Kan dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:27

Tieneke schreef:
Slimmerik, dat het meegerekend wordt, is wat jij ervan maakt. Dat kan jij helemaal niet weten.

Maar waarom moet het dan toch even vermeld worden in een pb.
Dat heeft dan toch helemaal niets met de OW te maken?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:28

Misschien als tip? Niet altijd van het negatieve uitgaan Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:28

Tieneke schreef:
Slimmerik, dat het meegerekend wordt, is wat jij ervan maakt. Dat kan jij helemaal niet weten.

Dan moet het niet in de OW pb vermeld worden. Sowieso hebben de mods er geen *** mee te maken en mogen dat dus niet "uit naam van het boktteam" versturen. Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:29

Sja, dan verschillen we van mening Lachen Prima toch Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:30

faye schreef:
Bokt copieert zelf ook foto's van andere sites. Of wil je mij wijsmaken dat je in nz toestemming hebt gevraagd de foto's van de exmoor veulens te mogen plaatsen?
De foto bij dat artikel komt uit de Wiki en is dus rechtenvrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:31

Bokt heeft er toch niets mee te maken wat er op een ander forum gebeurt?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:32

Hopla, je hebt géén OW gekregen voor het plaatsen van een foto op een ander forum, dat weet je zelf ook. Om antwoord te geven op de vraag of je daar wel een OW voor kúnt krijgen: nee, dat kan niet.

Wel heb je te maken met auteursrecht, je mag alleen foto's in eigendom van een ander gebruiken wanneer je toestemming hebt gekregen, en die had je niet. Je krijgt echter op Bokt geen OW voor het op een ander forum plaatsen van een foto die niet jouw eigendom is. Dat jou vriendelijk gevraagd wordt het niet te doen staat totaal los daarvan, of je er gevolg aan geeft ook, dat hangt van je fatsoen af. Het is aan de eigenaar van de foto of die daar iets mee wil doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:33

Ah, vandaar dat de mods het te druk hebben om tems te beantwoorden enzo. Ze moeten bijhouden wie er foto's kopieert die op bokt zijn geplaatst.
Als je foto's op een openbaar forum plaatst neem je toch gewoon het risico dat iemand ze kopieert en ergens anders plaatst?
Kan me niet herinneren dat de mods zich er ooit druk om hebben gemaakt toen er volop foto's van bokt werden gebruikt in de paardenspellen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:34

Als ik zo de opmerking van de mod terug lees staat dat ze het op prijs zouden stellen dat de foto niet gebruikt wordt.
Er staat dus niet dat het "verboden" wordt door het bokt team.
Wat je daar dan verder mee doet is aan jou. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:35

Toch wel jammer dat klager zonder sanctie medebokkers kan uitschelden in de HK. Voor de mods: ik heb er op getemd dus deze staat open!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:46

Katja schreef:
Op een foto zit altijd copyright ook al maak je de persoon in beeld onherkenbaar wil het nog niet zeggen dat je het zomaar mag gebruiken.

Nee, maar als je foto's plaatst op Bokt, of waar dan ook, dan kan je vooraf verzinnen dat zulke dingen toch gebeuren. Hoe vaak ik mijn schimmel al ben tegengekomen in een één of ander paardenspel...

Ook kan ik niet begrijpen waarom Hopla voor haar post een OW heeft gekregen.
Ik krijg wel eens de indruk dat er bepaalde mensen zijn die om welke reden dan ook de pispaal zijn en om minder dan niks al een OW krijgen...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:49

faye schreef:
Volgens mij zie ik op de nieuwspagina regelmatig foto's die niet van bokt zelf zijn. Ook maar niet meer doen dan?

Volgens mij is dat goed geregeld hoor.
Foto's uit de wiki mogen worden gebruikt. (zie wiki licentie)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:55

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:03

Karin, er staat hier bij mijn weten nergens voor welke posts ze die precies gehad heeft.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:07

Tieneke schreef:
Karin, er staat hier bij mijn weten nergens voor welke posts ze die precies gehad heeft.

Nee, dat klopt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:07

Tieneke schreef:

Klopt ook niet de foto. Maar is prima te vinden op internet hoor, om welke posten het gaat. Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:55

Nou, de betreffende bokker gooit zich dan ook maar in de discussie:

TS heeft een duidelijk probleem met mij. Is prima, haar pakkie aan, niet de mijne. Ik vind het persoonlijk onbeschoft en asociaal om een foto van MIJ te pakken, het op en ander forum te plempen ZONDER MIJN TOESTEMMING en er vervolgens over te gaan schrijven als ware het dat ik 1.) een mishandelaar ben van mijn paard, 2.) mijn paard rugproblemen heeft, 3.) ik een geestelijk gestoorde ben, 4.) een "beschermde bokker ben" (waar je niks tegen mag zeggen want dan krijg je een OW van de moddies) en nog meer van dit soort fraais. Dit soort dingen durft TS echter niet op bokt te plaatsen natuurlijk, maar wel op "het andere forum". Zo "eerlijk" is ze natuurlijk wel Lachen

Ik ga mezelf niet verlagen tot haar discussie, want daar is ze op uit, net als slimmerik. Die zullen met zijn tweetjes wel weer de allergrootste lol samen hebben op het andere forum waar ze de ene grofgebekte en kwetsende opmerking na de andere zullen plaatsen, voornamelijk gericht op uiterlijk en lichamelijke handicap. Je zult er maar je kicks uit moeten halen.

Over het gebruiken van andermans foto betreft: een leuk stukje om te lezen:

Eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer wordt beschouwd als een essentiële voorwaarde voor
een menswaardig bestaan en als een van de grondslagen van onze rechtsorde. Eenieder heeft recht op
bescherming tegen de ongebreidelde vergaring, bewerking en verspreiding van zijn persoonsgegevens.
Op internet worden op heel veel manieren persoonsgegevens gepubliceerd. Internet maakt het door
zijn aard zeer laagdrempelig om persoonsgegevens te publiceren: via een website, in een discussieforum
of in een online dagboek. Mensen kunnen gegevens over zichzelf publiceren of over anderen.
Publicaties op internet zijn over het algemeen wereldwijd 24 uur per dag toegankelijk voor een potentieel
zeer omvangrijk en divers publiek. Voor mensen van wie de persoonsgegevens op internet
staan, kunnen de consequenties groot zijn, bijvoorbeeld als het gaat om onbewezen verdenkingen of
intieme details uit het persoonlijke leven. Zelfs als de gegevens op zichzelf juist zijn, kan door de publicatie
op internet een onvolledig beeld ontstaan van een persoon, met een negatieve beoordeling tot
gevolg.
Daarom stelt de wet grenzen aan de toelaatbaarheid van de publicatie van persoonsgegevens op
internet.

Toestemming
Toestemming, de rechtvaardigingsgrond voor veel publicaties op internet, moet ondubbelzinnig zijn
(in het geval van bijzondere persoonsgegevens zelfs ‘uitdrukkelijk’). De verantwoordelijke mag niet
uitgaan van het principe ‘wie zwijgt, stemt toe’, maar moet elke twijfel uitsluiten over de vraag òf de betrokkene toestemming heeft gegeven en voor welke specifieke verwerkingen hij toestemming heeft
gekregen. Een eenmaal gegeven toestemming tot het verwerken van gegevens kan te allen tijde worden ingetrokken

-----------

Echter is het niveau op dat andere forum van dusdanige aard dat zelfs de webmaster het toestaat dat dit soort dingen gebeuren, sterker nog, hij doet er vrolijk aan mee. Gaat dus compleet tegen de wetgeving in en steunt het beleid van zijn gebruikers volledig. Cyberpesten wordt steeds meer een issue van deze tijd en is ernstig in opmars. Triest eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:01

Wat heeft een nader forum met bokt te maken? Bovendien ligt het verhaal daar wel veel genuanceerder dan je hier vertelt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:05

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:10

@ Barmat:
PhotoBucket schreef:
#By displaying or publishing ("posting") any Content on or through the Photobucket Services, you hereby grant to Photobucket and other users a non-exclusive, fully paid and royalty-free, worldwide, limited license to use, modify, delete from, add to, publicly perform, publicly display, reproduce and translate such Content, including without limitation distributing part or all of the Site in any media formats through any media channels, except Content marked "private" will not be distributed outside the Photobucket Services. Photobucket and/or other Users may copy, print or display publicly available Content outside of the Photobucket Services, including without limitation, via the Site or third party websites or applications (for example, services allowing Users to order prints of Content or t-shirts and similar items containing Content). After you remove your Content from the Photobucket Website we will cease distribution as soon as practicable, and at such time when distribution ceases, the license to such Content will terminate. If after we have distributed your Content outside the Photobucket Website you change the Content’s privacy setting to "private," we will cease any further distribution of such "private" Content outside the Photobucket Website as soon as practicable.

Ga nu niet zelf de vermoorde onschuld spelen, de manier waarop jij elders reageert is beneden alle peil...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:12

@Karin: alsjeblieft zeg...... bovendien gebruik ik imageshack....... en daar gelden andere regels......

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:12

All files are © to their respective owners. ImageShack® directs full legal responsibility of files to their respective users. All other content © ImageShack®. ImageShack® is not responsible for the content any uploaded files, nor is it in affiliation with any entities that may be represented in the uploaded files.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:13

We zitten hier op bokt, dus ik snap nog steeds niet waarom er door de mods en barmat een ander forum bijgehaald moet worden?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:35

Het hele topic gaat toch over het "andere forum" of zie ik dat verkeerd?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:36

KarinvdM schreef:
@ Barmat:
PhotoBucket schreef:
#By displaying or publishing ("posting") any Content on or through the Photobucket Services, you hereby grant to Photobucket and other users a non-exclusive, fully paid and royalty-free, worldwide, limited license to use, modify, delete from, add to, publicly perform, publicly display, reproduce and translate such Content, including without limitation distributing part or all of the Site in any media formats through any media channels, except Content marked "private" will not be distributed outside the Photobucket Services. Photobucket and/or other Users may copy, print or display publicly available Content outside of the Photobucket Services, including without limitation, via the Site or third party websites or applications (for example, services allowing Users to order prints of Content or t-shirts and similar items containing Content). After you remove your Content from the Photobucket Website we will cease distribution as soon as practicable, and at such time when distribution ceases, the license to such Content will terminate. If after we have distributed your Content outside the Photobucket Website you change the Content’s privacy setting to "private," we will cease any further distribution of such "private" Content outside the Photobucket Website as soon as practicable.

Ga nu niet zelf de vermoorde onschuld spelen, de manier waarop jij elders reageert is beneden alle peil...

Pas reageren als je weet hoe het zit hea. Knipoog

En welke image uploader de persoon in kwestie gebruikt.