HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:04

voor de duidelijkheid zou het mss ook handig zijn om HAW helemaal weg te halen van de fotofora en bij RT onder te brengen, dan is het verschil wat groter.

zoiets dus
Waar is het springtopic gebleven???
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-06-08 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:15

Mag ik jullie uitnodigen om reacties over wat Lielle aanhaalt in dat topic daar te plaatsen? Anders zitten we gesprekken / discussies op twee plaatsen te voeren, en dat wordt onoverzichtelijk denk ik...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:18

excuses, ik heb de quote al gewist.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 01:01

Maya schreef:
Ja. Zoals je in de regels van ITP kunt zien is er geen verbod op foto's van anderen plaatsen, dus mag het daar wel. Wel moet je je dan even afvragen of de betrokken personen wel op internet willen en eventueel commentaar ontvangen.

Of je poetst hun hoofd gewoon weg Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:56

Ik vnd het een belachelijke (om het ff zo te noemen) regel.. ik vind zoiezo dat bokt mij te veel aan het verzieken is momenteel maargoed..
als ik dus gezellig bij een bokker ga rijden, en die maakt lekker foto's mag die dus niet de foto's plaatsen waar ik op sta..
sorry maar dát gaat me te ver.. het zijn de foto s van diegene.. en die mag zelf bepalen wat daarmee te doen.. en als ik mijn toestemming geef kan dat toch..
ik snap niet waarom deze regel intact is gegaan... en ik snap momenteel wel meer niet van bokt...
ik vind dat bokt momenteel echt gesloopt word met regeltjes die te groot zijn om te onthouden of die telkens veranderen.
ik heb het volste recht toch om foto's van een vriendin op mijn pony te plaatsen? en zo niet, gaat iemand mij dan even een duidelijke reden geven wáárom dat niet mag?
ben erg benieuwd naar een reactie van degene die deze regel tot stand gebracht heeft... en ik denk dat ik niet de enige bokker ben die er zó over denkt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:59

Jammer die regel!
Mijn zusje en ik hebben samen een pony..
Ik vind het leuk om foto's van haar en mij onder het rijden te plaatsen maar aangezien zij niets snapt van bokt zou ik dus foto's op HAW en op ITP moeten zetten aangezine ik geen foto's van haar hier mag plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:11

Jullie begrijpen het niet geheel heb ik het idee Lachen

Ja : er mogen nog zeker foto's van anderen geplaatst worden die rijden. Maar dan niet op HAW. Op HAW is het namelijk de bedoeling dat er inhoudelijk onderbouwd constructief rijtechnisch commentaar gegeven wordt. Dat kan alleen als degene waar het commentaar over gegeven wordt, er zélf op kan reageren zodat er een gesprek over ontstaat. Met foto's van een ander, waarbij die ander dus niet zelf kan reageren werkt dat niet. En daarnaast weet je ook niet of die ander het wel op prijs stelt om dergelijk commentaar te ontvangen. Vandaar, vanwege de regels op HAW, mag je dus alleen foto's van jezelf plaatsen.

Foto's van anderen mag je dan op ITP plaatsen, waar het niet verplicht is om dergelijk rijtechnisch commentaar te geven.

Overigens ben ik niet degene die deze regel tot stand heeft gebracht. Dat hebben we met zijn allen gedaan in het moderatorteam als onder andere reactie op de resultaten van de enquête op HAW.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:15

lottehorse schreef:
Ik vind het leuk om foto's van haar en mij onder het rijden te plaatsen maar aangezien zij niets snapt van bokt zou ik dus foto's op HAW en op ITP moeten zetten aangezine ik geen foto's van haar hier mag plaatsen?

Dat lijkt me op zich ook niet zo gek: als zij vrij weinig snapt van Bokt zal ze het ook niet makkelijk vinden om deel te nemen aan een discussie op HAW.
Waarom vind jij het een probleem om dat op ITP te plaatsen? Wat vind je daar het nadeel aan?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:21

En dus hier opnieuw mijn vraag:

Wat als je beide wil? Rijtechnische tips op foto's maar ook gewoon leuke reacties? Dan maar een topic op HAW én ITP openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:24

Dubbelposts zijn niet de bedoeling nee. Dan maak je de ene keer een topic op HAW aan, en van een latere fotosessie een week later topic op ITP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:25

Maar als je nou precies op díe foto's rijtechnisch commentaar wil maar ook gezellige reacties? Dat mag dus niet? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:26

"Gezellige" reacties mogen altijd geplaatst worden náást constructief opbouwend commentaar in een topic op HAW ja. Maar alleen "gezellige" reacties niet nee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:27

Ik moet eerlijk zijn dat ik het nieuwe HAW helemaal niet leuk vind. Een leuk berichtje mag niet eens meer want het is niet opbouwend enz. Het is toch een gezelligheidsforum, geen trainingskamp? Tuurlijk zijn de topics er om tips te geven, maar als een keer een leuk berichtje als leuke pony, je hebt een nette zit en bla bla bla geplaatst wordt, vind ik het niet nodig dat deze constant verwijderd worden. En ik vind het nog erger dat je dan moet gaan kiezen tussen leuk of 'tips' want die slaan ook lang niet altijd ergens op Lips are sealed Ik vind het net een strafkamp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:28

Maar wat er in het topic stond wat net gesloten is hierover ging daar totaal tegenin. Iemand die ook opbouwend commentaar gaf, en iets gezelligs zei. Die reactie werd verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:29

Juul. Mogelijk zal het dan herhaling geweest zijn van eerder commentaar zonder aanvullende tips of aanwijzingen. Dat mag dus ook niet :)

Knabbelgirl : begrijpelijk, maar geef het een wenperiode om te kijken of het echt blijvend niks is.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:29

Ja, ik zie persoonlijk nog heel weinig gewoon leuke reacties, telkens vliegt er wel de opmerking voorbij dat het niet opbouwend genoeg is en dus gesplit wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:31

Maya schreef:
[naam]. Mogelijk zal het dan herhaling geweest zijn van eerder commentaar zonder aanvullende tips of aanwijzingen. Dat mag dus ook niet Lachen

Knabbelgirl : begrijpelijk, maar geef het een wenperiode om te kijken of het echt blijvend niks is.

Pfoe, het spijt me maar geef mij het oude HAW maar terug. 10x liever die ellelange discussies dan niet meer durven posten omdat het toch wel verwijderd wordt. Want als 1 iemand al het nuttige commentaar geeft, heeft TS een reactie en dan houdt het op.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:34

Ik denk dat er gewoon wel mag gedacht worden aan een "gulden middeweg" voor het én rijtechnische tips krijgen en gewoon ook fijne reacties. Topics van de laatste tijd zijn meer gevuld met toch ietwat irritante groene kadertjes op de duur als wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:36

Maar dat zou dan weer het oude HAW zijn toch Bleum?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:36

mee eens bleum en juul

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:37

ja, ik denk zelfs niet het oude maar dat wat daarvoor was. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:38

Ohh ja okee. Haha!

Ik zie nu ook op de pagina van HAW overal staan dat Maya als laatste gepost heeft dat reacties die niet aan de nieuwe regels voldoen verwijderd zijn. Ik krijg hier persoonlijk verre van een gezellig gevoel van. Nagelbijten / Gniffelen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:39

In het oude HAW was het toch ook niet de bedoeling om alleen maar te zeggen hoe mooi het paard is? Daar is toch niets aan veranderd, alleen worden nu die post verwijderd en eerder niet zo vaak.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:43

Ik ook (over die ongezellige indruk)

Ik stel voor: laat de keuze aan de TS
Wil die alleen maar rijtechnisch commentaar, dient het in de beginpost vermeld te worden. Dan kan er nog altijd getemd worden als het niet het geval is. Stel voor dat mods ingrijpen bij discussies die uit de hand dreigen te lopen maar verder kan het toch best allemaal? Dat overdreven reacties als 5x 'liefffff, mooi paardje!!!' verwijderd worden, oke.

Soms lijkt het wel alsof mods graag veel werk wíllen hebben hihi.

Overigens, die hele reutemeteut die je moet opgeven in de beginpost over welk niveau enzo, alsjeblief zeg.. Vind het maar vreemd overkomen voor de ruiter die vaak gaat wandelen maar zo nu en dan ook in de piste wat rondhobbelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:46

Maar ik snap het hele probleem ook eigenlijk niet. Wat zou er erg zijn aan een HAW zoals vroeger, waar alle reacties tot op zekere hoogte (niet uit de hand lopen) mochten? Bokt gaat imo veel te ver in dingen, wat de gezelligheid echt niet ten goede komt....