vraag voor beheerder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vraag voor beheerder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:50

Marjo_x schreef:
Als je niet in Jezus gelooft dan heeft het voor jouw ook geen waarde Knipoog En is het een naam zoals alle anderen.

Precies. En een opmerking als: 'De naam Jezus moet met respect worden uitgesproken.' Schiet mij dan ook een beetje in het verkeerde keelgat. Ik 'moet' niks.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:51

Juul schreef:
Marjo_x schreef:
Als je niet in Jezus gelooft dan heeft het voor jouw ook geen waarde Knipoog En is het een naam zoals alle anderen.

Precies. En een opmerking als: 'De naam Jezus moet met respect worden uitgesproken.' Schiet mij dan ook een beetje in het verkeerde keelgat. Ik 'moet' niks.

Je haalt me de woorden uit mijn mond Clown

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:55

Juul schreef:
Marjo_x schreef:

Amen !

Hoevaak word Amen wel niet gebruikt, om aan te geven dat je ergens hélémaal mee eens bent, hoe wordt hier dan over gedacht ?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:01

Betrap mezelf er ook wel op dat ik soms hier op bokt vloek. vooral als ik iets heel vies vind ofzo... En als ik ergens van schrik vloek ik ook wel eens maar probeer het eigenlijk zo weinig mogelijk te doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:06

Nou zit ik toch al heel wat jaartjes ( best wel intensief ) op bokt en ik weet niet op welke forums TS zit, maar ik kom het "vloeken" zoals zij het noemt eigenlijk niet tegen.
Kijk, dat je geen G.V... enz. of karel utrecht tango en dat soort scheldwoorden kan gebruiken ben ik het helemaal mee eens. Maar laat verder ieder in zijn waarde dus ook de mensen die NIET geloven. Erg overdreven dit...sorrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:09

Precies aerdenhout1: Ik heb respect voor gelovigen, maar wil er verder niks mee te maken hebben. En ik vind het excuus voor vloeken van TS nogal slap.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:11

Het echte vloeken kom ik ook niet vaak tegen. Zo nu en dan wel woorden als 'kanker' etc. Tuurlijk een geloof dat is voor verschillende mensen belangrijk. Heb er ook echt wel respect voor en het is mij ook aangeleerd dat vloeken niet netjes is. Daarom heb ik er ook andere woorden voor als spreektaal en op bokt dan heb ik genoeg aan de smily's denk ik. Kan mij niet herinneren dat ik ooit op bokt gevloekt heb eigenlijk.

Maar als niet gelovige wil ik geen geloof opgedwongen krijgen. Ook ik moet niks. Ik geef jou respect voor jou geloof en jij geeft mij respect terug dat ik niet geloof. Iedereen zijn eigen ding toch?
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-05-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:11

ik heb al antwoord op mijn vraag.

als ik rekening moet houden met de (ongelovige) medemens,
dan vind ik het niet meer normaal dat er gewoon gereageerd wordt op mijn vraag.
als ik jullie in de waarde moet laten, geldt dat andersom dan ook niet???
ik stel gewoon een vraag, vloeken is niets meer dan een gebrek hebben aan woordenschat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:12

Wie zegt dat er geen respect is voor het geloof?
Ik respecteer het wel, maar ik wil het niet opgedwongen krijgen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:12

nielsd schreef:
Ja zeg. Er zijn mensen die niet geloven.
Dat jij wil geloven, prima maar stoor andere er toch niet mee.

En wat maakt het jou uit dat ik appelflap zeg, ik mag het toch de grootste onzin vinden. Wat is daar erg aan?

Ofwel, geloof waar je zin in hebt maar val een ander er niet mee lastig.

AMEN!

Trouwens veel scheldwoorden worden al vertaald naar poedersuiker e.d.

Dus wat bedoel je dan met vloeken?
Laatst bijgewerkt door SONY op 15-05-08 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:13

Ik laat jou in je waarde liss. Niet dan?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:15

ik had een vraag voor de beheerder,
wat maakt het uit als jij een vloek opschrijft en het veranderd in een ander woord, net zoals l*l bv?
jij kan schrijven wat je wilt, christenen hier op bokt ook blij,
maar zoals ik zei, ik heb al antwoord op mijn vraag.

@SONY:
vloeken bedoel ik niet scheldwoorden, maar jezus, of GVD (voluit geschreven), dat soort woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:17

Als jij een vraag hebt voor alleen BartVB (beheerder) en verder niet op reacties zit te wachten moet je hem PBen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:18

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in, maar ben jij er toevallig zo een die z'n voet tussen de deur zet om het woord van God te verkondigen? Nogmaals hier op bokt wordt NIET gevloekt want dan krijgt diegeen direkt op z'n donder (donder..is dit dan ook een vloekwoord vraag ik me af)van de div. moderators EN het woord wordt veranderd in iets anders.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:21

ik wist niet wie ik een pb moest sturen vandaar.

maar ik vind het prima zo, ik heb antwoord op mijn vraag.
dit is geen topic wat betreft geloofsdiscussies.....
jullie discusseren maar verder, maakt me niet uit.

en nee, ik ben gewoon een standaard christen, net zoals zoveel mensen hier op bokt Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:21

voor de een is "pannenkoek" al een scheldwoord als je dat tegen iemand zegt terwijl een ander daar helemaal geen problemen mee heeft. bedoel de grens van "echt" vloeken ligt bij iedereen wel verschillend.

persoonlijk vind ik nogal meevallen wat hier afgevloekt wordt.
@ ts, voor jou is het woordje God al een scheldwoord. Ik moet even terug denken aan die moeder van dat meisje die Joran van der sloot waarschijnlijk heeft vermoord.
dat zij de bekentenis hoorde van Joran was het enige wat zij 10 keer zij O my God. Terwijl zij echt niet aan het vloeken was maar gewoon verschrikkelijk geschokt!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:23

liss schreef:
vloeken is niets meer dan een gebrek hebben aan woordenschat.

Vork
Dat vind ik echt onzin Bloos
vloeken is een makkelijke manier om je gevoelens uit te drukken Vork Heeft niks met woordenschat te maken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:23

liss schreef:
ik heb een vraag:

ik stoor me enorm aan al dat gevloek af en toe hier op bokt,
ik ben christen daarom stoort me dat.
ik vraag me af, woorden zoals l*llig, k*t, ho*r enz. worden veranderd in andere woorden,
waarom doen jullie dat ook niet bij vloeken?
dat vroeg ik me af... Knipoog

Omdat dan alle woorden met God erin bijvoorbeeld, ook gecensureerd worden. OOk in het topic bij God houdt van jou bijvoorbeeld, waar het helemaal niet als schelden bedoeld wordt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:24

Ik kan me er echt niet druk om maken wat een ander doet, als iemand boeddha als vloekwoord gebruikt doet de maar

Vergeten en vergeven Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:27

In de hedendaagse maatschappij zijn sommige woorden gewoon ingeburgerd en geaccepteerd. Echter is er een groepje gelovige dat dit niet heeft geaccepteerd.

Nou wil ik je helemaal niet aan vallen op je geloof, dat is voor ieder zijn eigen ding. Maar sommige woorden voorkom je gewoon niet. Kijk woorden zoals Jezus of appelflap zie ik sowieso al niet erg vaak in topics voorbij komen hoor. Maarja als een woord veranderd word naar een ander woord blijft de betekenis erachter toch hetzelfde?

Een goede vriendin van mij heeft zich 3 jaar geleden aangesloten bij een kerk, en ik ben soms in informeel gezelschap best wel grof in de mond om eerlijk te zijn, en zij was dat ook totdat ze naar de kerk ging. Ik moet er nu dus heel erg op letten dat ik niet vloek als ik bij haar ben want dat vind ze echt niet leuk, het was voor mij een hele verandering omdatr ze zelf eerst ook vrolijk meekwebelde en nu moet ik er echt op letten. Maar ik heb er wel respect voor dat het haar geloof is, ik ga me niet aanpassen maar als dingen kewetsend kunnen zijn zal ik wel opletten.

Denk dat bokt.nl een veeeeeeel te grote doelgroep is om die het ''vloeken'' te ontnemen. Persoonlijk vind ik het ook wel meevallen trouwens...

Denk dat dit een discussie topic word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:28

Wat is de ongecensureerde versie van appelflap? *LOL*

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:31

Juul schreef:

peer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:31

Huilen van het lachen Nors opkijken

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:33

Juul schreef:

GVD. volledig uitgeschreven dan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:34

Serieus? *LOL* Volgens mij heb ik dat woord kortgeleden nog ongecensureerd geschreven zien staan. Clown En mijn censuur staat aan..