Memorabele bokkers

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Memorabele bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 01:09

Dees schreef:
(...)de memorabelste periode van bokt (...)

Misschien kan daar wel een pagina aan besteed worden, dat is dan ook een prima plek om even stil te staan bij de rol en invloed die Dorine had op haar mede-bokkers en dus op bokt (toen!) in zijn geheel. Je zou dan de topics aan kunnen halen die destijds door of voor haar geopend zijn. Op die manier kan er ook aan andere bokkers-van-ooit gedacht worden, xandra bijvoorbeeld en ook de ander bokkers die er niet meer zijn.

Eigenlijk denk ik dat het krachtiger is als iedereen zo nu en dan aan Dorine en de anderen terugdenkt en even hun een moment van aandacht geeft, ieder op zijn eigen manier.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:10

Er lopen hier eigenlijk twee voorstellen langs elkaar, ten eerste het voorstel om een lijst / artikels te maken van overleden bokkers. Om dat maar heel duidelijk te hebben, dat kunnen we als modteam níet toestaan in verband met toestemming van nabestaanden.

Andere mensen die genoemd worden zijn een RunningKawa en een Pokemon, mensen die op een leuke of grappige manier betrokken zijn bij Bokt of die bepaalde records hebben gevestigd. Dat zou van mij wél in de wiki mogen (in de bokt namespace, net zoals bijvoorbeeld de help), maar dan moet dus inderdaad een lijstje gemaakt worden met wie, en waarom.

Wat Lovely noemt zou ook kunnen: een stukje 'boktgeschiedenis' over de vroege periode van Bokt. Daar zou een link bijkunnen naar hoe Bokt er vroeger uitzag en iets verteld worden over een aantal mensen die in de beginperiode van Bokt belangrijk waren, en daar is Dorine er - naar ik begrepen heb, ik was er zelf niet bij - er zeker één van.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:12

Dat laatste zou mijn voorkeur hebben Ja Als ik naar de 2e alinea kijk dan lijkt het me niet haalbaar. Ik zei net al in een pb dat Laura bv ook memorabel is, of Tyrza, of ... Iedereen komt op andere delen van het forum en iedereen treft andere mensen. Blijft imo heel subjectief.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:19

Ik ben bang als je een lijst maakt van overleden bokkers, je mensen gaat vergeten. Niet iedereen die overleden is, heeft zich in de "kijker" gespeeld.

Dorine zelf is eigenlijk een verhaal apart. Daar zijn we het wel over eens. Maar herinneringen aan haar zien we regelmatig voorbij komen. En dat is goed zo denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:20

iedereen heeft idd eigen memorabele bokkers.. Ik heb bijv geen idee waarom Laura dat zou zijn.
Iksi bijv weer wel (voor mij) en dan niet omdat hij vermoord is, maar om zijn scherpe, en leuke teksten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:24

Ellende schreef:
Wat Lovely noemt zou ook kunnen: een stukje 'boktgeschiedenis' over de vroege periode van Bokt. Daar zou een link bijkunnen naar hoe Bokt er vroeger uitzag en iets verteld worden over een aantal mensen die in de beginperiode van Bokt belangrijk waren, en daar is Dorine er - naar ik begrepen heb, ik was er zelf niet bij - er zeker één van.

Inderdaad, zoiets dacht ik ook aan. Als de bokkers van toen even opnoemen wat hun het meeste is bijgebleven uit de boktgeschiedenis dan ben je al een heel eind. Leuke dingen en minder leuke dingen, van alles wat.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:02

Gister kwam ik dit topic tegen, maar ik had het nog niet gelezen. Dus even een bookmark geplaatst.

Ik weet niet of je een lijstje moet maken met bokkers die overleden zijn, je weet niet wat de overleden persoon er zelf van vind+ dat je niet alle nabestaande kunt contacteren. Ik zit ook te denken, Lavina dacht ik dat het was is ook overleden, maar net wou ik het even opzoeken maar ik kon het niet vinden, dus ik zal de gebruikersnaam wel fout hebben..
Ik denk dat je wel een gedichtje of een regeltje kunt plaatsen en dan daarbij ''Als herdenking aan alle bokt-leden die er niet meer zijn'' oid. Dat je er toch bij stil kunt staan, maar dat het niet te persoonlijk word.

Een lijst met bokt-hoogtepunten/dieptepunten, dingen die zijn gebeurt zoals de 1 aprilgrappen, geld inzameling die was opgezet en dat soort dingen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 21:47

Het idee van Farouche spreekt mij erg aan Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:26

ik denk ook zeker dat Dorine voor zo'n relatief grote groep bokkers zoveel betekend, omdat bokt toen nog anders in elkaar zat. Het was veel kleiner, iedereen kende elkaar, elke bokker wist wat er aan de hand was toen bokt omgeven werd door een zwarte rouwrand...
Dat is nu niet meer, met alle respect voor alle bokkers die daarna overleden zijn, Dorine's boktverhaal ligt (voor mij) gewoon anders. Niet in de zin dat ze meer is, of misschien in zekere zin wel, omdat ik van enkele die hier genoemt worden geen flauw idee heb wie ze zijn.
Het blijft een hele moeilijke kwestie, en als het zo moeilijk is, kan je het misschien beter laten varen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:20

Stef, dat is ook precies wat er met bokt gebeurd is en dat heeft z'n goede en slechte kanten. Maar als er iets komt over Bokt-maar dan vroeger, dan moet er ook een verwijzing komen naar Dorine, want dat was toen belangrijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:21

Hebben jullie geen topic over Dorine op jullie BvT topic??

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:30

Ik sluit me qua idee over een artikel aan bij Lovely en Farouche. Een wiki-artikel over de boktgeschiedenis en daarbij een lijst met hoogte- en dieptepunten. Op deze manier komen vanzelf memorabele dingen, waaronder ook personen, aan bod.

Verder ga ik mee met Dees. De irritatie over het niet eens fatsoenlijk kunnen schrijven van een naam is hier ook duidelijk aanwezig. Dit zegt naar mijn idee genoeg.
Ook qua commentaar op een stukje ga ik mee met Dees.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:49

De enige overleden Bokker waar je toestemming van de nabestaanden van zou kunnen krijgen is Beeniebrenie, denk ik. (Haar zus zat toch ook op Bokt?)

Een Wiki artikel over de boktgeschiedenis lijkt me wel leuk ja. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:55

ik ben een voorstander van een lijst van overleden bokkers.
dat vind ik memorabele bokkers,
sommigen zijn door ziekte overleden, velen door een ongeluk met paard, dus ik vind dat wij als paardenliefhebbers daar best wat stil bij mogen staan.

mischien zijn er bokkers die de nabestaanden willen benaderen?
het is haalbaar !

pokemon of mensen met veel berichten, nee sorry duie hoeven van mij niet in een lijstje hoor, wellicht kunnen de topics van pokemon aangehaald worden in een topic van boktgeschiedenis.

maar mensne die memorabel zijn, zijn IMO overleden mensen, of ze hier op bokt nu iets betekend hebben of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:26

wie is pokemon?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:09

takkie_muis schreef:
wie is pokemon?

Zoekfunctie, gebruik die maar eens. Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:14

Of tweety, was ook zo;n leuk geintje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:14

Jaaaah, dat was best heel gewaagd Lachen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:07

Ik zal alvast beginnen aan een stuk over mezelf.

Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:27

SuperPepeijn schreef:
Ik zal alvast beginnen aan een stuk over mezelf.

Haha!

Wil je ermee stoppen dan? Haha!

*gaat op zoek voor eigen romanschrijver*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:06

Zoals Ellende al heeft gezegd, er komt zeker geen lijst oid met overleden bokkers.

Verder is iedereen welkom een een "weet je nog van toen" artikel te schrijven voor de OverBokt Wiki.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:16

stef schreef:
Ik ga met ellende mee betreft de nabestaanden.
Daarnaas zou ik me beperken tot overleden bokkers, vind het een beetje wrang dat dorine en kawa in het zelfde rijtje zouden komen (no offence kawa)

Ik sta ook liever niet in dat rijtje...wil graag nog even bij de levende blijven Lachen

Ik vind veel berichtjes rammen niet echt iets aparts.
Maar hoe Dorine haar verhaal hier deelde en zo positief was en nog altijd wat opbeurends naar een ander toe kon schrijven vind ik wel uniek.

Denk dat een verhaal met dingen van bokt wat bij is gebleven toevoegen wel kan.
En dat kun je ook up to date blijven houden.

Net als in de gewone wiki, waar per jaartal belangrijke gebeurtenissen staan van dat jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:27

Kaiya schreef:
takkie_muis schreef:
wie is pokemon?

Zoekfunctie, gebruik die maar eens. Knipoog

ksn niet veel soeps vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:39

Leuke opmerking takkie_muis... ROFL Clown Vooral omdat je hem volledig onwetend plaatst... Lachen

Pokemon was een ja.. soort "rel"gebruiker die begon over groentesoep en hoestdrank voeren aan je paard. Zeg maar een Penny-account van het eerste uur.

Bijv. : viewtopic.php?p=426351#p42635

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:43

haha super

edit:heb pokemons berichten gelezen lag dubbel