaard betekenen dat een topic verwijdert wordt na het reageren in een topic wat al wat ouder is... Duidelijkheid is hier misschien op zijn plaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:21

ik heb nog 4 punten die tegenstrijdig zijn, maar die mag ik vast niet plaatsen.. duidelijkheid lijkt me idd wel op zijn plaats..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:33

zou niet weten waarom niet, als je het op een nette manier plaatst? Je wil toch alleen maar uitleg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:13

dat wil ik ook, maar het heeft niet echt met dit onderwerp te maken, en aangezien bijna alle topics op FZ gesloten worden waar de naam RK of het woord tegenstrijdig gebruikt word, zal mijn post dan ook wel verwijderd worden, en het topic op slot gaan, en ik heb niet zo'n zin in een OW of ban..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:37

Afbeelding

De angst zit er goed in!