Leden die nooit meer komen verwijderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Leden die nooit meer komen verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:56

LiNdA1986 schreef:
Dat is zo, maar het ruimt wel lekker op.

Ze kunnen bijvoorbeeld ook een berichtje sturen, dat ze binnen 1 maand online moeten komen, anders wordt hun account verwijderd.
Dan moet er alleen nog een oplossing worden gevonden voor de berichten van diegenen.

Dat vind ik te kort je zal maar 5 weken op vakantie gaan naar een vaag land kom je terug account weg iets van 3 maanden is beter

Maar paar posten eerder is al aangegeven dat ze het nut er niet van inzien

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:00

weet je wat dan ook is, het leden aantal groeit nu steeds meer, als je account gaat verwijderen, heb je ineens minder leden Pling

en kan het niet zo ingesteld wordne, dat diegene,. als die verwijderd word, een blanco naam krijgt, zodat je de topic wel kan lezen?
maar dat er dan " verwijderde user staat" ?
en mensen eerst waarschuwen natuurlijk
bv mensen die afgelopen 2 of 3 jaar al niet meer ingelogd zijn

dan hoef je geen rekening te houden met mensen die niet posten, die loggen zich nl wel in dan

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:29

Volgens mij is het zo dat als je een gebruiker verwijdert die wél posts heeft geplaatst, dat er dan automatisch 'Gast' komt te staan.

Maar sowieso raakt de database ervan in de war, dus het lijkt me geen goed idee.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:33

Dit is gewoon al zó vaak voorgesteld en het gebeurt gewoon niet en het is eigenlijk ook helemaal niet nodig.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 14:57

Oke, het was maar een suggestie.. Lachen

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:02

Toen ik mij 2,5 jaar geleden hier registreerde poste ik maar heel af en toe, ik was meer een meelezer. Ik weet het niet, maar de kans is groot dat er wel meer mensen zijn die amper posten, maar wel online komen. Ik zou heel voorzichtig zijn met het verwijderen van accounts. Daarnaast (maar dat is al genoemd) krijg je gaten in topics. Misschien kun je de mensen verwijderen niet 0 posts hebben en al lange tijd niet online zijn geweest. Ik stoor mij overigens niet aan mensen die 'namen bezet' houden o.i.d. Laat maar lekker staan, maar ik begrijp het punt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:25

wendy_x schreef:
dan komen er gaten in topics!
vandaar dat ze het niet doen Knipoog

Hoe kom jij dr bij dat er gaten komen? Verward je kan een lid ook verwijderen met behoud van posten hoor Knipoog

Ik heb dit ook ooit al eens gevraagt en toen zeiden ze dat het pure commercie is.
Veel leden trekt veel reclame.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:53

Pure commercie is het ook weer niet... Het speelt allicht mee, maar het verwijderen van leden is ook veel werk. Daar gaat een hoop tijd in zitten die - naar mijn idee - beter aan andere zaken besteed kan worden. Het blijft sowieso een steeds terugkerend 'probleem' Lachen Een naam wijzigen omdat iemand graag zijn naam wilt veranderen in een naam die bezet wordt door een account waarop al lange tijd niet meer is ingelogd gaat een stuk sneller Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:00

Sylvia schreef:
Pure commercie is het ook weer niet...

Chiqa @ [FZ] Vraagje over SA's...waarom..

Hierin wordt verteld dat Bart dat zelf heeft toegegeven Knipoog

Sylvia schreef:
Het speelt allicht mee, maar het verwijderen van leden is ook veel werk. Daar gaat een hoop tijd in zitten die

Welnee.....met een druk op de knop kan je alle inactieve leden selecteren en verwijderen, zo gebeurd.....hooguit 5 minuutjes werk....

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:11

Zo kunnen ze ook topic's van langer dan bijv. 2 jaar geleden verwijderen, maargoed, ik denk dat ze dan zoiets hebben van: Misschien hebben mensen er nog iets aan ofzo..
En accounts verwijderen vind ik wel een goed idee:
Dan zijn er idd meer namen beschikbaar voor nieuwe leden, en er zijn vast nog wel een paar goeie redenen...
Gaten in topics? Dan laat je er toch idd staan zoiets als verwijderde User zoals eerder werd gezegd....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:15

Bart heeft idd gezegt dat een hoog ledental goed is voor reclame-inkomsten, maar ik zie hem - ook in dat topic niet - nergens zeggen dat het puur commercieel is.

Ik zie wel verschillende mensen een opmerking maken over de hoeveelheid werk die het op zou (kunnen) leveren.

Voor wat betreft inactieve leden: hou er rekening mee dat een account waarvan het mailadres gewijzigd wordt ook inactief staat. Als je om wat voor reden dan ook geen bevestigingsmail krijgt - om maar even wat te noemen - en het duurt een tijdje eer je je account weer kunt activeren zou het toch knap l*llig zijn als je account ineens weg is omdat Bart enthousiast met 1 druk op de knop de inactieve accounts verwijderd heeft Clown

Inactieve accounts zijn er voor zover ik weet ook relatief weinig.

Voor wat betreft oude topics, daar zijn genoeg redenen voor te verzinnen om die niet te verwijderen. Niet in de laatste plaats kennis die dan verloren gaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:44

Voor reclame inkomsten is vooral het aantal hits van belang. Oude accounts verwijderen is technisch niet zo ingewikkeld maar heeft praktisch wel een aantal haken en ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:55

Sylvia schreef:
Voor wat betreft inactieve leden: hou er rekening mee dat een account waarvan het mailadres gewijzigd wordt ook inactief staat.
Sylvia schreef:
Bart heeft idd gezegt dat een hoog ledental goed is voor reclame-inkomsten, maar ik zie hem - ook in dat topic niet - nergens zeggen dat het puur commercieel is.

Dan spreek jou collega jou toch écht tegen staat duidelijk in dat het aantrekkelijk is voor reclame Knipoog

Citaat:
Ja En dat heeft hij al eens toegeven ook, dat is aantrekkelijker voor adverteerders. .

Denk dat het ook niet om leden gaat die nog maar een paar weekjes lid zijn, maar eerder op lede die sinds 2001 niet meer in hebben gelogd, dus niet inactief zijn Knipoog
En dat kan je heel simpel zien.

Sylvia schreef:
Ik zie wel verschillende mensen een opmerking maken over de hoeveelheid werk die het op zou (kunnen) leveren.

Hoe kom je daar toch bij, ben jij programmeur of systeembeheerder toevallig bij bokt, daar jij dr verstand van hebt?

Karl66 schreef:
Oude accounts verwijderen is technisch niet zo ingewikkeld maar heeft praktisch wel een aantal haken en ogen.
.

ja en dát geloof ik graag, heb wel gemerkt dat er al een x aantal spam en rellaccounts zijn verwijderd zijn (Wat hebben die nog voor nut) alleen vraag ik me dan af waarom nemen ze daar niet een persoon voor aan die dit bij kan houden?
(Als er zoveel haken en ogen aan zitten) Of is dat het probleem niet?
(Puur interesse)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:16

Omdat het niet zoveel toegevoegde waarde heeft. De belangrijkste reden is dat mensen een bepaalde naam graag willen gebruiken. Als dat het geval is, kunnen wij snel genoeg kijken of het mogelijk is. Daarvoor hoef je niet zoveel extra werk te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:56

Een van de haken en ogen is dat als je namen van voorheen actieve bokkers weer beschikbaar maakt, dat ook de accounts van bv Dorine en Maaike_vdV zouden verdwijnen en weer opnieuw gebruikt zouden kunnen worden. Dat lijkt mij niet wenselijk, en ik weet uit eerdere topics dat dat ook een bezwaar is van verschillende andere gebruikers.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 03:59

En vergeet de namen Iski en Lavanta niet, en van de andere bokkers die ook overleden zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:33

Dan maak je voor sommige toch uitzonderingen Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:31

Ik snap ook niet waarom mensen dit zo graag willen. Wat maakt het voor ons nou uit dat er leden worden opgeruimd ? Alleen maar voor een naam? Scheve mond

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:39

Veirl schreef:
Ik snap ook niet waarom mensen dit zo graag willen. Wat maakt het voor ons nou uit dat er leden worden opgeruimd ? Alleen maar voor een naam? Scheve mond

Sommige mensen willen graag een andere naam maar dan is die bezet door iemand die 5 jaar geleden online was gekomen oid.
Maar natuurlijk kunnen zij ook gewoon aan de mods vragen hun naam te veranderen Lachen