Uitschrijven van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Uitschrijven van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:09

Facebook ligt in Canada onder vuur wegens privacyschendingen. Vier rechtenstudenten van de University of Ottawa klaagden bij de Canadian Internet Policy and Public Interest Clinic (CIPPIC) over het doorgeven van gegevens van gebruikers aan adverteerders. Volgens de Canadese privacyorganisatie overtreedt Facebook, dat in Canada 7 miljoen leden heeft, op 22 punten de wet. Volgens CIPPIC geeft Facebook geen informatie over hoe de gegevens worden gebruikt en worden gegevens van gesloten accounts niet volledig verwijderd.

bron; NRC handelsblad

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:10

Nagini schreef:
Hier was ik laatst ook aan het denken, maar dan andersom.

Waarom verwijdert bokt de niet actieve accounts? Bijv. die wat al 1 jaar ofzo niet hebben ingelogd. Kun je net zoals bij andere fora nog gauw een mailtje sturen van 'nog zoveel dagen en dan word je account verwijderd'. Leek me wel handig, scheelt users, stelt namen weer beschikbaar.
Maar misschien hebben we dan minder leden en staat het niet zo mooi.

Staat hierboven uitgelegd waarom ze dat niet doen Nagelbijten / Gniffelen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:11

Oh Nagelbijten / Gniffelen dan ga ik even lezen. Moment.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:11

Nagini schreef:

Ik ben bang dat daar een hoop insteekt Ja
Ik geloof gewoon niet dan alle mensen die geregristreerd zijn actief zijn, denk dat de helft reeëler is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:13

Er zijn ook een hoop meelezers die nooit posten, vandaar dat ze die niet verwijderen.
Hier zijn al zooo veel topics over geweest! Gebruik de zoekfunctie eens, daar staat álles in Rolleyes

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:14

Nagini schreef:

Waarom verwijdert bokt de niet actieve accounts? Bijv. die wat al 1 jaar ofzo niet hebben ingelogd. Kun je net zoals bij andere fora nog gauw een mailtje sturen van 'nog zoveel dagen en dan word je account verwijderd'. Leek me wel handig, scheelt users, stelt namen weer beschikbaar.

Het zou wel handig zijn, dan kan ik eindelijk mijn naam in een "normalere" naam veranderen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:14

BrittKitt schreef:
Er zijn ook een hoop meelezers die nooit posten, vandaar dat ze die niet verwijderen.
Hier zijn al zooo veel topics over geweest! Gebruik de zoekfunctie eens, daar staat álles in Rolleyes

Die meelezers zullen dan vast wel inloggen, houdt je alsnog mensen over die al jaren niet meer ingelogd zijn zonder posts....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:15

Ja er vallen dus gaten.
Maar weet je hoeveel leden wij hebben die zich 1x aanmelden, niet posten maar wel ''ruimte'' in nemen, of namen.

Denk dat het idd aan het aantal ligt. Het is veel gaver om bijv. te kunnen promoten met ''50.000 leden'' waarvan er wellicht 30.000 actief zijn. Dan 30.000 neerzetten.

Oh @ Brittkitt, maar dan kun je dus kijken naar de personen die bijv. sinds 06 niet online zijn geweest.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:16

Ja en hoeveel mensen hebben aangevinkt dat ze altijd offline blijven staan? Dat zijn er een hele hoop, dus daar kan je niks mee.

Anoniem

Ik vind dat het gewoon mogelijk moet zijn om je account te verwijderen, kunnen altijd redenen voor zijn.

Het feit dat je posts niet kan verwijderen en editten na een aantal uur (?) vind ik raar. Ik snap welke gedachte er achter zit, maar het kan toch altijd zijn dat mensen zich beseffen dat ze misschien te veel info hebben gegeven als er al niks meer aan gedaan kan worden.

Als gebruiken van een site/forum zou je altijd zelf moeten kunnen beslissen over wat er met je account en posts gebeurd.

Nijn

BrittKitt schreef:
Ja en hoeveel mensen hebben aangevinkt dat ze altijd offline blijven staan? Dat zijn er een hele hoop, dus daar kan je niks mee.

Als ik mezelf nu op offline inloggen zijn, en ik log vervolgens weer uit, zie je na die tijd dat ik dus toch online was..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:17

BrittKitt schreef:

Maar als ik me niet vergis hebben mods wel die functies om te zien wanneer iemand het laatst online is geweest?
Correct me if im wrong. En anders verwijder je die met 0 tot 10 posts waarvan je kunt zien dat ze al langer dan een jaar niet online zijn geweest. Big deal.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:20

marin16 schreef:
Nagini schreef:

Het zou wel handig zijn, dan kan ik eindelijk mijn naam in een "normalere" naam veranderen

Je kunt op dit moment toch ook je Boktnaam veranderen (eenmalig)? - is wel offtopic -

hm, ik heb al eens gehad dat derden de wachtwoorden van mn mail en hyves hebben weten te veranderen, op zo'n moment wil je heel graag dat gewoon het gehele account eraf gehaald kan worden of dat je het terug kan krijgen. (zij kunnen zich voor jou uitgeven én alle persoonlijke berichten lezen én je hebt zelf het verdere voortbestaan niet meer in de hand). Ik kan me (en ik realiseer me dat het niet exact om het zelfde gaat maar profielen etc. liggen nu dus wél een beetje gevoelig bij mij) voorstellen dat iemand graag van zijn/haar gehele account af wil.

Dat vind ik overigens ook om andere redenen, laatst las ik bijvoorbeeld dat bekenden (i.c. de ouders) van iemand al haar berichten na gingen lezen, .. simpel voorbeeld, maar (ook al heb je er zelf voor gekozen het hier te plaatsen) soms zou het fijn zijn als je het ongedaan kon maken.

edit: en net wat iemand hierboven al zei, soms zou je gewoon zelf willen dat je minder had gezegd of het anders had gebracht, of sta je niet (meer) geheel achter hetgeen gezegd is. of heb je genoeg van heel Bokt (ik nog niet Knipoog )

daarnaast zal 't uiteindelijk vast wel ruimte geven.

en dat verhaal van de 'gaten' die er dan ontstaan lijkt me niet zo rampzalig als sommigen het nu doen lijken.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:24

Ik vind het een briljant idee om, zoals eerder opgemerkt is, de namen van bokkers die hun profiel willen verwijderen gewoon zwart te maken. Vallen er geen gaten, maar zijn je posts toch neit meer te controleren.
Denk dat ik neit de enige bokker ben die al jaren op bokt post en is begonnen toen die niet alle gevolgen van privégegevens weggeven kende. Het is niet moeilijk om mij op te sporen en veel over me te weten te komen, om nog maar over meelezers te zwijgen. Daarom lijkt het me echt ontzettend handig om de posts waar je spijt van hebt, maar die al jaren terug zijn anoniem t ekunnen maken.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:25

Op menig forum kun je, je gewoon uitschrijven en dan blijven je berichten staan.. Dan wel wordt je forum naam gewoon gast.. Denk dat het hier ook wel mogelijk is, maar ze willen natuurlijk een groot forum blijven met zoveel geregistreerden.. En als de vele accounts gewist gaan worden die niet meer in gebruik zijn, dan verliezen ze in aantallen geregistreerden..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:27

Raveltje schreef:
Op menig forum kun je, je gewoon uitschrijven en dan blijven je berichten staan.. Dan wel wordt je forum naam gewoon gast.. Denk dat het hier ook wel mogelijk is, maar ze willen natuurlijk een groot forum blijven met zoveel geregistreerden.. En als de vele accounts gewist gaan worden die niet meer in gebruik zijn, dan verliezen ze in aantallen geregistreerden..

Exactley my point Ja

Zou wel een oplossing zijn Ja in Gast veranderen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:28

Op het moment dat mensen berichten geplaatst hebben, dan worden die niet verwijderd. In dat geval zouden er namelijk gaten in de topics vallen. Inactieve accounts worden eens in de zoveel tijd verwijderd.

Bokt is geen profielsite maar een forum, om een profiel in te kunnen kijken moet je lid zijn en de profielen zijn afgeschermd voor zoekmachines, net zoals bijvoorbeeld de HK-berichten.

De reden waarom berichten na een bepaalde tijd niet meer geëdit kunnen worden is simpel, als mensen niet gelukkig zijn met de reacties die ze krijgen op hun bericht en hij wordt dan geëdit, dan is de discussie niet meer te volgen. Heb je achteraf problemen met een bericht dat je hebt geplaatst, dan kan je altijd contact met een mod opnemen. We bekijken dan per situatie of het bericht wel of niet verwijderd kan worden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:23

Maar is het dan niet mogelijk (zoals eerder gezegt) dat als je je dan bijvoorbeeld uitschrijft dat dan je naam veranderd in gast of iets dergelijks. Dan vallen er geen gaten in topics. Alleen de naam in quotes blijven dan wel staan denk ik..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:26

BrittKitt schreef:
Op hyves heb je geen topics, met discussies die je terug kan lezen van jaren geleden, maar die soms nog wel heel zinnig en nuttig zijn Lachen

van járen geleden heb je ze hier ook niet meer Knipoog die zitten niet meer "in het bestand" Lachen Het geheugen houd ook een keer op...Dan word het oudste gewoon verwijderd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:31

pharagirlke schreef:
BrittKitt schreef:
Op hyves heb je geen topics, met discussies die je terug kan lezen van jaren geleden, maar die soms nog wel heel zinnig en nuttig zijn Lachen

van járen geleden heb je ze hier ook niet meer Knipoog die zitten niet meer "in het bestand" Lachen Het geheugen houd ook een keer op...Dan word het oudste gewoon verwijderd.

Van 2001 bedoel je? Haha!
Dacht het dus wel... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:33

Door het bericht te plaatsen, gaf het forumlid toestemming voor deze “verwerking” van persoonsgegevens. Anderen mochten het bericht, het persoonsgegeven dus, lezen en in hun reacties verwerken. Tot zover geen probleem.

Die toestemming kan echter op elk moment worden ingetrokken, en dat betekent dat men met de verwerking moet stoppen. Je kunt niet in het huisreglement iemand verbieden deze toestemming in te trekken. De door het ex-lid geplaatste berichten moeten dus in principe worden verwijderd als hij daarom vraagt. De enige reden om het te mogen laten staan, is als er een “eigen gerechtvaardigd publicatiebelang” is.

Zo’n belang kan bijvoorbeeld zijn dat door de verwijdering de discussie onbegrijpelijk wordt. In dat geval, zo zeggen de richtlijnen, kun je volstaan met de naam van de plaatser vervangen door [VERWIJDERD] of iets dergelijks. Tenzij de inhoud van het bericht zelf nog informatie over de plaatser bevat, dan zou die informatie moeten worden geschrapt.

Een advertentie op b.v. Marktplaats zou dus door het bedrijf verwijderd moeten worden als de plaatser daarom vraagt. Iemands recensie van een film op een forum voor filmliefhebbers ook. Zulke berichten kun je verwijderen zonder dat andere berichten daardoor onbegrijpelijk worden, en als dat kan, dan moet het ook.

Dit alles is te herleiden uit de privacywet een aanverwante wetsartikelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:33

Ook al wordt je naam zwart, in quotes zal je naam wel blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:36

Informatie verwijderen die in andermans berichten verwerkt is, is heel erg lastig. Deze verwerking was in het kader van een vrije meningsuiting. Verwijderen mag dan alleen als het echt absoluut de enige manier is om de inbreuk op de privacy van de originele poster (het ex-lid dus) te beëindigen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:19

maline schreef:
Ik vind het ook heel vreemd dat het niet kan. Als je ziet hoeveel persoonlijke informatie over bokt verspreid staat is het toch niet bepaald handig als dat er voor altijd op blijft staan!

Dan zet je dat niet op bokt heel simpel

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 06:21

het kán wel een soort... Bloos
je kunt je mail-adres veranderen in je profiel en dan niet activeren, je krijgt dan 'dit profiel bestaat niet' te zien als je zo'n account opzoekt.
je berichten blijven dan natuurlijk wel staan maar zijn niet meer via je profiel op te zoeken.