Vraagje over SA's...waarom..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Vraagje over SA's...waarom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:56

Ik heb eens mijn vriend geholpen met leden verdwijderen, ja het was een phpBB forum. Was echt een vervelend klusje, alle namen 1 voor 1 invoeren en verdwijderen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:10

Was een gratis forum zeker of een mega oude versie Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:12

Sammie schreef:
Was een gratis forum zeker of een mega oude versie Clown

Vast een oude (phpBB2 Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 00:44

Ja of een subdomein, dan mis je de helft van de handigheidjes
in je adm. paneel. Zelf heb ik een forum van ruim 200 leden,
werk op de phpBB3 versie dus weet zo onderhand wel een beetje
hoe en wat....
Maar ik leer ook nog elke dag bij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 01:10

Het is natuurlijk wel een verschil van een topic met ruim 70.000 leden zoals bokt of een forum van amper 200 leden. Ik neem aan dat het risico van een complete storing ook erg groot is.

Bovendien wat schiet je er als gewone bokker mee op dat die leden verwijderd worden? Ik zie het probleem niet Gaaaap

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:26

Een storing zal wel meevallen, hoor. Waarom zou er in hemelsnaam een storing zijn bij het verwijderen van 1000 namen? Alsof de database geen grotere informatie per seconde verwerkt. Knipoog

Ik zie dit niet als een probleem, heb er geen slapeloze nachten van. Haha! Ik deel trouwens wel de mening van Chiqa, dat ik het ook graag opgeruimder zou zien. Zo'n rommelige ledenlijst doet natuurlijk af, als er bij de rest van Bokt zo goed geprobeerd wordt alles gebruiksvriendelijk, ordelijk en efficiënt te houden. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:53

slimmerik schreef:
Het is natuurlijk wel een verschil van een topic met ruim 70.000 leden zoals bokt of een forum van amper 200 leden.

Laat het forum nu exact op hetzelfde phpBB principe draaien Knipoog

Slimmerik waarom bemoei jij je toch in elk topic met mij, neemt zelfs mijn avatar van mijn eigen site over en stuur je me steeds PB's?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:52

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Het is natuurlijk wel een verschil van een topic met ruim 70.000 leden zoals bokt of een forum van amper 200 leden.

Laat het forum nu exact op hetzelfde phpBB principe draaien Knipoog

Slimmerik waarom bemoei jij je toch in elk topic met mij, neemt zelfs mijn avatar van mijn eigen site over en stuur je me steeds PB's?

En waarom stel jij die vraag niet per pb Chiqa? Ik heb geen avatar van jouw site. Ben zelfs er nog nooit opgeweest. En zo lang ik op bokt zit heb ik je precies 2 keer een pb gestuurd ....gewoon omdat offtopic vragen zo ook gesteld behoren te worden. Ik begrijp uit je opmerkingen dat je iets tegen mij hebt...maar ik heb niets tegen jou. Ik ben in 'n topic wat kritisch geweest : jammer dat je daar zo slecht tegen kunt.
En als je niet wil dat ik op jouw topics reageer dan kun je het beste topics openen op je eigen forum. Daar zal ik wss nooit komen. Hier op bokt ben ik gewoon lid...net als jij en ik heb je nog nooit onheus behandeld dus....

En kunnen we nu weer ontopic verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:55

Afgod
Je weet nogal veel van me he?
Dan is dit de laatste keer hoop ik voor je dat je me achtervolgt. Doei!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:58

Ik heb je nog nooit achtervolgd....je reageert ook net zo veel op topics waar ik in reageer en dat vind ik best.

Ik reageer waar ik wil. En dat zul je moeten respecteren en accepteren. Haha!

ontopic:
Maar ben je nu tevreden met de antwoorden die je in dit topic gekregen hebt? Of misschien kun je Bart pb-en. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 01:33

Chiqa schreef:
Klopt worden dan gewoon 'gasten' en naam komt weer vrij...Ik vind het gewoon 'opvallend' dat dit niet op bokt gebeurd, met name omdat het zo enorm groot is.
Zelf op keline forumpjes zie je dit wel eens...en de berichten blijven gewoon...

Je kunt in een standaard phpBB installatie inderdaad een gebruiker verwijderen, maar wel zijn/haar berichten behouden. Dan zie je inderdaad ook 'gast' staan als auteur. Ik heb zelf een forum beheerd dat behoorlijk actief was en in het begin heb ik op die manier ook wel gebruikers verwijderd. Een groot nadeel hiervan was het aantal 'gasten' dat berichten had gepost, terwijl je om te kunnen posten toch echt geregistreerd moest zijn. Dit gaf verwarring bij veel gebruikers. Ook werd het door veel gebruikers niet echt gewaardeerd om berichten te lezen van een of andere anonieme 'gast'. Gebruikers konden geen profielen inzien van die 'gast' en dus ook niet kijken wat voor berichten de 'gast' in kwestie eerder had gepost. Daarnaast waren er op een gegeven moment zoveel gasten, dat je door de verschillende gasten het bos niet meer zag Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:23

Kunnen we ontopic blijven! Dank jullie wel.