Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:54

runningkawa schreef:
Tieneke, nogmaals het gaat me niet om gewone berichten.
Noem ff dat ongeluk waar die vrouw om het leven kwam. prima nieuws uit belgie op de voorpagina

Maar berichten, of dat nu belgie is of duitsland of waar ook, waar er eigenlijk alleen gediscusieerd kan worden aan de hand van het programma.
Dan is het toch nog steeds bokt. NL niet .de of be
En als het dan regel zou worden alles wat alleen maar refereert naar een tv programma, dus ook nederlands nieuws op ON zou je mij daar ook niet over horen :)

Citaat:
Misschien dat dit wel in de toekomst gaat veranderen, maar voorlopig is dit gewoon zo de beste oplossing

Daarnaast snap ik die negatieve ondertoon uberhaupt al niet. Het wordt gedaan door een groep enthousiaste mensen die hun best doen. We roeien ook met de riemen die we hebben

Beste oplossing vind het team..vinden ook de bokkers dat?

Laatste zin vind ik heel erg flauw...
Niemand valt de vrijwilliger aan...niemand
Alleen dat we bepaalde dingen geen VN vinden...maar we mogen niks zeggen en het er alleen maar mee eens zijn? Dat was een opmerking die ik gister ook al maakte cayenne...ook door dergelijke opmerking...jammer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:55

Uitzendingen worden er vaak juist opgezet omdat 90% van paardenminnend Nederland klaagt over te weinig paardensport op TV. Met het aandacht geven van uitzendingen (en dat zijn ze lang niet allemaal) proberen we het juist meer onder de aandacht te brengen, qua bokkers en qua media.
Dat filmloop uitzendt weet iedereen ongeveer wel, en dat staat eigenlijk bijna niet meer op VN. Eigenlijk wordt het juist heel enthousiast ontvangen.
(Denk hierbij aan de Londen uitzendingen met de kur van Anky).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:56

RK, met alle respect Knipoog Iedereen spreekt hier voor zich, er staat nergens dat de meningen "de mening" van het team vertegenwoordigt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:57

runningkawa schreef:
Alleen dat we bepaalde dingen geen VN vinden...maar we mogen niks zeggen en het er alleen maar mee eens zijn? Dat was een opmerking die ik gister ook al maakte cayenne...ook door dergelijke opmerking...jammer

Neuh, dat vat je dan dus weer verkeerd op Clown
Kritiek is juist fijn, maar om dan alleen te zeggen dat VN achteruit is gegaan, tja daar hebben we niks aan. Dat het in jouw ogen minder is geworden mag best, maar het gaat om het algehele beeld die bokkers hebben Lachen
Bovendien wordt er wel degelijk geluisterd (daarom staat dit topic er ook).
Daarnaast zie ik hier maar een paar bokkers voorbij komen.
Kijk eens hoeveel er gereageerd wordt op VN overall.
Dat geeft toch wel een duidelijk beeld Lachen Er lopen goede discussies, en er wordt meer gereageerd en gepraat dan ooit tevoren.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:58

Het nieuws over Peter Charles vond ik niet voorpaginawaardig.
Sportgeschiedenis uit 1913 ook niet, hoewel het wel interessant was, maar niet voor op VN.
Eerste veulen 2008 geboren.
Maffia doodt 20 paarden.
Paard en stier enkel voor produceren.
Brandweer redt pony uit graf voor hond.

Dit vind ik geen voorpaginanieuws. Wel leuk voor ON.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:58

Cayenne schreef:
Uitzendingen worden er vaak juist opgezet omdat 90% van paardenminnend Nederland klaagt over te weinig paardensport op TV. Met het aandacht geven van uitzendingen (en dat zijn ze lang niet allemaal) proberen we het juist meer onder de aandacht te brengen, qua bokkers en qua media.
Dat filmloop uitzendt weet iedereen ongeveer wel, en dat staat eigenlijk bijna niet meer op VN. Eigenlijk wordt het juist heel enthousiast ontvangen.
(Denk hierbij aan de Londen uitzendingen met de kur van Anky).

Dan zou een link naar Entertaiment waar een topic aangemaakt kan worden toch voldoende moeten zijn?
Dan hou je de discussie's tenminste centraal en heb je niet tig verschillende topics waarover hetzelfde wordt gediscusseerd.

En ook ik vind VN achteruit gegaan, eerder kon ik erop rekenen dat als ik een topic aanklikte dat het ook over Nederlands nieuws ging. Nu klik ik een topic aan en dan blijkt het een nieuwsbericht uit Nieuw Zeeland is, staat niet bepaald in de topictitel ofzo.

Er is nu eenmaal niet zoveel nieuws in de paardenwereld, dat moet je ook niet willen creeëren.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:59

Ik vind het een beetje vreemd, dat hier naar de meningen van bokkers wordt gevraagd, en dan vervolgens wordt gezegd dat je dat stuk maar over moet slaan. Niet aanvallend bedoeld, maar dit kwam een beetje raar op mij over.
Verder vind ik een ongeluk met een paard nou niet bepaald voorpagina nieuws. Ook uitzendtijden van wedstrijden heeft voor mij geen grote nieuwswaarde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:02

Anieke89, het zal altijd, gewoon altijd, voorvallen dat de ene bokker iets als nieuws ziet en de ander niet. Ook op het forum is dit zo: het zal altijd gebeuren dat iemand een topic aanmaakt en een ander denkt: "Wat voor nut heeft dit?"
Het kan nooit voor iedereen 100% perfect zijn, dus je zal altijd moeten selecteren wat je wilt lezen en wat niet. Je kan nu eenmaal niet alles lezen en dat wil je ook niet, want iedereen heeft eigen interesses.

Het enige wat je kan doen is een goed gemiddelde proberen te vinden en een algemene beschrijving van wat bokkers doorgaans op VN willen zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:03

Daarom staat er ook af en toe wat "luchtiger" nieuws doorheen Ja
Het is een tijd geweest dat er vooral "zwaar" nieuws op VN stond. Dat hebben we juist proberen te verlichten.
Vooral met kerst was dit zo.
En nee, dat was geen opvulling, maar echt zo gepland Lachen Voorbeeld: het "1913" topic.

En nu ben ik echt eten Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-01-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:03

ik pak het dus weer verkeerd op...ook erg vriendelijk gebracht
Net als het sla maar over...

Natuurlijk wordt er gediscusieerd...je kunt het niet op een ander plekje doen Lachen
Op een topic waar bij het 2e bericht al staat, hier is al een topic van gaan mensen ook door, wetende dat er een slotje komt...
Dus dat er gediscusieerd wordt geeft niet aan of iets VN waardig is Lachen

net wat pluck zegt...zoveel paardennieuws is er niet...wil dat dan ook niet plaatsen op een voorpagina Lachen

Met de opsomming van Jiehaaa kan ik me ook volledig vinden Ja (2x op ee dag, dat wordt eng Tong uitsteken )
Net als al die hengsten...is idd meer fokkerij nieuws.
Als er nu een hengst net als jazz toen wat extra's wordt dan ggk, daar kan ik me dan wel weer in vinden Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-08 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:04

Daar ben ik het helemaal met je eens Tieneke. Maar er wordt hier gevraagd om meningen van bokkers, wat wij vn waardig vinden en vervolgens wordt er doodleuk gezegd, dan sla je dat stuk toch over. Sorry, maar dat komt echt raar op mij over.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:04

Ik vind het zo wel prima Haha! en ik hoop niet dat er straks inderdaad alleen maar Nederlandse berichten op VN staan denk/hoop dat de meeste mensen toch wat verder kijken:P
Alleen VN berichten die gaan over een onbekende ruiter die een onbekend parcours heeft gewonnen vind ik geen nieuws. Of dit nu binnen of buiten Nederland is doet er i.m.o. niet toe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:06

Ik vind dat mensen tegenwoordig echt snel klagen, persoonlijk zou ik geen betere job kunnen doen dan cayenne de tijd die ze er in steekt ben ik dankbaar voor. Als er nu een keer iets minder in zit kan altijd gebeuren, maar dan is dat echt steenvast een valpunt voor sommige waar ik persoonlijk wel moe van word. Het besproken artikkel heeft het nieuws en kranten gehaald in belgie, en blijkbaar is er toch veel reactie op gekomen. Dus vind het zeker nieuws waardig

En zo erg is het toch niet om een stukje over te moeten slaan, als je daarover moet vallen Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-01-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:06

runningkawa schreef:
ik pak het dus weer verkeerd op...ook erg vriendelijk gebracht
Net als het sla maar over...

Natuurlijk wordt er gediscusieerd...je kunt het niet op een ander plekje doen Lachen
Op een topic waar bij het 2e bericht al staat, hier is al een topic van gaan mensen ook door, wetende dat er een slotje komt...
Dus dat er gediscusieerd wordt geeft niet aan of iets VN waardig is Lachen

Ik heb het dan ook over een inhoudelijke discussie Clown Niet over een topic waar een ruzie oid wordt ontketend of waar het volledig offtopic gaat.
Verder zie ik eigenlijk maar bar weinig bokkers in deze discussie. Toch wel jammer, want dit geeft geen goed beeld van het gemiddelde Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:07

Het is toch maar gewoon wat de een nieuws vindt en de ander niet? Als er hier op VN staat dat er iets ivm een paardenkliniek op tv zal komen, is dat voor mij nieuws. Voor jou niet. Waarschijnlijk voor nog anderen niet. Maar voor nog anderen weer wel.

Anieke89, ik ben ook een bokker en ik geef ook mijn mening. En die mening is gewoon dat als je iets niet wilt lezen, je het net zo goed kan overslaan, waardoor je jezelf ergernis bespaart. Dat is gewoon mijn persoonlijke mening en niet die van het team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:08

je ziet op fz altijd dezelfde bokkers...zie nu zelfs veel onbekende FZ-ers...dus al een hele vooruitgang voor dit topic Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:09

Ik vind VN heerlijk weglezen tegenwoordig. Niet alleen "echt" nieuws maar ook leuke wetenswaardigheden en even aandacht voor paarden op tv in programma's die ik anders gemist zou hebben.

Ongelukken in allerlei landen boeien me dan weer wat minder.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:10

Cayenne schreef:
Verder zie ik eigenlijk maar bar weinig bokkers in deze discussie. Toch wel jammer, want dit geeft geen goed beeld van het gemiddelde Lachen

Als je meningen als kritiek gaat opvatten of zegt dat mensen maar gewoon niet moeten lezen wat ze niet leuk vindt dan zul je ook niet veel bokkers in deze discussie geven.

Ik geef op een normale manier mijn mening om mee te denken en krijg dit soort reacties, heb dan alweer spijt dat ik gereageerd heb.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:10

Ik pik de titels eruit die me aanspreken en de rest lees ik niet. Ik stoor me er niet aan als er voor mij minder interessante items tussen staan, die vindt iemand anders misschien wel de moeite waard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

Tieneke schreef:
Het is toch maar gewoon wat de een nieuws vindt en de ander niet? Als er hier op VN staat dat er iets ivm een paardenkliniek op tv zal komen, is dat voor mij nieuws. Voor jou niet. Waarschijnlijk voor nog anderen niet. Maar voor nog anderen weer wel.
.

Helemaal mee eens, ik lees altijd over de sportuitslagen, maar stop dan wel bij de medische verhalen en de persoonlijke verhalen Lachen
Wat sommige andere juist niet leuk zouden vinden, daarom ben ik blij met afwisseling

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

Vanuit de reacties valt er nu toch al af te leiden dat zowat iedereen vindt dat de ongelukken minder boeiend zijn. Daar kan wellicht wel wat mee gedaan worden? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:13

Jongens... ik startte dit topic niet om het specifieke topic te bespreken, het was een aanleiding... Lachen Dus graag in zijn algemeen, en niet te specifiek ergens op... Lachen Liever ook niet persoonlijk worden (en dat zeg ik ook richting de teamleden Knipoog neem er wat afstand van, maar probeer het algemeen te bekijken Lachen )

Ik wil zelf graag wat helderder krijgen waarom er klachten komen over topics die op VN staan, en dat volgens de bokkers niet moeten zijn Lachen Op dit moment heb ik dus :

Niet interessant :
- Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
- Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)
- Opmerkelijk nieuws (pony uit graf hond)

Kunnen dat soort dingen wel op ON of hoef je het geheel niet te zien?

Wel interessant :
- Nederlands nieuws. (mag ik dat doortrekken naar BE, DLD, NL of niet?)
- Medische artikelen (mag wel internationaal)

Meer iets voor andere fora :
- Hengsten goedkeuringen. (F-AM)
- Televisie-programma's. (ENT)

Community nieuws is trouwens ook een onderdeel wat we aan het uitbouwen zijn. Dus dingen van / rondom de Bokkers, wat denken jullie daarvan? Lachen

@ Sporter, wanneer vind jij iemand onbekend? Wat zouden daar dan de criteria voor zijn? Of iemand internationaal / op de Olympische Spelen is gestart?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:14

runningkawa schreef:
Daar sluit ik me ook bij aan.
Ongelukken uit amerika spreken me niet aan als voorpagina nieuws.
Medisch als het gaat om nieuwe ontdekkingen, doorbraken wel, anders ook niet
Maar ook sport uit engeland wat niet echt apart is zie ik niet als VN
[VN] Springruiter Peter Charles voortaan weer voor Engeland

Belgisch nieuws mag van mij zeker wel op de voorpagina, als er gedacht werd van niet.
Maar niet als het dan gaat om iets wat refereert naar iets wat niet heel bokt kan zien.
Ik denk dat er veel mensen het raar zouden vinden als er iets VN was wat alleen de duitse mensen zouden kunnen zien, terwijl die ook veel op bokt zitten.

Ook het topic uit de oude doos is zeker leuk om te lezen, maar VN?

Ben ik helemaal eens met RK. Er zitten soms best interessante berichten tussen, maar van sommige vraag ik me echt af wat de nieuwswaarde is. Moeten jullie een bepaald aantal berichten plaatsen per dag om bokt nog langer te laten bestaan? Ik neem aan van niet.. Hou het gewoon strak en overzichtelijk, met berichten die ook daadwerkelijk interessant zijn.

Daarbij vind ik dat een bepaald persoon die verder best aardig zal zijn erg fel en betweterig reageerd als je een keer kritiek hebt. Alleen daarom post ik al minder op VN.

Anieke89

Zoals je het nu samen hebt gevat ben ik het er helemaal mee eens Maya!

sporter

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk en interresant die Hengstenkeuringen op VN Vork