Steeds maar hetzelfde NH advies op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Re: Steeds maar hetzelfde NH advies op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:13

Wendy schreef:
SuuZzel schreef:
Wie zegt dat er maar 1 antwoord op het probleem is?

Ik probeer juist duidelijk te maken dat er altijd meerdere antwoorden zijn. En dat ik het nogal vreemd vind dat je aangeeft dat je sommige dingen niet wilt horen.

Er zijn in de "gewone" dressuur ook meerdere oplossingen voor 1 probleem.
Ik zeg niet dat ik die "andere" adviezen niet wil horen, ik zeg alleen dat dat niet mijn manier van aanpakken is.
Voor sommig zal het inderdaad wel een oplossing zijn bij hun problemen, maar dat betekent niet dat er bij elke vraag maar weer klakkeloos door sommige mensen met de manier NH wordt gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:16

SuuZzel schreef:
Ik denkt dat de TS bedoelt dat een NH advies niet bij iedereen past. Ik zelf rijd bijvoorbeeld engels en als ik een engels rijtechnisch probleem heb, wil ik dat engels rijtechnisch oplossen en niet door middel van NH, dan had ik daar wel naar gevraagd. Niet omdat ik daar geen heil in zie, maar gewoon omdat ik het niet op die manier wil oplossen onder het zadel.

Ookal rijd je 'engels', de "problemen" die zich aandienen (ik zie het dan meer als uitdagingen, lessen en groeimogelijkheden), hoeven dus niet specifiek 'engels rijtechnisch problemen' te zijn.
En daar zit 't 'm in. Het kan een geheel ander 'probleem' zijn, met een oorzaak die je alleen herkent wanneer je het paard èn jezelf eens vanuit een ander gezichtspunt bekijkt dan alleen vanuit dat technische rijden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:39

Nee, de TS bedoelt dat een "NH" advies gegeven wordt alsof het niets is. Alsof iedereen dat zomaar kan. Ik vind dat daarmee de NH en alles wat je je daarbij voor kunt stellen te grabbel gegooit wordt.
Ik ben helemaal niet bezig met in dogma's denken, van mij mag elke methode met elke andere methode gemixt en uitgewisseld worden. Het zal me soep zijn, als de eindresultaat maar lol voor ruiter en knol is.