Bokt handleiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 20:53

Fixed Haha! Thanks.

BTW als jullie nog andere dingen weten die in de handleiding horen laat het dan even weten Haha! Thanks!

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:00

Ja Bart, misschien een uitleg over PB's en dan met name het verschil tussen Sentbox, Outbox en Savebox. Bij mij heeft het ook even geduurd voordat ik door had dat er in de Outbox pb's stonden die nog niet waren gelezen door de geadresseerde. ( Bloos, beetje blond?)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:11

Ok, nog een paar dingen toegevoegd Haha!
O.a. verhaaltje over Inbox/outbox/sentbox/savebox, wat gebeurt er als je inbox vol is en hoe plaats je een smiley.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:18

Ik kan niet meteen vinden of er ook iets instaat over msn-taal, dus ook zonder leestekens en hoofdletters, en overmatig smiley gebruik?
Dat zijn de dingen waar ik me echt ongelovelijk aan erger, en ik weet dat het iets is waar nieuwelingen zich niet aan houden, ze weten nl. niet dat het niet gewenst is, en het gewoon ontzettend storent is.
Zo, dat moest er even uit Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:22

O, en wat ik nog vergeet, dit zinnetje klopt niet: "bvb. Lachen betekend 'gelukkig', Boos! betekend 'blij'"
Want ik vind deze smiley: Boos! toch echt niet blij.
Sorry Bart dat ik je op je vingers tik Schijnheilig .

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:49

Haha, dank je Haha!

Dat over MSN taal staat in de regels, maar ik zal het er voor de duidelijkheid nog eens bijzetten Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:07

Nu de zoekfunctie nog omschrijven
en de tips en hints, maar da's ff een klus. Dat komt wel maar niet op de late avond.
Verder heb ik nog een foutje ontdekt (tekstueel). Onder "Wat is een PB?" Daar staat "1 iemand", dat moet zijn "1 persoon". Zelf fout gedaan.

Tja net Groot Dictee der Nederlandse taal gemaakt Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:37

Misschien een idee dat mensen bij registratie zeer duidelijk (dmv grote letters en een opvallend kleurtje) op de regels gewezen worden.
En de meest voorkomende 'regelovertredingen' in het dik te drukken. Bijvoorbeeld het feit dat msn-taal niet op prijs gesteld wordt, en crossposts verboden zijn e.d.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:54

Hints en tips

Iemands profiel bekijken doe je door op “ profiel “ te klikken onder een berichtje van iemand. Wil je de gebruiker snel een PB sturen, dan hoef je niet eerst helemaal naar je ‘inbox’ maar dan kun je klikken op “PB” onder een berichtje van die persoon.

Je eigen en andere statistieken kun je bekijken door op de naam van die persoon te klikken.

Wil je snel berichten bekijken die jij geschreven hebt? Klik dan op de indexpagina rechts bovenin op ‘bekijk hier je berichten’. Wil je snel alle nieuwe berichten sinds je vorige bezoek bekijken? Klik dan ‘ berichten sinds laatste bezoek’. Wil je de berichten zien waar nog niemand op geantwoord heeft? Klik dan op ‘onbeantwoorde berichten’.

Als je de berichten wilt zien die een iemand geschreven heeft dan kun je dat doen door op het berichtenaantal (onder het usericon) van die persoon te klikken. Je kunt dan alle berichten lezen die die persoon geschreven heeft. Dit kan je ook doen door in het profiel te klikken op ‘bekijk alle berichten van deze gebruiker’.

Als je wilt weten waar iemand woont, dan kun je op de plaatsnaam klikken die staat vermeld onder het usericon. Je ziet dan een kaart waarop de rode stip de plaats is die je aangeklikt hebt. Hoe groter de stip, hoe meer mensen er in die plaats wonen. Deze functie werkt alleen als de gebruiker zijn postcode in heeft gevuld.

In de gebruikerslijst kun je ook veel dingen uitzoeken. Bijvoorbeeld op welke rang je staat qua aantal geplaatste berichten of je kan alle gebruikers uit een bepaalde plaats zoeken.

Misschien heeft iemand nog aanvullingen?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:59

Sjimmy je krijgt er geen studiepunten of opslag voor hoor Schijnheilig Knipoog

Misschien nog een tip dat het in bepaalde gevallen handig is om je tijdelijke internetbestanden weg te gooien of op F5 ter drukken.
Aangezien dat in 50% van de probleemgevallen voor een oplossing zorgt.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:08

Dat weet ik Cody, 'k heb m'n diploma al.....
maar ach ik vind 't wel grappig om te doen. Zie PB Schijnheilig

Maak van die 50% trouwens maar 90% denk ik zo. Standaard antwoord van Bart op FZ: "Druk op shift - F5 en verwijder je tijdelijke internetbestanden". Lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:46

Ook nog een idee om dit erin te zetten:

Hoe verwijder ik mijn tijdelijke internetbestanden ookwel: hoe gooi ik mijn cache leeg?

In Internet Explorer (nederlands):
Extra ->Internet-opties -> tabblad Algemeen->onder het kopje “tijdelijke internet-bestanden” op de knop ‘bestanden verwijderen’ klikken.

Netscape (Engels):
Edit -> Preferences -> Advanced -> Cache -> 'Clear disk/memory cache'

Kunnen jullie dit aanvullen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:52

Een overzicht met onderwerpen die al heel vaak aan de orde zijn geweest, zodat "gebruik de zoekfunctie" niet steeds gemeld hoeft te worden. Misschien met een automatische link naar de zoekresultaten? Dan wel melden dat reageren op oude topics ook niet mag, alleen als je iets nieuws te melden hebt kun je een nieuw topic starten.

Voorbeelden:
hoe krijg ik mijn pony aan de teugel?
rijden jullie met een cap?
Vinden jullie sporen ook zielig?
Wat vinden jullie van een slof?

etc, valt vast aan te vullen *LOL*

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 00:30

Hij is weer bijgewerkt Haha! Zie laatste 2 items.
Als ik dingen gemist heb: graag even melden Haha!

BTW dank aan Ludo voor wat het aangeven van wat spelfouten Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:45

en forumspecifieke tips opnemen? Ik heb al honderd keer verwezen naar het wedstrijdreglement, en de site met de dressuurproeven. Wellicht gewoon een sticky in het forum, dat kan ook in dit geval.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 01:13

Oh, sorry Haha!
Dat was ik nog vergeten te melden Haha!

Het probleem waar jij op wijst wordt ook in de nabije toekomst opgevangen. Maar goed, dat gaat nog wel een paar maanden duren ben ik bang. Voor een sticky over dit soort onderwerpen kan je denk ik het beste even bij Lovely aankloppen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 01:37

will do *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:32

BartVB schreef:
Het probleem waar jij op wijst wordt ook in de nabije toekomst opgevangen. Maar goed, dat gaat nog wel een paar maanden duren ben ik bang. Voor een sticky over dit soort onderwerpen kan je denk ik het beste even bij Lovely aankloppen..

Heej, mijn naam!
Goed idee hoor. We hebben het er al eerder over gehad om een soort van index te maken met veel voorkomende onderwerpen en om daar in aan te geven wat de meest gebruikelijke antwoorden zijn. Het gaat dan inderdaad om vragen als 'wat is aan de teugel', 'wat is een slofteugel', 'wanneer leg je een deken op', 'waarom teer je de hoeven van je paard', 'wat is schimmel' en meer van dat soort algemene dingen. Als we zo'n overzicht zouden hebben, scheelt het weer topics zoeken met de betreffende onderwerpen. Hoe het precies gaat worden is nog niet helemaal duidelijk, maar er komt zeker iets voor.
Voor dit op de rails staat, zijn we nog wel even verder denk ik zoals Bart al aangeeft.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 11:43

Ik denk dat je zelfs kan volstaan met links naar topics waar de betreffende onderwerpen op een correcte manier behandeld zijn...
Maar een lijstje maken met veel voorkomende onderwerpen en 'het' antwoord is natuurlijk nog netter/handiger, maar ook meer werk Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:13

maar mogen die links naar het reglement en de proeven ondertussen als stick op WD, please *LOL*

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 14:22

Als je die ff geeft kan dat wel Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:33

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 18:08

Is gebeurd.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:10

Maar ben ik gewoon half-blind, of staat er niets over de zoekfunctie? Daar snap ik de helft niet van... Scheve mond

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 00:19

Het lijkt mij wel handig om af en toe weer even te kunnen lezen hoe je het voor elkaar krijgt dat je op een woord kunt klikken, en dan een site krijgt. Dus hoe je een link onder een woord/zin krijgt.
Ik hoop voor jullie Knipoog dat ik het duidelijk heb uitgelegd!