pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:45

als dat terecht is wil ik iemand wel zien hangen ja... geef ik eerlijk toe. Draai ik niet omheen.
En ik denk dat jij dat net zo goed wilt. Jij temt ook niet als je denkt dat het een fijne post is van iemand. (al heb ik dat van de week wel gedaan, de mods mogen ook wel eens gewezen worden op mensen die netjes blijven ondanks vele aanvallen, Want vaak worden ze alleen maar attent gemaakt op het negatieve, positieve mag van mij ook als het eruit springt)

Wat ik overigens zei over achter de schermen was in de tijd dat ik zelf mod was...en met een groter geworden bokt zal dat vast niet anders zijn nu.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:53

potverdikkie schreef:
Dat vraag ik me af. Je stuurt een pm naar een mod, krijgt antwoord dat ze "ermee bezig zijn" vervolgens blijft het stil....
Dit is geen aanval naar de moderatoren, maar ik vraag me wel af of het eigenlijk wel zin heeft om de moeite te nemen om een pm te sturen.

Zolang het leuke pm's betreft krijg je wel antwoord, indien het wat lastiger wordt krijg je ook antwoord, maar helaas het antwoord van hierboven beschreven.

Ik neem toch aan dat een mod er ook is om bepaalde problemen mee te kunnen bespreken? Problemen die zich voortdoen hier op bokt.

De gebruikelijke handelswijze is als volgt:

Er komt een tem binnen
De betreffende mod gaat kijken wat er aan de hand en laat aan de temmer weten dat zijn bericht wordt opgepakt, indien deze dit wenst.

Vervolgens wordt er achter de schermen besproken wat het probleem is en hoe er gehandeld moet worden.Hier gaan meestal enkele dagen overeen omdat er een flink aantal verschillende meningen gewenst zijn zodat er oprecht wordt gehandeld.Hier kan weleens wat langer overheen gaan als het een ingewikkeld probleem is, wanneer er weinig mods zijn..etcetera..

Vervolgens wordt er een praktische oplossing gemaakt en deze uitgevoerd.

De temmer krijgt van dit alles niets mee, simpelweg omdat sancties en mod acties naar gebruikers toe niet wordt besproken met andere bokkers.
We hebben geen schandpaal op het dorpsplein staan en nagelen ovetreders of botte gebruikers niet aan een boom om deze te bekogelen met rotte eieren.Iedereen heeft recht op privacy.

Het enige wat je dus inderdaad ziet als temmer is vaak een bedankje voor je tem, een opmerking dat het wordt opgepakt en eventueel een antwoord op vragen die je hebt gesteld.

Als mods zijn we ontzettend blij met mensen die actief temmen en meekijken in geval van troubles. We zijn met een groep van om en nabij 50 man, en kunnen simpelweg niet overal zijn.
Mensen die temmen, schelen heel veel in het werk en zorgen ervoor dat Bokt een stuk soepeler draait.
Maar we kunnen helaas niet meer doen dan iedere tem een bedankje sturen en ervoor te zorgen dat het getemde probleem wordt opgelost.

Het beleid is aanzienlijk strikter geworden. Een tem die verloopt komt nog maar zeer zelden voor, met dank aan een strak georganiseerd modteam waar ook weer toezicht op gehouden wordt door de hoofdmods.

Dus heeft temmen of pbén zin?...
Jazeker!!! Vooral blijven doen...het heeft heel veel zin en is erg nuttig!!

Heb je alsnog vragen over een bepaald probleem in een topic, of in je eigen bokkerssfeer...dan kun je altijd een mod pbén waar jij je comfortabel bij voelt.

edit...hier en daar nog een woordje toegevoegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:57

maar het vinkje aanvinken ik wil antwoord heeft geen zin...krijg je wat standaard tekst...tekst waarvan je al verwacht dat het gaat gebeuren..namelijk bespreken...

Geen toegevoegde waarde dus.

Overigens heb ik afgelopen weken ook vragen gehad bij mijn tems... geen antwoord...alleen we zijn blij dat je hebt getemd... (sure)
tja...
Ben dan op zijn minst eerlijk

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:05

Er komen honderden tems binnen per dag dus het is geen doen om iedere temmer een lofzang van 50 regels te geven.
Daarom we houden het kort en krachtig.
Een waardering voor de moeite dat iemand temt, meestal " Dank je wel.." en een melding dat we er iets mee gaan doen.
En dan zul je als temmer moeten vertrouwen dat er inderdaad iets gedaan wordt met jouw melding.

Wat vind je daar precies oneerlijk aan?
Hoe zou jij het dan willen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:09

50 regels hoeft idd niet... maar meer als een standaard ctrl-V riedeltje... kan best

Oneerlijk, omdat het sarcasme er af droop.... zeg dan wat je wilt zeggen.

En het vertrouwen dat er iets aan gedaan wordt is momenteel totaal weg...klopt...
Hoop dat het weer gaat herstellen... maar begin er bang voor te worden... te veel vooroordelen bij het groene deel heb ik het gevoel...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:13

Tja, toch vind ik dat de mods geen verantwoording naar de bokkers hoeven af te leggen. Dat iemand het moeilijk heeft met geen gegeven bans dat is zijn/haar probleem.

Als mod zou ik me geen sancties door de strot laten duwen door een bokker opgedragen.

Had jij je in je modtijd ook niet laten welgevallen RK. Zij maken een afweging die door het grootste deel van de groep gedragen wordt.

En nee, als iemand mij diep beledigd en ik meld dat dmv een TEM en er wordt niets mee gedaan dan blijf ik daar inderdaad niet over door drammen. Ik leg me er dan bij neer.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:16

RK: Ik vind het erg jammer dat je een hele groep van 50 man over 1 kam scheert.

Ongetwijfeld zullen er mods tussen zitten die jij niet leuk vind, of die jou niet leuk vinden.....je hoeft tenslotte niet iedereen in de wereld aardig te vinden.
Je kan er vanuit gaan dat mods dan wel zelfbewust genoeg zijn om te stellen dat iemand anders in zo'n geval even de mod honeurs moet waarnemen omdat de objectiviteit niet gegarandeerd is.

Mocht je zelf niet lekker zitten met een mod, kun je het ook aangeven en dan kan een andere mod het oppakken.

En tja...we blijven allemaal mensen met onze ongemakken en gebreken. Ook mods hebben weleens snertdagen ertussen zitten waarin de tact misschien even vakantie viert....net zoals dat bij de bokkers gebeurt.

We zijn niet groen omdat we kicken op macht en tirannie...die vlieger gaat niet op omdat we elkander controleren. We zijn groen omdat we plezier hebben in Bokt en zijn bokkers en graag een handje helpen om het te laten reilen en zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:17

dat doen mods ook echt niet...ben maar niet bang Lachen

Ik snap ff niet wat jij bedoeld met dat stukje over mijn modtijd

tuurlijk leg jij je daar bij neer Ja Schijnheilig Clown
Ik wil het wel eens zien als het keer op keer gebeurd...weet wel beestjes Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:18

Ik heb enkele weken geleden wel een pm gestuurd naar een Mod, omdat ik voor vanalles en nogwat werd uitgemaakt in een bepaald topic.
Gevraagd of ze me op de hoogte wilde houden van wat ze ermee ging doen.
Helaas nooit wat op gehoord, dus heb ook niet het idee dat er iets mee is gedaan.

En dan scheer ik dus niet iedereen over één kam, maar wel een bepaalde mod.
Weet zo alleen niet welke.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:20

Het is beleid dat sancties en ingrepen bij bokkers niet wordt besproken met andere bokkers...... Hoe had jij dat graag gezien Silence?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:20

Silence schreef:
En dan scheer ik dus niet iedereen over één kam, maar wel een bepaalde mod.
Weet zo alleen niet welke.

In je map verzonden pm's staat vast wel welke mod het was. Schrijf hem/haar nog eens aan. Het zijn ook maar mensen. Als jij de naam al vergeten bent, kan hij/zij ook jouw pm vergeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:22

Ja ik scheer de hele groep nu over 1 kam... op een paar mods na...klopt.
Simpelweg omdat bepaalde dingen al een jaar door gaan zonder oplossingen of zelfs maar kleine verbeteringen. er is dan blijkbaar geen 1 mod die zegt... en nu moet dat eens opgelost worden...huppakee... eens flink aan de gang betreft dat onderwerp.
Zoals altijd gewoon een paar mods die de kar trekken...altijd dezelfde die het werk doen en de rest?? Ik denk dat ze wel kicken op groen....

En het is niet zo dat ik de enige ben die dat vind (merk je wel een de veel geopende topics door verschillende mensen) Ookd eantwoorden in dit topic over pb's waar geen antwoord op komt.
Ik ben wel iemand die elke keer van zich laat horen... dus val daardoor negatief op...weet ik, maar dat kan me dan niet bommen. En het zal vast niet minder negatief gaan worden ben ik bang, al hoop ik van wel.
Maar ik heb de druppel, wat de hele waterstaal die de emmer doet overlopen gehad. Het is zat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:26

@ RK: Ik weet welke groep in jouw ogen "beschermd" moet worden door bans van andere gebruikers. Maar zie je dan niet dat dat heel persoonlijk is? Die groep heeft een HK topic en daar horen ook alleen de voorstanders thuis van die groep. Alle andere topics mogen gerust door anders denkenden bezocht worden.
Bokt is een discussie en advies topic.

Ik weet dat de groep andersdenkenden vele malen groter is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:27

Jacimatho: Dat ik toch even iets erover had gehoord of er iets mee gedaan werdt.
Het ging echt over mij persoonlijk en de verwijten gingen echt behoorlijk ver.
Dat het niet met andere bokkers gesproken wordt snap ik uiteraard, maar als het om jou persoonlijk gaat is het wel fijn dat er iets over doorgegeven wordt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:30

Er is een beperkking op wat wij als mods kunnen doen. Bokkers hebben zelf de meeste macht in huis omdat zijzelf hun houding kunnen aanpassen. Wij kunnen slechts misstappen corrigeren en sancties opleggen indien men de regels gebroken heeft.
Voor het hebben van een eigenzinnige mening, of een die afwijkt van de jouwe is geen sanctie.
Zoals slimmerik het al aangeeft, we zijn een discussie- en advies-forum, met daarnaast een heel grote sociale functie.

Er worden inderdaad een paar topics ge-opend op Forumzaken, maar gezien het enorme aantal bokkers...valt die massale ontevredenheid wel mee.

We zijn het grootste paardenforum in de wijde omstreek en hebben meer dan 87 000 leden.
Volgens mij doen we het dan zo slecht nog niet.

Silence....dan zou ik er even een pbtje aan wagen, wellicht is het er tussendoor geschoten.
Ongetwijfeld krijg je dan gewoon antwoord.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:31

Je hebt de juiste groep voor Lachen
nee ze hoeven niet beschermd te worden.
Aub niet zelfs.
maar vernederd, getrapt, gespuugd en aan de haren getrokken hoeft ook niet. En dat is wat er al lange tijd gebeurd. En ja...ben dat zat...helemaal spuugzat!
Er word niet op een normale manier verteld dat men er anders over denkt. Want anders over denken is leuk in een topic. Ja Maar mensen belachelijk maken...nee!
Als je al die berichten in de context buitenlander plaatst, regende het OW's, bans en BOT's
En dan met precies dezelfde verwoording... alleen dan met de doelgroep buitenlander.
Daarom is het dus blijkbaar toegestaan om de ene groep te discrimineren en de andere niet.
En ja dan scheer ik het hele modteam over 1 kam.... want er veranderd niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:34

Citaat:
Er worden inderdaad een paar topics ge-opend op Forumzaken, maar gezien het enorme aantal bokkers...valt die massale ontevredenheid wel mee

Als je de pb's die in zo'n topics gezonden worden niet mee telt lijkt dat zo.
Omdat ik openbaar mijn mening zet krijg ik echt vaak pm's van mensen van...dat vind ik ook, maar ik zeg het maar niet openbaar want... en dan allerlei redenen...
Maar goed, dat wordt niet mee geteld...waarschijnlijk niet eens geloofd...
Mensen zijn bang om hun mening over het team te uiten...bang voor ow's of voortaan niet objectief meer bekeken te worden. En denk dat ze daar wel eens gelijk in konden hebben....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:35

Dat zijn jouw ervaringen RK..... Mijn ervaringen zijn precies het tegenovergestelde.

De bans aan de andere kant zijn stukken minder en vanuit die groep wordt zeker zo hard geslagen. Dus is een HK topic toch een prima oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:38

dan lees je niet goed slimmerik... en nee daar wordt heel wat minder geslagen, ik zie de vergelijkingen en scheldwoorden van die kant niet komen en zowel...die krijgen bij 1 opmerking al een ow...niet op 100 van hetzelfde type...

waarom moeten mensen naar de hk omdat andere hun fatsoen niet kunnen houden?
Omgedraaide wereld is dat....

En als je dan vraagt hoe dat kan dat het mag..krijg je geen antword.
Als je bij een tem vraagt, als hier buitenlander had gestaan was het een ow..krijg je ook geen antwoord.

En ja, ik ben mod geweest in de tijd dat er veel buitenlander topics waren.. en veel ow's

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:48

Zo te lezen ben je erg ontevreden RK....
Ik zou zeggen, doe er iets concreets mee.
Bokt staat altijd open voor tips en verbetering...

Zet je ontevredenheid om in concrete tips en oplossingen, denk mee.

Het is altijd moeilijk om groepen mensen die lijnrecht tegen over elkaar staan tevreden te houden, want er wordt elkander bar weinig gegund.Helaas is dat een probleem van de maatschappij in zijn algemeen en niet alleen van Bokt.

We zijn in beginsel een paardenforum, dus je mag er vanuit gaan dat we met zijn allen in ieder geval 1 onderwerp hebben waar we over kunnen kletsen.

Edit:..
Mits netjes verwoord, staat het iedereen vrij zijn mening te uiten over het Bokt team.
We zien dan wel graag goed onderbouwde meningen die uitgelegd kunnen worden en het liefst gestaafd met voorbeelden. Meningen die op deze wijze zijn geuit, worden zeer serieus genomen en indien mogelijk meegenomen in bespreking.Echter... bijvoorbeeld zomaar in het wild roepen dat mods allemaal zeikerds zijn is geen gefundeerde mening en zal dus ook verwijderd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:55

Ik ben over veel dingen wel tevreden.
Anders was ik allang pleite geweest

maar enkele dingen idd niet
spit mp eens door ..heb in het verleden regelmatig netjes opgezette ideeën verstuurd. (of ze zijn daar nooit opgezet en is me dat alleen wijs gemaakt, dat kan ook)
Met als antwoord, we komen er op terug...niet dus Lachen
Ook niet met, we kunnen we niets mee, nee gewoon niet.

Ideeén:
Niet oordelen over het onderwerp, maar oordelen over de manier van het bericht.
Dus anti readers is net zo fout als anti buitenlanders. (En bij anti denk ik niet aan nette berichten voor een leuke discussie. Gewoon anders over denken is dus wat anders en alleen mar leuk. Maar dat bedoel ik niet met anti)

En dan kijken of iemand dat toevallig eens heeft een minder net bericht. Wat idd we zijn allemaal mens en hebben allemaal wel eens een dag dat we minder kunnen hebben (zoals hier eerder ook gezegt werd)
Zoals ik eerder aangaf:
heeft iemand 8 op de 10 berichten een minder net bericht
1 op de 10
1 op de 100
of
1 op de 1000

Ik vind dat een enorm verschil.... de eerste is er om te rellen, wil gewoon niet aan een fijn bokt werken.
De laaste heeft zijn dag eens niet of is het misschien gewoon eens genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:03

Citaat:
het liefst gestaafd met voorbeelden

En hier is vaak van gezegt dat het niet mag....

Maar oke een voobeeld

Alle buitenlanders zijn crimineel, dat is OW waardig. Dat zeg je geen 50 keer, dan heb je wel eerder een BOT
Alle readers zijn oplichters, dat mag gewoon. En wel vaker dan 1 keer

Mensen die een God geloven zijn domme naïevelingen, want er is geen bewijs --> OW
Mensen die in readen (of andere spirituele of natuur geneeswijze) geloven zijn domme naïevelingen,
want er is geen bewijs --> mag gewoon

En dat is dus wat ik bedoel met er word verschillend gemod op verschillende onderwerpen.

Edit: en om ontopic te blijven...dit zijn dingen die ik ook per tem heb gevraagt.... en geen antwoord.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-08 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:07

In een pb kun je wel met voorbeelden werken om je punt duidelijk te maken.
In een openbaar topic niet natuurlijk, dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten. Koe

Dit topic is niet bedoeld om jouw persoonlijke punt op te lossen mbt de readers versus de niet readers. Ik stel voor om je problemen hiermee verder te bespreken via de pb.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:08

Je kunt ook nog een keertje een herinnerings-PBtje sturen om te vragen of er nog wat te melden valt, al hoor je maar dat het behandeld wordt of is, maar dat de concrete sanctie (of geen sanctie) niet met jou besproken kan worden. Er komen echt heel veel PB's en TeM's binnen. Da's hartstikke fijn natuurlijk, maar het verwerken daarvan kost behoorlijk wat tijd, er gaat vaak even overheen, en in de tussentijd stromen de volgende PB's, mails en TeMs binnen. Het is niet netjes, maar daardoor kan het dus gebeuren dat een antwoord vergeten wordt. Niet boos worden, gewoon even een herinneringspbtje sturen Lachen .

Wat de TeMs betreft:
De TeM's komen binnen in hele grote waslijsten. Je kunt ze als moderator open laten staan of sluiten.

Als je ze open laat staan gaan er verschillende moderators tegelijk mee aan de slag, dan gaan er een boel dingen door elkaar lopen, mensen doen dubbel werk en je kunt niet meer zien met welkte TeM's nog niets gedaan is. Je kunt namelijk niet aanvinken dat een TeM al in behandeling is genomen. Open laten staan is dus geen optie.

Dat betekent sluiten. Eenmaal gesloten is een TeM niet of nauwelijks meer terug te vinden en is het (naar ik meen) ook niet meer mogelijk nog een antwoord te geven op die TeM. Hij is dan écht gesloten. Wanneer Bokkers een antwoord wensen wordt er daarom aangegeven dat de TeM in behandeling is genomen of ze krijgen een bedankje voor het TeMmen. Sowieso geldt: er mag niet met de TeMmer besproken worden of een sanctie wel of niet wordt opgelegd. Omdat één moderator op een dag soms tientallen TeMs + PB's + mails te verwerken krijgt zou er veel te veel tijd gaan zitten in het uitgebreider antwoord geven. Tijd die dan niet meer besteed kan worden aan het daadwerkelijk aan de slag gaan met het onderwerp van de TeM, zeker wanneer het om wat complexere zaken gaat. En dat zijn juist de zaken waarbij mensen graag antwoord willen.

Zowel Bart als de teamleden zijn er zich van bewust dat het TeMsysteem niet in alle opzichten even optimaal werkt, maar het is geen kwestie van even een paar knoppen omzetten om het beter te laten verlopen. Dan zou het hele systeem op de schop genomen moeten worden, maar dat kost weken, zo niet maanden, en er zijn ook nog legio andere zaken die op de lijst staan. Nog even daargelaten dat Bart ook nog zijn gewone werk heeft en een privéleven Knipoog .

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen heel graag een uitgebreider antwoord op een TeM zouden willen hebben, ik merk dat bij mezelf ook wel eens, maar het is geen onwil dat dat niet gebeurt Lachen . Ik ben wel blij dat de bemiddelaars niet met het TeMsysteem hoeven te werken, absoluut *LOL* , maar ik denk dat een beetje begrip voor het feit dat de meeste teamleden ontzettend veel vrije tijd spenderen aan het oplossen van de problemen op Bokt best op z'n plaats is Lachen .

Neemt niet weg dat er, net zoals in elke groep werkenden, teamleden zijn die buitengewoon goed of juist niet zo geweldig functioneren. Als je merkt dat een bepaald teamlid (mid/mod whatever) niet goed lijkt te functioneren, PB's nooit beantwoordt, volgens jou altijd onterecht slotjes plaatst, noem-maar-op, neem dan contact op met de hoofdmoderators of het beheer. Ook de teamleden zelf moeten aangeven wanneer zij merken dat een collega niet goed functioneert. Als het inderdaad voorkomt dat er te lang niets gedaan wordt met een bepaalde zaak waardoor de sanctietermijn verloopt dan is dat heel erg vervelend, dat mag niet gebeuren .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:08

Is niet alleen mijn persoonlijk punt...had ik ook ff moeten zeggen Koe