Karl66 schreef:Bokt is eigenlijk één grote database vol met berichten. Op het moment dat een tem gesloten wordt, dan verdwijnt het bericht uit het actieve gedeelte van de database. Als wij een gesloten tem weer op willen halen, wat trouwens wel mogelijk is, dan moet het systeem echt gaan zoeken en dat vreet tijd.
Ik denk persoonlijk dat dat probleem niet in de database zit, maar in de pagina. Want voor gebruikers zijn gesloten tems gewoon te bereiken zonder vertraging, dus ze zijn zeker niet naar een obscuur en onbereikbaar hoekje van de database verhuisd. Maar goed, dat maakt natuurlijk voor de praktijk weinig uit
Traag is traag tenslotte.
Citaat:
Dus praktisch gezien is het echt niet werkbaar om gesloten tems weer naar voren te halen. Het heeft ook niet zo heel veel zin, want op het moment dat een tem gesloten is, kunnen we niet nog een extra reactie geven. Dat kan pas als de bokker zelf weer op ons antwoord gereageerd heeft.
Ik weet niet zeker of het nog steeds kan, maar is het een mogelijkheid om gewoon zelf in een eigen tem een notitie te maken van 'stuur Shadow0 pb'tje over uitkomst' die je dan open laat? Ik kan me herinneren dat dat bij het oude TeM-systeem ook de makkelijkste manier was om een gesloten TeM weer terug te vinden.