Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:53

Je opent een topic op bv HAW en iemand roept iets wat kennelijk nogal duidelijk is dat die opmerking gemaakt wordt. Met een forum met 87086 leden, mag er maar 1 opmerking gemaakt worden? Dat gaat toch niet?

Beetje bokker weet waar hij kommentaar op krijgt als hij rijfoto's plaatst.

Ik vind het eerder vervelend om te zien dat mensen roepen, oooo wat rij je hem mooi!!, wat netjes..., terwijl het er niet uit ziet, valse knik, weggedrukte rug, veel druk op het bit, kromme zit. Als je dat gaat zeggen, wordt de TS boos en dan escaleert een topic heel snel.

Het is een hele ontnuchtering als mensen roepen, hij loopt op de voorhand met 100 kg in je handen, als je bij de foto's een opmerking zet, "check dat achterbeen Kwijl " ..

Als je bokt met een korrel zout kan nemen en de ongezouten kritiek soms gewoon als eerlijke meningen neemt, dan leer je nog wat. Achter de handjes bij de bakrand worden dezelfde opmerkingen gemaakt, maar die hoor je niet..., maar die sfeer proef je misschien wel. Niet snel zal er iemand aan je jasje trekken en zeggen, joh, je rijdt hem helemaal verkeerd, let daar eens op!!! Daar heb je bokt weer voor Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:46

[quote]Ik vind het eerder vervelend om te zien dat mensen roepen, oooo wat rij je hem mooi!!, wat netjes..., terwijl het er niet uit ziet, valse knik, weggedrukte rug, veel druk op het bit, kromme zit. Als je dat gaat zeggen, wordt de TS boos en dan escaleert een topic heel snel.

Maar daar ben jij dan weer voor om dat recht te zetten en als je het op een positieve manier brengt kan dat best.

Heel toevallig had ik laatst precies een topic van jouw voorbeeld; ts had het paard flink op de voorhand en liep veel te diep, opmerking bij de foto was 'check dat achterbeen', waren ook louter positieve reactie's op gekomen, daar heb ik wel even wat over gezegd en dat werd heel goed opgevat hoor, ligt maar net aan de manier waarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:02

Dus jij vind dat als ik zeg dat het dier met een valse knik gereden wordt en niet over de rug, de TS het daar helemaal niet mee eens is en er vervelende andere reakties komen, dat ik dat recht moet gaan zetten? Vind het nl nog steeds de verantwoording van de TS om eerlijke kritiek in ontvangst te nemen en dat wordt nl meestal niet gedaan. Daar begint de ellende.

Daarom sla ik dat topic ook altijd over, 95% van die paarden en pony's worden nl zo gereden en iedereen roept ooooo.., ik begin er niet aan.

Fijn voor jouw dat op jouw berichtje dan zo fijn is gereageerd. Maar ik lees talloze topics waar dat dus niet zo is. Bovendien heb ik geen zin om na 4 pagina's binnen te vallen en mijn mening te geven. HAW vind ik een beetje een penny topic. Voel mij niet geroepen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:02

russel schreef:
Fijn voor jouw dat op jouw berichtje dan zo fijn is gereageerd. Maar ik lees talloze topics waar dat dus niet zo is. Bovendien heb ik geen zin om na 4 pagina's binnen te vallen en mijn mening te geven. HAW vind ik een beetje een penny topic. Voel mij niet geroepen.

idem hier. Ik heb niet het idee dat beargumenteerde kritiek erg welkom is, wordt genegeerd of glashard ontkend. Zonde van mijn tijd en energie om er dan nog te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:04

Klopt beargumenteerde kritiek wil men niet. En als men het wel wil komt er wat gezever dat nergens op slaat van nivo 0 voorbij.
Vandaar datveel mensen er voortaan weg blijven en het idd een penny stuk geworden is,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:03

runningkawa schreef:
Klopt beargumenteerde kritiek wil men niet. En als men het wel wil komt er wat gezever dat nergens op slaat van nivo 0 voorbij.
Vandaar datveel mensen er voortaan weg blijven en het idd een penny stuk geworden is,

Maarja, dat is wel wat anders dan 16 pagina's 'je bent te vet voor je knol' , natuurlijk..

Persoonlijk vind ik het best jammer dat er niet echt kritisch meer gereageerd word (hoewel ik moet bekennen dat ik nooit een hele actieve HAW' er ben geweest, en me eigenlijk ook niet kan herinneren dat er echt heel veel nuttige dingen werden gezegd.. Maar zoals ik al zei, ik bezocht het niet heel vaak..) Maar met nuttige commentaren zou ik wel blij zijn Ja

Maargoed, als gewoon 1 iemand heeft gezegd ' Moet je niet eens aan een wat groter paard gaan denken? Ik denk dat dat wat eerlijker is tegenover je pony/paard'

Dan is dat ook weer gezegd..
Zegmaar..

Maargoed, ik weet niet echt wat ik ervan moet denken, enerzijds vind ik dat modjes als veuls te snel ingrijpen bij een discussie... Maar echt pagina's lang iemand afbekken en andere herhalen is zo nutteloos... 't is alleen zo vervelend voor de mensen die wel écht wat nuttigs hebben toe te voegen als het topic dan op slot is.

beeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:13

Het grote nadeel van Bokt is dat het gros niet weet hoe ze fatsoenlijk aan een discussie mee moeten doen.
Er wordt getrapt, gescholden en men valt bokkers persoonlijk aan wanneer iemand de neus een andere richting op heeft staan.
En als het nu alleen jonge kinderen zijn, nee, de volwassen bokkers hier kunnen er wat van.
En dan dat eeuwige geTEM.
Ik vind het een zielige vertoning.
Bokt zou een stuk gezelliger zijn wanneer bokkers eens wat minder op een ander letten en eens wat minder trappen naar elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:20

Klopt...en dan een SA aanmaken omdat ze onder eigen naam niet meer willen of mogen...maar dat is een ander punt van bokt. waar wel sneller ingegrepen mag worden...dat is dan wel weer ontopic Tong uitsteken Lachen
En dan nu niet op Tem drukken...je schrijft dat dat niet leuk is Haha!

@Menino
Vroegah toen bokt een boktje was kwam er wel nuttig commentaar voorbij.
Natuurlijk ook onzin, maar het meeste was wel nuttig.
Tenminste in mijn beleveng er van Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:53

russel schreef:
Dus jij vind dat als ik zeg dat het dier met een valse knik gereden wordt en niet over de rug, de TS het daar helemaal niet mee eens is en er vervelende andere reakties komen, dat ik dat recht moet gaan zetten? Vind het nl nog steeds de verantwoording van de TS om eerlijke kritiek in ontvangst te nemen en dat wordt nl meestal niet gedaan. Daar begint de ellende.

Daarom sla ik dat topic ook altijd over, 95% van die paarden en pony's worden nl zo gereden en iedereen roept ooooo.., ik begin er niet aan.

Nee, ik bedoel juist dat je er wel wat van moet zeggen, op een positieve en onderbouwde manier, of TS ernaar luisterd is een ander verhaal. Maar om maar niets te zeggen alleen omdat je bang bent dat je negatieve reactie's krijgt is ook niet goed, dan weet de TS nooit dat ze fout bezig is.
Ik wil eigelijk een topiclink plaatsen als voorbeeld maar mag niet denk ik?

beeb schreef:
Het grote nadeel van Bokt is dat het gros niet weet hoe ze fatsoenlijk aan een discussie mee moeten doen.
Er wordt getrapt, gescholden en men valt bokkers persoonlijk aan wanneer iemand de neus een andere richting op heeft staan.
En als het nu alleen jonge kinderen zijn, nee, de volwassen bokkers hier kunnen er wat van.
En dan dat eeuwige geTEM.
Ik vind het een zielige vertoning.
Bokt zou een stuk gezelliger zijn wanneer bokkers eens wat minder op een ander letten en eens wat minder trappen naar elkaar.

Dat is precies wat ik bedoel, de meesten zijn gewoon niet erg sociaal-vaardig. Maar dat is iets wat me irl ook erg opvalt onder paardenlui, de jalouzie, gebrek aan kennis en de onverdraagzaamheid tegenover elkaar, zal paardenmensen wel eigen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:36

Ik geloof niet dat ik mij aan beeb haar stelling hoef te conformeren.

Vele van die topics zijn gewoon niet de bedoeling dat je kritiek geeft, ze vinden vaak dat ze heel goed kunnen rijden en dat het er allemaal heel goed uitziet. Vriendinnetjes komen dan vervelende reakties naar diegene die kritiek heeft gegeven, daar escaleert het vaak door.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:50

Die eeuwige vriendinnetjes, dat is wel ergerlijk ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:46

runningkawa schreef:
Klopt...en dan een SA aanmaken omdat ze onder eigen naam niet meer willen of mogen...maar dat is een ander punt van bokt. waar wel sneller ingegrepen mag worden...dat is dan wel weer ontopic Tong uitsteken Lachen
En dan nu niet op Tem drukken...je schrijft dat dat niet leuk is Haha!

@Menino
Vroegah toen bokt een boktje was kwam er wel nuttig commentaar voorbij.
Natuurlijk ook onzin, maar het meeste was wel nuttig.
Tenminste in mijn beleveng er van Lachen

Hmm maar als je het echt over bokt in de beginperiode hebt, dan is het natuurlijk wel allemaal wat persoonlijker, waardoor je ook wat meer van elkaar pikt.. lijk mij.. Knipoog