Kijken mods weleens wat je aangeeft bij een TEM?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kijken mods weleens wat je aangeeft bij een TEM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:28

Cer schreef:
Als iemand TeMt en daaruit komt bijv. een OW voort, dan is het niet gebruikelijk om dat terug te communiceren, want dat soort beslissingen worden niet met anderen dan de betrokkenen besproken.

Maar die OW wordt dan wel weer opgenomen in de lijst op FZ, dus zo consequent is dat beleid dus ook weer niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:32

Komt daar niet pas een notitie te staan als er een iets als een ban voortvloeit uit een OW? Ik meende dat bijv. een 1ste OW, waar geen consequentie aah hangt, daar niet genoteerd wordt.
*gaat voor de zekerheid even kijken*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:32

Cer schreef:
Evelli, in dat specifieke geval (wat ik overigens niet ken) zal die persoon erop aangesproken zijn. Soms is het wat lastig om een antwoord terug te sturen aan een TeMmer omdat je als mod weer niet kan mededelen welke acties er precies ondernomen zijn. Dus of er een PB verstuurd is, een OW, of er overleg geweest is.. dat kunnen wij niet mededelen. Dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat je als TeMmer het gevoel hebt dat er niet gereageerd wordt.. Ik vind dat ook wel eens lastig met antwoord geven Scheve mond

ik snap best dat er niet kan gezegd worden hoe of wat
maar enige reactie is wel fijn als een gebruiker zoveel moeite doet
gewoon helemaal niet reageren vind ik gewoon onbeleefd naar de gebruiker toe

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:36

Dat is waar, maar ik vermoed dat mensen juist graag willen weten in het antwoord waaróm er tot een OW besloten is of waarom juist niet, en dat is iets wat niet besproken wordt Lachen .

Het tweede punt is dat er aan de hand van een TeM een topic wordt geopend op het Modforum, en daar wordt alles door meerdere mensen in besproken. Tegen de tijd dat er een beslissing uit komt rollen is de TeM meestal al gesloten met een 'dank je, we werken er aan' o.i.d., anders blijft die TeM open staan en denken andere mods van het betreffende forum dat zij er nog iets mee moeten doen.

Dat is ook een beetje een manco van het TeMsysteem dat achter de schermen al een paar keer naar boven is gekomen Ja . Het systeem is een beetje onoverzichtelijk soms Lachen .

Evelli, bedoel je met helemaal niet reageren dat er zelfs geen dankjewel o.i.d. komt, of uitleg dat de uitkomst helaas niet inhoudelijk besproken kan worden, ik noem maar wat? Dat zou ik idd ook niet zo netjes vinden als je wel om antwoord hebt gevraagd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:52

werd alleen gemeld, we zijn er mee bezig
voor de rest niet

als ik heel duidelijk een vraag in het schermpje typ met een vraag en hoe dat wordt gezien volgens het boktbeleid is het netjes als er iets meer op komt als: we zijn ermee bezig

maar goed, zullen inderdaad wel manco's in het systeem zitten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:12

Dan begrijp ik idd jouw probleem beter Ja . Omdat ze absoluut niet 'niets' willen zeggen melden ze dat ze er mee bezig zijn, zodat de TeM iig alvast gesloten kan worden (waarna ze niet meer zo makkelijk zien dat jij getemd had en nog graag wat meer uitleg wilde). Zouden ze dat niet doen dan blijft er echt een eindeloos lange lijst open staan en zien ze door de bomen het bos niet meer. Zo kiezen ze er bijvoorbeeld ook wel eens voor om een TeM juist open te laten staan omdat er nog geen topic over is of er nog wat duidelijker naar gekeken moet worden.

Voor ons als TeMmer is dat best lastig, want wij kennen de motivatie van de mod niet en kunnen niet zien wat ze allemaal aan het doen zijn, dus dan krijg je al snel een gevoel van 'potverdorie, moet dat nu zo Scheve mond '.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:14

ik snap het allemaal ook wel hoor, dat het druk is met meldingen en dat ze niet op alles kunnen reageren
maar goed
de sluikreclame gaat nogsteeds door, wel in mindere mate
dus denk dat ze wel een standje heeft gehad

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:16

Cer schreef:
Als je echt antwoord wilt, kun je de betreffende mod altijd nog in een PB om antwoord vragen Ja

Maar ik denk dat na een pbtje de betreffende mod vast wel opheldering wil geven.

Persoonlijk, maar dat is echt persoonlijk, vraag ik me af waarom je dit hier plaatst en niet eerst aan de mod vraagt. Maar misschien heb je dat evengoed wel gedaan, dat kan Ja

Dat zou ik wel willen doen, als ik dan ook wist wie mijn TEM heeft afgehandeld. En dat kun je dus niet zien.
Kijk, als de reactie al duidelijk is in het topic, dan maakt het me weinig uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:17

als een mod een bedankjje ofzo achterlaat kan je natuurlijk wel zien wie hem behandeld heeft

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:21

Evelli schreef:
als een mod een bedankjje ofzo achterlaat kan je natuurlijk wel zien wie hem behandeld heeft

Ja, maar dan had ik dit hele topic niet geopend, want dan had ik het de mod zelf wel gevraagd.
Het punt is juist dat er regelmatig geen enkele reactie komt. Dus dan kan ik alle mods wel gaan pb'en, maar dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling Clown

Het lijkt me ook niks idd als je elke keer 'bedankt' moet typen, natuurlijk. En ik kan me ook prima voorstellen dat er af en toe wat doorheen glipt, maar het is me de laatste tijd een aantal keer opgevallen. Dat was mijn punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:24

Meestal krijg je een pb als, bedankt we gaan er naar kijken oid.
Tja, dat is dan antwoord terug, maar dan kan er net zo goed geen antwoord terug komen Lachen
Want dat er naar gekeken wordt is voor mij logisch als er getemd wordt. Haha!
Daarvoor klik ik dan het vakje, ik wil graag antwoord, niet voor aan Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:26

Jeetje! Ik heb eens even gespiekt bij mijn tems en zie dat ik nu ook heel veel antwoorden heb!

*voelt zich een beetje een muts*

Misschien toch wat beter leren hoe bokt werkt... Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:29

runningkawa schreef:
Meestal krijg je een pb als, bedankt we gaan er naar kijken oid.
Tja, dat is dan antwoord terug, maar dan kan er net zo goed geen antwoord terug komen Lachen
Want dat er naar gekeken wordt is voor mij logisch als er getemd wordt. Haha!
Daarvoor klik ik dan het vakje, ik wil graag antwoord, niet voor aan Lachen

Dat komt misschien ook wel omdat jij aan de andere kant van het systeem hebt gezeten als moddie Haha!

Ik heb werkelijk geen idee hoe er met TEM's omgegaan wordt.

En als ik de reacties hier zo lees, lijkt het voor een gewone gebruiker sneller alsof er niks gebeurt dan dat dat daadwerkelijk zo is. Misschien een leuk aandachtspunt?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:32

Maanling schreef:
Jeetje! Ik heb eens even gespiekt bij mijn tems en zie dat ik nu ook heel veel antwoorden heb!

*voelt zich een beetje een muts*

Misschien toch wat beter leren hoe bokt werkt... Bloos

Maanling, misschien voel je je minder Blond als ik vertel dat ik dat ook tijdenlang niet door heb gehad dat het veranderd was? (Vroeger kreeg je een antwoord PB). Dat zag ik pas veel later adhv een moppertopic hier Clown . Tot die tijd dacht ik dus ook dat ik steeds geen antwoord kreeg, tralala.

Wendy, zeker een aandachtspunt Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:32

Alle tems worden gelezen en er wordt ook echt wel gekeken waarop getemd is. Ja

Of er dan wat met die tem gedaan wordt ligt aan waarop er getemd is.
Noem ff een voorbeeld, topic staat verkeerd.
Als het verkeerd staat wordt het verplaatst.
Dus word er wat met de tem gedaan.
Staat het topic goed word er gekeken naar de tem, maar verder geen actie op ondernomen.

Zo is dat natuurlijk op alles door te trekken.

Moeilijkere gevallen worden besproken door meerdere mods, simpele dingen zoals verplaatsen uiteraard niet Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:10

Wendy, je zou kunnen beginnen bij de mods aanschrijven van het betreffende forum waar jouw TeM op stond. De meeste fora hebben 2 mods, er zijn er maar een aantal met veel meer mods. En als je van dat specifieke forum dan 1 mod uitkiest om je vraag aan te stellen, kan je ook zoiets melden dat die mod dan misschien even kan navragen wie het wel afgehandeld heeft, als die het zelf niet was. Of t werk weet ik niet, maar t valt te proberen misschien? Ja

Ik vind het zelf bijzonder jammer dat er door onduidelijkheden of door iets als een systemflaw soms onvrede of teleurstelling ontstaat. Ik wil ook bijdragen om dat beter te laten verlopen, maar door bijv. het probleem van het niet meer kunnen vinden van gesloten tems gaat dat niet altijd even soepel Scheve mond

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:17

eigenlijk zou er een soort bookmarkfunctie moeten komen bij de tems voor jullie
dat je er een kan bookmarken om er op terug te komen bij de gebruiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:15

Gwen schreef:
Hoe kan ik trouwens zien welke mod mijn TeM behandeld heeft als hij eenmaal gesloten is zonder antwoord? Is dat überhaupt nog te zien dan?

Precies de reden waarom ik tems gewoon weer open schop wanneer ik geen reactie heb gehad maar die wel graag wil Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:35

Gwen: ik kan inderdaad ook niets terugvinden als een mod een tem zonder reactie heeft gesloten. Je kunt ook niet zien wanneer die gesloten is. Dat kan wel eens lastig zijn, zeker als er niets mee gebeurt (slotje vergeten ofzo).

Cer: is het niet het handigst om dan gewoon zelf een nieuwe TeM te maken en de andere te sluiten? Dan kun je 'm altijd terugvinden Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:47

Bokt is eigenlijk één grote database vol met berichten. Op het moment dat een tem gesloten wordt, dan verdwijnt het bericht uit het actieve gedeelte van de database. Als wij een gesloten tem weer op willen halen, wat trouwens wel mogelijk is, dan moet het systeem echt gaan zoeken en dat vreet tijd. Dan kan je zo ongeveer een was draaien, drogen, strijken, opvouwen en opruimen voor het bericht bij je op het scherm komt.

Dus praktisch gezien is het echt niet werkbaar om gesloten tems weer naar voren te halen. Het heeft ook niet zo heel veel zin, want op het moment dat een tem gesloten is, kunnen we niet nog een extra reactie geven. Dat kan pas als de bokker zelf weer op ons antwoord gereageerd heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:03

Karl66 schreef:
Bokt is eigenlijk één grote database vol met berichten. Op het moment dat een tem gesloten wordt, dan verdwijnt het bericht uit het actieve gedeelte van de database. Als wij een gesloten tem weer op willen halen, wat trouwens wel mogelijk is, dan moet het systeem echt gaan zoeken en dat vreet tijd.

Ik denk persoonlijk dat dat probleem niet in de database zit, maar in de pagina. Want voor gebruikers zijn gesloten tems gewoon te bereiken zonder vertraging, dus ze zijn zeker niet naar een obscuur en onbereikbaar hoekje van de database verhuisd. Maar goed, dat maakt natuurlijk voor de praktijk weinig uit Lachen Traag is traag tenslotte.

Citaat:
Dus praktisch gezien is het echt niet werkbaar om gesloten tems weer naar voren te halen. Het heeft ook niet zo heel veel zin, want op het moment dat een tem gesloten is, kunnen we niet nog een extra reactie geven. Dat kan pas als de bokker zelf weer op ons antwoord gereageerd heeft.

Ik weet niet zeker of het nog steeds kan, maar is het een mogelijkheid om gewoon zelf in een eigen tem een notitie te maken van 'stuur Shadow0 pb'tje over uitkomst' die je dan open laat? Ik kan me herinneren dat dat bij het oude TeM-systeem ook de makkelijkste manier was om een gesloten TeM weer terug te vinden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:30

Shadow, het heeft weinig zin om als mod zelf een tem te maken om de uitkomst van een discussie achter de schermen te melden. Op het moment dat je een tem meeneemt naar achter de schermen om met de andere mods te bespreken, dan gaat het bijna altijd om sancties tegen een andere gebruiker. De sancties tegen een gebruiker bespreken we nu eenmaal niet met anderen en het enige antwoord wat je dan terug kan sturen is "we hebben het besproken, maar ik kan je niet vertellen of er een sanctie en wat voor sanctie er is gegeven".

Op het moment dat ik niks met een tem doe, dan zal ik wel altijd een antwoord geven, ook als de temmer geen antwoord hoeft te hebben. Ik probeer dan uit te leggen waarom ik ervoor gekozen heb om niks te doen, zodat de temmer in ieder geval niet het idee krijgt dat de tem zomaar gesloten is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:34

Karl, ik weet heel goed wanneer ik een antwoord mag verwachten op een tem en wanneer het niet aan mijn neus gehangen moet worden. Tems waar ik geen reactie op kreeg, gingen over verplaatsingen ed. Als ik dan in mijn tem vroeg of het bij forum x of bij y moest, kreeg ik soms nog geen reactie, ook al deed ik alles juist om een reactie te verwachten. En ja, meestal ging het dan om dezelfde mod.

Dat gebruikers dan maar moeten pb'en om een reactie van de mod, vind ik nogal omslachtig. Het kan ook gewoon anders: mods kunnen ook gewoon kijken of een gebruiker reactie wilt en het in 1 keer gewoon goed doen, zonder dat er achteraf nagelopen moet worden. Dat lijkt me het simpelste Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:16

Natuurlijk is het omslachtig als een gebruiker 'dan maar' een mod moet pb-en voor een reactie (het op deze manier uitdrukken is overigens niet wat ik bedoelde met mijn suggestie), maar vooral als het blijkbaar dezelfde mod is, zou ik persoonlijk wel uitleg willen waarom ik geen reactie krijg. Dan zou ik er een pbtje aan wagen Lachen

Toevallig had ik laatst ook weer een TeM van een gebruiker die een reactie wilde bij een TeM op een duidelijk spam-account. Ik weet dan niet wat ik terug moet sturen, behalve 'ja, bedankt oid.'. Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:43

Karl66 schreef:
Shadow, het heeft weinig zin om als mod zelf een tem te maken om de uitkomst van een discussie achter de schermen te melden.

Dat kan, maar als dat het bezwaar is, is het misschien handiger om dat ook te noemen. In eerste instantie leek het alleen een technisch probleem te zijn - een technisch probleem waar waarschijnlijk best een work-around voor te vinden is.

Verder denk ik dat er wel degelijk veel gevallen zijn waarin toelichting zinvol is en misverstanden kan voorkomen. Bv 'we hebben het overlegd en we vinden je tem terecht, en we proberen er iets aan te doen' of 'we hebben het overlegd en we vinden dat dit niet iets is waar de mods op hoeven in te grijpen.'
Da's heel handig om te weten namelijk, want dan weet je of je in een vergelijkbare situatie weer moet temmen of dat het niet nodig is. De details van de verdere afhandeling zijn dan niet zo belangrijk, maar de houding van het modteam ten aanzien van vergelijkbare problemen is wel goed om te weten.