Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) ...
in hun stoel wegzakken wetende dat het over hun gaat, om vervolgens hun best te doen hun taalgebruik op te schroeven, waaraan wij met z'n allen plezier zullen beleven ...

.
. Citaat:Anders mag je er mij altijd op wijzen hoor als bepaalde woorden normaal niet gebruikt worden in Nederland - als niemand iets zegt kan ik het ook niet weten hé, en zoals wel duidelijk is, Nederland is het "buitenland" voor mij ...
) maar dat komt door de maatschappij....Alles moet sneller en korter (waardoor je meer tijd hebt om andere dingen snel te doen
).
) en andere geïmproviseerde woorden. Maar die dingen gebruik ik alleen als ik weet dat de ontvanger ze ook kent.
). Denk dan ff na voor je iets typt en post, scheelt een hoop irritaties en topics als deze 
Plau schreef:btw
Klavier betekend hier piano? ken de context nl niet...een bron bij 'n uitspraak doet vaak wonderen
sonjabelgium schreef:Zo leer je trouwens flexiebel met taal omgaan en meer woorden te gebruiken wat volgens mij alleen maar positief is. Anders is taal al snel saai ...
Overigens vind ik het prima als men af en toe een Engels woord gebruikt, dat doe ik zelf ook regelmatig. De maatschappij verandert, onze taal verandert en er worden steeds meer buitenlandse woorden gebruikt. Kijk maar eens in winkels. Worden als 'korting' worden vervangen door 'discount' e.d. Maar simpele tikfouten, of afkortingen waarbij sommige mensen 5 minuten over na moeten denken vind ik uit de boze. Plau zegt ook wel dat alles steeds sneller en korter moet, maar w88 i.p.v. wachten? Scheelt 4 letters, en het scheelt andere mensen ook weer tijd.
Plau schreef:Dus ik zuo zeggen houdt rekening met je publiek...