Pb naar aanleiding van een topic.... Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie als iemand je (ongevraagd) een pb stuurt, naar aanleiding van een topic?

Moet kunnen.
123 (82%)
Brutaal.
6 (4%)
Nieuwsgierig.
3 (2%)
Slim.
11 (7%)
Makkelijk.
6 (4%)

Totaal aantal stemmen: 149

PPPeet

Re: Pb naar aanleiding van een topic.... Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:44

Ik vind ook dat het moet kunnen. Als ik het niet vind kunnen dan antwoord ik toch gewoon niet Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:27

Ik doe dat zelf ook altijd als ik iets interessants lees en topic al weer weg is gezakt, stuur ik wel eens een pbtje van hoe gaat het of vertel er eens meer over ben benieuwd wat het is o.i.d

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:31

Ik reageer meestal via de pb wanneer ik iets lees wat niet met het topic te maken heeft maar wanneer ik er wel op in wil gaan, dan gaat het topic niet offtopic zegmaar Tong uitsteken

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:36

ik doe het ook wel eens, soms wil ik iets erover zeggen, wat voor mij niet aan de grote klok gehangen hoeft te worden.

Soms ook voor extra achtergrond informatie oid. Als ik zelf een dergelijk PB krijg, beantwoord ik deze ook in principe altijd, tenzij er een tussendoor schiet natuurlijk Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 01:45

Moet je die gene dan eerst vragen mag ik je een PB sturen, dat vind ik nou weer dom.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 01:50

Daar is de PB knop voor Lachen
Ik vind leuk om pb's met vragen te ontvangen, maar ze moeten wel een beetje normaal zijn gesteld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:23

Jellie schreef:
Moet kunnen toch... als t gewoon een normale en fatsoenlijke pb is, heb ik er nooit bezwaar tegen om zoiets te ontvangen..

Idd dat vind ik ook. En als je elkaar zo kunt helpen met het beantwoorden van vragen, is het toch alleen maar mooi Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 01:01

haha, ik heb makkelijk aangeklikt omdat ik het makkelijk vind om ff snel iets per pb te vragen. Niet uit gemakzucht dus Haha!

Ik het er totaal gene problemen mee. Daarvoor is de knop ook Lachen En PB's ontvangen is altijd leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 01:18

Tuurlijk moet dat kunnen, en idd, daar is de knop toch voor? Haha!
Vind pb's ontvangen ook helemaal niet erg ofzo hoor haha.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:58

Ik doe het zelf niet echt vaak, wel als ik denk iemand te kennen ofzo.

Ik krijg wel eens pb's nav een topic, bijv over mijn site ofzo en dan antwoord ik gewoon netjes terug.
Soms krijg ik pb's waarvan ik het nut niet inzie of waarvan ik niet begrijp waar mensen zich mee bemoeien Nagelbijten / Gniffelen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:12

heel af en toe krijg ik inderdaad een pb waarvan ik denk "ja daaaaag"

maar meestal willen mensen gewoon extra info en dat kan natuurlijk altijd Ja

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:59

Ik doe het ook weleens, en anderen doen het ook bij mij.
Als je gewoon een nette pb stuurt, dan wordt dat over het algemeen wel op prijs gesteld en krijg je meestal ook een nette reactie terug Lachen
Ik vind zelf de toon van een PB wel heel belangrijk. Als ik iemand iets vraag, dan probeer ik dat zo netjes mogelijk te doen. 't Is een kleine moeite om je even netjes voor te stellen en uitleg te geven waarom je iets vraagt. Ik zet er zelf ook altijd bij dat het een vrijblijvende vraag is, en als iemand geen zin of tijd heeft om een bericht terug te sturen dat het ook goed is.
'k Heb het nog nooit meegemaakt dat er negatief op gereageerd werd Lachen

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:04

Ik krijg regelmatig PBs met vragen over Noorwegen. Ik woon daar en best veel mensen hebben dan vragen oven het land. Ik vind het best leuk dat mensen mij ervoor vragen, maar niet als het antwoord gelijk met google te vinden is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:09

moet zeker kunnen vind ik!

Vind dat ik er nog te weinig krijg Knipoog dus mensen

Ik ben dol op het krijgen van emails/pb's etc Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:12

moet kunnen, en ik doe het ook wel eens

maar ik krijg heel af en toe echt nutteloze pbees over opmerkingen die ik maak, waar diegene helemaal niets mee te maken heeft

verder ben ik ook wel eens lastig gevallen door iemand per pb over dingen die ik in een HK topic had getypt
dan blijkt dan maar weer dat iemand mijn berichten bijleest en als er iets instaat mij lastig gaat vallen met pb's

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:14

Moet kunnen! Daar is die pm knop toch voor? En soms wil je iets niet in het topic hebben maar toch even zeggen. Knipoog
En nutteloze PB kun je zo weggooien..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:14

Oslo_girl schreef:
Ik krijg regelmatig PBs met vragen over Noorwegen. Ik woon daar en best veel mensen hebben dan vragen oven het land. Ik vind het best leuk dat mensen mij ervoor vragen, maar niet als het antwoord gelijk met google te vinden is.

Maar persoonlijke info is vaak genuanceerder dan via google.
Daar vind je algemene info.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:17

Ik vind zeker dat het moet kunnen. Hierboven zijn al goede redenen genoemd. Komt nog iets bij: ik heb al een aantal keer bijvoorbeeld in een topic met fotootjes iets gehoord van een vorige eigenaar of fokker. Vond ik ontzettend leuk!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:24

Het ligt eraan..

Als ik een topic open over mijn paardje vind ik het leuk dat er mensen pb-en met vragen over waar ik 'r vandaan heb etc. Of mensen die wat over haar achtergrond weten bv.

Wel heb ik laatst een topic geopend over m'n vorige verzorgpaardje dat wel eens 'hing'. Toen kreeg ik wel veel pb-tjes of ik helemaal gek was geworden dat ik mijn paard een keer aan de trailer had vastgezet.
En dát vind ik dus echt te ver gaan. Bemoei je met je kippen!! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:45

ik heb wel eens een pb gehad van een 'brutale' 12 jarige, die mij de les wel even zou lezen (ik stelde een normale vraag, maar ik was blijkbaar ongeduldig' dan heb ik wel zoiets, waar bemoei je je mee? hou het nou maar bij jezelf, en val mij daar niet lastig mee, 1 pbtje oke, maar zeg niet dat het een feit is, terwijl het een mening is.. daar kan ik me wel aan irriteren, maar als het gewone vragen zijn over iets, prima toch? daar heb ik dus helemaal geen moeite mee, bijv. omdat ik in Drachten woon, of ik nog iemand wist die een bijrijpaard zocht, ik heb toen rond gevraagd. dat vind ik prima, daar is bokt toch voor? om vragen te stellen / te leren?