potverdikkie schreef:Dat vraag ik me af. Je stuurt een pm naar een mod, krijgt antwoord dat ze "ermee bezig zijn" vervolgens blijft het stil....
Dit is geen aanval naar de moderatoren, maar ik vraag me wel af of het eigenlijk wel zin heeft om de moeite te nemen om een pm te sturen.
Zolang het leuke pm's betreft krijg je wel antwoord, indien het wat lastiger wordt krijg je ook antwoord, maar helaas het antwoord van hierboven beschreven.
Ik neem toch aan dat een mod er ook is om bepaalde problemen mee te kunnen bespreken? Problemen die zich voortdoen hier op bokt.
De gebruikelijke handelswijze is als volgt:
Er komt een tem binnen
De betreffende mod gaat kijken wat er aan de hand en laat aan de temmer weten dat zijn bericht wordt opgepakt, indien deze dit wenst.
Vervolgens wordt er achter de schermen besproken wat het probleem is en hoe er gehandeld moet worden.Hier gaan meestal enkele dagen overeen omdat er een flink aantal verschillende meningen gewenst zijn zodat er oprecht wordt gehandeld.Hier kan weleens wat langer overheen gaan als het een ingewikkeld probleem is, wanneer er weinig mods zijn..etcetera..
Vervolgens wordt er een praktische oplossing gemaakt en deze uitgevoerd.
De temmer krijgt van dit alles niets mee, simpelweg omdat sancties en mod acties naar gebruikers toe niet wordt besproken met andere bokkers.
We hebben geen schandpaal op het dorpsplein staan en nagelen ovetreders of botte gebruikers niet aan een boom om deze te bekogelen met rotte eieren.Iedereen heeft recht op privacy.
Het enige wat je dus inderdaad ziet als temmer is vaak een bedankje voor je tem, een opmerking dat het wordt opgepakt en eventueel een antwoord op vragen die je hebt gesteld.
Als mods zijn we ontzettend blij met mensen die actief temmen en meekijken in geval van troubles. We zijn met een groep van om en nabij 50 man, en kunnen simpelweg niet overal zijn.
Mensen die temmen, schelen heel veel in het werk en zorgen ervoor dat Bokt een stuk soepeler draait.
Maar we kunnen helaas niet meer doen dan iedere tem een bedankje sturen en ervoor te zorgen dat het getemde probleem wordt opgelost.
Het beleid is aanzienlijk strikter geworden. Een tem die verloopt komt nog maar zeer zelden voor, met dank aan een strak georganiseerd modteam waar ook weer toezicht op gehouden wordt door de hoofdmods.
Dus heeft temmen of pbén zin?...
Jazeker!!! Vooral blijven doen...het heeft heel veel zin en is erg nuttig!!
Heb je alsnog vragen over een bepaald probleem in een topic, of in je eigen bokkerssfeer...dan kun je altijd een mod pbén waar jij je comfortabel bij voelt.
edit...hier en daar nog een woordje toegevoegd...