Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DresslOver schreef:@Vjestagirl: ik ben ook niet tégen een apart subforum, maar ook niet voor.
@kiwiko: je hoeft de adviezen ook niet te gebruiken, het enige wat ik wil zeggen is dat het soms wel eens goed kan zijn om gewoon subjectief naar elkaar te luisteren en dat bedoel ik dan van béide kanten..
Er wordt niet eens meer geluisterd, bij voorbaat is NA of niet-natural vaak al slecht, terwijl er niet word geluisterd wat er nu daadwerkelijk verteld wordt. je HOEFT er niets mee te doen, en iedereen mag het best ergens niet mee eens zijn, maar zou het niet fijn zijn als er dan eerst naar elkaar geluisterd wordt over het hoe en waarom?
danneke80 schreef:Ik vind een forum voor mensen die tussen NH en traditional inzitten ook wel wat.
Ik rijd bit en ijzerloos en sta nu 24/7 buiten, maar heb wel een boomzadel en van de winter krijgt knollie gewoon een deken op en gaat ze 's nachts op stal. Ben ook niet van plan om iets te veranderen hierin.
Dus een grijs vlak-forum lijkt me wel wat.
DresslOver schreef:@kiwiko: je hoeft de adviezen ook niet te gebruiken, het enige wat ik wil zeggen is dat het soms wel eens goed kan zijn om gewoon subjectief naar elkaar te luisteren en dat bedoel ik dan van béide kanten..
Er wordt niet eens meer geluisterd, bij voorbaat is NA of niet-natural vaak al slecht, terwijl er niet word geluisterd wat er nu daadwerkelijk verteld wordt. je HOEFT er niets mee te doen, en iedereen mag het best ergens niet mee eens zijn, maar zou het niet fijn zijn als er dan eerst naar elkaar geluisterd wordt over het hoe en waarom?
Vjestagirl schreef:Daarbij... De naturals hebben toch ook een eigen subforum? Dan moet je die ook afschaffen, anders krijgen die ook nooit een grotere wereld.
Citaat:vanaf wanneer mogen paarden pony`s hoefijzers
Citaat:Niet. Ijzers zijn onnodig en richten ook nog eens flink wat schade aan (google maar eens op 'nadelen van hoefijzers')
Het is geen kwestie van geboren worden met sterke of zwakke hoeven. Zwakke hoeven zijn altijd het gevolg van slechte huisvesting. De hoefsmid Jaimey Jackson heeft de afgelopen 25 jaar honderden paarden met zgn zwakke hoeven, dmv van huisvesting en natuurlijk bekappen, prima sterke hoeven doen krijgen. En hij niet alleen.
Citaat:ik wil je met klem aanraden geen ijzers onder je paard te laten aanbrengen.
de schokdemping van een met ijzer beslagen voet is beslist minder dan die van een onbeslagen voet.
hierover is heel veel informatie te vinden.
op korte termijn lijkt het misschien de oplossing (het paard loopt beter) maar uiteindelijk gaat het atrose-proces versneld verder.
ook bij een onbeslagen voet kun je een opzet aanbrengen als het paard beter en sneller moet kunnen afrollen.
Citaat:Hoi weet iemand een hoefsmid die equilibrium hoefijzers zet
Citaat:Kan je paard niet zónder ijzers?
T.o.v. een gewoon ijzer heeft equilibrium één nadeel minder, maar alle andere nadelen blijven onverminderd van toepassing.
Helaas vind ik ook regelmatig hoeven met equilibrium ijzers hier in de vriezer, dus voor het betreffende paard was het geen redding.
Citaat:Gevolg van ijzers.
Je krijgt het nooit meer weg, maar je kan wel voorkomen dat het nog erger wordt, door veel beweging en bewegingsvrijheid voor het paard en géén ijzers! Doorbloeding is belangrijk en ijzers beperken de doorbloeding en geven bovendien schade aan het kraakbeen, wat tot verbening leidt.