"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:59

alleen mooi paard of gefeliciteerd vind ik ook wat nutteloze reacties, maar een berichtje als:

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik vind het een pachtig dier,
ik wens jullie heel veel succes in de toekomst!

Dat moet toch kunnen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:59

Je kan het ook combineren met rijtechnische commentaar, dan volg je de regels na en kan je toch zeggen dat het een leuk paard is Lachen
Ze doen hun best om het bij iedereen te doen en dat is toch al veel? Je hebt altijd mensen die toevallig geluk hebben dat een mod net geen tijd meer had om dat bepaalde topic na te lopen. Fijn voor die persoon. Is toch helemaal niet erg?
Gebruikers kunnen ook gewoon dat vetgedrukte regeltje dat je aanhaalde eens lezen en dan zouden ze eigenlijk wel weten wat de bedoeling is. En ik zei het: dan kan je rijtechnische commentaar nog aanvullen met "leuk paard!".

De gulden middenweg dus Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:06

@Tieneke, dan ga je er dus al van uit dat dat 'rijtechnisch commentaar' ook wat toevoegt?
Ik had in mijn eerste reactie in het topic van Annemarie expres niets gezegd over het feit dat het paard af en toe wat achter de loodlijn komt, want dat was al eerder gezegd. Die reactie is dus weg nu, volgende reactie heb ik het wel ingezet omdat hij dan mag blijven staan. Daardoor staat het er straks zo'n 40 keer of meer, denk je dat Annemarie dat na 2 keer niet ook snapt? Ik vind het tig keer herhalen van hetzelfde commentaar storender dan een reactie als 'wat een leuk paard zeg, succes ermee!'

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:08

ThisIsMe schreef:
@Tieneke, dan ga je er dus al van uit dat dat 'rijtechnisch commentaar' ook wat toevoegt?
Ik had in mijn eerste reactie in het topic van Annemarie expres niets gezegd over het feit dat het paard af en toe wat achter de loodlijn komt, want dat was al eerder gezegd. Die reactie is dus weg nu, volgende reactie heb ik het wel ingezet omdat hij dan mag blijven staan. Daardoor staat het er straks zo'n 40 keer of meer, denk je dat Annemarie dat na 2 keer niet ook snapt? Ik vind het tig keer herhalen van hetzelfde commentaar storender dan een reactie als 'wat een leuk paard zeg, succes ermee!'

helemaal mee eens

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:09

Ik vind dat herhalen ook vervelend, maar imo is het dan aan de gebruiker om een beetje in te zien dat het niet nodig is om het opnieuw te herhalen. En misschien moet er ook iets bedacht worden om daarvoor te zorgen, dat men dat gaat inzien?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:12

Herhalende antwoorden heb je in ieder topic en op ieder fora. Of het nou bij HAW is of op PP of op LZP. Ik zie het probleem niet zo? Verward

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:12

Ik jat even een quote van Oscar uit: [FZ] Niveau van HAW daalt?

Oscar schreef:
Voor iedereen die zich zorgen maakt over het niveau van HAW en de sfeer op dit forum, heb ik hopelijk goed nieuws Lachen
We zijn achter de schermen al even bezig met het bespreken van de dingen die op dit forum spelen, en we zijn ook al druk aan het brainstormen over een plan van aanpak Lachen
We moeten nog wat dingen op een rijtje zetten, maar het zal niet lang meer duren voordat ook de bokkers om hun mening gevraagd wordt, en natuurlijk is het dan ook mogelijk om jullie ideeen over HAW in de groep te gooien.
Het is ons ook wel duidelijk dat er iets moet gebeuren, en we zijn hard aan het werk om de eerste stappen in de goede richting te zetten. Zodra we de ideeen uitgewerkt hebben, zullen we zeker om jullie mening vragen en daar verder mee aan de slag gaan.

We zijn dus druk aan het kijken hoe het allemaal beter kan en zullen deze kritiek ook meenemen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:13

@Tieneke
En DAT betekent dan dat ik in het topic van Annemarie helemaal niet meer had mogen reageren, terwijl het voor haar (trots op haar nieuwe paard!) nu juist leuk is als ze veel (positieve!) reacties krijgt. Wat dat betreft denk ik ook niet dat wij het eens gaan worden..........

@Cayenne, dat staat ook in de regels toch, dat dat niet nodig is?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 19:14

Mooi Katja. Lachen

Ik had in het betreffende topic ook bewust niets over het te diep komen gezegd, dat leek me vrij nutteloos na eerdere opmerkingen daarover.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:15

Tieneke schreef:
Ik vind dat herhalen ook vervelend, maar imo is het dan aan de gebruiker om een beetje in te zien dat het niet nodig is om het opnieuw te herhalen. En misschien moet er ook iets bedacht worden om daarvoor te zorgen, dat men dat gaat inzien?

Maar je laat gebruikers geen keuze dan te herhalen als ze willen dat hun bericht
gewoon blijft staan. Op een gegevn moment is alles wel gezegd, als je dus succes
wilt wensen met rijtechnisch commentaar moet je dus wel herhalen.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:15

Cayenne schreef:
Herhalende antwoorden heb je in ieder topic en op ieder fora. Of het nou bij HAW is of op PP of op LZP. Ik zie het probleem niet zo? Verward

als je het probleem van herhalende antwoorden niet snapt, begrijp ik ook niet waarom je de TS probeert te overtuigen dat herhalende antwoorden (complimenten oa) niet mag.. Huilen van het lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:16

Annemarie_ schreef:
Cayenne schreef:

als je het probleem van herhalende antwoorden niet snapt, begrijp ik ook niet waarom je de TS probeert te overtuigen dat herhalende antwoorden (complimenten oa) niet mag.. Huilen van het lachen

Omdat die complimenten dus niets bijdragen aan rijtechnisch commentaar Clown Lijkt me niets moeilijks aan te snappen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:18

Waarom zouden we het niet eens worden? Het doel van een topic op FZ is nog steeds om een oplossing te vinden. Dus stel anders eens iets voor. Hoe zou jij het allemaal concreet aanpakken op een eerlijke manier en volgens de regels?

Rijtechnische commentaar hoeft imo ook niet altijd te gaan over wat er beter kan. Als iets al 100x herhaald is, kan je misschien iets anders (goed) benadrukken: "Ik vind dat je een erg mooie zit hebt!" of "Wat is dat paard vooruit gegaan op die paar weken!". Mogelijkheden genoeg, denk ik.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:19

als mod: waarschuwing geven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:20

Sodeletuut schreef:
x_Marr schreef:
Goh en als een mod 5 pagina's lang alleen maar GEEN rijtechnish commentaar krijgt maar alleen complimentjes etc. wordt er niks van gezegd Nagelbijten / Gniffelen

ja idd zoals deze : [HAW] Vajnic (v. Weltino) @ wedstrijddebuut

Vooral als notabene een Mod op pagina 1 zelf alleen maar felicitaties uitbrengt en geen rijkunstig commentaar geeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:22

En wat is er verkeerd aan een pb'tje naar de mod die het topic behandelt met daarin: "He, ik zag dat je die en die berichten verwijderd hebt. Kijk je ook even naar dit bericht van een moderator? Dat zou dan ook eigenlijk verwijderd moeten worden." ?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:24

Waar is de tijd gebleven dat je leuk foto's kon plaatsen zónder dat je 10 pagina's commentaar krijgt van pennymeisjes en mensen die vanaf een foto veel kunnen afleiden. Helaas de reden waarom ik zelf zelden plaats. Ik vind het leuk om foto's te kijken van anderen, en plaatste zelf ook graag, maar voor les heb ik mijn instructrice. Daar heb ik bokt niet voor nodig. Zonde, die regel...Dat sowieso. En dat het zelfs zo ver moet gaan...

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:25

waar slaat het commentaar 'pennymeisjes' op Verward

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 19:26

Tieneke schreef:
En wat is er verkeerd aan een pb'tje naar de mod die het topic behandelt met daarin: "He, ik zag dat je die en die berichten verwijderd hebt. Kijk je ook even naar dit bericht van een moderator? Dat zou dan ook eigenlijk verwijderd moeten worden." ?

Ja, kleuterschool dus?!?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:28

Wat is daar "kleuterschool" aan? Kleuters kunnen niet eens schrijven... Met gewoon iets aan een mod te vragen, is toch niets mis? Waarom zou dat niet kunnen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:29

Tieneke: Ik zie daar geen nut van, die Mod hoort dat zelf beter te weten en ik ben slecht een 'simpele' gebruiker. Ik stoor me normaal ook totaal niet aan felicitaties dus in dat opzicht zie ik geen reden om te pb-en. De Mod die berichten verwijderd heeft een PB sturen dat ik het er niet mee eens ben gaat heus niet opleveren dat ze weer teruggeplaatst worden.

Ook mijn bericht was verwijderd. Dat begrijp ik ook niet helemaal. Je mag wel zeggen dat iemand te groot is voor een pony, maar als ik zeg dat het een hele mooie combinatie vormt en dat ze qua formaat goed bij elkaar passen mag dat niet?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-01-08 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:29

KarinvdM schreef:
Tieneke schreef:

Ja, kleuterschool dus?!?

Moeten mods dan alles en overal gelijk alles zien? Verward Ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zoveel commentaar leveren, maar zelf eens pben wordt gelijk als kleuterschool gezien? Waarom dan klagen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:31

Als je gewoon de dialoog aangaat over waarom dat jouw bericht verwijderd wordt en dat van die mod niet, zullen ze je wel antwoorden en uitleggen waarom. En dat is toch wat er gevraagd werd: waarom er niks over die reactie van de mod werd gezegd? Misschien hebben ze er gewoon overgekeken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 19:32

Cayenne schreef:
Moeten mods dan alles en overal gelijk alles zien? Verward Ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zoveel commentaar leveren, maar zelf eens pben wordt gelijk als kleuterschool gezien? Waarom dan klagen?

Nee, PBen zie ik niet als kleuterschool. Maar ik vind het wel zeikerig als ik een PB ga sturen over een mod die ergens een bericht plaatst die niet helemaal aan de eisen voldoet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:33

Bokt is inmiddels zo groot dat niet iedere mod de regels van elk forum kent.
Misschien moet er een mod-examen worden ingevoerd maar tot die tijd kan het voorkomen dat een mod ook een foutje maakt. Knipoog

Ik zie alleen niet zo het nut om hier te gaan hakken op het feit dat de dingen niet lopen zoals ze moeten lopen aangezien er een paar berichten hierboven nog wordt aangegeven dat we er mee bezig zijn en dit zal worden meegenomen.