Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Re: Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:21

Vanwaar dit adhoc-reglement? Ik wil me aan allerlei regels houden (al worden het er wel errug veel) maar dan wel graag regels waar ik van op de hoogte ben of ten minste zou kunnen zijn.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:58

Toch raar,moderator iefke is belast met deze topic,ik ben zo nieuwsgierig om even in je profiel te spieken en wat zie ik staan bij je beroep:persoonlijk begeleidster complexe zorgvragen, hmmmm,dan had ik juist van jou wat meer steun verwacht,want waar wij met zijn allen mee bezig zijn is toch ook ongeveer zoiets Karl66:"De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is"

Sorry Karl,in plaats van je netjes persoonlijk een berichtje te sturen,val ik je maar even open en bloot aan.Iedereen mag van me lezen hoe ik er over denk,en wat je daar mee doet moet je zelf weten,als je blokkeert,ga je gang.Wat een grote onzin heb je hier te melden,als je je eigen er ook maar een BEETJE in verdiept had,dan wist je natuurlijk allang dat DIT SOORT TOPICS hier helemaal niet op van toepassing is.Een en ander m.b.t. afwerking van betalingen is zeeeeeeeeeeer correct geregeld,o nee oeps,dat was ik vergeten:ik heb je uren gesproken over de telefoon ,dat was toch nadat we over en weer gemaild hadden,niet waar?.En toen heb ik je toch heel duidelijk uitgelegd hoe we eventueel alles zouden regelen,kan hier zwart op wit email van laten zien,ook heb ik je gezegd dat alles te verifieren is,toch???? Nee,DAT meen je niet,heb ik je niet gesproken????
Mooi zo:hoe kom je er dan in hemelsnaam bij om bij voorbaat zo te oordelen,maar ja het blijkt wel weer,er wordt dus overduidelijk met twee maten gemeten,en dan wil ik toch even het boeket voor Maaike aanhalen bijv.Ik wil deze twee absoluut niet met elkaar vergelijken,heb veel respect voor dat meisje als ook voor haar nabestaanden,maar iemand die verdorie bijna drie jaar aan het vechten is en waar HEEL bokt vanaf weet,dat wordt dan niet goedgekeurd,bahbahbah.Als ik jou was zou ik enorm trots zijn,slaap lekker
p.s:het beheer zou er veel tijd en energie aan kwijt zijn,toch raar:jullie hoeven er geen snars voor te doen,alleen het topic open te laten,mocht je alsnog klachten krijgen,kun je er naar kijken,maar iedereen staat hier achter,en een leuk artikel op de voorpagina was ook zeer welkom geweest Hamer maar goed,toedeloe en we regelen het wel lekker zelf
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 23-02-08 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:05

Wij hebben toen bij Paloma ook een apart forum moeten openen. Dankzij de giften die toen via dat forum binnenkwamen is Paloma gered van de slacht. Heel jammer dat dat toen ook niet via bokt mocht.

Maar in drie dagen tijd nu wordt het ene topic voor inzameling door de mods gepromoot en het andere gesloten.....

Raar !!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:58

Misselijk Neuh bokt meet niet met 2 maten Gestoord
Een boeket mag wel, geld inzamelen voor bokt mag wel (waar notabene Bart zelf degene is die het rekeningnummer openbaar heeft gemaakt) maar iets inzamelen voor een bokker die door vele al jaren gevolgd wordt mag niet...

Triest Vriendjes zijn?

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:00

tyleysmiley schreef:
Toch raar,moderator iefke is belast met deze topic,ik ben zo nieuwsgierig om even in je profiel te spieken en wat zie ik staan bij je beroep:persoonlijk begeleidster complexe zorgvragen, hmmmm,dan had ik juist van jou wat meer steun verwacht,want waar wij met zijn allen mee bezig zijn is toch ook ongeveer zoiets Karl66:"De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is"

Sorry Karl,in plaats van je netjes persoonlijk een berichtje te sturen,val ik je maar even open en bloot aan.Iedereen mag van me lezen hoe ik er over denk,en wat je daar mee doet moet je zelf weten,als je blokkeert,ga je gang.Wat een grote onzin heb je hier te melden,als je je eigen er ook maar een BEETJE in verdiept had,dan wist je natuurlijk allang dat DIT SOORT TOPICS hier helemaal niet op van toepassing is.Een en ander m.b.t. afwerking van betalingen is zeeeeeeeeeeer correct geregeld,o nee oeps,dat was ik vergeten:ik heb je uren gesproken over de telefoon ,dat was toch nadat we over en weer gemaild hadden,niet waar?.En toen heb ik je toch heel duidelijk uitgelegd hoe we eventueel alles zouden regelen,kan hier zwart op wit email van laten zien,ook heb ik je gezegd dat alles te verifieren is,toch???? Nee,DAT meen je niet,heb ik je niet gesproken????
Mooi zo:hoe kom je er dan in hemelsnaam bij om bij voorbaat zo te oordelen,maar ja het blijkt wel weer,er wordt dus overduidelijk met twee maten gemeten,en dan wil ik toch even het boeket voor Maaike aanhalen bijv.Ik wil deze twee absoluut niet met elkaar vergelijken,heb veel respect voor dat meisje als ook voor haar nabestaanden,maar iemand die verdorie bijna drie jaar aan het vechten is en waar HEEL bokt vanaf weet,dat wordt dan niet goedgekeurd,bahbahbah.Als ik jou was zou ik enorm trots zijn,slaap lekker
p.s:het beheer zou er veel tijd en energie aan kwijt zijn,toch raar:jullie hoeven er geen snars voor te doen,alleen het topic open te laten,mocht je alsnog klachten krijgen,kun je er naar kijken,maar iedereen staat hier achter,en een leuk artikel op de voorpagina was ook zeer welkom geweest Hamer maar goed,toedeloe en we regelen het wel lekker zelf

Amen Afgod OK dan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:06

Sorry, maar ik vind het overlijden van iemand niet te vergelijken met een gestolen paard.
Zal wel aan mij liggen dan.
Ik kan me juist heel goed verplaatsen in het feit dat het een wel mag en zelfs een sticky wordt en het ander niet.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:10

Goh ben hier eigenlijk best benieuwd naar ja.. wat nou precies de reden is want er wordt zo te zien behoorlijk met twee maten gemeten?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:24

Fitzroy schreef:
Sorry, maar ik vind het overlijden van iemand niet te vergelijken met een gestolen paard.
Zal wel aan mij liggen dan.
Ik kan me juist heel goed verplaatsen in het feit dat het een wel mag en zelfs een sticky wordt en het ander niet.

Tuurlijk zijn die dingen ook niet met elkaar te vergelijken. Dat hoor je hier ook niemand zeggen volgens mij. Daarbij vind ik niet dat we in deze discussie het overlijden van iemand erbij moeten betrekken. Dat is al erg genoeg voor de nabestaanden en ik, die de persoon totaal niet ken, ben erg onder de indruk van de topics die erover zijn geopend.

Wel wordt er gemeld dat het ene wel wordt toegelaten en het andere niet. Dat zorgt voor verwarring en er zijn geen duidelijke regels over wat wel en niet mag. Er wordt dus met twee maten gemeten want een actie voor bokt.nl mag wél en voor Swieber waarvan het verhaal bij heel bokt bekend is (heeft meerdere malen op de voorpagina gestaan) mag niet.

Dus WAAR wordt de grens getrokken? Wat meer uitleg dan de bewuste post van de mod lijkt mij op zijn plaats en misschien ook een aanpassing in de regels?
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 23-02-08 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:30

Fitzroy:beter lezen please Dromen ,hierdoor krijg je dus ook misverstanden.Ik schrijf in mijn stukje toch ook DUIDELIJK dat ik het overlijden van Maaike NIET wil vergelijken met de zaak van Swieber,het gaat er mij om dat er met twee maten gemeten wordt,en dat KAN niet,groetjes Linda

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:30

ik vind ook dat er met 2 maten gemeten word,erg jammer!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:34

En ik vind dus niet dat er met 2 maten gemeten wordt omdat je het totaal niet kunt vergelijken.

Ook de vergelijking met de actie voor een nieuwe server kun je niet vergelijken. Dankzij de server kan iedereen wel blijven bokken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:37

tja,maar waarom het een wel en het ander niet?
dan moeten daar duidelijkere regels over gemaakt worden

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:40

Sjah, waar trek je de grens? Verward Allemaal niet, of allemaal wel... Het is namelijk zo enorm persoonlijk...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:42

Fitzroy schreef:
En ik vind dus niet dat er met 2 maten gemeten wordt omdat je het totaal niet kunt vergelijken.

Ook de vergelijking met de actie voor een nieuwe server kun je niet vergelijken. Dankzij de server kan iedereen wel blijven bokken.

Máár blijft wel een actie Knipoog

Tuurlijk zijn er niet zoveel gevallen zoals het geval met Swieber *gelukkig*. Maar dat zijn dingen waar een groot deel van bokt wel mee te maken heeft gekregen etc.

Het is iets wat al jaren speeld dus in mijn ogen zou voor zulke gevallen, net als voor de bokt server een mooie uitzondering op de regel mogen zijn.

Dus waar ligt de grens? Niet dat er in het vervolg nog veel van zulke acties zullen komen maar in het geval dat het wel gebeurd is het fijn om te weten wat wel mag en wat niet.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 23-02-08 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:45

Ik hoop dat er zéér binnenkort een mod langskomt die ons even duidelijk verteld waarom er met 2 maten gemeten wordt en waar de grens ligt.
Eerlijk gezegd, vind ik dit te belachelijk voor woorden, niemand weet nu waar ie aan toe is wat betreft het openen van zo'n topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:50

slimmerik schreef:
Wij hebben toen bij Paloma ook een apart forum moeten openen. Dankzij de giften die toen via dat forum binnenkwamen is Paloma gered van de slacht. Heel jammer dat dat toen ook niet via bokt mocht.

Maar in drie dagen tijd nu wordt het ene topic voor inzameling door de mods gepromoot en het andere gesloten.....

Raar !!!

precies, en dat was volgens mij voor de actie voor de server.. het ene mag wel, het andere niet. komt het bokt ten goede (server) mag het wel.. maar voor andere dingen niet, een boeket is niet te vergelijken, maar het idee erachter wél! het is bedoeld om iemand te steunen, waarom mocht het van Paloma niet, de server wel, het boeket wel, en voor Swieb niet..
meten met 2 maten, zeker weten Ja

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:51

Veel mensen kennen het bewuste topic inmiddels wel. Dus jullie kunnen in ieder geval 'achter de schermen' door gaan met de actie. Ik vind het een heel aardig gebaar in elk geval!
Succes!
Misschien kun je het gesloten topic in ieder geval in je onderschrift zetten, kan men via PB toch nog reageren Knipoog

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:51

Fitzroy schreef:

Misschien heb ik het verkeerd,maar imo is het met meerdere mensen geld inzamelen voor iets wat JIJ belangrijk vindt.Wil je er niet aan mee doen,prima.Maar wil je dat wel en wil je iemand,om wat voor reden dan ook steunen,dan KAN je er aan mee doen Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:01

Het is inderdaad niet te vergelijken met elkaar. Over de server-actie: dit was een spontane actie van Bokkers eind 2006 om Bokt te ondersteunen. Het verschil voor mij hierin is dat hier geen "derde" partij is waar zaken aan zijn toegezegd die misschien niet nagekomen worden.

Begin 2004 hebben we "Bokt voor Azie" gehad. Dat is in veel gevallen prima verlopen, maar ook op veel punten niet. Het is in elk geval voor ons aanleiding geweest om niet zo snel meer een inzameling of veiling onder de vlag van Bokt te houden.

Momenteel komt het op dit moment nog incidenteel voor dat er een inzameling of actie wordt gepromoot. Meeste van dit soort dingen vind plaats op EA-CO waar wordt doorverwezen naar een website van de actie. De eindverantwoordelijkheid ligt dan ook duidelijk bij de bedenkers van de actie.

In geval van de inzamelingsactie voor een boeket voor Maaike: dit is in overleg met de moderators geplaatst door een Bokker, ook is nadrukkelijk naar de initiatiefnemer genoemd dat Bokt niet garant kon staan voor toegezegde bedragen die uiteindelijk niet gestort worden. Op deze manier is voor alle partijen duidelijk waar aan begonnen wordt.

Bij de inzamelingsactie voor Swieb staat ook duidelijk in de slotpost genoemd dat er contact kan worden opgenomen met de starter van het topic danwel met Swieb zelf.

Het "probleem" bij een inzamelingsactie is dat als dit via Bokt loopt dat dan ook Bokt snel als een partij wordt gezien. Met andere woorden: als het niet goed loopt dan klopt men bij Boktbeheer aan. Bokt wil daarom niet faciliterend optreden voor inzamelingsacties.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:01

tyleysmiley schreef:
,en een leuk artikel op de voorpagina was ook zeer welkom geweest Hamer

Zo, iets minder kan ook wel Lachen

In het topic is door bv Cayenne al aangegeven dat wij wachten met een artikel totdat Swieber bij Swieb staat.

Dat topic komt er hopelijk maandag! Ja

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:02

zonder servers geen bokt. Dus dat zo'n topic wel kan vind ik logisch. Verder vind ik dat geen enkel inzamelingstopic toegestaan moet zijn want inderdaad waar leg je de grens.

Een inzamelingsactie om dekens/zadel ed voor Swieber te kopen vind ik eigenlijk totaal onzinnig. Ook zonder inzamelingsactie is de eigenares prima in staat om deze zaken zelf aan te schaffen. Dan wacht ze maar even met rijden tot ze genoeg gespaard heeft om een zadel aan te schaffen of dan koopt ze maar een tweedehands deken.

Er zitten heel erg veel mensen op bokt en die kunnen bijna allemaal wel eens een financiële injectie gebruiken.

Hoeveel bokkers zullen er niet zijn die vanwege niet meer op te brengen kosten hun paard moeten verkopen?
De eigenaar van Swieber heeft tenminste haar paard terug.
Hoeveel bokkers moeten het niet doen met een verzorg/manegepaard? Zij mag al blij zijn dat ze een eigen paard kan houden.

Als er bokkers zijn die geld te veel hebben vind ik dat je het beter kan besteden aan een echt goed doel.

Er zijn genoeg organisaties te bedenken die echt levensreddend of levensveranderend bezig zijn. Die bijvoorbeeeld onderzoek doen naar kanker, hart en vaatziekten, war child of brooks hospital als je meer met dieren hebt. Lijkt mij zinvoller dan iets te gaan betalen voor iemand die het prima zelf kan.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 00:05

Lindsey het lijkt mij zinvoller dat jij gaat kijken naar de kosten die Swieb heeft gehad Lips are sealed
Er zijn gewoon veel mensen die haar (en het gezin) een bijdrage gunnen, het lijkt wel of ik jalousie in jouw bericht proef.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:08

En als iemand het gemakkelijk kon betalen wat die server betreft was het bokt zelf wel met al die reclames. Grote onzin om het toen bij de kinderen van bokt af te troggelen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:11

Slimmerik, als al eerder gezegd: Bokkers zijn toen zelf in 2006 met het initiatief gekomen om een inzameling te houden voor een nieuwe server. Dit initiatief is vervolgens wel omarmd door het Boktbeheer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:14

Apple schreef:
Het is inderdaad niet te vergelijken met elkaar. Over de server-actie: dit was een spontane actie van Bokkers eind 2006 om Bokt te ondersteunen. Het verschil voor mij hierin is dat hier geen "derde" partij is waar zaken aan zijn toegezegd die misschien niet nagekomen worden.

Begin 2004 hebben we "Bokt voor Azie" gehad. Dat is in veel gevallen prima verlopen, maar ook op veel punten niet. Het is in elk geval voor ons aanleiding geweest om niet zo snel meer een inzameling of veiling onder de vlag van Bokt te houden.

Momenteel komt het op dit moment nog incidenteel voor dat er een inzameling of actie wordt gepromoot. Meeste van dit soort dingen vind plaats op EA-CO waar wordt doorverwezen naar een website van de actie. De eindverantwoordelijkheid ligt dan ook duidelijk bij de bedenkers van de actie.

In geval van de inzamelingsactie voor een boeket voor Maaike: dit is in overleg met de moderators geplaatst door een Bokker, ook is nadrukkelijk naar de initiatiefnemer genoemd dat Bokt niet garant kon staan voor toegezegde bedragen die uiteindelijk niet gestort worden. Op deze manier is voor alle partijen duidelijk waar aan begonnen wordt.

Bij de inzamelingsactie voor Swieb staat ook duidelijk in de slotpost genoemd dat er contact kan worden opgenomen met de starter van het topic danwel met Swieb zelf.

Het "probleem" bij een inzamelingsactie is dat als dit via Bokt loopt dat dan ook Bokt snel als een partij wordt gezien. Met andere woorden: als het niet goed loopt dan klopt men bij Boktbeheer aan. Bokt wil daarom niet faciliterend optreden voor inzamelingsacties.

Alle acties beginnen toch spontaan? Dus daarbij gaat het eerste punt al niet op. Daarbij ontkracht je deze reactie gelijk weer door aan te geven dat bokt in dat geval geen derde partij is. Terwijl die dat dus wél is. Aangezien het een spontane actie was die niet door bokt is opgezet maar door derden!

Volgende alinea: conclusie goede leiden in dit soort gevallen dus onder de slechten as usual...

Verplaats het topic dan ook naar eenmaal andermaal. En wie zegt dat bokt.nl erbij betrokken wordt? Het wordt toch gebruikt als medium, niet als partij! Lijkt mij logisch een forum is er voor om informatie uit te wisselen.

Tuurlijk kan er contact opgenomen worden, maar juist door een topic waar ook in gepraat wordt, blijft een onderwerp wat langer staan, waardoor het een grotere groep berijkt.

Daarbij als bokt.nl niet wil dat er dergelijke dingen worden gedaan moet er toch één lijn getrokken worden. Dus of alles wel of alles niet. Blijft tot nu toe nog meten met twee maten.