"je hebt geen cap op"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: "je hebt geen cap op"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:31

Zo heb ik ook wel eens ingezonden brieven gelezen in de Bit, over het feit dat er zoveel ruiters in stonden, bekende nog wel, die geen cap droegen! Drama, waar was dan hun voorbeeldfunctie?

Alsof we allemaal zwakzinnige, infantiele en willoze wezentjes zijn? Koe

Ook daarin vind ik dat men zelf beslissingen moet nemen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:33

Ja oke, de slof is ook zo waarom zouden wij er op reageren mits hij niet goed gebruikt word. Dan kunnen we tips geven hoe het wél moet.

Maar of de TS er wat mee doet? Het is ook geen nuttig commentaar over de cap omdat de TS er waarschijnlijk de volgende keer weer geen op gaat zetten Scheve mond

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:33

Volwassenen niet nee, maar als Anky zonder cap rijdt, willen alle penny's van 10 het ook, want dat is dan stoer!

Zeg niet dat het niet zo is, zo is het bij mij ook begonnen Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:34

Maar Barmat, dit kunnen de kinderen ook op wedstrijden zien door de Z ruiters die met een hoedje rijden..

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:36

Born2BCrazy schreef:
Ik heb m zelf wel altijd op, maar als een ander graag het risico neemt..
Moeten wij dan met zn allen met het vingertje klaar staan?

Vind overigens best dat het een keertje gezegd mag worden, maar imo hoort het rijtechnische toch de boventoon te voeren bij de HAW..
Als iemand diegene per se wil waarschuwen kan dat toch bv via pb?

Vind het altijd zo jammer dat mensen precies weten wat ze 'volgens bokt' horen te zeggen..ik doel dan op zaken in de trend van:
Oh je hebt m wel erg aan de stang
Oh je slof is te strak.. een goede ruiter kan zonder deze hulpmiddelen..
Oh je hebt geen cap op..
Oh je rijd met gympen, hoe gevaarlijk, want..
Oh is je paard nog maar 3, zou m minstens tot 4 jaar in het land laten, want..
Het bit is zo scherp als degene die hem gebruikt..

En zo kan ik nog wel even doorgaan.. best vermoeiend Slapen

helemaal gelijk!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:38

Het is gewoon ontzettend stom om geen cap op te doen. ( Ik denk dat de meesten dat pas beseffen als het te laat is, namelijk als je een flink ongeluk heb meegemaakt) Van mij mag het 10000 x herhaald worden, als dat alleen maar voor zorgt dat 1 iemand op heel bokt hierdoor wel z'n hersens gaat gebruiken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:40

Maar dat zal waarschijnlijk niet werken Winkie

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:40

In een Haw-topic zonder cap en met slof krijg je veel meer reacties dan in een topic waar je netjes rijdt... Clown

Misschien moeten we het toch met zn allen gaan negeren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:40

winkie: dank je dat ik stom ben....
Ik ga geen cap opzetten omdat jij het zegt, ben 26, kan best voor mezelf zorgen, heb ik bokt niet voor nodig

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:42

Goed topic!
Een ieder moet zelf weten of hij/zij een cap op heeft tijdens het rijden en als hij/zij valt dan is dat zijn eigen risico, tenslotte heb je ervoor gekozen om de cap niet te gebruiken!
Dus dat geeft voor mij geen aanleiding om daar nog eens commentaar op te geven, ik blijf graag van beslissingen af, ik neem aan dat de meeste mensen volwassen genoeg zijn keuzes te maken en dan hoef ik er niet op te wijzen hoe slecht en gevaarlijk het is. Dus ja het zou fijn zijn als er een regel komt die deze nutteloze waarschuwingen voorkomt, want tenslotte blijven wij als mens een koppig wezen en doen we toch wat we zelf willen!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:50

stef schreef:
Ik ga geen cap opzetten omdat jij het zegt, ben 26, kan best voor mezelf zorgen, heb ik bokt niet voor nodig

Alsjeblieft.
Moet je ook vooral niet gaan doen. Waarom verstandig doen en een cap opdoen?
Wat is jou reden om geen cap op te doen? omdat het zo warm is?? of omdat het niet 'in' is? Of omdat je zo goed bent dat het onmogelijk is om van je paard af te vallen? Ik kan geen enkele goede rede bedenken om geen cap op te doen.

Maar zoals ik al zei: Je moet waarschijnlijk eerst iets ernstigs mee maken voor dat je je dat gaat beseffen. Ik ben in ieder geval nog steeds blij dat m'n vader een cap droeg toen zijn paard er vandoor ging want anders liep hij nu niet meer rond op deze aardbol.

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:51

mee eens !
Het is toch je eigen verantwoordelijk !?
als diegene zonder cap op dur hoofd valt heeft die andere er toch geen last van ?

Sjonge..

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:52

Als je je toch niets aantrekt van wat de mensen zeggen over het wel of niet dragen van een cap, wat is dan het probleem, dan lees je er toch gewoon overheen??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:52

Ik snap niet dat mensen er zo'n heisa overmaken! Wees blij dat jij het niet bent als je met je hoofd op de stenen terecht komt.. Wat een ander doet moet zij toch weten?

Je gaat toch ook niet tegen iedereen die je zonder gordel ziet rijden of bellend aan het rijden zijn zeggen dat ze de gordel om moeten of niet mogen bellen tijdens het rijden Scheve mond

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:53

Ik vind ook niet dat het elke keer moet worden herhaald, maar als het 1 keer wordt genoemd moet er ook niet direct een drama van worden gemaakt....

Somebitch

rhaps schreef:
Als je je toch niets aantrekt van wat de mensen zeggen over het wel of niet dragen van een cap, wat is dan het probleem, dan lees je er toch gewoon overheen??

Het is niet echt een interessant topic als er in iedere reactie word gezegd dat je een cap op moet Bloos

slimmerik

Ik erger me wel aan die foto's zonder cap. En van mij mogen deze mensen áls ze in het ziekenhuis belanden iig een gedeelte van de kosten rechtstreeks betalen.

Het gaat allemaal van ons gemeenschapsgeld af. Maar het is idd praten tegen dovenmansoren. Mijn vader zei altijd.....er zal bij die mensen wel niets zitten wat beschermd moet worden. Een uitspraak van wel 20 jaar geleden al. Ik vind hem zeer treffend.

Wat mij betreft mogen foto's zonder cap geweigerd worden door bokt.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-08-07 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

horsefan08

Barmat schreef:
Somebitch schreef:
Helemaal mee eens!

Vaak staat er ook nog bij cap is eigen keuze! En dan nog beginnen ze erover..

Datzelfde geldt voor "geen commentaar op mn slof" en "geen commentaar op mn springmateriaal" Knipoog

'
Jaah daar word ik ook d**d moe van krijg de hele tijd allemaal pb's waarom rijd jij met thiedeman??? Boos! Boos! Boos! Boos!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:54

slimmerik schreef:
Mijn vader zei altijd.....er zal bij die mensen wel niets zitten wat beschermd moet worden. Een uitspraak van wel 20 jaar geleden al. Ik vind hem zeer treffend.

Whoosh! Idd!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:56

stef schreef:
Er zullen vast ook mensen zijn die minder recalcitrant zijn.

Ik zie eigenlijk het probleem niet zo. Als je geen cap op hebt krijg je daar commentaar op net zo goed als dat je commentaar krijgt als je een paard met z'n kin op de borst rijdt, als een zoutzak erop zit enz. Zijn ook allemaal dingen die je zelf wel ziet als je de foto's ziet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:58

Tuurlijk Katja, en zeker dat hoef ook maar 1 of 2 keer gezegd te worden, wat vaak niet zo is.

Ik heb zoiets dat van een cap mag gezegd worden ja, maar 1 a 2 keer is genoeg dan weet de TS het wel. Of ze er iets aan gaat doen is dan haar keuze.

En zo vind ik het ook over alle andere rijtechnische opmerkingen!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:58

De keren dat ik van m'n paard ben afgevallen viel ik op m'n rug en nee, ik had geen bodyprotector aan .... Dus vanaf wanneer gaan we daar iedereen op aanspreken?

Zolang een cap niet verplicht is door de overheid hoef ik niet van Bokt te horen dat ik zo'n ding op moet doen (ik vind het onprettige dingen, zitten niet lekker). Autogordel is verplicht, heb ik om. Bij de wielersport is het niet in alle wedstrijden verplicht om een helm op te hebben en dan zie je gelijk dat veel renners ze dus ook niet dragen. Hier in Duitsland moeten kinderen beneden de 12 jaar (dacht ik) een helm op hebben op de fiets.

En net als bij andere topics op Bokt: als het één of twee keer is gezegd is dat genoeg, dus geen pagina's vol graag!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:59

Somebitch schreef:
Ik snap niet dat mensen er zo'n heisa overmaken! Wees blij dat jij het niet bent als je met je hoofd op de stenen terecht komt.. Wat een ander doet moet zij toch weten?

Je gaat toch ook niet tegen iedereen die je zonder gordel ziet rijden of bellend aan het rijden zijn zeggen dat ze de gordel om moeten of niet mogen bellen tijdens het rijden Scheve mond

Ik heb zelf , volgens mij, nog nooit in een topic iets gezegd over een cap maar ik kan het echt wel begrijpen al zegt iemand er wat van. Vooral van de steeds meer voorkomende topics waarin mensen voor het eerst op een jong paard zitten zonder cap.

Als er iemand naast mij in de auto zit, zal ik er echt wel wat van zeggen al heeft hij/zij z'n gordel niet om. En als er iemand naast me in de kroeg staat die de BOB is en gewoon bier aan het drinken is, zal ik er ook echt wel wat van zeggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:59

En kijk eens hoe hard dit topic weer volloopt! Het blijft toch een hot item, die cap! Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:03

Tuurlijk maar of je nu op een jong of op een oud paard zit maakt geen verschil toch? Een oud paard kan ook even lekker gek gaan doen!

Ik vind dat als het gewoon 1 a 2 keer gezegd word dat het genoeg is.. Maar ga geen 9 pagina's vol praten over alleen maar een cap..