Nieuwe regels bij HAW erg vervelend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Re: Nieuwe regels bij HAW erg vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:56

Gwen schreef:
[FZ] [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Eventjes de beginpost en de slotpost van Bart lezen, in die laatste post kun je ook lezen dat er na een maand een evaluatie zal plaatsvinden Lachen .

En verder: geef het eventjes de kans om te wennen Lachen . Het is best een grote verandering, dat is nooit makkelijk in het begin, maar na een tijdje kun je pas echt goed zien wat er wel en wat er niet goed werkt, vandaar ook die eerste evaluatie na een maand.

het probleem is, dat er vaak heel veel boktdinnetjes prachtig mooie foto's neerzetten, aangezien ik bv hoor bij de categorie: een fulltime baan en een gezin, ben niet altijd de eerste om dat te zien of te lezen, worden mijn berichten weggehaald omdat ik na 2 pagina's geen toegevoegde waarde meer heb, hét commentaar is reeds geleverd en vaak op dát niveau moet ik gewoon mijn mond houden, want daar heb ik geen verstand meer van Bloos.

maar ook voor scholieren, die dus 'te laat' zijn is er geen kans meer om te zeggen dat iets gewoon perfect is ....

en wat nou als hier iemand uit de ZZ-L/ZZ-Z/LT prachtig mooie foto's neerzet? Nou ik kan geen rijtechnisch commentaar meer leveren, dus ik mag niets zeggen? Ja via pb, maar juist die complimenten mogen toch ook openbaar geleverd worden? Juist dát is toch een motivatie om door te gaan met het leveren van zulke mooie plaatjes?

ja ITP vind ik dus wat anders, ITP zijn geen werk of wedstrijdfoto's

Edit: HAW topics waar 6 pagina's over wel/geen cap gebruik wordt geleverd, wel/niet te groot voor je shetlander, ja, dat hangt ook mijn keel uit Bloos
Laatst bijgewerkt door Otje op 04-06-08 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:00

magic_lover schreef:
ik erger mij er dood aan... die nieuwe regels.

je kreeg normaal gesproken ook genoeg nuttig commentaar,
of je er wat mee doet dat is aan de TS zelf, maar je wil toch ook wel eens gewone reacties ipv alleen maar commetaar....

en wat ik niet snap, commentaar mag niet herhaald worden, dus mag je op een gegeven moment niet meer reageren omdat alles al gezegt is Verward

nee ik blijf het complete onzin vinden, en vind de sfeer erdoor ook minder worden op HAW(ja nu al),
ik zal er zelf niet meer zo snel op kijken, als ik een leuke combinatie tegenkom, en wil zeggen dat het er erg fijn uit ziet oid, mag dat dus niet en moet ik dus maar wat commentaar 'verzinnen' om toch te mogen reageren Verward nee daar bedank ik vriendelijk voor.

Jah indd dat probleem had ik net ook,, dus ik dacht ik doe er even een advies bij om iets goed te krijgen, hoop dat ie blijft staan want bedoel het goed Lachen En niet word verwijderd zoals laatst..
Ik zou ook graag wat positiefs over me paardje horen (ALS ik al HAW maak) indd precies wat jij zegt.
Snap wel dat berichten als Leuk paard. enzo verwijderd word Ja

En misschien is het beter om een mod langs te laten komen in een topic om te zeggen dat het minder kan zoals eerder ook gebeurde.. en ik denk dat dit dan meer werk is dan door gaan met eerder ?

(tis maar een mening hoor Knipoog )

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:01

Eliine schreef:
waar ik me vooral aan stoor is dat er nu tig topics gesloten zijn omdat de inleiding niet goed was.. dan kijk ik naar het desbetreffende topic en staat er toch nog heel aardig beschreven over het hoe en wat... dan denk ik, waarom wordt dit topic dan gesloten? (en dit was niet 1 topic, ik ben er meerdere tegengekomen) Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer hoor Vind het bijv. ook vreemd dat je enkel nog maar foto's van jezelf op je paard mag plaatsen. Ik plaatste altijd foto's van mijn zusje, en dat mag nu inene niet meer... waarom? vraag ik mij dan af. Zelfde geldt voor het feit dat ik ook wel eens foto's van iemand anders neem, nu moet ik eerst al die foto's zelf uploaden (of alles eerst doormailen) en dan moet die ander er nog een topic over gaan maken. Begrijp het idee achter deze nieuwe regel toch niet helemaal. Ik had niet het idee dat ik er iemand mee lastig viel door foto's van mijn zusje (op mijn eigen pony's welteverstaan) te plaatsen, ik zette het toch altijd duidelijk in mijn post... en volgens mij had ook niemand er bezwaar tegen. Ben ook nooit een ander topic tegengekomen waarvan ik dacht, he vervelend de TS is niet degene die op het paard zit..

Scheve mond

joh dát had ik nog niet eens uit de regels gelezen, dus foto's van mijn PK (=dochter want ik rij zelf niet) mogen niet meer?

No Cheer

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:08

dat heb ik nu dus ook met mn zusje Scheve mond mn vorige topic werd binnen het kwartier gesloten omdat het 'niet aan de HAW regels voldeed' (volgens mij heb ik een persoonlijk record gevestigd wb het krijgen van een slotje Clown )

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:12

Nahhh ... als ik foto's van mijzelf te paard moet plaatsen krijgen we vanzelf genoeg pagina's ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

Liever zie ik tips maar ook complimenten hoe mijn kleine meid het doet

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:13

Inderdaad Otje en die complimenten werken onwijs motiverend!, Maar foto's van PK plaatsen of zoals eline van der zusje dat mag niet meer alleen als je er zelf op zit Knipoog
HAW poste ik vroeger veel, kwam er veel en probeerde altijd leuk en goed commentaar te geven.
En niet alleen van: Oh wat leuk!
Maar dan toch iets meer ervan maken zoals:
Ik vind het er erg goed en leuk uitzien! Je rijdt het paard in m'n ogen, van de foto's te zien, ook erg fijn. Ga zeker zo door Lachen

Zo plaatste ik het dan als ik geen rijtechnisch commentaar kan geven omdat het of al gezegd is, of ik dat niveau gewoonweg niet heb. Zelfs die reactie's worden dan verwijderd. Dan denk ik écht waar zijn ze mee bezig?

Ook ik heb van HAW vroeger zelf geleerd, had een pony te rijden maar kon geen les nemen met die pony door omstandigheden (had zelf wel les in de manege). Door foto's te plaatsen kon ik toch een beetje tips krijgen, en snapte de andere bokkers beter waar ik het over had waardoor ik écht wel vooruit ben gegaan! Maar ik mocht van de eigenaar niet alles open en bloot op internet zetten. Foto's mochten nog wel, maar verder alle informatie over ons niet.

En ik was toch wel erg blij dat ik toen die foto's alsnog op HAW mocht zetten. En heb er ook ech wat aan gehad, en helaas kan dat tegenwoordig ook niet meer.

Nu rijd ik wel ergens anders en heb ik ook les met die pony's enzo dat scheelt. Maar ik zou met deze regels geen toppics meer op HAW openen, en ook niet gauw meer reageren.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:14

_Marinke_ schreef:
HAW poste ik vroeger veel, kwam er veel en probeerde altijd leuk en goed commentaar te geven.
En niet alleen van: Oh wat leuk!
Maar dan toch iets meer ervan maken zoals:
Ik vind het er erg goed en leuk uitzien! Je rijdt het paard in m'n ogen, van de foto's te zien, ook erg fijn. Ga zeker zo door Lachen

Als ik geen rijtechnisch commentaar kan geven omdat het of al gezegd is, of ik dat niveau gewoonweg niet heb. Zelfs die reactie's worden dan verwijderd. Dan denk ik écht waar zijn ze mee bezig?!
.

Afgod OK dan!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:18

Wat voorheen gebeurde, was dat een TS al zelf haar 'idee' gaf ... dan zette ze erbij bijvoorbeeld 'Eigen commentaar> bladiebla"

tegenwoordig 'weet' TS echt wel dat ze balletpootjes heeft, enz, maar dan zegt ze het niet meer omdat ze graag reactie wil op haar foto's .... resultaat .... 6 berichten over je ballerinavoetjes, niet dat TS er mee wat mee opschiet, dat zag ze ook wel maar ze wil wel graag een reactie op de geleverde foto's en dan liever niet die voetjes, dát wist ze al, nee ze wil idd rijtechnische tips maar ook complimenten *LOL*

mensen groeien door opbouwende kritiek niet door afbraak

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:23

Inderdaad Otje, als de TS zelf al aangeeft wat volgens hem/haar verkeerd is of juist goed ofzo. Kunnen degene die reactie's posten daar ook wat mee.

Die kunnen dan misschien tips geven over hoe je dit kunt verhelpen dan het alleen maar aanstrepen.

Het is gewoon jammer dat HAW zulke strenge regels krijgt...
Regels zijn goed, maar zo niet.

Ik denk dat HAW in de loop v/d tijd heel erg zal verkleinen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, en is dat wat ze willen? Dat steeds minder bokkers nog foto's gaan posten? Ook bokkers die de hulp juist zo goed kunnen gebruiken van andere bokkers?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:27

Het feit dat je geen topic voor een ander mag openen komt omdat er in het verleden regelmatig topics werden geopend, en dat dan later gezegd werd "ja, maar commentaar hoef je niet te geven, ik ben niet de ruiter en die zit niet op Bokt". De ruiter kan prima zelf een topic openen, bovendien weet die als geen ander hoe en wat met zijn paard en waar aan gewerkt wordt in de training, wat in de openingspost hoort te staan.

Otje, het topic van je dochter zou dan toch prima op ITP kunnen? Daar mag dat commentaar wel, en daar mag je ook een topic waar iemand anders op staat openen. Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:29

Helemaal juist Otje Ja ik vind het zelf ook leuk om complimenten te krijgen, en mn zusje al helemaal. Die zie je gewoon groeien als ze haar berichtjes in de @work topics leest. Toevallig was ik een mod voor en had ik de berichten gelezen voordat ze verwijderd werden. Er waren zéker 5 berichten verwijderd, waar dingen instonden als: 'wat doen jullie het ontzettend goed, ga zo door!' Dat zijn toch leuke dingen om te lezen? Scheve mond waarom moeten die dan weggehaald worden?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:30

Maar waarom dan die foto's dan naar ITP verhuizen, dat snap ik dus niet. ITP is voor mij voor iets heel anders, dan ga je weer 2 verschillende zaken door elkaar gooien terwijl het perfect bij HAW zou kunnen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:32

Dan zou er eerder een soort 2e HAW moeten komen...
BV WITP ofzo..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:32

_Marinke_ schreef:
Inderdaad Otje, als de TS zelf al aangeeft wat volgens hem/haar verkeerd is of juist goed ofzo. Kunnen degene die reactie's posten daar ook wat mee.

Die kunnen dan misschien tips geven over hoe je dit kunt verhelpen dan het alleen maar aanstrepen.

Het is gewoon jammer dat HAW zulke strenge regels krijgt...
Regels zijn goed, maar zo niet.

Ik denk dat HAW in de loop v/d tijd heel erg zal verkleinen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, en is dat wat ze willen? Dat steeds minder bokkers nog foto's gaan posten? Ook bokkers die de hulp juist zo goed kunnen gebruiken van andere bokkers?

Dat deed ik van de week dus ook, er werd gezegd dat er iets niet goed was (overigens werd dat 3x herhaald en niet weggehaald) en ik zei erbij hoe je het zou kunnen verhelpen, en dat werd wel weggehaald..
Ik heb nu het idee dat ik moet "Rennen" om ergens op te reageren..

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:34

Neonlight schreef:
Het feit dat je geen topic voor een ander mag openen komt omdat er in het verleden regelmatig topics werden geopend, en dat dan later gezegd werd "ja, maar commentaar hoef je niet te geven, ik ben niet de ruiter en die zit niet op Bokt". De ruiter kan prima zelf een topic openen, bovendien weet die als geen ander hoe en wat met zijn paard en waar aan gewerkt wordt in de training, wat in de openingspost hoort te staan.

Otje, het topic van je dochter zou dan toch prima op ITP kunnen? Daar mag dat commentaar wel, en daar mag je ook een topic waar iemand anders op staat openen. Lachen

OKé ik had begrepen dat als ik Z2 wedstrijd foto's van PK neerzetten dat op HAW moest en van Bk (is ook 2 jaar oud Schijnheilig ) juist vanwege haar schattigheidsgehalte op ITP

Super voor je toelichting *LOL*

ik wist alleen niet dat het vanaf nu dáar thuis hoort
Laatst bijgewerkt door Otje op 04-06-08 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:34

Vind er ook niks aan op deze manier, het is toch ook een plezier forum, niet alleen een leer forum..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:42

excuus een fout waar ik opgewezen werd.. ik heb het "hulpje" weggehaald hoe diegene dit kon voorkomen omdat ik (ja door de nieuwe regels) niet wist of ik daar goed aan deed.. Had eerder gelezen dat het ook niet met dank afgenomen werd.. vandaar
Dus sorry voor mijn foutje

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:43

en hoe zit het dan als je toch ook graag tips ergens over krijgt, maar het ook leuk vindt dat mensen je complimenten geven. Dubbelposts mogen niet, dus waar moet je het dan kwijt? ITP is niet voor rijtechnisch commentaar, en HAW niet (meer) voor oneliners en complimenten e.d. ... ik begrijp gewoon niet waarom je op HAW niet mag reageren met "prachtig, ga zo door!" (of iets in die trant)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:27

Ik weet eerlijk gezegd ook niet echt wat ik ervan moet vinden. Scheve mond
Dat je geen topics mag openen voor iemand anders (vooral als het je kleine zusje is die nog niets van computers weet bijv.) vind ik wel raar.

Maar goed, de regels zijn net ingegaan en dus moeten we allemaal nog even wennen. Ik zal het een kans geven. Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:57

Ik ben de nieuwe regels nu al beu!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:07

ik vind het ook allemaal erg overdreven...
vooral dat de fotograaf geen foto''s meer mag plaatsen...alleen de persoon opo het paard
en je kunt niet een meer alleen complimenten geven...er moet weer commentaar bij
nou bij iemand die je heel hoog rijd is dat gewoon erg moeilijk maar wil je wel complimenten geven
dat is jammer dat dat niet meer kan..
en al die subtopics van springen longeren enzo...vind ik ook niet echt handig...maar goed
ik hoop dat er wat aan gedaan wordt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:13