Topics worden te snel gesloten als het offtopic gaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Topics worden te snel gesloten als het offtopic gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:37

Soms vind ik een slotje goed. Als het echt grof wordt, of als er inderdaad gigantisch in herhaling gevallen wordt.
Maar wat ik bijv. heel raar vond: iemand had eens een topic geopend over een goedgekeurde dekhengst van het KWPN van vroeger. Wilde daar meer info over. Na een hele tijd had ik nieuwe informatie daarover (kwam het toevallig tegen in een oud tijdschrift) en ik plaatste dat in dat topic (drie maanden nadat het geopend werd). Ik was erg benieuwd naar reacties van anderen. Wat schetst mijn verbazing? Komt er een slotje op, omdat het topic te oud was....
Er zijn wel topics die ouder zijn, die wel doorlopen. Daar snap ik dan niks van en dat vind ik onnozele betutteling van de moderators. Ik heb van ergernis Bokt een poos niet bezocht. Maar ben inmiddels weer terug.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:41

Als iedereen maar oude topics naar boven gaat halen wordt het echt een zooitje. Als je zoiets tegen komt, kun je beter een PM aan de TS sturen, of zelf een nieuw topic over de hengst openen (als je zelf nog vragen hebt dan..)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:43

Laatst was er een keer een topic over een meningsverschil tussen man en vrouw, dit mondde uit in een echt onzintopic waar iedereen veel lol hadden, incl TS. Dit werd op slot gezet omdat het off topic was. Dat was ook zo maar so what? Dan denk ik echt: waar bemoei je je mee? Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:43

Apple schreef:
En dan heb je dus een discrepantie en spelen er twee dingen tegelijk.

Het blijkt dat het probleem dat de TS aankaart een probleem is dat meerdere gebruikers van dat zadel hebben. In zoverre een volkomen legitiem probleem waarbij zinnige tips en opmerkingen uitgewisseld kunnen worden.

Daarnaast loopt daar schuin doorheen een hele discussie over de leeftijd van inrijden van paarden.

Jammer van de discussie over het zadel, aangezien dat relevant was, en daar ging het om in het topic.

De andere discussie was volkomen offtopic, hoe belangrijk ook.

Tja, en bij dit topic vond ik het dus juist heel erg belangrijk dat het wel doorliep!! Ik schrok enorm van de foto's in TS haar profiel, die waren ronduit afschuwelijk. Dat mensen daarover vallen vond ik niet meer als normaal, gelukkig zelfs, want als we dat normaal gaan vinden..... Gestoord Zo'n zadel hoort gewoon niet op een 2-jarige met iemand erop, laat staan met gekluisterde benen. Ik zie zoveel topics op bokt die maar doorgaan en doorgaan, hoe off topic ook (ik maak me er niet druk over Haha! ).
Maar het valt me heel vaak op dat juist bij dit soort topics het slot er zo op staat. Beetje vreemd....... Verward Scheve mond

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:00

soms wordt het toch wel heel erg. Heb onlangs blz en blz zitten lezen (ik had op dat moment niets anders te doen Clown ) in een topic op HAW waar men maar bleef dooremmeren over het feit dat de TS in een topje met blote buik op haar pony zat, die men dan weer veel te klein vond, en te dik, en de TS had geen cap op enzovoort enzovoort. Over het eigenlijke onderwerp werd weinig of niets gezegd. Moet daar een slotje op ? Van mij niet, vond het wel een hilarisch topic, eigenlijk. Maar toch vind ik dat jammer, zo'n mentaliteit... Slapen
Sommigen werden daarbij dan ook nog vrij grof over het figuur van de TS. Erg. Verdrietig

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:13

_angela_ schreef:
Als iedereen maar oude topics naar boven gaat halen wordt het echt een zooitje. Als je zoiets tegen komt, kun je beter een PM aan de TS sturen, of zelf een nieuw topic over de hengst openen (als je zelf nog vragen hebt dan..)

Waarom wordt het dan een zooitje? dat is toch juist leuk op een forum? dat er teruggekomen kan worden op bepaalde zaken?
Bovendien zijn veel topics veel ouder dan deze die op slot werd gezet.
Ik kom ook op andere fora en daar doet men niet zo moeilijk over dat soort dingen. En daar is het echt geen zooitje hoor!