[POLL] cap op op HAW graag stemmen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foto's HAW voortaan met cap?

ja
57 (47%)
nee
64 (52%)

Totaal aantal stemmen: 121

Ashley__

Re: [POLL] cap op op HAW graag stemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:08

Kijk, ieder zijn eigen keus of hij wel of geen cap op heeft, dus dat je bij je poll alleen ja of nee in kan vullen, vind ik een beetje raar. Het zou natuurlijk beter zijn als iedereen het wél zou doen, maar goed, iedereen moet het toch zelf weten??

Maar ik vind ook wel dat je beter wél een cap op kunt hebben, vooral bij HAW hier op bokt, vooral als ik zie hoe groot probleem sommigen ervan maken.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:09

Bonnie_Theun schreef:
Kijk, ieder zijn eigen keus of hij wel of geen cap op heeft, dus dat je bij je poll alleen ja of nee in kan vullen, vind ik een beetje raar. Het zou natuurlijk beter zijn als iedereen het wél zou doen, maar goed, iedereen moet het toch zelf weten??

Dat bedoelde ik dus ook. Een optie; "moeten mensen zelf weten" is ietwat duidelijker dan alleen maar "ja" en "nee".

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:09

Ik vind het een heel goed idee, daarmee zal de paardenwereld miss. wel veiliger worden!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:10

Ilzjuh schreef:
Bonnie_Theun schreef:

Dat bedoelde ik dus ook. Een optie; "moeten mensen zelf weten" is ietwat duidelijker dan alleen maar "ja" en "nee".

precies, zelf vind ik dat je daar dus wat meer aan hebt, dus dat je ook een optie hebt : eigen keus

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:11

Dan mag ook niemand je zien zonder cap op met buitenrit, of moet je niet roken want is ook slecht voorbeeld.
Vindt dat het ieders eigen keuze mag zijn.
Ik doe hem bij me eigen paard eigenlijk nooit op, niet dat er niks kan gebeuren maar omdat ik dat zelf niet doe gewoon, op andersmans paarden doe ik het wel. tja is eigen keuze! En om dan die foto's maar in links te moeten zetten omdat anders slecht voorbeeld is nee.. vind ik niet.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:12

crossmonster schreef:
sja maar juist de goede ruiters die veel respect hebben hier die zouden juist het voorbeeld moeten geven.

*knipknip*
maar op geen enkele manege mag je zonder cap rijden, ook op ponyclubs etc

Tja, ik rij al járen niet meer op een manege en op een ponyclub zul je me ook niet zien dus hoe het daar allemaal gaat heb ik niks mee. [En al tijden dat ik eigenlijk alleen men [caploos Clown] en als ik al eens op paard klim ook zonder cap. Met jonge ruin straks uiteraard wel.]

Even als voorbeeld, laatst foto's op bokt van vrouw die héérlijk met paard bezig was. Zonder zadel, hoofdstel en cap. Stoort mij totáál niet.
Vind het heerlijk om naar te kijken én een goed voorbeeld imo.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:12

Je rijd zelf niet met cap, dus wie ben jij dan om te gaan verplichten (hier vraag je daar tenslotte steun bij/voor) dat er geen foto's op HAW van combinatie's zonder cap mogen komen te staan? Scheve mond

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:14

ik heb ja gestemd, hoewel ik het ieders eigen verantwoording vind.
maar ik denk dat als je iedereen met een cap ziet rijden het toch meer een gewoonte wordt en dat is alleen maar veilig.
Als je zonder cap rijd vind ik ook best, maar dan niet zielig gaan doen als je gewond raakt !

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:14

Ik vind die hele voorbeeldfuctie onzin. Mensen die hier op Bokt komen mag je van verwachten dat ze oud en wijs genoeg zijn om zelf dondersgoed te weten wat zonder cap rijden kan aanrichten.
Die gaan echt geen cap opzetten omdat de rest van Bokt dat doet in mijn ogen. Knipoog Het is hun éigen verantwoordelijkheid, en niet die van de rest van Bokt.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:15

ik vind het wel beter. Zo geef je het echte goede voorbeeld. ik stem voor Ja. Waarom? Omdat ik vind dat je (ook via internet) het goede voorbeeld moet geven. Een gordel is verplicht, een helm op scooter of motor is verplicht.. en op wedstrijd is het ook verplicht.. waarom dan thuis niet?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:15

Omdat het thuis is

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:18

Nee, ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dit eigen verantwoordelijkheid, zoals al eerder gezegd vind ik dat het geen regel moet worden, maar dat het wel toegestaan is je mening/commentaar erover te geven.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:19

Goed voorbeeld doet goed volgen, dus ik heb 'ja' gestemt Ja

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:20

AaronYve schreef:
Omdat het thuis is

En het daar dus niet verplicht is Haha!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:20

Dan MOET ik dus een cap gaan KOPEN, als ik foto's wil plaatsen van het rijden.
Van happy dus geen rij-foto's meer te zien op bokt
Lips are sealed Rolleyes

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:21

ik vind het onzin, je zet je foto's op HAW om tips en commentaar te krijgen over je rijden en je houding. Het is ieders eigen hoofd. waarom zouden we ons druk maken over ander mans hoofd. als iedereen nou gewoon doet waar die zin in heeft, heus niet iedereen rijdt zonder cap omdat ze het ''stoer'' vinden. ik vind het onzin en een rare gedachten dat het als voorbeeld moet zijn dat iedereen een cap op bokt met de foto's moet op doen want dan doet iedereen het? Nou echt niet hoor, schapen doen elkaar na maar mensen betwijfel ik er zijn altijd wel mensen die denken van oh hun doen dat ook maar iedereen krijg je er echt niet in mee..
Het is bij dit verhaal echt niet zo van, als één schaap over de dam is..
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten en dat er niet in elke reactie hoeft te komen, 'mischien is een cap een beter idee'. En nogmaals, waarom zouden we ons druk maken om ander mans hoofd, als iedereen met zijn eigen hoofd bezig blijft en of ze zelf wel een cap of zetten of niet. Dat is denk ik meer als genoeg. Lachen
Laatst bijgewerkt door anniek_uc op 09-08-07 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:22

Ik heb tegen gestemd. Hoewel ik wel vind dat zonder cap rijden dom en onverantwoord vind, moeten de mensen het zelf weten.

Edit: met dus helemaal eens met Anniek_uc .

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:23

En meestal als mensen zeggen: 'Ja maar zij doet het ook, dus..' zoeken ze gewoon een excuus voor hun eigen keuze. Knipoog
Ik wil nog wel eens benadrukken dat ik het erg onverstandig vind om geen cap te dragen, hoe goed je kan rijden en op wat voor een lief paard je ook rijdt. Oké, ook ik stap wel eens een rondje uit zonder cap (ook maar weinig trouwens), maar het 'echte werk' doe ik steevast mét cap. Natuurlijk kan je er niks aan doen als je paard ergens van schrikt waardoor je blijvend letsel oploopt, maar het risico van blijvend letsel maak je hierdoor moedwillig groter. Tja, dan weet ik het wel Lachen
Laatst bijgewerkt door GuitarLove op 09-08-07 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:23

AmmieJ_ schreef:
ik vind het wel beter. Zo geef je het echte goede voorbeeld. ik stem voor Ja. Waarom? Omdat ik vind dat je (ook via internet) het goede voorbeeld moet geven. Een gordel is verplicht, een helm op scooter of motor is verplicht.. en op wedstrijd is het ook verplicht.. waarom dan thuis niet?

Omdat thuis mensen er toch anders over denken en het gewoon je eigen keus is!! Je kunt toch niet iedereen verplichten om thuis een cap te gaan dragen!?!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:24

Ik heb op nee gestemd, en waarom niet? Cap is eigen keus, al geef je een "slecht" voorbeeld, wat dan nog? Cap is eigen keus ook voor degenen die jou als voorbeeld zien. Best wel dom als je iemand gaat na doen als je weet dat een cap veiligheid biedt
En daarnaast zou het heel banketstaaf zijn als je geen rijfoto's zichtbaar in een topic zou mogen zetten omdat je geen cap op hebt Koe
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 09-08-07 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:25

Voorbeeld functie??

Ik zie op nbokt zoveel dingen voorbij komen, zowel als het gaat om veilig paardrijden als om het met elkaar omgaan en op elkaar reageren....laten we dat dan eerst maar eens aanpakken, voor we mensen gaan verbieden foto's te plaatsen. Moeten we dan ook mensen gaan vragen reacties in link vorm te plaatsen omdat het anders totaal niet door de beugel kan.

Ieder mens is verantoordelijk voor zijn eigen daden, daar kan bokt toch niet over gaan beslissen...

Vind dit een beetje ver gaan.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:26

Waarom is gordels om in de auto eigenlijk niet 'eigen keuze'?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:28

trisca schreef:

Dat vind ik ook eigen keuze. Maar ik denk dat veel mensen de boete niet willen riskeren en daarom de meeste mensen hem toch wel omdoen.

LadyMadonna

naja, mijn mening is in het andere topic duidelijk. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen hoofd.
Niet mee eens dus

Ashley__

trisca schreef:

Is ergens wel eigen keus, alleen als de politie je ziet heb je een probleem. Verder moet je het toch weten of je je gordel om hebt of niet, als er maar geen politie in de buurt is Tong uitsteken