Het blijven breken van regels, en een scheldwoord als bokt n

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Het blijven breken van regels, en een scheldwoord als bokt n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:48

Dat met die foto's vind ik idd ook. En steeds het zelfde bericht met vp ? onder elkaar ook. Dus zet dan voortaan de prijs erbij of zet anders bieden ofzo.

Net als dat ze een stukje text plaatsen en dan verder een link naar mp , kom ik de laatste tijd ook weer vaak tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:50

Maar eigenlijk worden toch overal constant de regels overtreden? Niet alleen op EA. Alleen zolang het maar in het straatje past van de TS dan hoor je er niets over. Als je de regels op HAW doorleest staat uitdrukkelijk dat er niet herhaald mag worden. Maar op de een of andere manier word bij veel topics minstens 14x per pagina gezegd dat het er leuk uit ziet of dat het een mooi paard is. Dat mag toch ook niet dan? Alleen hoor je daar niemand over, terwijl dat soort complimentjes alleen goed zijn voor de ego van TS. Maar oh jee als er 3 keer hetzelfde commentaar word gegeven, krijg je meteen die ene regel naar je kop geslingerd met de vraag of je dat niet meer wilt zeggen. Terwijl er in datzelfde topic 3 pagina's vol staan met 'leuk paard' zier er mooi uit etc Rolleyes Moest het even kwijt want ik stoor me er echt aan.

Idd, VP en foto's verplichten is een goed idee Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:55

Jullie zijn goed op dreef Knipoog *LOL*

Ik zal even uitleggen hoe we te werk gaan:
Offtopic reacties worden verwijderd en degene die het offtopic bericht geplaatst heeft, krijgt van ons een berichtje in de vorm van een 'sturende PB'. Dit houdt in dat we via het systeem een berichtje versturen en daarin wijzen op de regels van EA. Deze berichten zijn voor alle mods na te kijken, we weten dus wie er al vaker aangesproken is.
Als een bokker meerdere sturende PB's heeft gehad en nog steeds de regels overtreedt, dan kan dat resulteren in een OW.

Offtopic reacties worden ook altijd (in principe dan, dus als we het zien Knipoog) verwijderd en er komt een modopmerking in het topic te staan.

Doordat de offtopic berichten verwijderd worden, krijgen degenen die op het bericht getemd hebben helaas geen berichtje meer terug. Met het bericht wordt tevens de tem verwijderd. Dat is jammer genoeg een bugje in het systeem en er wordt aan gewerkt.
Misschien is dit wel een heel mooi moment om de trouwe temmers op offtopic berichten even te bedanken, want via tem lukt dat helaas niet. Dus: BEDANKT Haha!

We hebben er een tijdje geleden voor gekozen om de topicstarter de keuze te geven om al dan niet een vraagprijs te noemen in de openingspost. Als er geen prijs vermeld staat, dan moet je er eigenlijk vanuit gaan dat diegene de prijs niet in het topic wil noemen. Het heeft dan ook weinig zin om daar in het topic om te vragen, de topicstarter heeft het immers niet voor niets niet gemeld Knipoog Bovendien heb je altijd de mogelijkheid om zelf even een pb-tje te sturen, het heeft geen nut om in een topic te vragen of de topicstarter jou een pb wil sturen. Daardoor worden topics onnodig onoverzichtelijk, en bovendien is het een kleine moeite om i.p.v. een reactie te plaatsen, zelf een pb-tje te sturen.

Wat hierboven staat, is zo ongeveer de procedure zoals het nu op EA gaat.
Jullie zullen vast al wel gelezen hebben dat er achter de schermen aan een nieuw EA-systeem gewerkt wordt. Dat zal er anders uitzien dan het huidige systeem, hopelijk ook een stuk overzichtelijker en makkelijker om dingen te zoeken Lachen
Tot die tijd moeten we het nog even met dit systeem doen.

Hopelijk is het zo allemaal een beetje duidelijk Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:01

Ja, het is wel duidelijk, dank je wel!

Maar ik blijf erbij dat een vraagprijs gevraagd moet kunnen worden. Vaak komt een TS toch met een prijs en dan heb je gewoon een indicatie, dat is veel prettiger bieden als je weet in welke richting je moet denken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:04

Ja maar de TS zet bijna in 95% van alle EA topics neer 'heb geen vp, bied maar een bedrag' (of iets in die trant). Waarop tóch mensen gaan vragen naar de vp....
Bedoel lezen? Pling Nagelbijten / Gniffelen Vork

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:08

Ja het staat er wel, maar ik vind eigenlijk dat een TS gewoon een vraagprijs moet geven. Ik bedoel, je wilt toch weten waar je aan toe bent?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:12

Oscar schreef:
Jullie zijn goed op dreef Knipoog *LOL*

Misschien is dit wel een heel mooi moment om de trouwe temmers op offtopic berichten even te bedanken, want via tem lukt dat helaas niet. Dus: BEDANKT Haha!

*geeft zichzelf als trouwen temmer een schouderklopje Clown *
dank je wel voor je uitleg Oscar Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:14

Yinari schreef:
Ja het staat er wel, maar ik vind eigenlijk dat een TS gewoon een vraagprijs moet geven. Ik bedoel, je wilt toch weten waar je aan toe bent?

ja, maar daar kun je dus een PM voor sturen Lachen
veel verkopers doen dit om echt geintresseerde mensen te trekken, want als je echt geintresseerd bent in een artikel/paard of iets anders stuur je wel een PM Lachen
wel vind ik het vervelend als er geen foto's bij staan en ook niet in het profiel te vinden zijn Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:24

Ik vind een verplicht vraagprijs er bij zetten als je iets verkoopt,toch wel zo handig.Bieden vanaf dat en dat bedrag ook.

ik krijg de kriebels ook van de mensen die bij alles temmen.Soms als ik op bokt zit heb ik ondanks mijn respectabele leeftijd Bloos het idee dat ik op een kleuterschool zit.
Ik weet dat alles vroeger beter was,maar ik mis oprecht het bokt van vroeger.
of word er nu getemd omdat ik of topic zit Haha!

Aan namen als die van SomeBitch stoor ik me eigenlijk niet.Ik vind zolang het een naam van iemand is,dan willen de mensen er zelf mee lopen.
Schelden tegen elkaar vind ik niet kunnen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 07:50

haha herkenbaar silvana,
robyn, ik vind een trouwe temmer dus ook een beetje een sneue opmerking ..

offtopic berichten of herhalings berichten kunnen me echt niet deren.
op de man spelen of een HAW topic dat een kletstopic is geworden daarentegen wel

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:18

crossmonster schreef:
haha herkenbaar silvana,
robyn, ik vind een trouwe temmer dus ook een beetje een sneue opmerking ..

offtopic berichten of herhalings berichten kunnen me echt niet deren.
op de man spelen of een HAW topic dat een kletstopic is geworden daarentegen wel

dat mag best hoor, en ik denk zelfs dat er meer mensen zijn die het met je eens zijn Ja
maar ik doe het al vanaf begin af aan, en zolang iedereen de regels eerst een beetje doorleest hoef ik ook niet te temmen Knipoog
het is ook niet zo dat ik als een gek door bokt ga lopen snuffelen om te kijken of ik nog iets tegenkom wat ik kan temmen ROFL
wat ik tegenkom op de vaste forums waar ik kom wat tegen de regels is, tem ik gewoon. het helpt alleen maar mee voor de Mod's, want we kunnen ook niet verwachten dat ze de hele dag alle posts gaan nalezen en dan niks over het hoofd zien Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:58

Ik ben benieuwd naar het nieuwe systeem in elk geval. Is er eigenlijk al een idee van wanneer dat in werking zou kunnen gaan?

casperrr schreef:
Ja maar de TS zet bijna in 95% van alle EA topics neer 'heb geen vp, bied maar een bedrag' (of iets in die trant). Waarop tóch mensen gaan vragen naar de vp....
Bedoel lezen? Pling Nagelbijten / Gniffelen Vork

Hoe vervelend is het nu als er bij staat bieden? Bedoel, ik heb niet van al wat iemand verkoopt een idee van de nieuwprijs, en als je dan een bod doet krijg je wel eens vaak een 'geen onzinbiedingen' naar je hoofd geslingerd. Nee, van mij mag dat echt gewoon verplicht worden, richtprijs EN duidelijke foto's die meteen zichtbaar moeten zijn. Als ik topics tegen kom waarin alles met 30 linkjes aangeduid staat heb ik geen zin om die een voor een aan te klikken om te zien of er iets bij zit wat ik evt. zoek. Bloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:14

Miss_Montana schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de regel op EA heel irritant vind. Waarom mag er niet openbaar om de VP worden gevraagd? Dat is voor de verkoper ook handig want je hoeft het maar 1 keer te zeggen ipv 20pb's te sturen. Én daarbij krijg je ook: Ik mag jou niet dus ik vraag €20 extra, terwijl de prijs voor een ander mss veel lager zou liggen.

Ik wist niet eens van die regel om eerlijk te zijn.
Verder ben ik het wel eens met Miss_montana!