Nerwen, volgens mij is ook uiteindelijk de bedoeling om goed uitgewerkte artikelen neer te zetten. En een goed artikel schrijf je niet zo maar even, daar is onderzoek voor nodig. Hetzij putten uit eigen kennis, hetzij duiken in boeken of navragen bij anderen.
Om de wiki een beetje inhoud te geven, is er gestart met wat “beginnetjes”, maar ik denk dat als die aangevuld zijn, er gestreefd moet worden naar complete artikelen. (Al zal een artikel nooit helemaal volledig zijn of informatie wijzigt tussentijds)
JoSav gaf al aan dat de boeken over paarden toch vaak foute informatie geven. Dan is het voor een gemiddelde schrijver best moeilijk om een goede bron te vinden. Je gaat er toch vanuit dat de informatie in de boeken ook goed is. Maar helaas worden we hierin dus vaak teleurgesteld.
Een optie is om te proberen elders informatie vandaan te krijgen. Samen werken met andere geïnteresseerden in het onderwerp, proberen via bokt mensen mee te laten denken. Ik denk namelijk dat er veel kennis is onder de medebokkers, maar dat die niet altijd op de hoogte zijn over het hoe en wat van de wiki, misschien niet zelf willen schrijven maar best willen adviseren. Maar ook aangeven aan niet-schrijvers dat ze best kritieken mogen geven, mits onderbouwd en opbouwend en hopen dat ze dit ook uit zichzelf doen.
Hoe dat aangepakt moet gaan worden is de vraag, maar ik denk dat daar best over meegedacht mag worden.
De mods hebben het naar mijn idee druk met zoveel andere taken, dat sommige er gewoonweg bij inschieten. En ik denk dat zij daar ook niet blij mee zijn. Naast het technische gedeelte en het reageren op vragen, zouden ze ook alles moeten controleren en dan ook de kennis nog moeten hebben. Ik denk dat dit een vrijwel onmogelijke taak is voor de huidige mods. Ze willen wel, maar het ontbreekt echt aan de tijd, die voor iedereen ook nog de vrije tijd is naast studie of baan.
Dat er onvrede is en onwetendheid op sommige punten is duidelijk, maar wat kunnen we ondernemen om dit soort punten weg te werken? Heeft iemand een idee hoe het beter aangepakt kan worden. Uiteraard is dat niet zomaar op te lossen, dus lijkt me deze discussie heel nuttig. Communicatie tussen mods en schrijvers is noodzakelijk, dat blijkt maar weer.
En ook voor Nerwen, je frustraties heb je netjes verwoord. Jij bent het kwijt, de mods weten nu wat er speelt en samen kunnen we er misschien iets aan doen.
@ Katiavl, streber als ik ben ga ik toch voor de utopie, ondanks dat je het zo lief bracht