ethiek op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Re: ethiek op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:16

Ik ben 11, als er echt een leeftijdsgrens zou zijn, kan ik de helft van bokt niet meer in Huilen van het lachen .

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:18

luxx schreef:
dit is dan wel een paardenforum maar [tot mijn grote blijdschap] kun je hier ook andere algemenere zaken bespreken met andere mensen die dezelfde hobby hebben.
ik vind bokt geen kinderforum, en vind ook niet dat het dat moet worden.
toen ik pas bij vrienden met kinderen was kon ik niet op bokt komen, zij hebben zo'n bescherming erop [hoe heet dat nou?] die voorkomt dat kinderen op site's met een inhoud komen die niet voor hun oogjes bestemd is.
ik vind dus ook dat ouders met jonge kinderen deze bescherming erop moeten zetten, als ze dat niet doen vinden ze het kennelijk niet erg dat ze met zaken geconfronteerd worden die nog niet in hun belevingswereld thuis horen.
er zijn voor kinderen weer legio andere site's om zich te vermaken.
in het kort; ik vind dus dat dergelijke zaken hier wel besproken moeten kunnen worden, en dat het de taak van ouders is om hun kinderen hiertegen in bescherming te nemen.

Dus jij vind dat ik niet meer op bokt mag omdat ik te jong ben?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:24

runningkawa schreef:
Die mening deel ik helemaal met je...
Sex topics vind ik dan helemaal niet op een paardensite horen, de relatie topics...tja...het nivo is 9 van de 10 keer erg puberaal, maar dan blijkt het toch om een 20 jarige ofzo tegaan, want meestal wil ik al temmem dat het op JH hoort Bloos

Wilde een heel verhaal typen, maar hier sluit ik mezelf helemaal bij aan.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat het vaak best lang duurt voordat er slotjes geplaatst worden op dit soort topics.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:55

_Esther schreef:
luxx schreef:
dit is dan wel een paardenforum maar [tot mijn grote blijdschap] kun je hier ook andere algemenere zaken bespreken met andere mensen die dezelfde hobby hebben.
ik vind bokt geen kinderforum, en vind ook niet dat het dat moet worden.
toen ik pas bij vrienden met kinderen was kon ik niet op bokt komen, zij hebben zo'n bescherming erop [hoe heet dat nou?] die voorkomt dat kinderen op site's met een inhoud komen die niet voor hun oogjes bestemd is.
ik vind dus ook dat ouders met jonge kinderen deze bescherming erop moeten zetten, als ze dat niet doen vinden ze het kennelijk niet erg dat ze met zaken geconfronteerd worden die nog niet in hun belevingswereld thuis horen.
er zijn voor kinderen weer legio andere site's om zich te vermaken.
in het kort; ik vind dus dat dergelijke zaken hier wel besproken moeten kunnen worden, en dat het de taak van ouders is om hun kinderen hiertegen in bescherming te nemen.

Dus jij vind dat ik niet meer op bokt mag omdat ik te jong ben?

nee hoor, dat vind ik helemaal niet, dan heb je het niet goed gelezen.
ik vind dat het de verantwoordelijkheid van jouw ouders is of jij hier al dan niet mag komen.
als jouw ouders het oké vinden dat jij hier komt vind ik het ook prima.
vind gewoon dat het de kracht van bokt is dat er over veel meer als paarden gesproken wordt door mensen die allemaal dezelfde liefhebberij hebben, en ik zou het erg jammer vinden als we ons met zijn allen aan moeten passen aan bijvoorbeeld 8 jarigen en het daarom niet over genitïale piercings zouden mogen hebben, nou ligt dat niet in mijn interesse-sfeer maar ik ben een grote meid en ik vind het wel grappig om te lezen.
nogmaals met parental control kom je hier niet eens op weet ik uit ervaring [kwam er niet op bij (franse) vrienden met kinderen], en ik denk dat als ik een dochter van jouw leeftijd zou hebben ik die software er wel op zou knallen, de grote mensenwereld kan best nog even wachten volgens mij.
maar als jouw ouders dat niet doen dan kan je overal op het net op dit soort dingen stuiten.
doet me denken aan het prachtige gedicht van annie m.g schmidt:

Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.

En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn and're muren
en nooit een eenhoorn of een bietenbouw.

En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.

Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen…
Wees maar gerust. Je hoeft er nog niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:58

De kracht van bokt is idd paarden....wat doen piercings op die plekken daar dan in een topic?
Ga je er beter van paardrijden? Haha!

Ik ben absoluut niet voor een penny site, maar geloof dat relatie en sex onderwerpen ook heel goed op andere sites gevraagt kunnen worden ipv op een paarden site Lachen
Krijg je ook antwoorden van mensen die daar dan ook weer speciaal die sites voor bezoeken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:58

Kijk dat is precies wat ik bedoel Kawa, sites genoeg om over sex te praten. Als ik over sex wil praten dan ga ik wel naar zo'n forum.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:04

runningkawa schreef:
De kracht van bokt is idd paarden....wat doen piercings op die plekken daar dan in een topic?
Ga je er beter van paardrijden? Haha!

dat is niet wat ik zei over wat ik de kracht van bokt vind, daar verschillen we dan van mening over.
en over die piercing, er was iemand die zich afvroeg of je daar nog wel mee kon paardrijden, en die kreeg daar ook antwoord op van een ervaringsdeskundige, dus tja, dan gaat het dus wel weer over paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:10

Ik weet dat jij dat niet zei, daarom haakte ik er over in Lachen

Vind zulke vragen en zelfs linken naar foto's daarna toe hier niet thuis horen.
Wil ik het echt zo graag weten gebruik ik google wel Lachen
En dan kom ik vast forums tegen met veel meer deskundige Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:39

Uberhaupt hoorde het al niet op LZP thuis wanneer het toch over paardrijden ging Haha!
Maar ik vind dat ook te ver gaan, en al helemaal wanneer er zelfs nog gelinkt wordt naar een foto. (Heb ik niet gezien, maar ik word al niet goed bij het idee alleen al).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:47

Ik ben het helemaal met de TS eens, ik vond dat piercingtopic echt niet kunnen, en vooral die foto erbij Nagelbijten / Gniffelen . Ik had al het idee dat ik ouderwets was, maar blijkbaar was ik toch niet de enige die het aanstootgevend vond Nagelbijten / Gniffelen .

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:07

runningkawa schreef:
Ik ben absoluut niet voor een penny site, maar geloof dat relatie en sex onderwerpen ook heel goed op andere sites gevraagd kunnen worden ipv op een paarden site Lachen
Krijg je ook antwoorden van mensen die daar dan ook weer speciaal die sites voor bezoeken.

die link met die foto in het in de beginpost aangehaalde topic hoeft van mij ook niet speciaal, maar ik ben er ook niet tegen, waarom niet, het is gewoon een onderdeel van ons lichaam en daar raak ik persoonlijk niet gechoqueerd van.
maar ik wil nogmaals benadrukken dat ik het juist fijn vind dat sex en relatie's en allerlei andere zaken op dit forum besproken worden, want dan hoef ik niet naar andere fora, ik voel me hier namelijk thuis en dat voel ik me op andere fora helemaal niet.
ik kijk wel eens op andere fora en daar heb ik een heel ander gevoel bij als wanneer ik op bokt zit, op andere fora voel ik heel sterk de anonimiteit van het internet en hoewel bokt in principe hetzelfde is voelt het heel anders.
ik wíl dus gewoon helemaal niet naar andere fora, ik wil bokt.
ik denk ook dat dat gevoel van thuis zijn en een bepaalde saamhorigheid maakt dat mensen opener zijn en gemakkelijker geneigd om persoonlijke zaken op bokt te bespreken, dat zou ik zelf niet zo snel doen [zou wel kunnen overigens] maar ik vind het wel leuk om te lezen.
soms kun je ook iemand helpen die even helemaal aan de grond zit en bemoedigende woorden nodig heeft en dat doet me goed, ik kreeg laatst een privebericht van een heel lief meisje waar ik twee jaar geleden op gereageerd had in haar topic, zij had mijn bericht nog eens gelezen en zei dat ze daar weer kracht in gevonden had en dat maakte me vreselijk blij.
er wordt wel gesproken over 'typisch bokt reactie's' waarbij mensen afgebrand worden maar dat is in het dagelijks leven ook en we hebben hier een hele kudde goeie moderators die het toch allemaal weer in goede banen leiden.
ik denk dat het vertrouwen in de moderators voor mij ook maakt dat ik me op bokt veilig voel, maar er spelen nog meer factoren mee die ik zo even gauw niet zo makkelijk kan benoemen maar ik weet dat ze er zijn.
bokt maakt me blij, boos, verdrietig, opgewonden, vrolijk, bokt verrast me, informeert me, bokt is alles, bokt is als het leven, ik hou van bokt...... ik wil bokken!!!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:47

Rinske schreef:
Ik ben het helemaal met de TS eens, ik vond dat piercingtopic echt niet kunnen, en vooral die foto erbij Nagelbijten / Gniffelen . Ik had al het idee dat ik ouderwets was, maar blijkbaar was ik toch niet de enige die het aanstootgevend vond Nagelbijten / Gniffelen .
Nee, hoor, ik schrok er ook van. Prima dat dat overal op internet te vinden is, maar jonge kinderen zien dat dan alleen als ze er specifiek op zoeken. Er zullen er best bij zijn die dat doen, maar dat geldt bij lange na niet voor elk kind. Dit is een paardenforum met idd de mogelijkheid het ook over andere dingen te hebben, maar dit soort dingen vind ik echt te ver gaan.

Bokt hoeft geen jonge-paardenmeisjes-forum te 'worden', het is al gewoon een paardenforum voor álle leeftijden, dus óok jonge paardenmeisjes die her en der op alle links hier klikken.

Het argument dat je je kinderen moet voorbereiden op het echte leven vind ik de plank compleet mis slaan. Ten eerste is het aan de ouders om te bepalen wanneer hun kind daar klaar voor is en welke informatie zij dan krijgen, ten tweede is het totaal wat anders om een kind op de juiste manier biologieles en sexuele voorlichting te geven op het moment dat daar de leeftijd voor is, dan om het kind zomaar bats-boem op een uitvergrote doorpiercte vagina te laten stuiten. Daar mag imo best rekening mee gehouden worden. Het is toch helemaal niet zo vreselijk om je een beetje aan te passen aan je mede-forummers? Als je het grappig vindt zoiets te lezen zoek je het toch gewoon ergens anders?

Ook het argument dat ouders het kennelijk toestaan o.i.d., en dat het dan dus onze verantwoordelijkheid niet meer is gaat imo niet op. Bokt is groot en staat bekend als paardenforum, het is dan toch logsich dat kinderen wel toestemming krijgen om hier rond te neuzen? Het is toch logisch dat ouders niet verwachten dat kun kinderen op topics als dat van die piercing stuiten?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:18

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:10

Nou, heel eerlijk gezegd sla ik die topics gewoon over, ik wil het niet eens weten Clown .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:14

En als ik het wel zou willen weten zou ik gewoon naar de website van de beurs gaan, ik neem dat daar genoeg over te vinden is. Voor mezelf stoor ik me niet aan dat soort topics, wat ik niet wil zien open ik niet en geshockeerd ben ik zelf ook niet snel, maar ik vind dit soort topics op Bokt niet bepaald nodig. Eigenlijk zelfs heel erg overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:19

Ik zou er zelf niet zo snel over beginnen, maar nu er toch een topic is.... Knipoog

Op LZP wordt ik soms niet goed van al die relatie (problemen)-topics. Bijna altijd zijn het jongere meiden en die topics horen thuis op JH. Of een centraal relatie-topic maken. Hoef ik het gezeur niet meer te lezen (ik klik niet als de titel het al aangeeft, maar het merendeel van die topics heeft vage titels, ik wil dan weten waar het over gaat Clown ).

Wat sex betreft; ik vind dat het wel moet kunnen op Bokt, er zijn zoveel diverse onderwerpen, sex is wat mij betreft iets wat ook gewoon bij het leven hoort. Maar ik wil het liever niet tegenkomen als ik er niet specifiek naar zoek.