Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:49

ikenindi schreef:
RockyLover schreef:
Ja het lijkt me echt interessant! Kunnen andere mensen eens lezen wat wij er allemaal voor over hebben om onze paarden zo te houden Lachen

??

Die discussie... ik reageerde op een eerder bericht Knipoog En misschien kunnen we die discussie WEL voeren als we elkaar iets minder gaan verwijten er er gewoon een nette discussie van proberen te maken Lachen
Laatst bijgewerkt door RockyLover op 06-01-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:49

RockyLover schreef:
Ja het lijkt me echt interessant! Kunnen andere mensen eens lezen wat wij er allemaal voor over hebben om onze paarden zo te houden Lachen

Ik doelde met name op een pittige discussie over het mod-beleid. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:50

Daf schreef:
Ik krijg heel vaak het idee dat mensen met een bepaald "probleem" alleen oplossingen willen horen die in hun straatje passen. Tuurlijk hebben verschillende mensen verschillende ideeën en opvattingen, maar naar mijn mening moet je als topicstarter open staan voor alle mogelijke oplossingen, ookal vallen ze niet binnen je straatje. Dat een TS daar dan niet van gediend is is in mijn ogen hun eigen probleem en zolang er in normaal NL duidelijk een mening geformuleerd wordt mag naar mijn mening geen OW uitgedeeld worden........

helemaal mee eens!

en iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben, maar sta open voor kritiek. die krijg je nou eenmaal hier op bokt. en geloof me dat er ook vaak persoonlijke aanvallen worden gedaan, en dat wordt gewoon genegeerd. dat vind ik persoonlijk veel erger...

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:51

jiehaaa schreef:
RockyLover schreef:

Ik doelde met name op een pittige discussie over het mod-beleid. Knipoog

Oh ok verkeerd begrepen dan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:52

hahaha ok, dan snap ik em nu ook weer;)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:52

ikenindi schreef:
jiehaaa schreef:

Maakt niet uit, ik ben er helemaal klaar voor! Haha!
Het wordt tijd dat we hier eens een pittige discussie over gaan voeren.

haha ja maar die discussie kun je niet meer voeren als je wordt geblockt op bokt:s

Als het goed is wordt ik niet geblockt voor het openen van dit topic. Volgens Maya mocht ik het hier aankaarten Afgod .

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:53

Ik vind soms ook dat er onnodig OW's worden uitgedeeld. En daar kan ik me misschien even flink aan ergeren, maar aan de andere kant is het ook wel goed dat er moderators zijn. Ik mis alleen af en toe een eerlijke lijn in het geven van OW's. Maar dat kan ook zo overkomen omdat ik lang niet alles weet van Bokt.

Ook heb ik wel eens het idee gehad dat de ene gebruiker meer kan maken dan een ander?

Maar over het algemeen ben ik heel tevreden!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:59

Hallo allemaal!
Ik wil toch ff reageren.
Ik heb het betreffende topic ook doorgelezen en ook gereageerd.
Met recht door zee zijn is echt niks mis, sterker nog de ontvanger zal hier meer aan hebben dan aan gedraai en in het straatje praten van degene.
Maar..... ja nu komt mijn maar Knipoog
Na vele communicatietrainingen gevolgt te hebben is mij 1 ding zeer duidelijk geworden. Hoe je de boodschap brengt zul je aan moeten passen aan degene die de boodschap ontvangt. dit doe je dmv bijvoorbeel non-verbale communicatie(is een beetje lastig via de pc Tong uitsteken )
Bij de 1 werkt het hele directe super goed en gaat dit op de juiste manier verwerken in het hersenpannetje. Bij de ander werkt dit recht door zee juist averechts en verwerkt dit dus op de verkeerde manier in het pannetje, waardoor er allerhande vormen van miscommunicatie ontstaan en waardoor dit kan escaleren.
Zoals je in de post van de TS hebt kunnen merken kwam de boodschap niet altijd aan zoals jullie deze bedoeld hebben. Dan is de reactie daar weer op om in nog heldere taal hetzelfde nog eens uit te leggen.
Bijvoorbeeld je wilt iemand tijdens een verjaardag iets uitleggen, maar diegene snapt het niet helemaal, je bent dan snel geneigd om harder te gaan praten, maar om de boodschap niet aan te passen aan de ontvanger.
Helemaal communicatie via pc etc waar je elkaar niet kan zien maakt het extra moeilijk. Ik denk dat dat ook de reden is waarom discussies (discussie is altijd goed) vaak uitlopen op onenigheid.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:02

jiehaaa schreef:
Als het goed is wordt ik niet geblockt voor het openen van dit topic. Volgens Maya mocht ik het hier aankaarten Afgod .

ok, dan heb ik niets gezegd. ik wist niet dat je toestemming had gevraagd. ind at geval: goed topic, ik ben benieuwd wat er uit komt...

AnnemiekvM schreef:
Ook heb ik wel eens het idee gehad dat de ene gebruiker meer kan maken dan een ander?

Maar over het algemeen ben ik heel tevreden!

dat idee krijg ik ook. de minder actievelingen kunnen een groter percentage `aanvallende` berichten hebben dan de actieve bokkers, maar de actieve bokkers hebben er dan in totaal meer. dat kunnen ze niet nagaan natuurlijk. maar ik heb ook wel bokkers in mijn hoofd die naar mijn idee al lang een waarschuwing hadden verdiend. maar ik weet natuurlijk niet of ze die niet gekregen hebben. kan wel dat ze ze hebben gekregen, maar dan houden ze zich er iig niet aan;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:04

Maar de uitleg was al van watjes in elk bericht gegaan naar recht toe recht aan...dus er was al geprobeerd het anders te gaan brengen.
Maar het bleef bij; ja maar...
Maar bij "ja maar" staat dat paard over 7 jaar nog zo...

En dit topic is nu een voorbeeld, maar er zijn er heel wat meer die zo zijn gegaan Lachen
En dat is niet altijd erg, maar meestal zijn het topics waarin een paard de dupe is. Daarom gaan andere liefhebbers ook door...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:06

Hoi Umpiedumpie,
helaas wordt ik op mijn werk al vele jaren lastig gevallen met communicatietrainingen, dus ik kan er ook over meepraten (zucht). (Zucht, omdat ik echt een overdosis van die trainingen heb gehad...)
Ik vind dat je het eerst diplomatiek moet proberen. Maar dat als de boodschap niet overkomt, dat je dan toch een keer wat duidelijker moet worden.
Zo is de opbouw in het topic ook geweest.
En op het laatst is de boodschap dan toch overgekomen. Ik betwijfel of dat was gebeurd als we de toon niet hadden gewijzigd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:06

Is het dan alleen goed als een paard elke dag buiten staat in de wei? Daar lijkt het een beetje op als je hier op Bokt leest, terwijl dat beslist niet de realiteit is in Nederland.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:09

niet in nederland, maar het is wel beter ja. maar daar gaat het niet om. er mogen hier soms geen tips worden gegeven omdat anderen daar verkeerd op reageren. en dat terwijl er niets mis is met een tip dacht ik zo...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:10

tips geven mag best, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar pagina 4 van het topic dat hier aangehaald worden dan zie ik vooral dat de ts wordt uitgemaakt voor dierenmishandelaar.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:12

jiehaaa schreef:
Hoi Umpiedumpie,
helaas wordt ik op mijn werk al vele jaren lastig gevallen met communicatietrainingen, dus ik kan er ook over meepraten (zucht). (Zucht, omdat ik echt een overdosis van die trainingen heb gehad...)
Ik vind dat je het eerst diplomatiek moet proberen. Maar dat als de boodschap niet overkomt, dat je dan toch een keer wat duidelijker moet worden.
Zo is de opbouw in het topic ook geweest.
En op het laatst is de boodschap dan toch overgekomen. Ik betwijfel of dat was gebeurd als we de toon niet hadden gewijzigd.

En ook daar ben ik het mee eens Ja
Uiteindelijk is inderdaad de boodschap overgekomen bij de TS. Toch vraag ik me vaak af of het ook niet anders had gekund. In ieder geval is het doel bereikt, dat is heel positief en daar is waar het om gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:13

Apple schreef:
Is het dan alleen goed als een paard elke dag buiten staat in de wei? Daar lijkt het een beetje op als je hier op Bokt leest, terwijl dat beslist niet de realiteit is in Nederland.

Maar wel op zijn minste elke dag uit stal komt.
Dáár ging het topic over. dat paard kwam elke week enkele dagen totaal niet uit stal..ook niet voor te rijden of wat ook.

En ja eenzame opsluiting is een vorm van mishandeling Ja
geestelijke mishandeling.
De zwaarste crimineel krijgt het niet eens, maar een onschuldig dier wel...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:14

Apple, het ging er niet om dat dat peerd elke dag de wei op moet. Het ging erom dat het beestje op sommige dagen helemaal de stal niet uitkwam. En dat ging niet om 1 x in de week, maar om minstens 3 dagen per week.
Dus je trekt nu wel wat uit het verband als je stelt dat het paard elke dag de wei op moet van ons. Zou ideaal zijn, maar dat lukt met mijn eigen paard helaas ook niet.

Wat dierenmishandeling betreft, ja, dat moge duidelijk zijn, dit is een schoolvoorbeeld van psychische mishandeling van een loopdier.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:14

Apple schreef:
tips geven mag best, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar pagina 4 van het topic dat hier aangehaald worden dan zie ik vooral dat de ts wordt uitgemaakt voor dierenmishandelaar.

Dat gaat inderdaad erg ver!
Maar misschien is juist dit zinnetje wel hetgeen geweest wat de TS aan het denken gezet heeft???

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:15

In het betreffende topic wordt niet gezegd dat het alleen maar goed is als een paard de hele dag buiten staat. Er wordt alleen duidelijk aangegeven dat de manier waarop het paard nu gehouden wordt niet goed is en als oplossingen wordt aangedragen:
- andere stallen zoeken
- zorgen voor een loopstal
- etc.

Al zou dat paard maar elke dag een paar uur de benen kunnen streken is al een hle verbetering tov de manier waarop die nu gehouden wordt.

Denk niet dat het de bedoeling is om in dit topic verder te gaan over de inhoud van het vorige topic.

Wat hierin aangegeven wordt is dat als een TS reacties krijgt die niet in haar straatje vallen, dit al vaak gezien wordt als negatief en als een TS dan vaak nog een beetje zielig gaat doen en aangeeft dat ze zich aangevallen voelt en als er persoon er niets aan kan doen en wij als reactiegevers niets van de situatie afweten, dat er dan door een mod al snel een waarschuwing gegeven wordt. Als je niet tegen kritiek kunt (wat vaak als opbouwend wordt gegeven) moet je in mijn ogen ook geen topic starten......

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:18

Dit topic was ook niet zozeer bedoeld om de discussie hier dunnetjes over te doen. Maar als Apple dingen uit het topic verkeerd interpreteerd, wil ik daar toch even op ingaan.
Want zij is wel een mod die net als Maya OW's kan uitdelen, en als de mod dan niet goed leest...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:20

Ik heb dit topic ook gevolgd.. en ik had het idee dat TS heel goed wist dat de situatie niet goed is voor het paard, en kwam hier voor bevestiging en hulp..

Ik vind het erg jammer dat ze zo aangevallen is.. Begrijp me goed, ook ik vind dat hier zsm iets aan gedaan moet worden, en ik denk dat TS zich dit ook realiseert, en hier iets aan wil doen.
Veranderingen gebeuren niet van vandaag op morgen.

Maar de volgende keer dat ze met een probleem kampt zal ze het hier niet meer vragen, en misschien nog verder in de problemen geraakt..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:21

marlies85 schreef:
@Apple: ik had posts van de mod dus niet gezien omdat ik niet het hele topic had doorgelezen.Eigen schuld dikke bult dus ...voor mij dan

Heb precies hetzelfde gehad. Ja
IN een topic van 300+ pagina's over een reactie van een mod heen gelezen (terwijl ik het hele topic niet had gelezen) en een OW gekregen. Volgens mij word dat heel willekeurig gedaan, aangezien op dezelfde pagina nog zo'n geval stond. En op de pagina dáárvoor een héél extreem geval.

Heb ik ook aangekaard, maarja toen kreeg ik te horen dat ze niet alle pagina's kunnen door kijken.
Nee kan ik ook niet. Dus ik vind dat er óf fatsoenlijk OW's moeten worden uitgedeeld, óf in niet zo'n hele erge gevallen, geen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:21

Het doel (welzijn van een paard in dit geval) heiligt niet de middelen in mijn ogen. Wat voor meningen er ook worden gegeven, ze behoren altijd binnen de regels van het forum te vallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend aanvoelt als men het idee heeft dat er niets met de goedbedoelde adviezen wordt gedaan. Maar dat betekent niet dat er daardoor maar steeds heftiger mag worden gereageerd. Waar is dan het einde?

Over het OW beleid: Ik denk dat het voor users niet gemakkelijk is om te bepalen wanneer een OW (voor iemand anders) terecht of onterecht is gegeven. Vaak gaan er zaken aan vooraf waar men geen weet van heeft. Daardoor lijkt het soms alsof er 'zomaar' een OW wordt gegeven, terwijl daar een behoorlijk stuk overleg aan vooraf is gegaan door een groot aantal moderators. Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 13:23

FitzChivalry schreef:
Ik heb dit topic ook gevolgd.. en ik had het idee dat TS heel goed wist dat de situatie niet goed is voor het paard, en kwam hier voor bevestiging en hulp..

Ik vind het erg jammer dat ze zo aangevallen is.. Begrijp me goed, ook ik vind dat hier zsm iets aan gedaan moet worden, en ik denk dat TS zich dit ook realiseert, en hier iets aan wil doen.
Veranderingen gebeuren niet van vandaag op morgen.

Maar de volgende keer dat ze met een probleem kampt zal ze het hier niet meer vragen, en misschien nog verder in de problemen geraakt..

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Heb je het topic vandaag nog gevolgd? Volgens mij is er een hoop bereikt door de pittige reacties.

Maarreh, ik ga nu even wat andere nuttige dingen doen, dus ik zal hier even niet meer reageren. Tot later hopelijk!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:24

Je weet niet of dit komt door de pittige reacties of dat dit komt door de gematigde reacties met voorstellen voor alternatieven.

Dat is geheel je eigen invulling.