Welnu, hier wil ik ook graag op reageren.... al reageer ik vrijwel nooit....
Sinds een hele tijd lees ik, met veel plezier, dit forum. Ik heb best veel dingen opgepikt in de zin van dingen leren en uitproberen bij één van onze paardjes. Het feit staat immers dat een mens nooit te oud is om te leren!
Wanneer ik zo'n 'iedereen doet zo onaardig..... enz......'-topic lees, ik click het weg en ga weer verder. In feite een hele simpele oplossing, een ieder kan dat. Maar ik ben eerlijk, ik heb een enkele keer zulk een topic gevolgd. Met verbazing, dat mag gezegd worden. De manier van bejegening tegenover elkaar, niet te zuinig! Wat mij daarbij opvalt is dat de leeftijden enorm uiteenlopen. Oud tegen jong en vice versa. Misschien zit 'm daarin het probleem? Ook in het 'dagelijkse leven' zie je veelal dat begrip door dit verschil ver te zoeken is. Begrip over- en weer. Men verstaat elkaars taal niet. Vooropgesteld, ik scheer niets en niemand over één kam, het is niet altijd oud tegen jong of andersom. Het is een voor nu, voor hier vaststelling mijnerzijds. Ook missen veel mensen de kracht en de instelling om een probleem twee-zijdig te bekijken.
Wat kun je daarmee doen? Ook vrij simpel. Probeer begrip voor een ander op te brengen, luister en lees. Wanneer je 'dreigt' te vallen in een mineur click dan verder naar een andere topic. Want, zou je reageren, je maakt het in feite alleen maar erger! Wees de verstandigste binnen het geheel, maak het niet erger. Zo wordt zulk een topic 'dun' en vloeit als vanzelf geruisloos over! Immers, gezien de reactie's, vrijwel niemand heeft behoefte aan dergelijke topic's. Rest enkel nog het nare, verdrietige gevoel bij de TS..... Heel vervelend, maar dit is Bokt, een héél miniscuul onderdeeltje van ieders leven. Waarmee ik wil zeggen, het/jouw leven is niet gebasseerd op Bokt. Bokt is niet een belangrijk radertje in iemands leven. Het is enkel een leuke en gezellige nevenaktiviteit. En daar is dit forum in eerste lijn ook voor opgezet. Dat mensen leuk en gezellig met elkaar dingen over hun hobby kunnen delen! Uitgangspunt is dan ook; Je deelt allemaal eenzelfde hobby. Geniet daarvan!
ik vind dat je wel iets overdrijft, ik heb bijna nooit problemen met bokt. En ja, het klopt dat bokt soms hard reageert, maar ja, daar moet je maar tegen kunnen, en soms is het ook wel terecht of nodig, nee van mij gaat het zo prima
Ik vind het nergens op slaan als je nou een vraag hebt mag je die toch stellen daar is deze site toch voor? dus wat zuur je nou dat iedereen onaardig tegen je doet je maakt het er zelf naar! Om over vragen te zeuren waar mensen een antwoord op willen!
nog iets waar menig bokker op moet oefenen "lezen van het topic" er zijn een hele hoop bokkers die de moeite niet nemen om te lezen, ze zien een titel en de eventuele foto's en boem ze hebben een reactie klaar die iedereen al eens gezegd heeft voor hun. lezen mensen lezen, dat zou ook al een hoop gezeur besparen, zo kan je beter beslissen of je nog erger wil doen zoals Vlindie al zo netjes aanhaalt.