waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: waarom bestaan er uberhaupt bemiddelaars op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:04

En ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat niet alle mods met dezelfde meetlat werken.
En of een mod jou snel wil helpen maakt wel degelijk uit of de mod jou ziet zitten of niet.
En dat moet niet kunnen.
Er zou eigenlijk een bepaalde tijd afgesproken moeten worden wanneer er op een TEM gereageerd wordt.
Om een voorbeeldje te noemen.
Ik ben zelf al eens aangevallen door iemand die een SA had aangemaakt.
Toen duurde het anderhalve dag en na meerdere keren temmen van mijn kant voordat er een mod op reageerde.
Ik kan heel goed begrijpen dat een mod niet 24 uur per dag op Bokt zit maar er zou wel wat eerder naar gekeken kunen worden.
Als iemand echt heel terecht heft geTEMt dan kun je niet anderhalve dag moeten wachten tot er actie wordt ondernomen.
Er zijn volop boktregels maar het is misschien handig om ook waat modregels te hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:07

hopla schreef:
En ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat niet alle mods met dezelfde meetlat werken.
En of een mod jou snel wil helpen maakt wel degelijk uit of de mod jou ziet zitten of niet.
En dat moet niet kunnen.
Er zou eigenlijk een bepaalde tijd afgesproken moeten worden wanneer er op een TEM gereageerd wordt.
Om een voorbeeldje te noemen.
Ik ben zelf al eens aangevallen door iemand die een SA had aangemaakt.
Toen duurde het anderhalve dag en na meerdere keren temmen van mijn kant voordat er een mod op reageerde.
Ik kan heel goed begrijpen dat een mod niet 24 uur per dag op Bokt zit maar er zou wel wat eerder naar gekeken kunen worden.
Als iemand echt heel terecht heft geTEMt dan kun je niet anderhalve dag moeten wachten tot er actie wordt ondernomen.
Er zijn volop boktregels maar het is misschien handig om ook waat modregels te hebben.

met dikgedrukte ben ik het helemaal eens.

feit is helaas dat bokt te groot is geworden, leuk voor bart, maar er moeten dus ook steeds meer moderaters komen, waardoor soms ook minder goede worden aangesteld, en er ook minder toezicht is op de fora en op de mods.
er zouden eik een paar modcontroleurs moeten zijn, onafhankelijk en daadkrachtig

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:11

Hopla, er zijn wel degelijk modregels. Er is een tijdsperiode waarbinnen een TeM opgepakt moet worden, een tijdsperiode waarbinnen een OW of ban gegeven moet worden.
Er moeten een aantal mods gekeken hebben naar de situatie voordat er een OW gegeven wordt.

Dit is allemaal in een behoorlijke structuur gegoten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:11

Ik ga ook uit van de goede bedoelingen hoor van de mods.
En het zijn ook maar mensen Knipoog
Maar wat regels en duidelijkheid naar alle bokkers zou geen overbodige luxe zijn.

@apple, ik zag nog net je berichtje.
Waar zijn die regels te lezen dan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:12

Dit soort topics zijn níet de bedoeling op Bokt. Algemene tips en trucs over hoe het beter kan zien we graag op forumzaken, maar klachten over individuele mods, mids en officiële waarschuwingen zijn niet toegestaan. Er ís een hele duidelijke set modregels, op het moment dat een moderator die overtreed wordt hij/zij daarop aangesproken. Ook de bemiddelaars houden zich aan een duidelijke routine op het moment dat ze een aanvraag binnenkrijgen. Dat niet iedereen gelijk krijgt van de bemiddelaars: klopt. Maar je kunt er áltijd vanuit gaan dat er veel tijd gestoken wordt in het bespreken van je klacht en dat beide kanten van het verhaal: gebruikers én mods, zéér zorgvuldig in ogenschouw worden genomen.

Hier een slotje: op het moment dat mensen klachten hebben over een moderator of een bemiddelaar kunnen ze die klacht neerleggen bij één van de hoofdmods of bij mij.

Hopla: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... op_Bokt.3F