HAW "ik plaats foto`s maar wil geen commentaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: HAW "ik plaats foto`s maar wil geen commentaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:46

Poeh en dan geef je commentaar dan is het nog niet goed en als er dan een stuk of 20 mensen hetzelfde zeggen dat komt er ook een waarschuwing voor een mod.

Ik vind HAW iets is om te leren ook mensen die iets plaatsen kunnen leren van andere hun commentaar.

Maar sommige dingen kunnen echt niet zijn paard onvriendelijk en dan mag je er van zo'n mod niet verder op ingaan.
Dat is zo triest hoe meer mensen het zeggen hoe beter het is voor een ts om er over na te gaan denken

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:50

Nou ja doorhameren is ook een vak, en daar zijn sommige ook wel erg goed in, dan vind ik het een goede zaak dat een MOD inprijpt. Anders loopt het gewoon de spuigaten uit.
Dat een dieronvriendelijke ruiter een toppic plaatst ik vrij en geheel zijn keuze, die persoon kan commentaar verwachten en dan vind ik idd wel dat je er ook normaal op moet reageren als TS, verdedigen heeft echt geen zin, niet op bokt iig en zeker niet al is de tegenpartij groter. Doe dan alsof je er wat mee doet.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:01

pfff ik hou me meestal zelfs in met commentaar geven tegenwoordig omdat ik bij velen vind dat die paarden helemaal niet zo super lopen als het lijkt... Maar bon, da's mijn stokpaardje een beetje zeg maar... Ik vind het nogal dom dat er 37 keer 'ja leuk' of 'je hebt em mooi aan het werk daar' wordt geplaatst bij een paard dat eigenlijk wanneer je het goed bekijkt de achterhand niet meeneemt of achter de teugel is.
Pas op hè, bij een beginner of iemand die van nul komt met zn paard ga ik dat nooit zeggen hè, maar tegen van die miepjes die denken dat ze o zo geweldig kunnen rijden moet ik me echt vaak inhouden...

Ik zie 10000 keer liever een paard dat nog niet in de krul moet, maar waar de positieve training vanaf straalt, dan al die rondgewrongen paardjes...maar dat mag je natuurlijk vaak niet zeggen

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:02

Ik vind dat opbouwende kritiek moet kunnen Ja
Maar dan moet het wel nuttig zijn en niet iets wat er al 300x staat ofzo Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:03

Dat mag wel he 20x neerzetten wat een mooi paard of wat loopt ie mooi

Moet je eens proberen 20x neer te zetten paard loopt niet goed of ruiter is te zwaar.....hup mod= waarschuwing = slotje

Maar als we verder gaan met wat een mooi paard dan is iedereen tevree

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:11

Ha dat is nu net het probleem hè Tita Tong uitsteken Alles koek en ei. Alhoewel er heel soms ook weel een tikje discriminatie te bespeuren is hoor. Dan is een slotje terrecht. Maar er komen steeds vaker slotjes voor door hele domme dingen dat ben ik met je eens.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:17

Tita helemaal mee eens,

Ook meten mods met 2 maten, je mag bv van de regels die ze zelf gemaakt hebben niet meer neerzetten. slof is eigenkeus geen commentaar hier op, in de regels staat dat het topic dan opslot gaat.

Laatst dus het geval, ik plak die regel in het topic, en vraag een mod die ook reageert in het topic van waarom nu niet op slot en bij een ander wel, overgens kwam er natuurlijk weer een discussie, maar juist omdat dat er bijgezet wordt, wordt het vaak nog heftiger.

Ik vind als je er geen commentaar op wil, moet je het niet plaatsen op een forum, klaaar.
En ja 10 keer iets aardigs mag wel, maar o wee als het wat minder positief is, nee dan komt het wijzende vingertje van een mod weer om de hoek,

Vind onderhand dat het een kleuterklasje wordt op bokt, maar dan wel met sterke voorkeuren zo af en toe.

Maar goed we bokken rustig verder, en trek me er verder maar zo weinig mogelijk wat van aan,

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:19

Waar veel mensen zijn, heerst veel onrust. Daar veel verschillende meningen heb je dat ook. De een is voor de slof en de ander niet. Dat houd je toch wel, net als NH`s die zich gaan mengen in Niet NH zaak en andersom natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:25

Tja, ik vind commentaar écht niet erg. Wil het juist graag Knipoog

Maar ik kon bijvoorbeeld met mijn pony niet op de 'normale' manier losrijden. Moest hem eigk al snel oppakken, ivm vele blessures.

En dat zette ik er netjes bij en nog heb je mensen die erover gaan zeuren!

En dan heb je 2 types;
- Degene die een andere oplossing geven, waardoor het misschien toch wel zou gaan. Super, kom maar op met dit commentaar Knipoog
- Degene die zeggen dat je het moet doen op de manier waar je van aangeeft dat dat echt niet kan Knipoog En niet niet kan omdat je eht zelf neit kan, maar niet kan omdat de DA en instructie vinden dat hij er slechter van wordt op die manier Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:33

Inderdaad, je kan ze echt onder een aantal groepen verdelen. Nu moet ik ook zeggen dat je van foto`s niet echt goed commentaar kan geven kwa het lopen natuurlijk. Het blijven momentopnames. Maar als ik iemand met zijn handen in zijn maag zie zitten en het bit helemaal strak in de mond, ja dan zeg ik daar wat van op een manier, waar ze misschien wat aan zou kunnen hebben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:04

Tja, als je geen commentaar wilt plaats dan geen foto's!

Ik vind juist dat je van commentaar nog wat opsteekt, maar ik snap wel dat het soms heel irritant is aangezien sommige dingen weleens op 3 pagina's vol herhaald worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:25

Het commentaar wat men kan zien van een foto of er van afleiden is duidelijk zichtbaar.
Vandaar dat commentaar vaak herhaald wordt.

Alleen zijn de 1-3e post nuttig als ze van juiste commentaar voorzien zijn.
De rest zijn net kuddedieren Haha!

Sharpay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:31

Ik ben het er mee eens, maar er zijn ook mensen die het gewoon leuk vinden om je helemaal aftekraken, en dat is behoorlijk irritant.
Echt op zn boks afgekraakt worden.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:34

Naar mijn idee ligt het ook aan de manier waarop kritiek gegeven wordt.
het moet natuurlijk wel opbouwend blijven..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:53

Sharpay schreef:
Ik ben het er mee eens, maar er zijn ook mensen die het gewoon leuk vinden om je helemaal aftekraken, en dat is behoorlijk irritant.
Echt op zn boks afgekraakt worden.

Tja die houd je toch. Zeer verveled ja, zeker waneer ze iets aan het zoeken zijn om je op te pakken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:21

het is hier igg het zelfde als op wedstrijd Lachen mss is je paard vrij moeilijk te rijden, en thuis gaat het vaak niet helemaal lekker en je traint er hartsikke goed op, dan ga je op wedstijd omdat je voor je gevoel goed vooruit ben gegaan, maar dan heb je voor de jury toch een niet al te beste proef gereden. Dan kan je wel boos worden op de jury, maar hoe moet die nou weten hoe je paard thuis loopt. Je gaat naar wedstrijd om je te laten zien en wat je hebt bereikt voldoet dit nog niet aan de eisen van een jury tja dan moet je maar wat harder trainen om de volgende keer wel te laten zien dat je het wel kan. Met foto's hetzelfde. ze plaatsen hier en willen geen commentaar en geen kritiek want zij vinden dat het goed gaat. En hun mening is heilig, als je geen kritiek wil moet je geen foto's plaatsen zo ja doe je dat wel, zorg voor een duidelijke uitleg hoe het normaal gaat, en waarom jij vind dat je vooruit ben gegaan. En dat commentaar welkom is mits onderbouwend. Als dan nog mensen 80x hetzelfde zeggen dan moet je je er voorjezelf maar boven staan. en niet reageren op dat soort post (makkelijker gezegt dan gedaan weet ik Lachen ).

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:25

Met commentaar is niks mis, maar het staat je vrij er niks mee te doen toch? Dat moet iedereen voor zich weten.
Wat ik jammer vind, is dat het commentaar wat gegeven wordt altijd 25 keer herhaald moet worden door nieuwkomers op bokt die nog denken dat je meer posts op je teller krijgt als je in alle HAW-topics het zelfde neerzet Knipoog. En commentaar wat duidelijk ongefundeerd is, en als je daar dan waagt op terug te reageren waarom je het daar niet mee eens bent "mag je geen commentaar weigeren" Haha!.

Het lijkt mij gewoon het beste als iedereen er uit pikt wat hij kan gebruiken en de rest gewoon negeert, want erop reageren heeft toch geen zin, elke paardenliefhebber weet het zelf het best Knipoog .

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:37

Gezien het zeer beperkte rijtechnische inzicht van de meeste commentatoren zijn eigenlijk geen enkele rijtechnisch hints nuttig en al helemaal niet als je de combinatie alleen maar van foto's kent.

Je kan hooguit reageren of je het beeld fijn vindt of niet.