Altijd die filmpjes die niet toegestaan zijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Altijd die filmpjes die niet toegestaan zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:43

snap je het niet of wil je het niet snappen ?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:49

Schimmelig schreef:
Ik ben pro-bewustmakende-filmpjes, en met mij zijn er vast meer mensen. Tijd voor een kleine aanpassing aan de regels? Een [18+] tag, of zoiets? "Bezoek aan het slachthuis" topics zijn wel toegestaan, vandaar dus gewoon eens de vraag...

Ik pleit voor een [18+] tag en het gedogen van filmpjes die wat realiteitsbesef bijbrengen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:55

Ben het wel eens met Schimmelig Ja
Ik bedoel dat die duitse 'top'dressuur ruiter werd toch ook gewoon voorpagina nieuws omdat zij haar paarden mishandelde?
Die foto's werden toch ook gewoon zichtbaar gemaakt?
Vind niet dat dat minder erg is, mishandeling is mishandeling.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:59

Schimmelig je mag die pb wel openbaar maken naar mij toe hoor, als je toch je mond open wilt trekken Knipoog

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:02

ga me toch even hiermee bemoeien...

Heb zelf ook eens een link geplaatst waar je een handtekening op een petitie kon plaatsen om misschien wat aan deze ellende te kunnen doen...en idd ook met een link naar een heel erg naar filmpje.. dat is ook meteen verwijderd... maar mensen... komop... je kan er idd zelf voor kiezen om naar dat filmpje te gaan... het is niet zo dat dat meteen opstart als je op het forum komt. Blijkbaar zijn de mensen dan dus toch nieuwschierig.en daarna roepen dat dat hier niet op zijn plaats is..

trouwens...heb het "slachthuis" forum ook bekeken.... en vond de foto van die meiden die een tompouche aan het eten waren naast een emmer met schuimend bloed wat net uit een paard gestroomd was ook niet heel prettig om naar te kijken......

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:04

Jolliegirl schreef:
Schimmelig je mag die pb wel openbaar maken naar mij toe hoor, als je toch je mond open wilt trekken Knipoog

Dat is toch niet het doel van Bokt, een topic gebruiken om een persoonlijke aanwijzing neer te zetten Tong uitsteken Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:04

Ik vind dat er op zich niets mis is met "bewustmaken", maar er zijn wel grenzen. Bijv. dat filmpje van die wasbeer, dat vond ik te gruwelijk voor woorden. Ik heb dat ding maanden terug eens gezien (niet eens helemaal) en die beelden spoken nu nòg door mijn hoofd.

En zo zijn er meer van die filmpjes.
Zulke dingen hoeven wat mij betreft gewoon niet op Bokt. Prima dat dat verwijderd wordt. Dat heeft vind ik niks met struisvogelpolitiek te maken, want ik weet best dat zulke dingen gebeuren. Ik kan mij daar alleen zelf wel een voorstelling van maken en hoef dat niet nog een keer visueel te zien.

Wat betreft het argument dat kleine kinderen die filmpjes niet hoeven te zien (hoeven ze ook idd niet te zien), aan de andere kant zijn er ook genoeg schokkende commercials op de tv. Bijv. die reclames van het IFAW en zo zijn er wel meer. Of beelden van walvisjagers die een walvis harpoeneren of de commercial van Brooke. Dat is ook schokkend en dat zullen de meeste kinderen ook wel zien...
Dus ja, linksom of rechtsom, ze komen toch wel in aanraking met schokkende beelden.

Maar nogmaals, ik vind het prima dat Bokt deze filmpjes verwijderd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 01:04

er is nou eemaal een regel dat deze filmpjes niet mogen, en het is aan de moderators om ergens een grens te trekken, en blijkbaar mocht die slachthuis foto + filmpjes wel.
Wij zijn hier te gast op dit forum, gratis nogwel! dus men heeft zich aan de regels te houden.
Van mij mogen er OW's uitgedeeld worden voor mensen die filmpjes blijven plaatsen.

Schimmelig : je hoeft mij er dan niet mee lastig te vallen, of doe het gewoon openbaar als je wilt fitten. kan men mee genieten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:08

Jolliegirl schreef:
er is nou eemaal een regel dat deze filmpjes niet mogen, en het is aan de moderators om ergens een grens te trekken, en blijkbaar mocht die slachthuis foto + filmpjes wel.
Wij zijn hier te gast op dit forum, gratis nogwel! dus men heeft zich aan de regels te houden.
Van mij mogen er OW's uitgedeeld worden voor mensen die filmpjes blijven plaatsen.

Schimmelig : je hoeft mij er dan niet mee lastig te vallen, of doe het gewoon openbaar als je wilt fitten. kan men mee genieten.

Regels zijn ten alle tijde aan te passen als dat wenselijk, of nodig is, dus hou alsjeblieft op met de hele tijd te scanderen dat "men zich aan de regels heeft te houden". Naar mijn weten ben jij geen moderator en veel mensen vinden die filmpjes wel nuttig, dus de enige die zich in dit geval aan je zelfverzonnen regels hoeft te houden ben jij Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 01:11

Dat doe ik toch ook? Bij het aanmelden heb ook JIJ en alle bokkers ervoor gekozen met de regels akkoord te gaan...
daar heb je je aan te houden, anders kan je beter een ander forum opzoeken toch?
En regels kunnen aangepast worden, dan moet je een topic openen om ergens bijv. een leefdtijdgrens neer te zetten.
En niet hier in dit topic mij afzeiken en een pb sturen met kantklare onzin.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:11

[quote="Jolliegirl"]er is nou eemaal een regel dat deze filmpjes niet mogen, en het is aan de moderators om ergens een grens te trekken, en blijkbaar mocht die slachthuis foto + filmpjes wel.

tja... waar ligt die grens dan.... weet niet of je het filmpje heb bekeken van dat lammetje dat maar lag te schokken... die was dan wel al dood...maar zag er toch ook niet fijn uit?....Kan me voorstellen dat dat ook voor sommigen schokkend kan zijn.

Maar goed... snap ook wel dat niet iedereen gediend is van dierenleed filmpjes...en dat wasbeertje was ook vreselijk gruwelijk...maar het is wel de realiteit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 01:12

Dat snap ik, de grens bepalen de moderators nog altijd lijkt me.
Vandaar dat ik ook tem op dit soort filmpjes, dan kunnen zij beslissen.
ook het slachtfilmpje, voor de een is het shokkend voor de ander niet. En ik moet zeggen ik kan ertegen, maar van die wasbeerfilmpjes walg ik echt. en ik moet er niet aan denken als mijn buurmeisje van 13 dat perongeluk aanklikt!

en de realiteit, tuurlijk is het realiteit. en dat mag men ook best weten
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 31-12-07 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:13

Jolliegirl schreef:
Dat doe ik toch ook? Bij het aanmelden heb ook JIJ en alle bokkers ervoor gekozen met de regels akkoord te gaan...
daar heb je je aan te houden, anders kan je beter een ander forum opzoeken toch?
En regels kunnen aangepast worden, dan moet je een topic openen om ergens bijv. een leefdtijdgrens neer te zetten.
En niet hier in dit topic mij afzeiken en een pb sturen met kantklare onzin.

Goh, die PB met "kant en klare onzin" heeft anders wel indruk gemaakt Knipoog

Zoals ik al zei, zijn regels ten alle tijde aan te passen en dat is maar goed ook Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 01:14

Doe er wat mee zou ik zeggen, wie weet kan er een leefdtijdsgrens op.
en tot die tijd heeft men zich maar aan de regels te houden die nu gelden Duivel

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:27

Jolliegirl schreef:
Dat snap ik, de grens bepalen de moderators nog altijd lijkt me.
Vandaar dat ik ook tem op dit soort filmpjes, dan kunnen zij beslissen.
ook het slachtfilmpje, voor de een is het shokkend voor de ander niet. En ik moet zeggen ik kan ertegen, maar van die wasbeerfilmpjes walg ik echt. en ik moet er niet aan denken als mijn buurmeisje van 13 dat perongeluk aanklikt!

en de realiteit, tuurlijk is het realiteit. en dat mag men ook best weten

Dus een slachthuis forum, waar je best wel schokkende dingen ziet, zijn leerzaam ? dat kan voor een meisje van 13 net zo schokkend overkomen als voor jou het wasbeerfilmpje..... dat is toch voor iedereen verschillend?
dus trek dan een lijn.... maar dat is mijn mening.

edit@ hier wil ik dan toch nog even aan toevoegen dat een moderator of een andere bokker niet voor mijn dochter kan beoordelen wat schokkender is.... een wasbeer die gevild wordt, of een lammetje wat op een tafel ligt, geschoten wordt, ligt na te schokken terwijl zijn keel wordt doorgesneden en leegbloed in een emmer.... vind het dus een totale onzinnige discussie om te zeggen dat dierenleedfilmpjes schokkend zijn voor jeugdige bokkers...terwijl dat wel is toegestaan!Ik denk dat jouw 13 jarige buurmeisje hier net zo van schrikt.
Ik wil hier niet mee zeggen dat dat soort filmpjes dan maar toegestaan moeten worden, maar wel dat er dan ook goed naar andere forums gekeken moet worden, je kunt nl niet meten met twee maten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:42

Hier geef ik je volkomen gelijk in..
maar... kan jij begrijpen dat een normaal slachttopic niet ''expres mishandeling'' is.. en doodgeknuppelde wasbeertjes wel, dat is gewoon doelen op shokkende beelden..
Dát is bij mij de grens... maar dat ben ik! Lachen is voor een ander héél verschillend.
ik vind dat er gewoon een grens getrokken moet worden, of een stukje links voor 16+/18+ o.i.d

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:40

ja heb je ook weer gelijk in... en ik stel niet ter discussie of het een "expres mishandeling" is en de ander niet...het gaat mij om het feit dat beide filmpjes als schokkend kunnen worden ervaren. Maar het een wordt verwijderd en het andere is toegestaan, dat vind ik niet kloppen.

Dus dan wordt het een heel andere discussie... wel of niet een 18+ deel...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:22

Het slachthuis gebeuren had ook een educatieve waarde, toegevoegde waarde, voor een paardenforum. Eens komt het moment dat je afscheid moet nemen van je paard, fijn als je weet wat dan de mogelijkheden zijn en hoe dat werkt.

Op de voorpagina verschijnen ook met enige regelmaat foto's/filmpjes van dode paarden/mishandelde paarden.

In elk van deze gevallen kijken wij kritisch of dergelijke filmpjes en foto's als schokkend ervaren kunnen worden, een meerwaarde hebben voor bokt en/of als link geplaatst kunnen worden.

Een wasbeer filmpje heeft die toegevoegde waarde niet. Zo ook niet een filmpje met 'het meest walgelijke filmpje dat Jensen op internet kon vinden'.

Discussietopics over deze onderwerpen zijn toegestaan. Als mensen dan zelf op het net op zoek willen gaan naar de filmpjes waar het om gaat dan zijn ze vrij dat te doen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:53

Jolliegirl schreef:
Schimmelig schreef:
Je iets minder irriteren en misschien iets meer verdiepen in de materie? Die moraalridder uitspraken doen mij weinig verder Lachen

je hoort je aan de regels te houden
begrijp jou argument wel hoor.. maar komop kids van 14/15 kunnen best op intenret, en forums zoals dit tonen dit soort dingen niet, staat in de regels, en toch overschrijden bokkers deze regels.

Bokt gewoon beperkt toegankelijk maken voor mensen boven de 16, of zelfs 18 dan maar.
Probleem opgelost toch? Vork Kan je gewoon posten wat je interessant/leerzaam/mooi/niet mooi vind zonder dat er op de kleintjes moet worden gelet die zich niet in kunnen houden om op iets te klikken wat, duidelijk aangegeven, schokkend kan zijn. Ach gut

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:29

Apple schreef:
Het slachthuis gebeuren had ook een educatieve waarde, toegevoegde waarde, voor een paardenforum. Eens komt het moment dat je afscheid moet nemen van je paard, fijn als je weet wat dan de mogelijkheden zijn en hoe dat werkt.

Op de voorpagina verschijnen ook met enige regelmaat foto's/filmpjes van dode paarden/mishandelde paarden.

In elk van deze gevallen kijken wij kritisch of dergelijke filmpjes en foto's als schokkend ervaren kunnen worden, een meerwaarde hebben voor bokt en/of als link geplaatst kunnen worden.

Een wasbeer filmpje heeft die toegevoegde waarde niet. Zo ook niet een filmpje met 'het meest walgelijke filmpje dat Jensen op internet kon vinden'.

Discussietopics over deze onderwerpen zijn toegestaan. Als mensen dan zelf op het net op zoek willen gaan naar de filmpjes waar het om gaat dan zijn ze vrij dat te doen.

Ja tuurlijk.....maar vertel mij dan maar eens wat de toegevoegde waarde dan is als je een lam ziet spartelen. daar vind ik weinig educatiefs aan zitten.... en naast een emmer schuimend bloed een tompouche eten?...

Ik heb de topic goed gelezen, en tuurlijk, ook ik vond het interessant. Altijd goed om te weten wat er daar gebeurt. Maar ik hoef niet te weten hoe mijn paard gevild en ontleed wordt, maar dat ik toch de fotos heb gekeken is mijn eigen keuze geweest...
Dus laat ieder voor zich uitmaken wat schokkend is of niet, blijf bij mijn redenering dat een ander niet kan beoordelen wat schokkend is voor een kind van bv 12....

Maar goed...regels zijn regels.... Clown