Ongepaste banners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: Ongepaste banners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:47

Zo idd dat kan eigenlijk..
Let er eigenlijk nooit op. Zal er eens meer op gaan letten..

Heb nu tussendoor even gekeken, zijn nu allemaal keurige Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:48

Alles wat sex gerelateerd is, is in ieder geval heel eenduidig: meldt het liefst bij Google maar iig ook bij ons en het gaat zo snel mogelijk van de site af.

Context-afhankelijke 'ongepastheid' is lastiger omdat je aan een bot heel lastig uit kan leggen wanneer advertenties voor afvallen (die trouwens ook weer bij dit topic te zien zijn Clown ) wel of niet 'gepast' zijn. Ik zal eens met Bart overleggen of het mogelijk is om daar meer inhoudelijk naar te kijken, maar dat is niet iets wat we per direct aan kunnen passen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:10

Begrijpelijk Eline! Zoiets inbouwen lijkt me inderdaad moeilijk.

Is het misschien een mogelijkheid om een topic te openen waarin we ongepaste banners kunnen rapporteren? (of dit topic er in om toveren?) Misschien is dat voor jou ook wat overzichtelijker. Gewoon een ideetje hoor.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:20

Bij mij stíkt het er altijd van met reclames voor vermageren en ponypark vakanties. Niet ongepast, of noujaa ik voel me wel beledigt Clown

Goed dat jullie het meteen aanpakken! Ja

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:28

Ik zit net in het eerbetoontopic voor Natalie, daar stonden deze advertenties onder:

Afbeelding

Vind ik niet echt gepst een advertentie over het ontruimen van de woning na overlijden en een overlijdingsverzekering bij zo'n bericht

(maar dit kan ook aan mij liggen hoor Vork )

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:28

Ik ben het helemaal eens met hetgeen in dit topic naar voren wordt gebracht, maar is het niet zo dat je altijd en overal in het dagelijkse leven geconfronteerd wordt met zaken die je liever niet in jouw context zou zien? Iets wat op zich onschuldig lijkt, maar als het jou betreft heel naar en misplaatst kan zijn? Laatst ging ik even de stad in en zag ik mensen collecteren voor de kankerbestrijding, dan denk ik "pfff moet dat nou per se, ik wil juist gewoon even lekker de stad in", terwijl er natuurlijk helemaal niks mis is aan zo'n collecte...
Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om altijd iedereen te kunnen beschermen tegen dat soort dingen en zo zal het ook werken voor sommige ads van google. Voor sommige dingen moet je ook een soort beschermlaag of blinde vlek kweken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:31

het probleem bij die dingen is dat ze zoeken op dezelfde trefwoorden die in het topic/titel voorkomen....
dus als er iemand een topic start over anorexia en ze zet daarbij het woorden "afvallen" en komen er ads van bv weightwatchers naar boven...
bij een topic over het overlijden komen er ads van uitvaarten etc naar voren...

ik denk dat daar weinig tegen te doen is... het zijn nu eenmaal de trefwoorden...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:42

Idd Liezel, zo werkt dat gewoon en ik denk ook niet dat er veel aan te doen is.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:48

sweetheart schreef:
Ik weet dat hier al eens eerder een topic over is geweest (een meisje probeerde van haar anorexia af te komen en er staat een advertentie over afvallen), maar dit gaat denk ik echt een beetje te ver.

je bedoeld dit:

Afvallen?
Welk dieet is geschikt voor u? Bekijk de populaire diëten test!
www.consumentenbond.nl10 kg eraf, zonder moeite
De afslanksensatie uit Hollywood! Druppel u slank met Slimming Drops.
www.slimmingdrops.nl12 kg afvallen?
NachtSlank bestrijdt hardnekkig, langzittend vet. Zónder dieet!
www.vitamust.nlHerbalife Bestellen Actie
Bestel hier uw Herbalife producten en ontvang minimaal 10% bestelbonus
www.herbalifebestellen.nl

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 00:12

ikenindi, in princiepe zijn die banners niet zo erg, het gaat mij er meer om bij welk topic ze staan. Inmiddels zijn er al een aantal advertenties verdwenen omdat eline het aangegeven heeft, dus aan bepaalde advertenties is zeker wel wat te doen!!!

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:15

Bij de meeste topic’s vind ik banners geen probleem.
Echter bij sommige is elke vorm van reclame ongepast. Denk hierbij aan topic's die de vorm hebben of krijgen van een condoleance register.

Is het misschien mogelijk om bij zulke topic’s helemaal de banners op beheerdersniveau te kunnen uitschakelen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:25

inge81 schreef:
Vind ik niet echt gepst een advertentie over het ontruimen van de woning na overlijden en een overlijdingsverzekering bij zo'n bericht
Zo kun je bezig blijven Nagelbijten / Gniffelen

Die ads reageren op wat er op de pagina te vinden is, gaat het over paarden, dan zul je waarschijnlijk een advertentie zien over paarden te koop of marktplaats of wat dan ook.
Zie je een 18+ advertentie dan staat er op die pagina érgens een 18+ opmerking, en dan vind ik het frappant dat bokkers het allemaal massaal wel goed vinden om het over 18+ dingen te hebben, maar ohwee als er dan een automatische gegenereerde 18+ ad van google te voorschijn komt.

Dat vind ik dan weer krom Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:32

Sammie schreef:
inge81 schreef:
Zo kun je bezig blijven Nagelbijten / Gniffelen

Die ads reageren op wat er op de pagina te vinden is, gaat het over paarden, dan zul je waarschijnlijk een advertentie zien over paarden te koop of marktplaats of wat dan ook.
Zie je een 18+ advertentie dan staat er op die pagina érgens een 18+ opmerking, en dan vind ik het frappant dat bokkers het allemaal massaal wel goed vinden om het over 18+ dingen te hebben, maar ohwee als er dan een automatische gegenereerde 18+ ad van google te voorschijn komt.

Dat vind ik dan weer krom Lachen

Ik snap wat je bedoeld. Maar waar ik vooral op doelde is dat als een meisje van 12 verliefd is, ze weet niet hoe ze het aanmoet pakken en een topic opent, dat ook daar juist die 18+ advertenties te voorschijn komen, omdat het woord relatie genoemd is. Daar heb ik (o.a.) problemen mee.