Anya schreef:Het al dan niet dragen van een cap is een persoonlijke keus. Er is geen wettelijke verplichting. Het is bovendien een arbitraire veiligheidsmaatregel. Waarom geen bodyprotector of schoenen met stalen neuzen of handschoenen bij longeren.
Ik ben blij dat het aantal opmerkingen m.b.t. het al dan niet dragen van een cap kennelijk minder wordt.
Wil je optimale veiligheid: vooral niet sporten, je niet in het verkeer begeven en geen trappen lopen.
De mate van bescherming die je kiest is in Nederland nog altijd zaak van privé personen, danwel de ouders van minderjarigen.
En het idee om als forum het goede voorbeeld te geven?
Ik kom hier eigenlijk op door een artikel in de bit van een man die een slofteugel-verbod invoerde op zijn pensionstal. Natuurlijk is het veel en veel kleiner dan een forum, maar ik denk dat het niet eens zo verkeerd is. Als ik zie wat er aan jonge kinderen rondhuppeld in hier op bokt én hoe gevoelig die zijn voor 'voorbeelden', denk aan jezelf vroeger.
Ik ze dat op kleine schaal hier thuis met de meiden die hier rijden, de jongste trekt zich volledig op aan de oudste en alles wat die doet wil die kleine ook kunnen, dat is op grote schaal echt niet minder denk ik, maar dat is mijn mening.
Misschien de overweging waard?