het leed dat bokt heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: het leed dat bokt heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:11

wat me juist opvalt op HAW is dat je enkel nog reacties lijkt te krijgen als het plaatsje óf perfect is (liefst een of andere opgedirkte Z ruiter, uiteraard met setje en s&T) of juist dat er iets aan de merken is (strakke slof, prikkende sporen, grote meid op shetje, etc)
Op de normale foto's wordt amper gereageerd

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:11

der is zat aan te doen denk ik Lachen strengere aanpak!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:12

Daarbij rijd iedereen op zn igen manier, er ontstaan vooral veel discussies tussen de natural horsemanship mensen en die wat écht in de sport zitten, en dus idd een spoor en een bit gebruiken. Daarbij ben ik het ook eens dat er mensen bij zijn die hulpmiddelen verkeerd of onnodig gebruiken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:12

stef schreef:
wat me juist opvalt op HAW is dat je enkel nog reacties lijkt te krijgen als het plaatsje óf perfect is (liefst een of andere opgedirkte Z ruiter, uiteraard met setje en s&T) of juist dat er iets aan de merken is (strakke slof, prikkende sporen, grote meid op shetje, etc)

Inderdaad! Maargoed, hier is niets aan te doen denk ik!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:12

stef schreef:

haha hier geef ik je wel gelijk in.. ik had heel blij en trots fotos van mn nieuwe pony indy neer gezet... geen reactie :p hehe terwijl je dan juist wil dat de hele wereld haar ziet Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:14

keerzijde is dat dat ook wel een beetje in de hand wordt gewerkt, aangezien reacties met enkel "leuk paard" niet mogen, of althans, geen toevoeging hebben

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:15

oOoKellyoOo schreef:
Daarbij rijd iedereen op zn igen manier, er ontstaan vooral veel discussies tussen de natural horsemanship mensen en die wat écht in de sport zitten, en dus idd een spoor en een bit gebruiken. Daarbij ben ik het ook eens dat er mensen bij zijn die hulpmiddelen verkeerd of onnodig gebruiken.

Ik doe het allebei! teminste... sport niet meer.. maar het trekt me nog steeds. Mn nrps loopt ook m2.. maar natural horsemanshippen doe ik ook Haha! who cares.. denk je dat in Amerika er geen spoor word gebruikt bij NHS? of dat ze nooit is een tik krijgen met een touw? Nee ze krijgen een lasso om hun strot Haha! Mensen hier hebben verkeerd beeld van NHS. een softe... maar harmonieuze manier.. maar ze vergeten 1 ding.. ze hebben geen echt wild paard Knipoog

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:19

ik heb denk ik 3 keer een topic op HAW geopenend en alleen maar positief commentaar gehad hoor .. en ik rijd heus niet perfect Clown

maar ik snap wel wat je bedoelt, en soms als 1 iemand iets roept volgt de rest .. maargoed! niets is perfect en als je je eraan stoort zou ik gewoon lekker andere topics opzoeken! bokt is groot genoeg Haha!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 12:21

ik ben een hele tijd niet meer op bokt geweest.. maar vaak zijn er wel informatieve dingen.. Leuke hengsten enzo.. Haha! en dat soort dingen.. Dat is dan wel weer goed.. maar ik snap niet dat mensen gewoon sociaal kunnen doen.. :s

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:27

Smurfie schreef:
maar ik snap niet dat mensen gewoon sociaal kunnen doen.. :s

En toch gebeurt het Clown

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:28

ik ben het eens met delerium. heel veel mensen vinden hier troost, antwoorden op hun vragen, wat dat betreft is bokt supermooi. maar snap ook ts wel, ik erger me ook wel eens aan het commentaar wat niet echt subtiel gebracht wordt.
denk dan altijd maar; negatievelingen zijn er altijd, laat ze maar, het weegt niet op tegen het mooie wat hier te vinden is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:29

Smurfie schreef:
ik ben een hele tijd niet meer op bokt geweest.. maar vaak zijn er wel informatieve dingen.. Leuke hengsten enzo.. Haha! en dat soort dingen.. Dat is dan wel weer goed.. maar ik snap niet dat mensen gewoon sociaal kunnen doen.. :s

sociaal? dat is toch juist goed? Lachen
of bedoel ja asociaal.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:32

zoals overal is het "de toon die de muziek maakt". En jammer genoeg kun je via internet niet de klemtoon aangeven, en ziet ook niemand de glimlach om je mond als je iets neertypt. Daarom kunnen dingen veel harder aankomen dan de bedoeling van de schrijver is. Als er een topic is waar je bij wijze van spreke "kippenvel" krijgt als je de foto's ziet, of de tekst lees, dan hoef je niet te reageren, je kunt ook gewoon naar een ander topic gaan.........

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:34

Ik heb al een aantal soortgelijke topics langs zien komen en vind dit dus ook een beetje onzin.
Maar een DISCUSSIE forum kan niet alleen maar over de bloemetjes en bijtjes gaan en soms reageren mensen inderdaad wat bot. Opbouwende kritiek is soms wat teveel gevraagd maar dat krijg je op een forum waarin verschillende mensen met verschillende achtergronden en inzichten samenkomen, so be it. Foto's plaatsen op eigen risico Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:37

ik weet ook echt zeker dat mensen in real life never nooit niet zo reageren als op bokt.
maar ja, internet, lekker veilig om je mening te ventileren.
en soms lijkt het wel een wedstrijd van 'ik weet het beter en ik weet het het beste'..
als je dan een meeting meemaakt is iedereen stil, en vreemd voor elkaar Tong uitsteken

ik probeer me zelf altijd in te leven in de TS, de situatie, etc,
en niet te gaan lopen oordelen of betweteren.
respect tonen is belangrijk vind ik, en als je tips kan geven die opbouwend zijn, dan is dat voor een TS alleen maar goed lijkt me.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:45

Ik ga helemaal met Smurfie mee Knipoog Op bijvoorbeeld, De Z-ruitersb op bokt. Die zijn direct beter als een b-ruiter? Als het aan mij ligt niet hoor. Er zijn er zeker bij waar je gewoon verschilt ziet. Maar zodra ert staat: Pietje (z2) @work. Denken de meeste mensen volgensmij: 'ooh Z-ruiter'. En zodra er staat: Pinky (shet) & ik @ work.Denken ze: '' Die zou wel te groot zijn, die zou wel niet kunnen zitten. Ik vind bokt een leuk forum. Helaas zijn er mensen die niet goed lezen en hup: Nikes zijn gevaarlijk. 2e nikes zijn gevaarlijk. 3e nikes zijn gevaarlijk. Oke 3 mensne ok.. maar dan gaat meestal het hele topic over je nikes waar je mee rijd Tong uitsteken *snappen jullie het nog:P

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:07

Tja, je kan commentaar leveren in de vorm van
1. een tip waar degene op kan letten
2. afzeiken

Voorbeeld:
1. probeer je tenen naar binnen te draaien, en iedere keer als je bij de letter A bent even nakijken hoe je je tenen houdt
2. Jezus, aan die kapstokken kan ik EN m'n wintercollectie EN m'n zomercollectie jassen kwijt...

Ik probeer toch wel zo netjes mogelijk commentaar te geven. En als ik geen tip kan geven dan reageer ik gewoon niet want daar heeft de TS er toch niets aan als je commentaar geeft zonder het advies hoe het dan wel zou moeten.

Wat ik ook heel jammer vind is de 'one-liner' regel. Als ik gewoon vind dat het er leuk en ontspannen uit ziet kan ik er niet veel meer van maken dan: 'ziet er mooi en ontspannen uit'! En dat mag niet Verward dan vraag ik me af of het dan niet gecreeerd wordt dat mensen zo gaan reageren?

Wat ik ook heel jammer vind is dat er zo afgezeken wordt op mensen die hun paard geen weidegang of paddock kunnen bieden. Bij ons in de omgeving is dat gewoon erg moeilijk, en dan krijg je de opmerkingen dat je niet eens een paard zou mogen houden etc.
A fijn, iedereen denkt er het zijne over. Maar als je dan vraagt waar alle paarden op de stallen zonder weide/paddock mogelijkheid dan heen moeten dan krijg je daar ook geen antwoord op.
Er wordt erg makkelijk over gedacht, en dat is het echt niet. Ik twijfel er niet aan dat 95% van de mensen die paarden houden het beste voor zijn paard wil.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:33

LZP -> FZ

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:12

ik ben het helemaal met malibu eens!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:15

Achja zo is bokt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:28

De regelgeving omtrent commentaren mag soms idd iets minder heftig zijn.....
Soms volstaat het toch te zeggen dat je het "een bijzonder spannende combinatie vind", "of dat je vind dat iemand een mooie zit en vriendelijke hand heeft".... Dat is dan 1 zin, maar wel heel duidelijk.
Overigens zijn er best wat mensen die hier veel inhoudelijk commentaar leveren, maar wel met een bijzonder arrogante ondertoon. Grappig is dat ik wel eens wat van die mensen op hun paard heb zien stoethaspelen.... de praktijk staat dan een schril contrast met hun theoretische kennis.
Wat dat betreft zouden veel mensen moeten leren ook hand in eigen boezem te steken..... Daar reken ik mezelf ook onder.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:55

Tuurlijk, er zijn topics waar je echt de grond in wordt geboord. Maar goed, daar moet je gewoon sch//t aan hebben. De meeste hier op Bokt willen allemaal gelijk hebben en als je een andere mening hebt dan kan je maar beter rennen Clown

Ik vind het overigens wel jammer van Bokt dat je bijna geen eigen mening kan hebben of je wordt wel weer voor van alles en nog wat uigemaakt en de meest heftige discussies beginnen. Het respect is soms ver te zoeken. Tot dreigementen via PB toe (gelukkig zelf nog niet meegemaakt) maar heb weleens verhalen gelezen...
Maar goed, ik blijf bij mijn meningen en ga dat echt niet veranderen.

Verder is Bokt gewoon leuk, gezellig en leerzaam, maar af en toe zitten er rotte dingen tussen, maar dat heb je denk overal wel, en aangezien Bokt nogal groot is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:59

Ik vind het heel irritant dat er een aantal "kapstok-bokkers" zijn... Die zitten langer op bokt, hebben wat "naamsbekendheid", hebben veel berichten en bijna iedereen kopieert hun commentaren...

Zorg dan dat je je eigen mening vormt, denk ik dan Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:28

Nou er zitten hier een flink aantal mensen die NIET lezen wat een ander schrijft. DUS word er 100x per topic geroepen:
Waar is je cap
Je bent groot
Je bent klein
Paard te dik
Zielig zeg
Waar ben jij mee bezig
Als het mijn paard was dan ................
Zou je niet eens dit of dat
ect ect ect
Er word gewoon NIET gelezen, er word direct gegilt bij het zien van een foto, zonder even duidelijk te lezen wat zo,n persoon bedoelt of wilt zeggen.
Wat een ander zegt word door 80 andere nog even herhaald. Soms in andere zinnen, maar komt op hetzelfde neer.

En waar ik me helemaal kapot aan irriteerd is:
SPELLING
Er zitten hier een aantal die denken dat ze op de leraarsite zitten. En vinden het nodig om te zeiken over d, t, f,v, ect ect
Dat je geen msntaal neer mag zetten prima, maar om iemand af te zeiken omdat zijn nederlands niet perfect is, vind ik echt triest.

En ik vind het ook erg jammer, dat veel mensen, elkaar totaal niet in waarde laten. Wat de een lol met zijn knol vind. Is voor de ander een regelrechte dierenmishandeling. Laat elkaar gewoon. Ik ben van menig, dat iedereen het beste voor heeft zijn dier.

En ik dan heb ik het niet over de mensen die het zo nodig vinden om even te "temmen" omdat het niet in hun straatje past

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:03

Dit onderwerp is onderhand wel erg uitgemolken Pling

Maar je hebt wel gelijk... het gaat mij dan niet de manier waarop, maar hoeveel er altijd ineens volgen met het afkraken.