pesten op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:04

ik reageer niet eens op een scheldpb Haha! Haha! moet er altijd wel om lachen Lachen Lachen

ach en bokkers kennen me goed genoeg dat ALS ik van leer trek, dat je het dan ook in Keulen hoort donderen........... maar voordat het zover komt, moet er echt wel heel wat gebeuren hoor Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:10

weet je wat het is, ik ben dit topic niet eens gestart om een oplossing ervoor te cre-eren
het is meer iets waar mijn gedachten heel even overheen gingen na een topic wat ook al verwijderd is , het zette me gewoon even aan het denken en ik vroeg me af wat je er uberhaupt mee kunt

als het openbaar is kun je idd temmen, mod aanschrijven etc
maar via pb of mail, dna houd het al snel op

maar waar ik gewoon niet bij kan is dat volwassen mensen zich soms zo ontzettend kinderachtig kunnen gedragen (want het pesten gebeurt echt niet alleen onder de kids op bokt, althans, ik ge er van uit dat er onder de jeugd ook vast wel wat geharrewar plaatsvind )

waarom zou je in vredesnaam iemand met wie je een probleem hebt gaan vereren met al die energie die het kost om scheld pb's te tikken, berichten na te zoeken en weet ik het wat, mensen kom op nou
heb je niets beters te doen? vraag ik me dan af .

tuurlijk hoef je niet met iedereen door 1 deur te kunnen , maar laat degene met wie je dat niet kunt gewoon links liggen

ik krijg ook wel eens een scheld pb of een pb die als persoonlijke aanval is bedoelt, maar de scheld pb's gaan direct naar het afval en de aanval wil ik best nog met een reactie vereren om een misverstand of wat dan ook uit de weg te ruimen
maar verder?
sorry, kan wel wat leukers verzinnen

en sja, kwa oplossingen , ik denk idd dat je als het een situatie is die achter de schermen speelt (pb , mail etc) je er als bokt team weinig mee kan , ik bedoel , je bent moderator, geen relatie therapeut Knipoog

maar het is in mijn ogen wel iets waar aandacht aan besteed mag worden
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-06-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:16

Sonja_vR schreef:

Het is en blijft:
Een beter bokt begint bij jezelf.

Ik denk ook dat, mocht je dingen in een topic tegenkomen, je daar op kan/moet temmen, ook al is het niet tegen jou bedoelt. Scheeld weer een hoop geruzie in een topic waar eigenlijk niemand wat mee kan.
En de pb's, tja. Negeren, foei erop en hopen dat het daarmee klaar is. Geen aandacht is meestal niet leuk voor een pester toch?

Meetje22 schreef:
Desbetreffende persoon stopte niet en heb toen aan 15 andere bekende bokkers gevraagd 10 mailtjes per dag aan de persoon te versturen die niet vriendelijk waren.

En dit vind ik absoluut geen goede oplossing
Wees volwassen genoeg en praat het gewoon uit met zn tweeën!

Of ben ik nou te braaf voor bokt Bloos

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:27

Ik denk dat jij te braaf bent Tong uitsteken Knipoog
Als je al 4 dagen pb's krijgt met de ene K* na de andere K* erin word je dat behoorlijk zat.
Daarnaast zag het er niet naar uit dat mevrouw snel zou stoppen dus heb ik uiteindelijk zelf stappen ondernomen.
Wel eerst een mod erin betrokken maar die kon ook niks voor me betekenen.
Dus het is niet zo dat ik meteen tot deze beslissing ben gekomen maar eerst ben nagegaan of het ook normaal kon worden opgelost Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:30

Ik heb Anky en Sjef Jansen wel eens gepest op bokt, gemeen he? Bloos

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:32

Citaat:
o af en toe gebeurt het dat een bokker zijn/haar biezen pakt en bokt verlaat
prima zul je denken , als iemand bokt beu is, dan moet hij/zij zelf weten of vertrekken de juiste keuze is
maar mij gaat het om de redeneen , zo heel af en toe gebeurt het dta iemand opstapt omdat diegene zich niet meer op zijn/haar gemak voelt door acties van forum genoten ,
aan een dergelijk verhaal zitten altijd twee kanten , er zal vast iets zijn voorgevallen waardoor het in eerste instantie om begonnen is
maar, moet dat dan uitlopen op een treiteractie welke leid tot het wegpesten van een persoon?
lijtk me niet de bedoeling,
maar ja, het gebeurt dus wel
en wat kun je er aan doen?

GOH wat komt dit me bekend voor! Omdat ik een mening heb mogen een stuk of 10 bokkers mij blijkbaar helemaal de grond ikboren en ook nog DURVEN zeggen dat ik een slechte moeder ben! kennen ze me? Nee ik heb het helemaal gehad met dat gedeelte van bokt.. stelletje *** Ik kan Temmen wat ik wil hoor, NOOIT een reactie, en ik wel een OW omdat IK scheld? nou schelden doe ik niet, ik verdedig mij!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:34

A_lette schreef:
Sonja_vR schreef:

Het is en blijft:
Een beter bokt begint bij jezelf.

Ik denk ook dat, mocht je dingen in een topic tegenkomen, je daar op kan/moet temmen, ook al is het niet tegen jou bedoelt. Scheeld weer een hoop geruzie in een topic waar eigenlijk niemand wat mee kan.
En de pb's, tja. Negeren, foei erop en hopen dat het daarmee klaar is. Geen aandacht is meestal niet leuk voor een pester toch?

Meetje22 schreef:
Desbetreffende persoon stopte niet en heb toen aan 15 andere bekende bokkers gevraagd 10 mailtjes per dag aan de persoon te versturen die niet vriendelijk waren.

En dit vind ik absoluut geen goede oplossing
Wees volwassen genoeg en praat het gewoon uit met zn tweeën!

Of ben ik nou te braaf voor bokt Bloos

misschien ben je te braaf, misschien ben je gewoon volwassen Lachen

en idd een beter bokt begint bij jezelf ...

Elma, is absoluut meer dan vervelend dat het gebeurt
vind het persoonlijk ook niet kunnen
alleen ben ik bang dta je er weinig aan kunt doen
behalve dan idd foei erop, negeren en je focussen op de bokkers waar je wel wat mee kunt...
als degene die je vervelende berichten sturen geen reacties van je krijgen zullen ze het op den duur wel beu raken mag ik hopen ..
en tegenover elke vervelende forumklant , staan er hopelijk minimaal 10 die wel tof zijn

Ach gut

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:35

Elma_ schreef:
Citaat:
o af en toe gebeurt het dat een bokker zijn/haar biezen pakt en bokt verlaat
prima zul je denken , als iemand bokt beu is, dan moet hij/zij zelf weten of vertrekken de juiste keuze is
maar mij gaat het om de redeneen , zo heel af en toe gebeurt het dta iemand opstapt omdat diegene zich niet meer op zijn/haar gemak voelt door acties van forum genoten ,
aan een dergelijk verhaal zitten altijd twee kanten , er zal vast iets zijn voorgevallen waardoor het in eerste instantie om begonnen is
maar, moet dat dan uitlopen op een treiteractie welke leid tot het wegpesten van een persoon?
lijtk me niet de bedoeling,
maar ja, het gebeurt dus wel
en wat kun je er aan doen?

GOH wat komt dit me bekend voor! Omdat ik een mening heb mogen een stuk of 10 bokkers mij blijkbaar helemaal de grond ikboren en ook nog DURVEN zeggen dat ik een slechte moeder ben! kennen ze me? Nee ik heb het helemaal gehad met dat gedeelte van bokt.. stelletje *** Ik kan Temmen wat ik wil hoor, NOOIT een reactie, en ik wel een OW omdat IK scheld? nou schelden doe ik niet, ik verdedig mij!

Om hier even kort maar krachtig op te reageren.

In dat topic verschilden wij van mening, maar hebben jou nooit de grond ingeboord en ook nooit gezegd dat jij een slechte moeder zou zijn.

Wij verschilden simpelweg van mening, en jij bleef daar op door gaan. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:36

wat is foei erop? Clown je bedoelt toelaten dat ze zo praten?
K heb iig mn profiel weggehaald, en bedankt bokt!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:36

voel je je aangesproken nanne?Had ik het over jou? Had ik het niet over pb tjes die ik krijg? JA DUS
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 20-06-08 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:37

Nou in dat topic is ze natuurlijk wel compleet belachelijk gemaakt. Eerlijk is eerlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:38

Sorrie ELma, maar waar is deze reactie nodig voor???? hier begint het mee he.......

Je kan ook zeggen, "inderdaad verschillen we van mening" en klaar Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:40

KiWiKo schreef:
Sorrie ELma, maar waar is deze reactie nodig voor???? hier begint het mee he.......

Je kan ook zeggen, "inderdaad verschillen we van mening" en klaar Lachen

waar deze reactie voor nodig is? Ik ben gewoon helemaal pissed, en als jij eens wist wat voor kwetsende pbs ik heb gehad.. nou je nekhaar overeind! t intresseert me al helemaal niks meer of ik van bokt af wordt gestuurd, ik ben dr klaar mee.. wordt mij allemaal ff teveel Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:42

Ik ben ook wel eens beticht van kindermishandeling, regelmatig voor dierenbeul............ en echt he, kan me niks intresseren......

Maar jij gaat er in dit topic WEER op door, en zo blijft het vuurtje sudderen...... je kan er ook een keer klaar mee zijn Lachen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:43

Elma_ schreef:
wat is foei erop? Clown je bedoelt toelaten dat ze zo praten?
K heb iig mn profiel weggehaald, en bedankt bokt!

Als je naar het profiel van desbetreffende bokker gaat heb je de keuze 'vriend' en 'foei'
Met een foei erop krijg je er in ieder geval géén pb's meer van Knipoog

Meetje22 schreef:
Als je al 4 dagen pb's krijgt met de ene K* na de andere K* erin word je dat behoorlijk zat.
Daarnaast zag het er niet naar uit dat mevrouw snel zou stoppen dus heb ik uiteindelijk zelf stappen ondernomen.
Wel eerst een mod erin betrokken maar die kon ook niks voor me betekenen.
Dus het is niet zo dat ik meteen tot deze beslissing ben gekomen maar eerst ben nagegaan of het ook normaal kon worden opgelost

Dan zal ik alsnog niet kiezen voor 15 mensen met 10 pb's Knipoog 150 pb's ontvangen met weet ik veel wat erin (in ieder geval niet iets positiefs) zou ik absoluut flippen geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, waarschijnlijk reageer ik ook anders in zulke situaties. Foei erop en mocht die persoon mij aan willen vallen in het topic tem ik gewoon. Liever geen contact met zulke types dan wel.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:44

KiWiKo schreef:
Ik ben ook wel eens beticht van kindermishandeling, regelmatig voor dierenbeul............ en echt he, kan me niks intresseren......

Maar jij gaat er in dit topic WEER op door, en zo blijft het vuurtje sudderen...... je kan er ook een keer klaar mee zijn Lachen

Nou ik ga me niet verontschuldigen voor mn karakter, spijt me wel.. en IK moet er klaar mee zijn maar die mogen wel nog een topic openen en over mij doorgaan? zo werkt t dus niet he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:45

Ach Elma, die zijn de tien geboden voor het gemak even vergeten omdat het zo uitkomt Knipoog Trek het je niet aan meid

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:46

Elma_ schreef:
voel je je aangesproken nanne?Had ik het over jou? Had ik het niet over pb tjes die ik krijg? JA DUS

Elma, ik voel me niet aangesproken.

Maar ik wil alleen zeggen dat wij jouw niet de grond in hebben geboord, iig niet bewust, en dat wij je ook geen slechte moeder hebben genoemd naar mijn weten.

Dat dit over PM´s ging, heb ik waarschijnlijk over heen gelezen. Maar ik vind jou geen slechte moeder, daar kan ik nl niet over oordelen.

En dat is helemaal niet aanvallend bedoeld, absoluut niet.

Maar ik denk niet dat dit topic gemaakt is om daar over door te gaan. Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:47

Nog even een ander idee Pling

Tot 10 tellen, nog een keer lezen, nog een keer tot 10 tellen en vergeten?
Over internet komt alles harder aan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:47

Dat is zeker waar A_lette! Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:48

Elma_ schreef:
KiWiKo schreef:

Nou ik ga me niet verontschuldigen voor mn karakter, spijt me wel.. en IK moet er klaar mee zijn maar die mogen wel nog een topic openen en over mij doorgaan? zo werkt t dus niet he!

als jij niet wil dat het zo werkt dan werkt het ook niet zo Lachen Lachen je laat het jezelf gebeuren, en je wakkert het nog aan ook door zo te reageren......

Ik ben nog geen topic tegen gekomen met de titel Elma is een slechte moeder als titel.......... misschien trek jij je dingen te persoonlijk aan, dingen die je helemaal niet als persoonlijk moet lezen?????

en voorlopig wakker jij hier het vuurtje weer aan........... dus je bent zelf net zo goed bezig Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:48

Tja, ik heb nou eenmaal een grote mond, en aan persoonlijke aanvallen ben je bij mij aan t verkeerde adres.. Maar ik kan WEl mn fouten toegeven.. Dat ik misschien mensen heb gekwetst dat spijt me dan.. Maar om dan ZO met zn allen door te gaan? vind ik ecgt niet stoer.. en ik laat me nou eenmaal de mond niet snoeren.. niet achter mn pc, en niet in het echt..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:49

Och ja tuurlijk kiwiko, t is allemaal mn eigen fout joh, ik heb t veroorzaakt, echt wel..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:49

't eerste wat ik toch even móet zeggen.. het zijn geen bemiddelaars meer.. maar bezwaarscommissieleden Clown maar afijn... dat even terzijde.. ik heb helaas ook een paar keer een mindere ervaring gehad met bepaalde bokkers. Zo ben ik een keertje 'weggepest' uit een haflingerhktopic (er waren er toen in ieder geval 2) én... dat is iets wat ook gedeeltelijk mijn eigen schuld is heb ik óoit (toch al meer dan een jaar geleden) een bepaalde opmerking in een bepaald hk topic toen gezet en dat was geen handige opmerking en is ook in het 'verkeerde keelgat' geschoten en toen vonden ze.. me zeg maar ook niet meer zo aardig en vooral 1 persoon in het bijzonder is dat geloof ik nooit vergeten (dat is ook de enige persoon bij wie ik nog een paar keer daar tegen aangelopen bent) ik zit nog steeds met het idee om die persoon te pb'en om daar gewoon zand over te strooien want wat ik zei heb ik nooit verkeerd bedoelt. Ik denk dat dát ook het belangrijkste is, mensen moeten het zélf goed willen maken etc.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:50

KiWiKo schreef:

Was je geen dierenbeul dan? Knipoog

Maar het is net als jij zegt, mensen kunnen van alles naar je brullen. Maar het is aan jou wat je ermee doet.

Ik heb ook zoiets van Joh.. boeiend..

Een x heb ik wel iemand een PM gestuurd omdat die mij persoonlijk aanviel terwijl dat niet nodig was. En die heb ik nog keurig netjes weten te houden. Maar ik heb nooit antwoord gehad.