Veel users met meerdere accounts op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Veel users met meerdere accounts op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:20

Oh en waarom ik dit topic opende is omdat ik dacht dat Bokt misschien wel een speciaal filtersysteem hiervoor had dat er bijvoorbeeld wordt gezegd bij registreren dat er onder dit emailadres al een account bestaat. Dat is namelijk op een heleboel forums wel zo.

En daarnaast heb je natuurlijk nog de andere schaduwaccounts onder bewuste andere emailadressen , en per ongeluk als bijv. wachtwoord vergeten is of emailadres verandert en ze weten niet hoe ze het moeten veranderen in huidige account enz.

Was hier gewoon nieuwsgierig naar omdat er in de regels staat dat je maar 1 account mag hebben.
En het maakt mij verder ook niet uit, maar ik was hier gewoon benieuwd naar hoe dat dan kon.
Maar het kan dus blijkbaar gewoon heel makkelijk en is het voor de moderators lastig om hier zomaar achter te komen en moeten ze het dus echt hebben van toevallig zien of tips van users denk ik.

Ik heb trouwens gewoon netjes 1 account voor de mensen die denken dat ik het weet omdat ik zelf 4 account heb ROFL nee sorry 1 account waar ik elke dag op zit is me meer dan zat en verder heb ik ook niks te verbergen hahahaha.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:30

Wat Tieneke zegt, op het moment dat je van een account vermoedt dat het om een SA gaat, dan willen we heel graag dat je temt. We hebben volop mogelijkheden om te achterhalen of het werkelijk zo is en ondernemen daar dan ook actie op.

Bokt is groot en heeft veel gebruikers, op het moment dat jullie niet temmen, dan zal het langer duren voor wij die SA ontdekken.

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 01:38

ikzelf ben ook moderator op een groot nederlands advies forum. Ik controleer mensen door een simpele IP check maar dat doe je natuurlijk niet iedere keer, alleen als iemand verdacht is oid. Verder moet je het hebben van leden die iets vermoeden ed. Bokt is nog wat groter dan het forum van ons geloof ik (wij hebben 33.844 leden op dit moment) en dus snap ik dat de mods bij lange na niet alle dubbel accounts kunnen checken. Daarom is inzet van de leden die iets vermoeden wel zo fijn Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:09

Bokt heeft ruim 81.000 leden Knipoog

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:09

daarom;)

hoewel daar vast ook een deelinactief is Tong uitsteken

ma goed, ging het niet om, ging erom dat de leden een goed steentje bij kunnen dragen. Hoewelik nog niet echt weet hoe ik moet Temmen (zo noemen jullie dat toch?).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 02:17

Temmen is heel simpel, je drukt op het rode uitroeptekentje rechtsonderaan een bericht.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:02

Bojangles, kan het niet zijn dat jij op één of andere manier vermoed dat sommige schaduwaccounts zijn die het niet zijn?

Er zullen er inderdaad een heleboel zijn, die misschien niet opvallen. Schaduwaccounts mogen inderdaad niet. Maar een schaduwaccount die niemand opvalt is ook niemand tot last. Een account dat wel opvalt, wordt snel genoeg ontdekt of op geTeMd lijkt me zodat het alsnog wel wordt opgelost.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:30

Ik moet om sommige SA's ook wel lachen hoor. Net als die Pindakaas of hoe dat mens ook mag heten. Een gefrustreerde exbokker die haar verlies niet aankan en bijna dagelijks met een SA terugkomt.

Hoe zielig kun je zijn. ROFL

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:16

Wij hebben hier ook 2 accounts op 1 emailadres. De één is van mijn man en de andere van mij. Dat moet toch kunnen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:20

Volgens mij heb ik ook nog 2 accounts. Een jaar geleden was deze account ineens weg en om hiervan melding te maken heb ik een nieuwe aangemaakt. Maar ik heb wel in het topic gezet dat ik die account alleen zou gebruiken totdat mijn eigen het weer deed. En ik heb daad bij woord gehouden, daarna heb ik die naam nooit meer gebruikt. Ik zou niet eens meer weten welke naam ik ervoor heb gebruikt Clown Maar ik heb nooit een melding gekregen van dat die andere is gesloten ofzo...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:46

Karl66 schreef:
Wat Tieneke zegt, op het moment dat je van een account vermoedt dat het om een SA gaat, dan willen we heel graag dat je temt. We hebben volop mogelijkheden om te achterhalen of het werkelijk zo is en ondernemen daar dan ook actie op..
En wat als je zeker weet dat iets een SA is , maar de Bokker in kwestie zo handig is om alleen vanaf een ander IP af te bokken??
Dan doet een Mod daar dus weinig mee.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:57

Er zijn meerdere manieren dan enkel het IP checken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:00

Tja, maar als je maar even een proxy gebruikt kan je zo weer inloggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:01

daniella74 schreef:
Dan log ik thuis in als mijzelf en op school/bibliotheek onder een SA met andere hotmail. Kan alleen mijn manier van posten mij verraden.

Dat heeft geen zin hoor als je al op dat IP heb gepost Knipoog
Bovendien is het niet veel werk hoor om een dubbel account dr uit te vissen hoor, je krijgt gewoon
een kreet in beeld dat er meerdere mensen op 1 IP zit te schrijven Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:03

Als je die 2 namen en inlog-IP's goed gescheiden houdt komt niemand er achter.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:10

Dat denk jij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:11

Dubbeldun heeft gelijk, theoretisch kom je daar niet achter.
Ook in niet de praktijk, onmogelijk je kan alleen uitgaan
van een vermoeden maar zwart op wit bewijzen is het onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:12

Tieneke, leuk dat je voor mod speelt nog steeds, maar ook jij weet dat niet elke SA te verklaren is en aan te pakken is...ook al weet je zeker dat X er achter zit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:20

Misschien weet Tieneke niet dat ik ook jaren met knopjes heb mogen spelen Haha! (en sommigen nog steeds mist) Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:26

Dan weet je ook dat er meer is dan een naam en een IP-adres te vergelijken. En ik zeg helemaal niet dat elk SA te bewijzen is. Ik zeg wel dat er gewoon meer manieren zijn.

En RK, ik weet niet waarom je dat meermaals zegt, maar ik vind het een flauwe opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:30

Je mag het flauw vinden..het valt gewoon énorm op de laatste dagen op FZ. En daarom zeg ik het.
Je bent niet eens met het beleid en gaat, maar je bent wel continue het hele beleid aan het verdedigen.

Ja er zijn meer manieren dan alleen ip..maar ip is wel een erg belangrijke en dat weet iedereen gewoon
Andere mensen zijn ook wel eens mod geweest of hebben zelf een forum Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:32

En dan? Is toch mijn zaak? EDIT: het beleid is meer dan de regels op Bokt of de manier van modereren Knipoog Maar dat weet je zelf ook wel.

En ik zeg toch niet dat IP niet belangrijk is? Ik zeg alleen dat er meer manieren zijn en IP niet noodzakelijk is om een SA te achterhalen. Belgische gebruikers hebben wisselende IP's, dus dan zou het voor hen wel heel gemakkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:34

Ja dat is jouw zaak...maar je toontje is nogal kattig... daarom valt het ook zo op...
1 verkeerd woord over het mod team en krab Haha!

En dat is het ook...en dat heeft zich ook al bewezen... (noem geen namen)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:36

Krab? Ok dan Clown

Maar daar gaat dit topic niet over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:37

Dan had je ook een pb kunnen sturen zoals een goede (wannebee) mod zou doen Tong uitsteken Clown

Overigens had ik telkens wat ontopic staan..behalve nu Haha!