[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:32

mensen er is 1 subforum bijgekomen, namelijk springen itp
Al die andere subfora waren er al, alleen heeft het beheer ze duidelijk zichtbaar gemaakt onder HAW. En verder zijn alleen de regels wat strenger geworden. WEet neit waarom jullie je zo druk maken eigenlijk

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:42

Nou, ik ben het eigenlijk over het algemeen overal wel mee eens Ja heel fijn, de nieuwe strengere regels voor HAW, ben benieuwd hoe het uitpakt!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:01

holly schreef:
Is dat een tik ofzo, het commentaar geven op een ander (vaker negatief als positief)
Wat als ik nu niets wil zeggen over de manier van rijden? Moet ik dan mijn mondje houden?
Ik hou er namelijk niet van me te bemoeien met een ander.
Ik vind dat juist veel meer mensen zich zo zouden moeten gedragen, ipv dat juist aan te moedigen.
Is het al niet een probleem genoeg dat bokkers elkaar soms om bijna niets in de haren vliegen met al het commentaar?

Ik zie het probleem niet zo: een topic plaatsen doe je nou eenmaal alleen als het nut heeft. Als je geen reacties wilt, plaats je geen topic.
Op HAW is het juist normaal om commentaar te geven, anders moet je er geen topic openen. Daar is een forum toch voor?

Het commentaar moet natuurlijk wel fatsoenlijk onderbouwd zijn en beschaafd blijven, als dat het geval is, hebben veel mensen er iets aan. Het probleem zit 'm IMO dus niet in het commentaar zelf geven, maar de normen en waarden van gebruikers... die soms even zoek zijn. Sigaar

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:50

Evelli schreef:
mensen er is 1 subforum bijgekomen, namelijk springen itp
Al die andere subfora waren er al, alleen heeft het beheer ze duidelijk zichtbaar gemaakt onder HAW. En verder zijn alleen de regels wat strenger geworden. WEet neit waarom jullie je zo druk maken eigenlijk

Zie jij iemand die zich druk maakt?
Alles wordt gewoon te veel in hokjes gestopt, als ik een nieuwe bokker was geweest had ik echt níet geweten waar ik alles moest zetten. Wedden dat er ook weer gedonder van komt met dat wel of geen rijtechnisch commentaar, als het bij ITP staat krijg je het ook weer: 'om 1 ding te zeggen, let op je handen/tenen/armen' 'ja maaaaaar ik wil geen rijtechnisch commentaar' 'dat geef ik ook niet ik zeg dit alleen maar'
En dan weet ik het alweer...
Krijg nu meer de indruk dat er in topics minder wordt gepost omdat alles zo in hokjes wordt geplaatst.
Men kijkt vooral bij HAW, maar andere foto topics veel minder.

Maargoed we zullen het zien, van mij kant geen foto's meer in ieder geval. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:49

ik meende te lezen dat er de eerste twee weken soepel met de nieuwe regels omgegaan werd...... maar in 5 minuten tijd zie ik twee HAW topics die gesloten zijn omdat het niet aan de nieuwe regels voldoet?

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:58

En bij die topics die gesloten worden, zie ik een aantal die er in mijn ogen qua opbouw erg netjes uitzagen. Bij sommige snap ik eerlijk gezegd niet waarom ze niet aan de regels voldoen..

Er was toch een voorbeeldtopic gemaakt? Misschien is het handig om die ook (duidelijk) in de nieuwe regels te zetten? Hij staat wel in de FAQ, maar dat moet je maar net weten.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:02

Dat wordt druk in ITP dan Haha!

Ik heb de rijtechnische bedoeling van HAW nooit begrepen. Anders in RT een fotoforum aanmaken voor mensen die geloven in rijtechnische tips aan de hand van foto's?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:06

Topics die niet aan de nieuwe regels voldoen gaan inderdaad op slot. Ze mogen wel een nieuw topic starten die wel aan de regels voldoen. Een topic wat ik zojuist gesloten had miste bijvoorbeeld het nivo van rijden.
Wel wordt er inderdaad soepeler met de regels omgegaan de eerste weken. Die soepelheid zit hem voornamelijk in hoevaak mensen verkeerd posten en hoevaak we ze daarop aan moeten spreken. Lachen We hanteren de regels wel strak verder, anders is er geen duidelijkheid voor de bokkers hoe het nu wel moet en wat we wel willen zien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:10

Dat nivo van rijden vind ik bull oliebol, sorrie dat ik het zo grof zeg.
Ik als recreatieve ruiter heb totaal geen idee op welke nivo ik rij dus ik zou dan geeneens topics kunnen openen, omdat dat een nivo er tegenwoordig inmoet.

Sorrie voor mijn taalgebruik maar ben er wel wat boos over.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-05-08 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:10

Idd Kiwiko, dat viel mij ook al op.

Persoonlijk vind ik de regels ook te streng, maar goed blijkbaar ben ik de enige die dit vind. Het is natuurlijk super dat er over de regels nagedacht wordt, maar imo schiet het nu zijn doel voorbij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:13

Magda, in een topic kun je ook aangeven dat je recreatief rijdt en op welk nivo je ongeveer zit. Lachen Een beginnende ruiter die net zijn eerste B-proefjes rijdt is toch van een ander nivo als iemand die Z rijdt, zo ook de manegeruiter die een jaar rijdt of de recreatieve ruiter die al 20 jaar rijdt maar in het verleden al diverse paarden in het Z heeft gereden. Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:15

Ik vraag me nog steeds af wat het nivo er toe doet. Ik ben voor de ontspanning en gezelligheid aan het rijden, ik weet niet eens wat er bij de L oid van je wordt verwacht dus hoe zou ik weten waar ik ergens zit?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:16

maar moet daar dan ook niet een leeftijd bij van de ruiter en diens geestelijke gesteldheid?

Een meisje van 13 benader ik anders dan een vrouw van 29......

terwijl die vrouw van 29 misschien een stuk onvolwassener is dan dat meisje van 13.....

Ik bedoel dat als je rekening moet gaan houden met niveau (mbt commentaar/tips ed dat je dan ook rekening moet houden met de persoonlijke omstandigheden Haha! )

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:17

Even een vraag:

Als iemand op HAW een topic heeft geopend, waar je niks op aan te merken hebt?
Wat dan?

Is het dan nu ineens 'verboden' om te zeggen dat je vindt dat het een leuke combinatie is, en ga zo door? (of iets in de trant).

Soms zijn er gewoon topics waarop weinig aan te merken valt. Dan mag je toch wel zeggen dat het er goed uitziet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:17

Dat komt ook nog wel KiWiKo Knipoog

Steeds meer regels, steeds minder een leuk forum waar je een spontane mening kan geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:18

Bettine, daar zat ik aan te denken dat zal vast wel weer onder een oneliner vallen

RedPassion schreef:
Steeds meer regels, steeds minder een leuk forum waar je een spontane mening kan geven.

Dat vond ik het leuke van HAW, die leuke spontane meningen Ja

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:22

Tsja dat zou ik wel héél erg flauw vinden.
Als iemand bijvoorbeeld L rijdt, en die plaatst gewoon súper foto's voor iemand die die klasse rijdt, wat is het probleem dan om te zeggen dat het gewoon top is? Altijd alleen maar overal commentaar op MOETEN geven is toch niet leuk?

Dan krijg je echt allemaal van die kleine ZEUR dingen, mensen gaan echt lopen zoeken om maar iets te kunnen vinden wat er niet goed aan is, omdat ze verplicht zijn iets 'nuttigs' toe te voegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:23

Precies, dan gaat het spontane er af en gaat iedereen maar iets roepen omdat het nou eenmaal de regels zijn

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:24

Hm, er mag dus alleen opbouwende kritiek geplaatst worden? Zal lekker gezellig worden Vork . Bij sommige combi's ziet het er gewoon netjes uit, dat mag toch ook gezegd worden?

En als je na een aantal HAWs ook vooruitgang ziet, dat is toch juist leuk om te zeggen en om te horen?

Ach, met als deze regeltjes wordt er straks niets meer geplaatst, dan is het probleem met de drukte wel opgelost Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:28

Let wel even op: de mensen die nu op HAW topics openen willen ook echt rijtechnisch commentaar. Willen ze andere reacties, mogen ze topics openen op ITP. Lachen
Heb je geen commentaar en wil je toch aangeven dat je het netjes vind, kun je dit nog altijd via de pb doen.
En, iets te verbeteren is er altijd. Ook Anky heeft dingen die ze beter wil zien. De L-ruiter die nu perfect rijdt wil graag naar de M toe, maar rijdt ze voor de M wel perfect? Lachen
In opbouwende kritiek geef je overigens ook aan wat je wel netjes vind. Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:29

Zo dit vind ik een goede oplossing Haha!

en die subfora vind ik ook goed lekker overzichtelijk en kan je gericht zoeken bv ik wil alleen springfoto's dan ga ja naar dat subfora Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:32

Dus zodoende krijgt een goede combinaties 20 pb's omdat dat soort berichten niet meer mogen Nors opkijken
Ik weet bij veel combinaties geen rijtechnisch commentaar omdat ik dat moeilijk vind om te zien. Bij deze komt het er op neer dat ik gewoonweg niet meer mag posten daar.

Voor mij geen HAW meer, zonde
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-05-08 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:34

Neonlight schreef:
En, iets te verbeteren is er altijd.

Dat klopt, maar ik ga bijvoorbeeld geen rijtechnisch commentaar geven aan een Z-ruiter. Heb zelf nooit Z gereden, dus dan kan ik toch beter niks zeggen dan verkeerde tips geven?
PB-en om te zeggen dat ik een combinatie heel leuk vind en dat het er vriendelijk uit ziet zal ik niet snel doen.

Ik denk dat het ook leuk is voor mensen om dat in een topic te lezen, maar goed.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:39

Neonlight schreef:
Let wel even op: de mensen die nu op HAW topics openen willen ook echt rijtechnisch commentaar. Willen ze andere reacties, mogen ze topics openen op ITP. Lachen
Heb je geen commentaar en wil je toch aangeven dat je het netjes vind, kun je dit nog altijd via de pb doen.
En, iets te verbeteren is er altijd. Ook Anky heeft dingen die ze beter wil zien. De L-ruiter die nu perfect rijdt wil graag naar de M toe, maar rijdt ze voor de M wel perfect? Lachen
In opbouwende kritiek geef je overigens ook aan wat je wel netjes vind. Knipoog

Wat een regelrechte onzin zeg, deze hele reactie.

Dus: iemand die op HAW een topic opent, en daarmee dus openstaat voor commentaar, heeft foto's geplaatst die er gewoonweg SUPER uitzien voor die klasse.
Iemand die op HAW een topic opent geeft aan open te staan voor rijtechnisch commentaar, maar moet dit dan ook per sé betekenen dat dit commentaar gegeven moet worden, ook als er gewoonweg niets nuttigs op aan te merken valt? Waarom zou je dat laatste niet in het topic mogen zetten? Het nut daarvan ontgaat me echt geheel.

Dan mag je dat dus alleen per PB laten weten? Da's wel heel triest toch?
Ik wil dan best dingen gaan 'zoeken' hoor, om commentaar op te leveren, maar dan krijg je van dat onnozele commentaar van 'pas op dat je je hand niet teveel kantelt, want op 1 van de 15 foto's heb je je hand een beetje scheef'.
Dat heeft toch geen enkel nut?

Ik denk dat je dan véél meer hebt aan een stimulerende reactie, dan aan bovenstaande onzin.
Opbouwende kritiek is oke, en mijns inziens ook de enige manier van kritiek geven, maar moet er per sé kritiek zijn dan? Als je echt moet gaan zoeken naar iets omdat anders je reactie gelijk verwijderd wordt heeft eigenlijk je reactie al weinig zin meer, omdat je gewoon gaat lopen zeuren om iets wat er amper is.

Over het dikgedrukte:
Dat is iets wat volgens jullie door de TS in de beginpost moet worden aangegeven, waar ze naartoe aan het werken zijn. Iemand die L rijdt is niet per definitie al aan het trainen voor het M.
Plus als degene dat (door jullie verplicht) al in de openingspost heeft aangegeven, dan mogen wij het als reactiegevers niet meer herhalen natuurlijk, want dan wordt ons bericht ook gelijk verwijderd Rolleyes

Dit soort stomme regels ontneemt je echt gewoon totaal het plezier om nog te reageren op HAW of om er een topic te openen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:45

Bettine schreef:
Over het dikgedrukte:
Dat is iets wat volgens jullie door de TS in de beginpost moet worden aangegeven, waar ze naartoe aan het werken zijn. Iemand die L rijdt is niet per definitie al aan het trainen voor het M.
Plus als degene dat (door jullie verplicht) al in de openingspost heeft aangegeven, dan mogen wij het als reactiegevers niet meer herhalen natuurlijk, want dan wordt ons bericht ook gelijk verwijderd Rolleyes

Herhalingen zijn inderdaad niet de bedoeling, tenzij er iets nuttigs aan toegevoegd kan worden. Het is ook helemaal niet de bedoeling om enkel te zeggen wat er niet goed is, het is ook de bedoeling om met iets aan te komen waarmee de TS het probleem kan oplossen.
Dus hetgeen al in de openingspost is aangegeven, kan door tips wel aangehaald worden. Als een TS aangeeft dat een paard moeite heeft met buiging in de zijgangen, kun je best op inhaken, door bijvoorbeeld de tip te geven om bijvoorbeeld eens vanuit een volte een zijgang te gaan rijden.
Het is niet de bedoeling om alleen aan te geven wat er verkeerd gaat, maar ook om met dingen te komen die een oplossing kunnen geven. Lachen