Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:54

Cassidy schreef:
En minimum aan zelfredzaamheid is toch wel een vereiste als je wilt meedraaien in deze maatschappij. Maar idd, ik zie te vaak mensen in de telefoon klimmen met de klacht dat hun computer het niet doet terwijl ze zelf zijn verzuimd om een minimum aan troubleshooting zelf te gaan doen, en er een technicus voor nodig hebben om uit te vogelen dat ze in het vervolg toch beter de stekker in het stopcontact moeten stoppen om ervoor te kunnen zorgen dat de computer het doet....

Om dan toch ook met een mooie Engelse Quote te komen: If stupidity would hurt, some people would run around screaming...

Voor dat "soort" mensen zul je dus ook niet betaald worden? Kom toch...het is toch je werk. Op dát moment heeft die persoon er geen oplossing voor dus is een vraag stellen of hulp vragen gerechtvaardigd. Ik word ook regelmatig geroepen bij mensen met een computer probleem wat geen probleem eigenlijk is (soms alleen de stekker eruit). Ik geniet er alleen al van dat ik iig zóiets binnen enkele tellen heb opgelost en van de dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt. En ík vraag er niet eens geld voor Haha!

Niet iedereen is zo'n bolleboos !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:58

Het feit is dat er zat mensen zijn die op zo een topic reageren. Zegt dus iets over bokt zelf. Zal ook wel verveling zijn dat mensen zulke topics openen en dat er weer zat zijn die er op reageren.

Soms vind ik bokt een soort van msm. En dat is iets van de laatste jaren.

Toch vind ik dat TS wel gelijk heeft. Er mag toch wel verwacht worden dat de onderwerpen wel wat inhoudt heeft?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:03

russel schreef:
Toch vind ik dat TS wel gelijk heeft. Er mag toch wel verwacht worden dat de onderwerpen wel wat inhoudt heeft?

Het is: de onderwerpen inhoud HEBBEN Haha!

Wie bepaalt de inhoud?

Ik wist niet dat bokt voor HBO'ers was?

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:04

Hmmm, ik vind het nogal een uitspraak, dat het niveau laag ligt.....
Volgens mij heeft het weinig met niveau te maken. Eerder met leeftijdsverschillen én zeker
ook bij bepaalde leeftijd behorende interesses.

Mij valt het op dat 'groepen' zich opzoeken, helemaal okee naar mijn idee!
Leven en laten leven zou ik je willen voorstellen en adviseren.

Je stoort je aan iets waaraan je je eigenlijk niet aan zou moeten storen. Jij hebt Bokt zien
'opgroeien' en zien uitbreiden. Ik niet. Maar ik vind het geweldig dat een forum zich zo open
heeft gesteld dat er een soort van laagdrempeligheid is ontstaan voor mensen (misschien zelfs
jongeren Knipoog ) die nergens met hun probleem, op dát moment, terecht kunnen. Super toch?
Ze vinden steun bij elkaar. Okee, het botst zo nu en dan, so what? Gelukkig is er dan altijd
nog een supervisor die ingrijpt en/of de boel sust.

Weet je, helemaal op één lijn liggen kan toch niet, daarvoor is de groep bezoekers té groot
en te grote verschillen qua leeftijden. Wél delen we in ieder geval allemaal één dezelfde interesse;
Paarden/paardrijden.

Let wel, ik begrijp waar je naartoe wilt. Echter, het heeft weinig nut je te storen. Zoek de topics
die jóu liggen en interesseren. Zo ik gelezen heb voeg je vele woorden toe waar anderen iets
mee kunnen. Jouw kennis draag je over en ík ben daar blij mee. Feit is ook, ik kom 'nog maar net kijken'
in de paardenwereld en heb dus veel te leren.
Doe zo voort!

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:05

slimmerik schreef:
russel schreef:

Wie bepaalt de inhoud?

Och wat fijn dat je ook even laat weten dat je zo goed bent.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:06

russel schreef:

Daarom heb ik ook zoveel begrip voor mensen die dat niet zijn. Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:07

slimmerik schreef:
russel schreef:

Daarom heb ik ook zoveel begrip voor mensen die dat niet zijn. Haha! Knipoog

Ik merk al dat je weer een fijne nacht hebt gehad, want je stekels staan al weer flink overeind bij mij vandaag. Geweldig om een doel open te zetten om dit topic weer lekker te verzieken. Jouw begrip gaat idd hand in hand met je intellect, dat merk ik idd steeds weer opnieuw. Alaaf!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:33

slimmerik schreef:
Voor dat "soort" mensen zul je dus ook niet betaald worden? Kom toch...het is toch je werk. Op dát moment heeft die persoon er geen oplossing voor dus is een vraag stellen of hulp vragen gerechtvaardigd. Ik word ook regelmatig geroepen bij mensen met een computer probleem wat geen probleem eigenlijk is (soms alleen de stekker eruit). Ik geniet er alleen al van dat ik iig zóiets binnen enkele tellen heb opgelost en van de dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt. En ík vraag er niet eens geld voor Haha!

Niet iedereen is zo'n bolleboos !!

Een dag heeft 24 uur, en een mens heeft maar een bepaald percentage energie waar hij heel zuinig mee om moet springen. Ik kan mijn tijd en energie besteden aan mensen die het echt nodig hebben, of ik kan het verdelen onder degenen die te beroerd zijn om een poot uit te steken om dingen zelf uit te vinden. Als je je tijd aan de laatste besteed, denk je niet dat je daarmee degenen tekort doet die echt hulp nodig hebben?

Het voorbeeld van de computer die ik aankaartte was maar een voorbeeld. Ik werk idd met computers, maar dan in de verkoop. Als ik collega's op mijn werk zie die er al jaren zitten en die een bepaald productnummer al 1000 keer langs hebben zien komen, en ze de 1001 -ste keer weer in die telefoon klimmen om het weer aan mij te vragen omdat ze te beroerd zijn om het even te noteren, vind ik dat idd zonde van mijn tijd en energie ja. Ik ben op dat moment bezig met vraagstellingen die tien- zo niet honderduizenden Euro's kosten, en wil op dat moment niet gestoord worden met de vraag over een product wat een tientje kost.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:36

Een hele hoop dingen kun je ook makkelijk google-en in plaats van dat hier te vragen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:38

Jeetje, we zijn weer lekker bezig, ik denk dat dit een groter probleem is dan de "domme mensen" op bokt.
Deze conversatie laat dat weer lekker zien, en enigste wat er gebeurd is een roep naar de andere hoe slecht die wel is.
Inplaats van je af te vragen of je er zelf iets voor tussenzit, maar dat is natuurlijk geen optie voor vele.

En terug on topic, zolang je zelf nog nooit iets dom gedaan hebt, of gevraagd hebt zeker.....
Vind echt spijtig hoe het met de maatschapij is gesteld, dat je nu al bang moet zijn om vragen te stellen zegt genoeg. Echt spijtig dat mensen intelligentie gaan meten aan één vraag

Ben eigelijk trots dat ik dat nooit heb afgevraagd Lachen zou me niet goed voelen als ik dat wel deed maar dat is persoonlijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:48

Qimm schreef:
Een hele hoop dingen kun je ook makkelijk google-en in plaats van dat hier te vragen.

Alles is te googlen.... Kun je alle topics op de HK topics na (die er voor de gezelligheid zijn) wel opheffen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:58

maar ik ben wel volwassen Haha!

maar idd wie beslist als een topic nutteloos is of niet?? ik vind die zwangerschapstopics waar lekker geklaagd word ook drie keer niks...
ik vond mijn topic om dat moment heel nuttig en heel veel andere topics niet maar hoor je mij daar over zeuren??

get a life!!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:07

Eerst las ik heel veel Algemeen, toen 'leerde' ik nog wat over bijvoorbeeld politiek, verzekeringen, maatschappelijke problemen (dus niet het probleem: Mijn vriend is vreemd gegaan wat moet ik nu doen?!), nu vind ik het eerder een tweede jeugdhonk worden waarin jong volwassenen hun verhaal / problemen kwijt willen.

Ik vind het niet erg als er van die topics bij staan, we zijn allemaal mensen die graag gehoord willen woorden, ook over problemen, maar deze topics nemen nu ongeveer de helft van de onderwerpenpagina in, en dat is de reden dat ik er niet meer zo vaak lees. Het hoeft van mij niet te veranderen maar het is toch wel jammer..

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:23

ik snap niet dat mensen altijd zoveel te klagen hebben haha. Als je het niet wil lezen dan doe je dat niet. Volgens mij is dat niet zo moeilijk hoor. En als je iets over verzekeringen wilt leren enz kun je beter naar een persoon gaan die er verstand van heeft. Op bokt word toch van alles geroepen en in hoevere dat waar is moeten we ook maar zien.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:25

Nou had ik een heel verhaal getikt,... verhaal kwijt Scheve mond Clown

Ik snap het probleem niet en ga mee in het commentaar van Mas! Geen vraag is te dom en vragen staat immers vrij toch?
En als dat meisje geholpen is met het topic, Mareska en zo haar conclusie kan vormen en daarbij graag de hulp van de bokkers heeft dan is dat toch haar pakkie aan? Ik vind het altijd fijn mensen te helpen,...
Als je die topics niet wilt lezen dan blader je toch door,... je bent het niet verplicht om ze te lezen Pling

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:01

Er bestaan zeer zeker wel domme vragen naar mijn mening, maar daar gaat het mij niet om nu, ik heb het over een onnodig topic. Er bestaan verschillende mooie sites en instellingen waar je met je vragen over relaties, vragen over een simonly abonnement, de vraag of je te dik bent, kledingadvies etc etc. heen kan.

Ninja: dit is een discussieforum en als je er voor open staat kun je van elke fatsoenlijke discussie leren, waar hij ook over gaat.

Nogmaals: ik snap dat er op "leven zonder paarden" natuurlijk ook persoonlijke topics staan, maar soms is het een kleine moeite om even dit te doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:27

Mareska: ik denk dat er voor élk topic dat geopend wordt op LZP wel ergens een antwoord op internet te vinden is...
Wat moeten we dan, LZP opdoeken?
Ik hoor nog steeds commentaar, maar geen ideeen voor oplossingen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:25

Citaat:
Enige wat ik wil aankaarten of hier niet een oplossing voor is (is dit forum voor?) zodat andere leuke interessante topics die wat toevoegen aan het totale forum al snel naar een 2de pagina verdwijnen en dus niet meer gelezen worden. Dus ook een topic van jou Mas en LE. Weet wat ik raar vind LE ze weten wel plaatjes en alles te vinden op internet en troep te downloaden naar de pc maar een simpel antwoord niet?. Waar ligt het probleem dan?. Please doe dan wat meer moeite om je antwoord te vinden.

Dat de interessante topics langer op de 1ste pagina blijven staan en die met de domme vragen naar onder zakken Sigaar
Wie gaat dat doen? En wie bepaald er wat interessant is of wat dom is? Zo kunnen we nog wel 6 modjes extra aannemen Vork

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:30

Inderdaad soms staan dr onzinnige dingen maar dan lees je daar toch lekker over heen ik kijk ook dagelijks na LZP en het stoort me niet zo heel erg.

En vind het dom om direct weer de jongeren er de schuld van te geven.

Zou het totaal niet leuk vinden als LPZ weg gehaald werd, maar inderdaad vragen als (voorbeeldje) wat voor kleur sokken heb jij vandaag aan etc.l zijn overbodig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:16

slimmerik schreef:
russel schreef:

Wie bepaalt de inhoud?

En wie zegt dat een HBOer meer inhoud heeft dan een MBOer? Clown

Ja sorry hoor, maar deze was erg makkelijk!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:13

SONY schreef:
Inderdaad soms staan dr onzinnige dingen maar dan lees je daar toch lekker over heen ik kijk ook dagelijks na LZP en het stoort me niet zo heel erg.

Dit is mijn mening, maar op LZP is het wel heel erg moeilijk om over de 'ieel er zit een spin in de hoek'-topics te kijken.
Ook komen er ontzettend veel topics langs die IMO alleen Jeugdhonk-waardig zijn (alhoewel de TS soms ook wel eens ouder is), en andere topics, zoals onderwerpen vergelijkbaar met de 'ieel een spin', mogen van mij linea recta naar de mesthoop, dat voegt iets toe aan geen enkel (sub)forum.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:28

Sander_ schreef:
[Dit is mijn mening, maar op LZP is het wel heel erg moeilijk om over de 'ieel er zit een spin in de hoek'-topics te kijken.
Ook komen er ontzettend veel topics langs die IMO alleen Jeugdhonk-waardig zijn (alhoewel de TS soms ook wel eens ouder is), en andere topics, zoals onderwerpen vergelijkbaar met de 'ieel een spin', mogen van mij linea recta naar de mesthoop, dat voegt iets toe aan geen enkel (sub)forum.

Ik deel je mening geheel Ja

Maar het standaard tegenargument is: "blijkbaar zijn er bokkers die dat graag willen. Waarom zouden de mods het dan tegengaan? De meerderheid beslist he.. de gebruikers maken het forum. En die gebruikers willen blijkbaar dat dit is hoe LZP eruit ziet. Hoe kun je het daar nou niet mee eens zijn?"

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:27

Die topics kijk ik eigenlijk nooit bij...lees ik lekker langs
Waar ik me alleen aan stoor is aan andere topics (probleemtopics zeg maar ) op LPZ maar daar is al een topic over geweest en blijft volgens mij toegestaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 00:22

daantjuhhh schreef:
En wie zegt dat een HBOer meer inhoud heeft dan een MBOer? Clown

Ja sorry hoor, maar deze was erg makkelijk!

Waar staat dat dan? Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:21

Ik vind het nog altijd raar, dat andere naar jou verwachtingen van niveau moeten leven, dan jij die je aanpast om iedereen respect, en de kans op vragen te kunnen stellen.

Vind echt vreemd aspect, maar goed past wel in de maatschapij van tegenwoordig.