Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen 'Eigen berichten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:31

runningkawa schreef:
Dat is ook wel een goeie Ja
En dat mag dan best wel op een hoger aantal als 25 staan...want die ram je er in 1 dag neer als je dat wilt Lachen

Minimaal 100 denk ik dan zo,... want als iemand achter de info wil komen, komen ze er toch wel aan Scheve mond

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:32

vayjoy schreef:
Stomme vraag misschien, ik kan het voor beide begrijpen wel of niet kunnen lezen vooral als je een engerd hebt die je hele leven zo bij houdt. Maar weet iemand nou wat de stand van zaken is op het moment?

Als je zo'n probleem hebt, laat ie zich echt niet door Bokt tegenhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:35

Klopt, maar alle beetjes helpen, toch?
We merken nu zelf dat het niet zo makkelijk is berichten van een kennis te vinden. Waar normaal met 1 druk op de knop alles voorbij komt.

Ik zou het idd geen probleem vinden als niet jan en alleman alles met 1 druk op de knop kan lezen.
En dan heb ik niet eens een stalker en weinig prive info op bokt staan Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:50

runningkawa schreef:
Ik zou het idd geen probleem vinden als niet jan en alleman alles met 1 druk op de knop kan lezen.
En dan heb ik niet eens een stalker en weinig prive info op bokt staan Lachen

Vooral de HK berichten kunnen privezaken bevatten. Je zet daar toch gauwer wat neer.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:55

Iemand heeft het al voorgesteld in dit topic geloof ik, maar ik vind het geen gek idee dat alleen de mensen die je in je vriendenlijst hebt geaccepteerd je berichten kunnen lezen. Ja

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:23

Ik snap de commotie eerlijk gezegd niet zo. Ik ga ervan uit dat je nadenkt voordat je post (ik weet het, dat is wel heel ambiteus gedacht, maar toch). Dit is een openbaar forum op internet. Wil je zaken privé houden, houdt ze dan ook privé. Dus niet neerzetten op een openbaar forum. Daar is pb voor uitgevonden (of msn, of telefoon, of whatever). Of desnoods via een legaal (dus aangevraagd) SA je gevoelige probleem voorleggen hier op bokt.

Ik heb er ook geen problemen mee als iemand mijn gangen hier natrekt. Daar houd ik ook rekening mee. Dus zet ik zeer persoonlijke zaken en gegevens niet online hier op bokt. En bespreek ik onderwerpen die gevoelig liggen en waarvan ik niet wil dat ze wereldkundig zijn, hier niet op bokt of welk ander internetforum.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:44

CarolineP schreef:
vayjoy schreef:
Stomme vraag misschien, ik kan het voor beide begrijpen wel of niet kunnen lezen vooral als je een engerd hebt die je hele leven zo bij houdt. Maar weet iemand nou wat de stand van zaken is op het moment?

Als je zo'n probleem hebt, laat ie zich echt niet door Bokt tegenhouden.

Dat denk ik ook niet nee Knipoog heb er ook geen last van..... maar kan me voorstellen dat t voor een ander vervelend is Knipoog

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:46

Duke schreef:
Ik snap de commotie eerlijk gezegd niet zo. Ik ga ervan uit dat je nadenkt voordat je post (ik weet het, dat is wel heel ambiteus gedacht, maar toch). Dit is een openbaar forum op internet. Wil je zaken privé houden, houdt ze dan ook privé. Dus niet neerzetten op een openbaar forum. Daar is pb voor uitgevonden (of msn, of telefoon, of whatever). Of desnoods via een legaal (dus aangevraagd) SA je gevoelige probleem voorleggen hier op bokt.

Ik heb er ook geen problemen mee als iemand mijn gangen hier natrekt. Daar houd ik ook rekening mee. Dus zet ik zeer persoonlijke zaken en gegevens niet online hier op bokt. En bespreek ik onderwerpen die gevoelig liggen en waarvan ik niet wil dat ze wereldkundig zijn, hier niet op bokt of welk ander internetforum.

Daar kan ik me ook wel in vinden ja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:47

En een ander vind het wel eens fijn om in een HK topic eens van zich af te schrijven Lachen

Maar we hebben het er hier wel over, maar zijn er ook modjes die er een mening over hebben? Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:51

Tja, dan is wel fijn natuurlijk maar het is ook openbaar. Dat is juist het mooie van zo'n forum. Iedereen kan meediscussieren, meepraten, maar dus ook meelezen. Daar moet je gewoon rekening mee houden. Wil je iets van je afschrijven of praten en wil je dat niet openbaar op internet doen, zul je dat niet via een openbaar forum moeten doen. Doe dat dan via msn of heel ouderwets: via de telefoon met een goede vriend(in) Knipoog .

Ik vind het onzin om HK-topic zo besloten te maken voor bv een select groepje mensen. Hetzelfde vind ik van het zoeken naar de berichten van een gebruiker (voor alleen de 'vriendenlijst' bv). Lijkt me ook een monster-, dan wel onmogelijke klus voor de beheerders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:54

Geen idee of het software matig in te stellen is Lachen

Hk topics zijn nooit besloten, dus heeft hier denk ik niet echt wat mee te maken.

Ik zet ook weinig prive info hier neer, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er wel behoefte aan hebben.

Meelezen heb ik verder ook geen moeite mee, daar is het idd een openbaar forum voor.
Maar met 1 druk op de knop van een persoon alle berichten zien?
Is dat nu voor iedereen nodig?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:08

Ik persoonlijk zou de HK wel graag besloten zien (voor alleen 'de kudde' dus), zoveel fora hebben besloten topics.

Als iemand mijn gangen natrekt dan gaat ie maar hoor, geen problemen mee Sigaar en als iemand aan de hand daarvan een oordeel of conclusie velt, zegt dat meer over hem/haar dan over mij.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:29

runningkawa schreef:
Geen idee of het software matig in te stellen is Lachen

Hk topics zijn nooit besloten, dus heeft hier denk ik niet echt wat mee te maken.

Ik zet ook weinig prive info hier neer, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er wel behoefte aan hebben.

En daar zitten dus consequenties aan vast: dat het openbaar is. Tja... ik zie het probleem niet. Internet is internet.

runningkawa schreef:
Meelezen heb ik verder ook geen moeite mee, daar is het idd een openbaar forum voor.
Maar met 1 druk op de knop van een persoon alle berichten zien?
Is dat nu voor iedereen nodig?

Ik vind het soms wel handig. Ook om m'n eigen berichten na te lopen. Wat had ik ook alweer waar neer gezet. En via 'Eigen berichten' zie je alleen de topic waar je gepost hebt, niet wat je gepost hebt als laatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:33

eigen berichten vind ik heel wat anders dan iemand anders zijn berichten Lachen

En wat bedoel je met: zie je alleen de topic waar je gepost hebt, niet wat je gepost hebt als laatst

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:08

Ik vind, als je bang bent van stalkers, niks prive's erop zetten... Gevaar van het internet toch.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:35

Begrijp ik het goed dat het nu niet meer de vraag is wanneer het terugkomt maar of het terugkomt Verward

Heb nog nooit een forum gezien waar die mogelijkheid er niet was... Het heeft mij in elk geval verschillende keren behoed voor een vergissing in het geval van iemand die op mijn wachtlijst geplaatst wilde worden...

venga

Re: Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:34

Misschien is het wel goed om er iets tegenover te stellen, voordat je gebruik kan maken van die functie, voorbeeld inderdaad een bepaald aantal berichten, dat je zeg maar een bepaald account krijgt als je 100 nuttige posts hebt geplaatst. Of een betaalde account?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:46

Een minimum aantal NUTTIGE berichten lijkt me een superoplossing, zo heb je kans dat veel stiekeme lezers al gauw afhaken als ze net een account geregistreerd hebben. Bovendien is het voor een stalker met de ballen verstand van paarden lastig om 100 nuttige paardenposts te krijgen.

Een betaalde account vind ik dan weer onzin venga, waarom zou je dat doen Verward Bovendien zou een stalker eerder betalen om iemands berichten te lezen dan 100 nuttige paardenposts uit z'n duim zuigen.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:58

Ja, ik heb er zelf ook mn twijfels over Bloos . Ik zat te denken hoe sommige andere forums dat doen, en mijn vriendje heeft ergens een keer een betaalde account afgesloten en heeft daar dan veel meer mogelijkheden.
Hier ga je waarschijnlijk aan veel jonge Bokkers voorbij, is inderdaad waarschijnlijk niet zo realistisch.
De echte creeps hou je er ook niet mee buiten, nee...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 00:11

Ik denk zeker dat er een minimum posts zou moeten zijn om alle berichten te mogen lezen van een account.
Ik denk dan aan 100 berichten of zo.
Ik weet zeker dat er 2 mensen zijn die op Bokt zitten met minder dan 3 berichten die me dagelijks op bokt stalken.
Dat zijn niet eens mensen die iets met paarden hebben maar mensen uit mijn werk en woonomgeving.
Ik baal er van dat ze mij stalken.
Zij hebben een Bokt account enkel en alleen om mijn berichten te kunnen lezen.

Of je zou elk jaar een nieuwe account mogen aanmaken. Dat zou ook veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 00:14

Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die niet willen dat hun berichtengeschiedenis kan worden opgevraagd met een druk op de knop. Toch geloof ik dat het beperken van de 'eigen berichten functie' voor een 'vals gevoel van veiligheid' zal zorgen. De grootste fout die met internet wordt gemaakt, is dat mensen denken dat ze anoniem zijn. Ik zou zeggen: Zet op internet alleen zaken neer die voor jou ook op de voorpagina van de Telegraaf zouden mogen staan. Dan weet je zeker dat je niet meer plaatst, dan eigenlijk verstandig zou zijn. Dit geldt uiteraard niet alleen voor Bokt, maar voor alle internetsites.

Als iemand kwaad wil, vinden ze je berichten wel op een andere manier. Wil iemand geen kwaad, dan is het ook niet erg dat diegene je berichtengeschiedenis bekijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:47

Wat leuk dat het gesplit is! Ja

Mensen die echt, echt kwaad willen doen het idd toch wel.

Maar bijv wat Hopla zegt, van die nieuwsgierige mensen die het wel net interresant genoeg vinden om je berichten na te lezen.
En daar hoeft niks werelds schokkends te staan als: "pfffttt, die colega loopt er ook steeds de kantjes af, ben dat soms zó beu en de baas heeft niks door, daar slijmt ze mee"
Dat kan best vervelende gevolgen hebben omdat er een paar neuzers rondlopen.

Zulke neuzers zijn toch minder snel geneigd dat te doen als het minder makkelijk gaat.

Zo ook met ex-en...de echte echte stalkers laten zich niet tegen houden..al hoewel, 100 berichten op informatief...zal er veel niet lukken Lachen

Of alleen mensen die je bij vrienden hebt staan...dan is het geneus door een onbekende zeker weg Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:13

runningkawa schreef:
Of alleen mensen die je bij vrienden hebt staan...dan is het geneus door een onbekende zeker weg Lachen

Dit vind ik onhaalbaar en niet handig..... Ten eerste is het heel veel werk voor de mods om een vriendjessysteem te maken zoals op hyves of partyflock bijv. en dan per gebruiker aanwijzen wie wat mag zien?

Nee, dan ga ik eerder voor de optie zodra je tot de 'kudde' behoort krijg je daarmee ook bepaalde rechten.

venga schreef:
mijn vriendje heeft ergens een keer een betaalde account afgesloten en heeft daar dan veel meer mogelijkheden.

Op Partyflock kan je als donateur ook op een aparte server met eigen topics etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:16

Is zoiets niet gewoon automatisch software matig in te stellen?
Ik geef gewoon toe dat ik daar echt geen verstand van heb Lachen

Dus dat kan niet, ik heb jou bij mijn vrienden staan, dus automatisch kun jij ook mijn berichten lezen?
Heb ik jou daar niet ingevuld kan dat niet?

Mods zijn automatisch iedereen hun vriendje Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:32

ik zou het ook fijn vinden als er wat aan veranderde.
want anders heb je steeds in je achterhoofd van, wie het wil kan zo meelezen met alles wat ik per dag post zegmaar.
niet erg hoor, maar als dat niet kan, is wat relaxter toch, kom je elkaar zo hier en daar eens tegen, thats all.
maar, ik denk niet dat het werkt dat alleen mensen uit de kudde alle berichten kunnen opvragen..
want volgens mij kunnen anderen dan gewoon bij zoekfunctie gebruikersnaam intypen, en hebben ze het zelfde lijstje voor de neus..

maar goed, het is idd heel dubbel,
aan de ene kant is het fijn als niet iedereen hel simpel kan meekijken, vooral in lzp en hk topics,
aan de andere kant, als je even met een bepaalde bokker te maken hebt, voor verkoop ofzo van iets, dan is het dus juist even heel fijn om die gene ahv eigen berichten na te trekken..

ben wel benieuwd eigenlijk hoe dit afloopt, of er wat veranderd ofzo.