Boktkudde; als er één schaap over de dam is...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Boktkudde; als er één schaap over de dam is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:04

ik heb ook een paar keer ''heel'' bokt over me heen gehad. 1000 dezelfden die dezelfde opmerkingen maakte. Daardoor kwam mijn standpunt er niet goed tussen en leek ik er wel niet bij te passen, en zo is het niet leuk om te discussieren. Mensen reageren feller, en ik daardoor ook. Op een gegevn moment gaat het topic zo snel dat iedereen snel en onduidelijk zijn of haar standpunt neerzet met een boze ondertoon. Ja, ik zat er toen echt mee en heb toen een paar bokkers ge-pbt, daarna was het helemaal goed.. Maar als ik dat niet had gedaan voelde ik me er de hele avond nog rot onder

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:04

en dan in je achterhoofd houdend dat de meeste van de mensen die op zoiets commentaar heeft, nog nooit een zadel gepoetst heeft wat van hunzelf was Lachen die hebben alleen nog maar manege zadels in handen gehad........ Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:09

Duidelijk commentaar is goed!
Maar heel vaak word er idd iets gezegt, en dan krijg je er geen eens uitleg bij ofzo.
OP HAW kan ik me daar voornamelijk aan ergeren, als 1 persoon zegt van ja je paard loopt te diep dan kan die gene toch ook even uitlech geven wat je er aan kan doen? [even een gemakkelijk voorbeeld Knipoog]
Want anders heb je eigenlijk weinig aan het commentaar.
Zoals idd die 1000 opmerkingen over de slof, echt walgelijk en wat heeft het voor zin? Niks, want de TS wordt er toch niks anders van. Knipoog
Eigenlijk moet er gewoon een HAW regel worden gemaakt van niet 1000 keer het zelfde commentaar ofzo.
Dan denk/hoop ik dat HAW netter blijft. Lachen
Soms heb ik echt een neiging om te zeggen, kun je niet lezen ofzo dat is nu al 1000 keer gezegt en herhaalt.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 31-05-08 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:10

Katja schreef:
Ik geloof dat Bokt hierin niet erg verschilt van de "echte" wereld.
Ook daar lopen mensen achter elkaar aan en keren zich graag en makkelijk als groep tegen 1 persoon.

Inderdaad Ja

(oeh, nu lijkt het net of ik jouw mening gewoon overneem Tong uitsteken)

Misschien is het op een forum ook wel makkelijker om anderen af te kraken en om bot te reageren, je zit toch veilig achter je pc/laptop. Ik vraag me altijd af of zulke mensen in het echt ook zo 'stoer' zijn. Of ook maar gewoon meelopers zijn.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-08 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:10

@Kir_Ples: er zijn nieuwe HAW regels Knipoog en commentaar mag niet meer herhaald worden zonder nuttige toevoeging

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:11

Oh echt!
Gaat direct lezen! Haha!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:17

Ik ben het wel met je eens. Maar er worden soms topics geplaatst waarvan ik denk WAAROM?
Waarom gaan mensen op een kleine pony rijden, waarom leggen ze een zadel op die niet past, en ga zo maar door.

Het valt mij echt op dat sommige topics het uitlokken. En geef je advies schiet de TSer in de verdediging terwijl je het goed bedoelt...
Dus ik snap je standpunt en ben het er ook mee eens. Maar ik snap ook erg goed waarom het vaak mis gaat.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:18

Ik ben het zeker met je eens..
Al ik het zelf ook wel eens gedaan heb..
Een meisje deed iets met dr paard, en ik ben hier toch een stuk of 7 keer op door gegaan, omdat niemand mijn argumenten leek te lezen..
dit waren dus een paar vriendinnetjes die het allemaal voor de TS opnamen, terwijl het echt niet goed zat wat daar gebeurde!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:20

RedPassion schreef:
Katja schreef:
Ik geloof dat Bokt hierin niet erg verschilt van de "echte" wereld.
Ook daar lopen mensen achter elkaar aan en keren zich graag en makkelijk als groep tegen 1 persoon.

Inderdaad Ja

(oeh, nu lijkt het net of ik jouw mening gewoon overneem Tong uitsteken)

Misschien is het op een forum ook wel makkelijker om anderen af te kraken en om bot te reageren, je zit toch veilig achter je pc/laptop. Ik vraag me altijd af ok zulke mensen in het echt ook zo 'stoer' zijn. Of ook maar gewoon meelopers zijn.

dat vraag ik mij ook regelmatig af ja

@annemiek: daar heb je ook zeker wel een punt. Sommige mensen lijken niet te willen luisteren, maar dan nog, hoeveel zin heeft het om dan alsnog alles 100x te herhalen. Als ze toch niet luisteren is het net zo goed zinloos om er over door te gaan, want ze zullen het dan toch niet gaan veranderen. Ook al roepen er 100 mensen hoe fout het wel niet is

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:28

Ik vind dat HAW goede regels heeft!
Maar als bokkers er niks op uit doen, krijgen ze dan ook een ban?
Anders denk ik dat het nog niks gaat werken. Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:36

de berichten gaan nu gewoon sneller verwijdert worden dacht ik..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:00

Het is op Bokt net als op elke stal/manege/pensionstal. Je hebt daar ook altijd geklets over anderen en dat gaat meestal niet over positieve dingen. Het verschil is dat dit vanuit de veiligheid vanachter de computer gebeurd. Dingen die men niet recht in het gezicht van een ander zal zeggen, worden hier op Bokt al snel gewoon neergezet. Ik vraag me wel eens af, of mensen echt denken dat het helpt om iemand af te branden. TS gaat dan vaak in de verdediging en dan heeft het geen nut meer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:02

Maar ik vind wel dat je op een nette manier kan zeggen dat iets echt niet meer kan. Met argumenten o.i.d. Dan kan de TSer het nog niet willen horen, maar dan heb jij je best gedaan, toch?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:07

Op een nette manier kan je altijd iets zeggen, doe ik ook. Vaak zet ik er ook wel een positief punt bij. Ik heb het over echt afbranden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:10

Ach houdt maar in je achterhoofd dat de mens een kuddedier is, niets van aantrekken Lachen
Het is niet altijd even leuk voor de TS maar dit zul je altijd blijven houden, en niet alleen hier op bokt Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:12

als ik iets denk, anders als anderen zet ik het gewoon neer, maar wel respectvol krijg je discussie dan ga je die gewoon rustig aan.
maar ik ben het er helemaal mee eens, ik word ook gek van dat kuddegedrag.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:12

ik ben het het helemaal met je eens.. dit komt bij veel topics voor.. dan heb ik het topic bekeken en gelezen en dan denk ik, hier reageer ik niet, meer want in dat gezeur heb ik geen zin..
ben het helemaal met je eens dat als er 1 keer gezegd is: "je bent inderdaad een beetje te groot voor je shet" en dat bevestigt al wat de TS heeft gezegd, dan denk ik vaak, het is de TS wel duidelijk.. ook vind ik hele discussie over een onderwerp waar vaak de TS niet om heeft gevraagd ook onzin..
dan denk ik vaak, begin een eigen topic met die onderwerp en ruzie daar verder!!
ik ben nu weer wat actiever op bokt, maar ik heb lange tijd gehad dat ik hier niet meer vaak kwam omdat ik geen zin meer had in deze onzin..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:15

Het blijft jammer..
Ik ben geen ster ruiter, wel heb ik volgend weekend een spring fotoshoot met mijn haflinger, waarvan ik ook weet dat ik iets te groot ben, en mn houding niet even netjes is..
ik zet ze er dus echt niet op..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:16

en dat is dus zonde........... want buiten dat het gewoon leuk is om te laten zien wat je zoal aan het doen ben, KAN het ook nuttig zijn dat eens wat vreemde ogen kijken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:17

Ja, mee eens.
En jij kan ze dan gewoon bij ITP zetten nu als ik mij niet vergis. Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:24

Sowieso goed dat HAW nu veranderingen heeft doorgemaakt!
Maar toch blijf ik dit fenomeen ook zien op de rest van bokt.
Vooral wanneer een een topic verschijnt waarbij een TS in een situatie zit waar hij.zij geen kaas van gegeten heeft,en het aan mensen vraagt die het wel weten.
Simpel voorbeeld; justitiële zaken.
TS heeft daar geen kaas van gegeten,maar is toch in aanraking gekomen met.Daarbij vraagt TS dus hulp aan mensen die iets af weten van justitiële zaken.
Wie reageren er?
A) mensen die er iets van af weten,die goed commentaar geven en uitleggen hoe het probleem verholpen kan worden.Deze mensen zijn in mindere mate aanwezig dan;
B)Mensen die er weinig van af weten,maar denken dat ze het beter weten.Daarbij de uitleg van bokker A even van tafel vegen 'want ik heb het vorig jaar zelf ook eens gehad' .
Vervolgens wordt TS in twijfel getrokken,en uitgejauwt hoe dom deze wel niet is.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:26

Ik ben het wel met tivoli eens,

je hebt altijd mensen die denken dat ze het beter weten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:27

als mensen nou eens begrepen dat IK het gewoonweg beter weet................. dan hadden er een hoop boktdiscussies niet gevoerd hoeven worden Haha! Haha! Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:28

KiWiKo schreef:
als mensen nou eens begrepen dat IK het gewoonweg beter weet................. dan hadden er een hoop boktdiscussies niet gevoerd hoeven worden Haha! Haha! Haha!

'Maar KiWiKo zegt....' *LOL*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:28

KiWiKo schreef:

Afgod

Edit: dis is geen oneliner. Schijnheilig