Ban mensen met tenenkrommende taal- en spelfouten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ban mensen met tenenkrommende taal- en spelfouten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:49

Ik vind dit ook een goede. Soms heb ik echt moeite om iemands berichten te kunnen lezen. Alles ontbreekt, van hoofdletters tot punten. Kinderen vanaf groep 6 moeten toch wel zo'n beetje weten waar de hoofdletters en punten horen neem ik aan. Het is gewoon pure luiheid, kwak iets neer en hoop dat mensen het begrijpen. Hoe verwacht iemand dan dat mensen hun topic nog willen en kunnen lezen? Daarbij neem ik die mensen ook nooit serieus, ik heb er werkelijk waar een hekel aan. En ik zeg het ook altijd eerlijk, dat ik er niets van snap en of ze dit bericht even willen herhalen in ABN. Vaak gebeurd dat dat wel, dat vind ik wel weer goed.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:50

Op het moment dat je vind dat iemand 'tenenkrommend' bezig is op het gebied van taal- en spelfouten, kun je altijd op de tem knop drukken, dan kan er door de mods een waarschuwing verstuurd worden. Voor zover ik weet is er in het verleden één iemand geband die ook na waarschuwingen bleef volharden in een onleesbare mengeling van slecht Nederlands, MSN- en BrEeZaH-taal, de meeste mensen verbeteren zichzelf op het moment dat ze erop gewezen zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:50

Zijn al die spelfoutjes en grammaticafoutjes in de beginpost nou bewust? Haha!

Ik erger me niet zozeer aan spelfoutjes, tenzij ze echt vreselijk dom zijn *LOL*
Ik erger me er wel aan dat sommige mensen (denk ik) te lui zijn om een normaal bericht te kunnen typen. Je komt de basisschool zelfs niet door als je zo schrijft als sommigen hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:51

Eline: dat doe ik dan ook altijd braaf. Maar goed; is het niet een idee om de taalverkrachters gewoon iets fanatieker aan te pakken door bijvoorbeeld eerst een keer te waarschuwen en daarna gewoon het rijtje af te gaan met een OW etc als diegene zijn of haar gedrag niet betert?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:51

en vergeet daarbij niet dat er op GeenStijl express zo getypt wordt, ze doen het zelf in hun artikels ook

dus om bokt te gaan vergelijken met GeenStijl vind ik erg ver gaan

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:54

Eline schreef:
Op het moment dat je vind dat iemand 'tenenkrommend' bezig is op het gebied van taal- en spelfouten, kun je altijd op de tem knop drukken, dan kan er door de mods een waarschuwing verstuurd worden. Voor zover ik weet is er in het verleden één iemand geband die ook na waarschuwingen bleef volharden in een onleesbare mengeling van slecht Nederlands, MSN- en BrEeZaH-taal, de meeste mensen verbeteren zichzelf op het moment dat ze erop gewezen zijn.

Precies ja.

Ik ging net trouwens even kijken of ik een voorbeeld topic kon vinden van dit soort taalgebruik, maar dat vond ik echt niet. Ik denk ook eigenlijk dat het wel meevalt. Dan heb ik het niet over msntalen maar over het gewoone,normaale, dat soort schrift. Mensen zien zich eraan te ergeren maar ik kom nou nooit eens zo'n post tegen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:56

en brichten als deze waarbij geen leestekens en hoofdletters gebruikt wordt hoewel ik dit soort berichten niet zo vaak zie lees ik ze gewoon niet want ondanks dat ik een aardige lezer en schrijver ben ben ik gewoon een half uur bezig met het juist interperteren van de tekst

En daar heb ik dus wel de schurft aan!
Maar is 'men' niet bang dat iedereen zichzelf gaan bestempelen als 'ik ben dyslectisch' ?
Vroeger op school kreeg je een dyslexie-kaart...ook een idee Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:01

Ik zal er ook eens op gaan letten. Haha! Als ik jullie zo hoor komt het veel voor. Maar zelf zie ik het maar zelden. Denk wel als ik het vaker tegen kom, dat ik me wel ga ergeren. Maar nu dus nog niet! Ik ging er nl van uit dat het per ongelukte foutjes waren. Maar wat ik nu begrijp eruit zijn het opzettelijke fouten! Maar hoe weet je of het dat is? Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:02

ik denk een ban voor een paar dagen wel nuttig kan zijn als die mensen er iets van opsteken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:03

Nou Je Kunt Wel Zien Dat Dit Opzettelijk Is.
ookdit wort niet egt gewaardeert

Het kan natuurlijk ook anders Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:05

Ik zie hier anders ook berichten zonder hoofdletters en komma"s hoor. Daar word dus niet naar gekeken? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:06

Zeeuwtje68 schreef:
Ik zal er ook eens op gaan letten. Haha! Als ik jullie zo hoor komt het veel voor. Maar zelf zie ik het maar zelden. Denk wel als ik het vaker tegen kom, dat ik me wel ga ergeren. Maar nu dus nog niet! Ik ging er nl van uit dat het per ongelukte foutjes waren. Maar wat ik nu begrijp eruit zijn het opzettelijke fouten! Maar hoe weet je of het dat is? Haha!

Check voor de grap dit topic eens±

[HK] Taalbloopers 4 - Meer speling in de spelling

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:07

^^ En jij hebt weer een komma teveel Tong uitsteken

Ik merkte zelfs de (opzettelijke?) fouten in de beginpost op *LOL*
Laatst bijgewerkt door Sheran op 01-02-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:07

Eline schreef:

Hoe tem je dan? Ik zie het vaak genoeg staan, maar weet niet hoe dat in zijn werk gaat Knipoog
Blond zeker Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:09

[quote="Sheran"]^^ En jij hebt weer een komma teveel Tong uitsteken

Ja dat zit in mijn toetsenbord verkeerd Boos! maar wat doe ik daar aan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:10

In elk bericht zie je een rood uitroeptekentje staan. Als je daar op klikt wijst het zich eigenlijk vanzelf Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:10

temmen doe je met het rode uitroeptekentje in de rechterhoek van je bericht

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:13

Oke thanx! Daar zit dus de tem knop! Wat dus gewoon betekend ''Meld dit bericht''! hahaha Weer wat geleerd!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:15

Nou, ik wordt ook gek van mensen die woorden expres niet goed schrijven (of niet eens weten hoe het moet blijkbaar).

Kijk niemand hoeft perfect foutloos te schrijven, maar woorden als: me in plaats van mijn, tog, egt, laggen en meer van dit soort onzin, daar word ik toch echt wel heel moe van. En het geheel ontbreken van alinea's, komma's, hoofdletters en andere leestekens vind ik ook niet kunnen.

Kijk een foutje maakt iedereen.... maar "me paard" daar kan toch wel wat aan gedaan worden?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:17

Sheran schreef:
^^ En jij hebt weer een komma teveel Tong uitsteken

Ik merkte zelfs de (opzettelijke?) fouten in de beginpost op *LOL*

Dat laatste is inderdaad opzettelijk gedaan...

Als je nog meer spelfouten hebt gezien dan is het niet opzettelijk geweest Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:18

Zeeuwtje: Control-shift wil wel eens helpen Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:21

Een betere wereld begint bij jezelf. Ik neem aan dat niet alle fouten (behalve in het laatste stukje) in je eigen post met opzet gemaakt zijn.
Litterbox schreef:
Ik las zojuist de huisregels van Geenstijl.nl en ik moet zeggen dat daar enkele regels stonden die ik wel toepasselijk vond...

Die van mijn onderwerp lijkt mij ook een heel goede reden om te bannen. Ik lees hier zo ontzettend veel tenenkrommende taal- en spelfouten dat ik wel kan Huilen . Daarnaast wekt het veel ergernis op en is het volgens mij vrij normaal dat iedereen op school lessen heeft gehad in spelling en zinsvorming.

Van mijn part een hoop kritiek of wellicht is het al een uitgezogen onderwerp, maar ik ben voor bannen van users die niet normaal kunnen spellen.

Barst los!

Ps. Hiermee bedoel ik dus geen kleine tikfoutjes, maar meer zinnen zonder interpuncties, tootaal vout gespeldde woorden en zinnen waaruit duidelijk blijkt dat er gewoon geen moeite wordt genomen om de zinnen door te lezen voordat er op "Versturen" gedrukt wordt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:26

Sheran schreef:
Zeeuwtje: Control-shift wil wel eens helpen Lachen

Oke dat zal ik dan eens gaan proberen. ff testen dan Haha! Mijn pony's zijn mijn alles!
Oke het werkt thanx. Knipoog Waar bokt al niet goed voor is.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:58

Sim0ne schreef:
Een betere wereld begint bij jezelf. Ik neem aan dat niet alle fouten (behalve in het laatste stukje) in je eigen post met opzet gemaakt zijn.
Litterbox schreef:
Ik las zojuist de huisregels van Geenstijl.nl en ik moet zeggen dat daar enkele regels stonden die ik wel toepasselijk vond...

Die van mijn onderwerp lijkt mij ook een heel goede reden om te bannen. Ik lees hier zo ontzettend veel tenenkrommende taal- en spelfouten dat ik wel kan Huilen . Daarnaast wekt het veel ergernis op en is het volgens mij vrij normaal dat iedereen op school lessen heeft gehad in spelling en zinsvorming.

Van mijn part een hoop kritiek of wellicht is het al een uitgezogen onderwerp, maar ik ben voor bannen van users die niet normaal kunnen spellen.

Barst los!

Ps. Hiermee bedoel ik dus geen kleine tikfoutjes, maar meer zinnen zonder interpuncties, tootaal vout gespeldde woorden en zinnen waaruit duidelijk blijkt dat er gewoon geen moeite wordt genomen om de zinnen door te lezen voordat er op "Versturen" gedrukt wordt.

De laatste zin is expres zo gedaan, maar interpunctie is gewoon fout van mij, net zoals de rest van jou corrigerende terechtwijzingen.

Maar goed, je begrijpt natuurlijk wel dat het niet om dit soort kleine foutjes gaat maar juist om de grove, stelselmatige fouten. Dus daarom snap ik niet wat je nou bedoeld met een betere wereld begint bij jezelf. Want nu doe je het er gewoon om natuurlijk!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:59

Ja sorry, maar als je een topic start over taalfouten, dan kun je toch op zijn minst zelf even je post controleren. Je vraagt er dan namelijk wel heel erg om om gecontroleerd te worden. En je zegt ook nog eens 'barst los', nou dat vraagt toch om een ongezouten mening.