Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 01:31

Maar dan kun je beter het kapazasysteem invoeren, daar kan je gewoon een gebruikerswaardering geven (cijfer) en dan erbij waarom je tevreden/ontevreden bent.. Na x-aantal negatieve waarderingen krijg je daar ook gewoon zo'n rode ster achter je naam, bij positieve een groene of meerdere groene.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 01:34

idd een feedbacksysteem is zeker een goed iets, wat meegenomen moet worden. Op Ebay kan je één regeltje kwijt, dus ik ben niet zo bang voor het feit dat er dan 'persoonijke vetes' in worden uitgevochten. Maar je kunt als koper/verkoper wel meteen zien wat je voor vlees in de kuip hebt. Voor de kopers: je kunt kijken of de verkoper zich netjes aan de afspraken houdt (snel versturen, goeie spullen) en als verkoper: of de koper wel écht serieus is. Ook kan je - als iemand gewoon niet levert of gewoon niet afneemt - zo iemand uitsluiten van adverteren of bieden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 03:33

Ik vind ebay niet zo prettig, als een artikel om zo en zo laat sluit dan ben je 'verplicht' om erbij te gaan zitten, want misschien biedt iemand in de laatste minuut ineens hoger.

Ebay heeft trouwens ook een soort winkeltjes toch, beetje zoals kapaza?

Ik ben, als ik de keus heb tussen 'E-bokt' en 'Marktbokt', meer voor Marktbokt (marktplaatsachtig dus).

Oh en een ideetje is ook om een soort kaartje bij de woonplaats te hangen:
http://maps.google.nl/?q=52.200001,4.866667&z=12
ik bedoel, als we dan toch bezig zijn Tong uitsteken

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:34

Nicolletje schreef:
Ik vind ebay niet zo prettig, als een artikel om zo en zo laat sluit dan ben je 'verplicht' om erbij te gaan zitten, want misschien biedt iemand in de laatste minuut ineens hoger.

Dat is nu op Bokt toch ook zo ?? Als iemand zegt: bieden tot acht uur bijv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:37

Een western ea Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:41

Ik ben ook voor een marktplaats-achtige opzet. Dat je je advertentie kan wijzigen of verwijderen is wel erg handig.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:57

nielsd schreef:
Een western ea Lachen

Dat is iets wat ik totaal overbodig vind, dan moet je de stijlen binnen het engelse rijden ook gaan splitsen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:00

ik zou ook graag een marktplaats achtig iets zien, ebay vind ik te moeilijk...blijf blonDT he Clown

paarden en pony's geplitst zou ik ook erg fijn vinden, net als een standaard formulier waarbij in het topic al direct duidelijk wordt welke plaats, stokmaat etc etc etc

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:04

Wat ik graag zou zien:

- Feedback systeem
- Op omgeving kunnen zoeken (net als marktplaats)
- Zadels en hoofdstellen weer apart (net als vroegah)
- Bij paarden en pony's kunnen zoeken op ras, kleur, leeftijd, niveau (ala sporthorses)
- Gebruikers moeten eerst een X aantal berichten hebben geplaatst om te zorgen dat EA ook echt voor bokt gebruikers blijft.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 10:10

Niels / Sronnie: Er zijn geen plannen om EA onder te verdelen in twee aparte delen: Western/Engels, maar we willen wel met categorieën gaan werken: dus een categorie 'westernpaarden' naast een categorie 'koudbloeden' om maar wat te zeggen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:18

Op marktplaats maak ik heel veel gebruik van het filteren op postcode/straal daaromheen. Dus dat je alleen advertenties krijgt die in een straal van bijv. 25 om postcode 1111 ZZ geplaatst zijn.
Is een leuke kluif om te maken vrees ik Haha! maar wel écht heel praktisch ivm het zelf ophalen van spullen.
een beoordelingssysteem van verkopers lijkt me niet verkeerd.

En wat te doen met de huidge "ik heb mijn kast opgeruimd" topics. Moet daar voor elk product een aparte advertentie voor geplaatst worden (marktplaats/ebay) of blijft het maximum aan adevrtenties gelden?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:25

een beoordelings systeem voor kopers lijkt me ook niet verkeerd
dingen als onder rembours opsturen en terugkijken
of ja ik maak het direct over maar eigenlijk zegt men " wil het wel maar over 3 maanden ..kan je het nog eventjes vasthouden"word een verkoper ook niet happy van

bokt heeft nu eenmaal de regel bij verkopen voor een ander of op zakelijke basis wel of geen kvk nr deze alle bij commercieel te gooien ..dat mag van mij zo blijven (ja wij hebben wel kvk nr Knipoog )

of gooi alles op 1 hoop

en dan wel onderverdelingen van product soorten (om het zoeken voor de mensen makkelijker en overzichtelijker te houden)
als je tussen en prive en zakelijk en dan ook nog een grotere onderverdeling bij beide
word het wel erug groot

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:34

Een van de voordelen van een nieuw systeem is dat we veel makkelijker meer advertenties kunnen verwerken op een overzichtelijke manier. We kunnen in dat soort gevallen prima 1 advertentie per artikel toelaten. Een hoop van de regels die nu aan EA vast zitten zijn uit noodzaak geboren, puur en alleen om alles een beetje hanteerbaar te houden door de gebrekkige (technische) vorm.

Zoeken op locatie is idd een goeie. Is technisch niet zo heel ingewikkeld maar postcode databases zijn nogal duur Scheve mond (als in duizend euro per jaar). Maar zeker iets waar we naar moeten kijken.

Overigens is het niet perse 'eBay' of 'Marktplaats'. Het kan ook iets worden dat er tussenin zit (b.v. marktplaats maar dan met wat striktere regels voor veilingen) of iets met optionele features. Dus dat je bij het plaatsen van de advertentie aan kunt geven of je een veiling wilt of reacties via PB/Email.

Is het wenselijk dat geïnteresseerden publiekelijk kunnen reageren op de advertentie? Moeten adverteerders hier zelf voor kunnen kiezen? Zelf de discussie kunnen sluiten?

Nickyu: Het idee is (iig op dit moment) dat 'EA-CO' komt te vervallen. We kunnen wel kijken of commerciële aanbieders b.v. een andere kleur oid kunnen krijgen. Een compleet losse structuur maken voor alleen CO wordt idd te onoverzichtelijk. Die shops is iig wel iets om over na te denken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:38

BartVB schreef:
Is het wenselijk dat geïnteresseerden publiekelijk kunnen reageren op de advertentie? Moeten adverteerders hier zelf voor kunnen kiezen? Zelf de discussie kunnen sluiten?

Publiekelijk reageren lijkt mij zeker een voordeel, zeker wat betreft vragen welke van belang zijn voor andere potentieele kopers Ja
Zelf de advertentie/discussie sluiten heeft als voordeel dat het een hoopt tijd voor mods en (ver)kopers scheelt m.b.t. vragen of het verkocht is en op slot zetten, maar anderzijds is er een behoorlijke kans dat wanneer de discussie over de vraagprijs o.d. de koper niet zint het op slot wordt gegooit en er een nieuwe advertentie wordt geopend.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:45

Even voor de Belgische Bokkers: het zou ook handig zijn dat als je postcodes gaat gebruiken, dat je ook een ander land en niet-Nederlandse codes kunt ingeven, want ik loop op andere sites daar vaak tegenaan. Dan kan je gewoon niet meedoen omdat je code zogezegd fout is, maar die is gewoon niet fout, maar buitenlands Clown

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:48

Zelf je advertentie kunnen verwijderen, dat zou heel erg prettig zijn.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:50

sronnie schreef:
BartVB schreef:

Publiekelijk reageren lijkt mij zeker een voordeel, zeker wat betreft vragen welke van belang zijn voor andere potentieele kopers Ja
Zelf de advertentie/discussie sluiten heeft als voordeel dat het een hoopt tijd voor mods en (ver)kopers scheelt m.b.t. vragen of het verkocht is en op slot zetten, maar anderzijds is er een behoorlijke kans dat wanneer de discussie over de vraagprijs o.d. de koper niet zint het op slot wordt gegooit en er een nieuwe advertentie wordt geopend.

Zeer zeker een voordeel Ja bij bol.com (sorry dat ik er weer over mijn werk begin haha) kun je ook op producten reageren met jou ervaringen etc. Deze worden door de productmanagers(in dit geval de verkopers) bijgehouden en dat werkt echt heel goed.

Dus sluit en wijzigrechten in je eigen advertenties zodat je kan sluiten als het product is verkocht en reacties kan opschonen...

en een overzichtelijk lijstje met de boden tot nu toe (zoals in marktplaats) om het overzichtelijk te houden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:51

een verplichting van woonplaats erbij!
en de prijs erbij ipv : via pb , vind IK erg storend!
en zelf kunnen sluiten zou ook handig zijn Lachen
en paarden en pony's appart idd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:52

Charaz schreef:
Wat ik graag zou zien:

- Feedback systeem
- Op omgeving kunnen zoeken (net als marktplaats)
- Zadels en hoofdstellen weer apart (net als vroegah)
- Bij paarden en pony's kunnen zoeken op ras, kleur, leeftijd, niveau (ala sporthorses)
- Gebruikers moeten eerst een X aantal berichten hebben geplaatst om te zorgen dat EA ook echt voor bokt gebruikers blijft.

Jij scheelt me type werk, dat zijn ook mijn punten Ja

Citaat:
Zoeken op locatie is idd een goeie. Is technisch niet zo heel ingewikkeld maar postcode databases zijn nogal duur (als in duizend euro per jaar). Maar zeker iets waar we naar moeten kijken
.
Advertenties per provincie plaatsen is dat wel te doen?
Dus geen postcode check qua straal, maar dat je wel kunt kiezen ik wil alleen advertenties van Brabant en Limburg?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:58

Verkopers- en koperwaardering zou ik graag zien.

Verder erger ik me enorm aan offtopic reacties ("jammer dat ik het geld niet heb, anders had ik het graag van je willen kopen" en meer van zulke nonsens).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:59

ik vind persoonlijk markplaats een stuk overzichtelijker dan Ebay... wel is het dan weer prettig dat je inderdaad een feedback kan geven zodat je weet of de verkopende partij zich netjes aan de regels houdt.

het vervelendste van het huidige EA vind ik dat topics razendsnel wegzakken (vooral op alles voor paarden) en dat er zo veel in 1 topic staat dat het niet meer in de titel te zetten is, dus is het veel minder duidelijk wat er nou precies aangeboden wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:02

idd wat RK zegt , per provincie.
dat bedoel je toch?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:05

LiSSy schreef:
ik vind persoonlijk markplaats een stuk overzichtelijker dan Ebay... wel is het dan weer prettig dat je inderdaad een feedback kan geven zodat je weet of de verkopende partij zich netjes aan de regels houdt.

het vervelendste van het huidige EA vind ik dat topics razendsnel wegzakken (vooral op alles voor paarden) en dat er zo veel in 1 topic staat dat het niet meer in de titel te zetten is, dus is het veel minder duidelijk wat er nou precies aangeboden wordt.

dat kan je voorkomen door gerichter te zoeken. Als je kan zoeken op ras, africhting en afmeting bijvoorbeeld krijg je een kleiner overzicht met ook oudere advertenties die wel allemaal voldoen aan jouw eisen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:12

Dat is misschien nog wel een vraag: op dit moment is het mogelijk om wat Silviabol zegt: je hele kast in één keer in één topic op Bokt te zetten. Als we naar een soort Ebay achtig iets gaan (markplaats eigenlijk ook al deels) dan is dat niet heel wenselijk.

Zou het een probleem zijn als verkopers vanaf nu meerdere advertenties moeten gaan zetten als ze hun kast uitruimen? En dus de dekjes, dekens en springschoenen apart mmoeten plaatsen?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:16

in principe lijkt me dat alleen maar wenselijk. Dan moet je (meer) moeite doen per product dat je online zet en ga je geen loze producten van 1 euro online zetten. Dat is niet de moeite van een geheel nieuwe advertentie zetten.