Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:18

KiWiKo schreef:
als je al aangeeft zelf niet de ruiter te zijn Lachen wat heb je dan aan RT commentaar Lachen

en zeker als het commentaar komt van iemand die nog nooit een paard beleerd heeft Lachen

Hier ben ik het wel mee eens

Ik hoop binnenkort ook weer foto's van Zanda te plaatsen en daar zal ik soms op te vinden zijn, maar ook zeker heel vaak niet Lachen

En aan commentaar van iemand die dan nog nooit een paard heeft beleerd...nou dat zal niet leerzaam zijn.... sorry
Net wat kim zegt, die mogen ineens achter de teugel, dan te hoog, dan over de schouder...als ze maar braaf zijn Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:18

ben ik met je eens.
maar het ging er om waar horen die foto's dan thuis?
wel op HAW. maar omdat mensen gewoon negeren wat de ts zegt is het topic op slot gegaan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:19

minkie, daar heb ik net antwoord op gegeven. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:21

KiWiKo schreef:
als je al aangeeft zelf niet de ruiter te zijn Lachen wat heb je dan aan RT commentaar Lachen

en zeker als het commentaar komt van iemand die nog nooit een paard beleerd heeft Lachen

Ik vind het eigenlijk wel positief om feedback aan je ruiter te geven, dus voor mij heeft het zeker nut.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:21

ja sorry maar als je leest in het topic waarom hij op slot is, is dat omdat deze foto's daar niet thuis horen!
lekker vaag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:22

Ik denk eerder omdat TS geen commentaar wilde Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:23

KiWiKo schreef:

Een forum is er met name voor om te leren van een ander. Op het moment dat er geen andere mening gegeven mag worden dan een uiting van adoratie is het moment dat een forum overgaat in een 'fansite'. Het gaat bij een forum niet direct om de plaatser maar vaker nog om de reacties waar anderen van kunnen leren.

Dat ook pennymeisjes mee willen denken in het proces is niet direct zinvol voor de discussie - maar juist door mee te denken en te doen leert men weer bij. Vergeet vooral niet dat we daar allemaal geweest zijn.. Actief meedoen, fouten maken, foute dingen zeggen en gecorrigeerd worden.. daarvan wordt men wijzer. Ik ben blij dat daarvoor ruimte is binnen Bokt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-08 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:25

lindsey schreef:
x_Marr schreef:
Ik bedoel in het ''echte leven'' ga je toch ook zeggen: ''wat een mooi shirt'', als een vriendin bijv. een nieuw shirt heeft? Clown

.

Als ik het nieuwe shirt van mijn vriendin spuuglelijk vind dan zeg ik dat ook gewoon.

Vriendinnen kun je trouwens uitkiezen op karaktereigenschappen.
Maar op een forum kan iedereen komen en mag ook iedereen zijn mening uiten.

Kan je daar niet tegen. Dan ga je dus lekker met vriendinnen beppen op msn en begeef je je niet op een forum waar de grote onvriendelijke boze buitenwereld dus ook komt.

Reageer jij altijd met een dergelijke hoeveelheid negativiteit? Want het druipt er nogal vanaf... Scheve mond

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:26

Het topic ging op slot omdat TS geen rijtechnisch commentaar wil en er elders op Bokt geen plaats is voor rijfoto's.
Dit staat overigens ook overduidelijk in de regels van HAW beschreven. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:27

Maar laatst is er trouwens wel een HAW topic, die toch echt ook rijfoto's bevatte, en niet alleen van een buitenrit oid., toch echt naar ITP ook gegaan? Nagelbijten / Gniffelen
Waarom mocht dat dan wel? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:27

Cassole schreef:
KiWiKo schreef:

Een forum is er met name voor om te leren van een ander. Op het moment dat er geen andere mening gegeven mag worden dan een uiting van adoratie is het moment dat een forum overgaat in een 'fansite'. Het gaat bij een forum niet direct om de plaatser maar vaker nog om de reacties waar anderen van kunnen leren.

Dat ook pennymeisjes mee willen denken in het proces is niet direct zinvol voor de discussie - maar juist door mee te denken en te doen leert men weer bij. Vergeet vooral niet dat we daar allemaal geweest zijn.. Actief meedoen, fouten maken, foute dingen zeggen en gecorrigeerd worden.. daarvan wordt men wijzer. Ik ben blij dat daarvoor ruimte is binnen Bokt.
TS was niet de ruiter Lachen Lachen

en ik moet eerlijk bekennen dat ik het commentaar wat gegeven werdt, als "bekend" zou bestempelen aangezien in dit specifieke geval het dier pas 2 maanden ohz is.......... en de fouten dus gemaakt mogen worden........ maw het rijtechnische commentaar is absoluut niet relevant, maar de fouten die gesignaleerd worden heel normaal zelfs

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:28

runningkawa schreef:
En aan commentaar van iemand die dan nog nooit een paard heeft beleerd...nou dat zal niet leerzaam zijn.... sorry
Net wat kim zegt, die mogen ineens achter de teugel, dan te hoog, dan over de schouder...als ze maar braaf zijn Lachen

Ken jij van alle bokkers hun paardenervaring? Van een aantal bekendere bokkers weet ik het wel maar er zijn heel veel bokkers van wie ik dat niet weet.

Dus dan doe je bij voorbaat het commentaar al af als onzin omdat jij de bokker niet kent terwijl diegene in zijn/haar leven misschien wel tientallen paarden heeft beleerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:29

ik denk dat rk wel heel goed in staat is ervaring uit posts te halen Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:30

Cassole ik vind dat jij het mooi hebt verwoord.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:32

Neonlight schreef:
Het topic ging op slot omdat TS geen rijtechnisch commentaar wil en er elders op Bokt geen plaats is voor rijfoto's.
Dit staat overigens ook overduidelijk in de regels van HAW beschreven. Lachen

oke duidelijk. dus kun je nergens deze foto's plaatsen. alleen in je eigen profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:33

Dat merk je idd wel Kim of het commentaar is van iemand die dat vaker heeft gedaan of niet Lachen
Verder bestaan er ook nog profielen...vaak veel uit te halen Haha!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:34

lindsey schreef:
Cassole ik vind dat jij het mooi hebt verwoord.

jawel maar ik kan ook begrijpen dat als je al jaren ervaring hebt met het beleren van paarden, geen zin hebt in commentaar van iemand die daar helemaal geen ervaring in heeft. en daar dan ook niet het nut van ziet.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:36

Dan leg je dat commentaar toch gewoon naast je neer.
Niemand verplicht je om er wat mee te doen.
Maar om mensen te verbieden om commentaar te geven op een openbaar forum dat vind ik gewoon te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:38

Dat wordt toch ook niet zegzegt dat ze het niet mogen?
Maar waardevol is het niet Lachen
Met andere woorden...je hebt er geen bal aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:40

KiWiKo schreef:
TS was niet de ruiter Lachen Lachen

en ik moet eerlijk bekennen dat ik het commentaar wat gegeven werdt, als "bekend" zou bestempelen aangezien in dit specifieke geval het dier pas 2 maanden ohz is.......... en de fouten dus gemaakt mogen worden........ maw het rijtechnische commentaar is absoluut niet relevant, maar de fouten die gesignaleerd worden heel normaal zelfs

Eensch Haha! Maarr...Als je die tekst had gebruikt in het tom tom topic hadden ik weet niet hoeveel bokkers dit gelezen en weer wat geleerd.. Een goede, leergierige bokker zal het dan niet meer in zijn of haar hoofd halen om een volgende keer dit soort commertaar te ventileren (scheelt ook penny-posts in RK's topic straks Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:42

haha

ik heb in het verleden ook topics gehad met jonge paarden... maar al zette je erbij dat het paard pas een 9e keer een ruiter droeg kreeg je nog steeds onzinnig commentaar wat je dan netjes weerlegde maar dan was het toch niet waar... tja...
Als die mensen er dan van willen leren, prima...maar dat is vaak niet de praktijk Lachen

En krijg ik commentaar van mensen zoals Kim, dan vind ik dat wel heel fijn Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:45

hihi bakken ellende heb ik over me heengehad hier op bokt met de jonkies Lachen

uiteindelijk resulteerde dat in een boze ik, en een topic met boze mensen die het verschil niet begrepen tussen hun stoute manegepaard en die 3 jarige bloedkikker Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:01

katiavl schreef:
KiWiKo schreef:

Ik vind het eigenlijk wel positief om feedback aan je ruiter te geven, dus voor mij heeft het zeker nut.

Meeste mensen hebben daar een goede instructeur voor, foto's is een momentopname dus nog moeilijk te beoordelen ook. Als foto's goed te beoordelen waren hoeven we ook geen wedstrijden meer te rijden kunnen we de foto's zo naar de jury sturen lekker goedkoop en bespaart beide partijen een hoop tijd Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:03

En een instructeur ziet niet alles, en daarom zeg ik bespreking met instructeur. Daar kan je alleen beter uit komen, is het niet zo kan je het gewoon naast je leggen. Er is een reden waarom er soms opnames worden gemaakt van lessen, om zo nog is alles te analyseren Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:05

katiavl schreef:
En een instructeur ziet niet alles, en daarom zeg ik bespreking met instructeur. Daar kan je alleen beter uit komen, is het niet zo kan je het gewoon naast je leggen. Er is een reden waarom er soms opnames worden gemaakt van lessen, om zo nog is alles te analyseren Lachen

Een instructeur ziet meer dan dat je van een foto kunt halen Verward
Als alles zo goed te beoordelen was vanaf een foto is het wedstrijd rijden voor het oog van een jury dus ook niet meer nodig.