Groene grootheid
Da's nou ook weer niet nodig hoor

Afijn, om nog even terug te komen op de vraag van de topicstarter:
In principe gaat het laatst geopend topic op slot met een verwijzing naar het eerder geopende topic. Da's de standaard regel en in de meeste gevallen werkt dat ook.
Heel soms wordt er van afgeweken. Dat kan een foutje zijn, maar het kan ook zijn dat het voor iedereen fijner is om een uitzondering te maken, zie de voorbeelden die al gegeven zijn.
Ik reageer hier ook even omdat ik de volgende vraag al in de lucht zie hangen, nl. het per ongeluk openen van dubbele topics

Bijv. op de fotofora komt dat weleens voor, dan plaatst iemand een topic per ongeluk meerdere keren.
Ook hier geldt dat in principe het laatst geopende topic op slot gaat, maar ook weer een uitzondering op de regel: als er bijv. in het laatste topic al 10 nuttige reacties staan en in het eerst geopende topic wordt niet (of niet nuttig) gereageerd, dan kies ik ervoor om het laatst geopende topic open te houden.
Dan wijk je welliswaar af van de standaardregel, maar wel met een goede bedoeling. Niemand is er dan bij gebaat om die regel dan keihard te hanteren, het is voor iedereen fijner om dan een uitzondering te maken en te kiezen voor het meest nuttige topic

Modden is inderdaad mensenwerk en regels zijn prima, maar naar mijn mening moet je nooit uit het oog verliezen dat regels alleen een hulpmiddel zijn en geen doel op zich