Subforum africhting/groene paarden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Subforum africhting/groene paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:23

Zijn jullie niet bang dat de mensen die weten HOE je een paard moet africhten, niet zullen kijken in dit forum en mensen die het voor het eerst gaan doen het misschien wel zonder hulp dan bokt gaan doen? ( alhoewel dat nu ook al gebeurd, maar goed)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:24

[***] schreef:
Ik ben het met Cassidy eens, er zijn al genoeg suffe topics over het beleren van 1,5 jarigen.
Een jong paard hoort niet thuis in de handen van iemand die zijn kennis over beleren en trainen van bokt moet halen.

Verander je dat door een subforum af te wijzen?
Je kunt dan beter een subforum hebben waar ze problemen op kunnen zetten, en kunnen leren van de ervaring van anderen, en misschien wel inzien dat ze het niet zelf kunnen en hulp van een prof in meten roepen...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:29

Slaap jij even rustig door!!! Dat zal een HEEL klein handje vol mensen zijn!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:53

Psies, misschien wel een heel klein handje vol mensen, en paarden, die je kunt helpen.
Maar den je dat die mensen anders niet een boek kopen en alsnog aan gaan klooien?
Dan kunnen ze beter live met mensen kunnen bespreken tegen welke problemen ze aanlopen ipv dat ze doorklooien omdat ze het in het boek niet kunnen vinden.
Ik heb nl niet de illusie dat het aantal mensen wat zelf gaat klooien groter of kleiner wordt bij het al dan niet achter de hand hebben dan een forum.
Maar ik geef toe dat het lastig is.....
Maar ik blijf erbij, dat een forum een functie kan hebben in de voorlichting en ondersteuning van mensen die een jong paard gaan beleren

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:55

Ik beleer mijn paard toch zeker niet zonder hulp hoor, maar toch lijkt zo'n subforum mij best een goed plan. Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:11

Ik snap de 'zorg' van Cassidy wel, maar denk toch dat de voordelen opwegen tegen de nadelen..

Mensen die zonder/met 'kennis' aanrommelen en op die manier hun paard/pony naar de knoppen helpen hou je altijd!
Als ze hier de info niet vinden..vissen ze het wel ergens anders weg..
Wat dacht je hoe groot het internet is?
En op bokt kunnen ze ook volop pb'en en topic doorspitten..
En anders boeken kopen en op hun manier volgens die info werken..
Dit ga je sowieso niet voorkomen..

Persoonlijk lijkt mij zo'n subforum wel handig..
Om het bv te hebben over hoe vaak jij traint, volgens welke methode, hoeveel voer, hoe conditie opbouwen, welke hulpteugels, welk bit etc etc..

Een sticky lijkt mij idd niet afdoende..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:19

Voor een subforum wil ik me best aanmelden als submod hoor. Mocht het zover komen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:06

Ik vind het nog steeds een erg slecht idee. Je moedigt zo aan dat ze zelf gaan prutsen.

Born2BCrazy schreef:
Om het bv te hebben over hoe vaak jij traint, volgens welke methode, hoeveel voer, hoe conditie opbouwen, welke hulpteugels, welk bit etc etc..

Achtereenvolgens is daar plaats voor bij Rijtechnisch, Voeding en supplementen, Rijtechnisch, Harnachement

Zeker ook knoeien met bitten en hulpteugels doe je niet via een internetforum maar dan haal je er instructie bij.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:15

Je moedigt mensen aan om ervaringen te delen, niet om te gaan prutsen. Idem met hulpteugels ed.
Als je zo redeneert kun je het forum wel opheffen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:27

Ik zou een subforum ook wel heel handig vinden. Op een sticky is het veel te lastig zoeken. Ik denk niet dat dat gaat werken.

Ik stem dus voor een subforum Lachen

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:35

Een subforum lijkt mij ook wel wat. Ik stem dus ook voor.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:40

Als er nu eens in de "Welkom op..." post duidelijk gezegd wordt dat Bokt geen vervanging voor les en begeleiding is bij het inrijden/africhten van een jong paard? Eigenwijze mensen houd je toch wel. Mij lijkt zo'n subforum echt heel handig. Lachen Een sticky lijkt mij inderdaad niet voldoen. Lachen

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:47

Mij lijkt een subforum beter omdat je dan alle vragen over jonge paarden bij elkaar kunt zetten. Anders moet het weer allemaal onderverdeeld worden op rijtechnisch, omgang etc. en dan word het zo onoverzichtelijk! Een subforum lijkt me dus een goed idee!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:41

Fucsia schreef:
Mij lijkt een subforum beter omdat je dan alle vragen over jonge paarden bij elkaar kunt zetten. Anders moet het weer allemaal onderverdeeld worden op rijtechnisch, omgang etc. en dan word het zo onoverzichtelijk! Een subforum lijkt me dus een goed idee!

I agree.

Ik ben dus ook voor, je blijft altijd mensen houden die denken dat ze alles in hun eentje kunnen doen.. denk dat een extra forum (naast rijtechnisch en omgang e.d. dat eigenlijk op hetzelfde neer komt) het echt geen kwaad kan ook nog een voor jonge paarden te hebben.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:43

Oke het lijkt me wel leuk ,aangezien ik drie jonge paarden heb. om een subforum erover te krijgen hier op bokt!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:48

Lijkt me dat de sticky van de leeftijd van het zadelmak maken er ook wel bij passen Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:50

Dinopino schreef:
Lijkt me dat de sticky van de leeftijd van het zadelmak maken er ook wel bij passen Haha!

In het subforum lijkt zo'n sticky me inderdaad wel handig. Alleen al die losse sticky's over jonge paarden lijkt mij niet zo'n goed plan, dan moet je je alsnog een rotje zoeken omdat alles verdeeld staat over Bokt. Lachen
Of bedoelde jij een sticky in een subforum?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:59

inderdaad een sticky in een subforum. Waarbij bij de inleiding ook o.a. naar verwezen wordt.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:41

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:50

Ik die mijn jonge merrie aan het inrijden is heb hier gemengde gevoelens over Ja
Ja het is makkelijk om ervaringen uit te wisselen of op te doen. Maar ik word ook gek van al die subforums. Ik weet niet meer waar ik wat moet zoeken etc...
Dus eigenlijk ben ik tegen Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 14:56

Ik vind het erg naïef om te denken dat mensen klakkeloos dingen van Bokt overnemen. Tuurlijk zullen ze er zijn, maar wanneer je met een punt zit waar je niet helemaal uit komt is het fijn om van verschillende kanten te horen hoe er over gedacht wordt, en daar je eigen conclusie uit te trekken.

Ik heb ruim voldoende basiskennis en ervaring om met jonge paarden om te gaan, maar ben nooit uitgeleerd en gelezen. Zo'n subforum lijkt me ideaal om ook mezelf te verrijken en me ook in te kunnen leven in andere manieren/gebruiken die misschien ook heel nuttig kunnen zijn bij het beleren.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:58

Petulan schreef:
Ik vind het erg naïef om te denken dat mensen klakkeloos dingen van Bokt overnemen. Tuurlijk zullen ze er zijn, maar wanneer je met een punt zit waar je niet helemaal uit komt is het fijn om van verschillende kanten te horen hoe er over gedacht wordt, en daar je eigen conclusie uit te trekken.

Ik heb ruim voldoende basiskennis en ervaring om met jonge paarden om te gaan, maar ben nooit uitgeleerd en gelezen. Zo'n subforum lijkt me ideaal om ook mezelf te verrijken en me ook in te kunnen leven in andere manieren/gebruiken die misschien ook heel nuttig kunnen zijn bij het beleren.

Helemaal mee eens. Lachen
En mij lijkt het juist handiger, ik bedoel, als je ziet staan dat een subforum voor jonge paarden is dan lijkt het mij dat je snel weet dat je dáár je vragen en antwoorden over jonge paarden vind. Tong uitsteken

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:05

Naja volgens mij zijn er al genoeg subforums op bokt..
Niet een slecht idee, maar denk niet dat ze er graag nog meer bij willen Clown

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:08

Mensen die zonder inzicht aanklooien heb je altijd. Wat wij op bokt ook doen en willen. Dus het heeft geen zin om daar rekening mee te houden.

Ik ben vóór een subforum, om dingen te overleggen, leuke dingen te bespreken en tegenvallers te analyseren.

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:00

Ik ben ook vóór een subforum