"Let niet op mijn houding" ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: "Let niet op mijn houding" ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:35

Redrumfox schreef:
Vind het eerder dom van diegene, je zet je foto's op [HAW] om verbeterd te worden. Als je er dan bij zet 'niet op mijn houding letten' oftewel 'geen commentaar geven over mijn slechte houding' dan wordt je daar dus ook niet op verbeterd. Je loopt dan ook goede tips mis. Iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het ronduit dom.

Helemaal mee eens Lachen .

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:36

Kaitlin schreef:
Om het paard????In mijn ogen gaat het nog altijd om de combinatie! Lekker makkelijk, 'zie je hoe goed mijn paard loopt? Maar let er maar niet op hoe ik hem rijd??'
Het spijt me, maar daar kan ik me niet in vinden.

Inderdaad. Vind niet dat het alleen maar gaat om hoe het paard loopt hoor. Het gaat om hoe de combinatie opzich oogt. Dus niet alleen het paard, niet alleen de ruiter, maar het teamwork tussen beide.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:39

Niien_ schreef:
ksb schreef:
Om het paard????In mijn ogen gaat het nog altijd om de combinatie! Lekker makkelijk, 'zie je hoe goed mijn paard loopt? Maar let er maar niet op hoe ik hem rijd??'
Het spijt me, maar daar kan ik me niet in vinden.

Inderdaad. Vind niet dat het alleen maar gaat om hoe het paard loopt hoor. Het gaat om hoe de combinatie opzich oogt. Dus niet alleen het paard, niet alleen de ruiter, maar het teamwork tussen beide.

eindelijk iemand die het ook snapt Pling Is het eerste wat ik als klein meisje geleerd hebt, het ligt niet aan jou, het ligt niet aan je pony, maar het gaat erom wat jullie samen fout en goed doen! (heb zo ook geleerd dat je van rijtechnische fouten nooit je paard de schuld mag geven Knipoog maar dat is off-topic, haha!)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:41

Het kan toch zijn dat de rijder al druk bezig is met het verbeteren van de houding, echt niet iedereen is al gelijk super qua zit en houding. Wanneer er al aangewerkt wordt maar het op de foto's nog niet super is dan is al dat commentaar over de houding toch niet nodig..
Geef dan commentaar over dat het dier wat meer ingebogen of wat rechter of wat meer op achterhand weet ik wat Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:43

Cheveyo schreef:
Het kan toch zijn dat de rijder al druk bezig is met het verbeteren van de houding, echt niet iedereen is al gelijk super qua zit en houding. Wanneer er al aangewerkt wordt maar het op de foto's nog niet super is dan is al dat commentaar over de houding toch niet nodig..
Geef dan commentaar over dat het dier wat meer ingebogen of wat rechter of wat meer op achterhand weet ik wat Knipoog

Dan zou ik er persoonlijk bij zetten dat er best commentaar mag over de houding, maar dat er wel al aan gewerkt wordt dus dat het niet nodig is. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:43

Precies Chev Lachen

Stel dat je inderdaad al een poos bezig bent om bijvoorbeeld rechterop te zitten. Op gegeven moment zit je nog niet helemaal rechtop, maar al een stuk beter dan bijvoorbeeld een half jaar geleden.

Je hebt je paard in een mooie middendraf, leuke foto's van geplaatst, want je wilt die middendraf tonen. Voor de zekerheid zeg je er nog bij dat je aan het werken bent aan je houding.

Als je dan 35 keer te horen krijgt dat je rechter op moest gaan zitten dan kan ik me voorstellen dat zo'n TS dan iets heeft van Rolleyes . Weet ik, werken we al aan, is al verbeterd, maar ik wou die middendraf laten zien.

Zomaar een voorbeeld.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:46

Juist Apple...het is soms zo doorzagerig en betweterig dat het niet leuk meer is om een topic op HAW te zetten.
Je ziet ook wel eens dat zo'n topic op ITP wordt gezet, ik kan me dat heel goed voorstellen!
Ze moeten maar steeds herhalen wat er op de foto te zien is..(qua ruiter dan).

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:49

Cheveyo schreef:
Ze moeten maar steeds herhalen wat er op de foto te zien is..(qua ruiter dan).

Over dat herhalen ben ik het met je eens. Na een paar keer snappen mensen het wel (tenminste, ik zou het na één keer al snappen). Maarja, Bokt, als er één schaap over de dam is... Knipoog
Alleen vind ik altijd persoonlijk "let op mijn houding" een beetje raar overkomen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:50

Ik irriteer me eigenlijk nooit zo snel aan dingen, maar negeer ze gewoon als ze me niet aanstaan Knipoog.

Maar je hebt wel gelijk, het lijkt echt een trend geworden om van tevoren al excusen te geven en je in te dekken want owee als er eens iets slechts over je gezegd zou worden. In mijn ogen is er bij HAW sprake van een samenspel tussen mens en paard, paarden gaan immers niet uit zichzelf werken. Wat het paard doet is een gevolg van wat de mens doet en de enige manier om daar commentaar op te geven is imo door op de mens commentaar te geven. Als het paard niet doet wat hij moet doen dan is dat omdat de mens niet doet wat hij moet doen.

Ik denk dat het gewoon een probleem van de mens is, er zijn maar weinig mensen die om kunnen gaan met negatief commentaar/opbouwende kritiek. De meesten voelen zich dan meteen aangevallen en gaan in de verdediging ipv dat ze erover na gaan denken en gaan bedenken hoe ze het kunnen veranderen. Ligt nu eenmaal in de aard van de mens.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:51

Ik vind trouwens wel een 'let niet op mn houding' beetje afhangen van hoe het gebracht wordt. Als het een excuus is om dan maar zonder cap in spijkerbroek onderuitgezakt op een pony te hangen dan vind ik het een ander verhaal.

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:54

Ja ik vind de houding ook het meest belangrijk. Als mensen geen commentaar willen op hun houding dan moeten ze gewoon geen foto's plaatsen!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:55

zei ze na 9 posts Knipoog. Dus als je geen commentaar op je al sterk verbeterde houding wilt dan moet je geen foto's plaatsen?
....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:55

Aan de ene kant snap ik het wel een beetje. Ik heb rugproblemen en kan niet 100% recht op zitten en als je al 10 keer hoort dat je rechterop moet zitten is dat best frustrerend. Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:58

Cheveyo schreef:
zei ze na 9 posts Knipoog. Dus als je geen commentaar op je al sterk verbeterde houding wilt dan moet je geen foto's plaatsen?
....

Snap niet echt wat het aantal posts ermee te maken heeft? Als dit haar mening is, mag ze die dan opeens niet uiten omdat ze maar negen posts heeft? Nagelbijten / Gniffelen

#Ymke# schreef:
Aan de ene kant snap ik het wel een beetje. Ik heb rugproblemen en kan niet 100% recht op zitten en als je al 10 keer hoort dat je rechterop moet zitten is dat best frustrerend. Knipoog

Dat vind ik een heel ander verhaal. Lachen Vind ik ook een goede reden, maar als ik jou was zou ik dat er dan gewoon bij zetten in de beginpost? Dan krijg je er vast minder commentaar over (je hebt altijd Bokkers die nogal moeite hebben met het lezen van een beginpost natuurlijk Knipoog ).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:01

Een melding in de trand van "houdt er rekening mee dat ik hier en daar last van heb wat mijn houding beinvloed" vind ik toch wel anders als "let niet op mijn houding (want ik kan niet tegen negatief commentaar)" Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:01

Dat zeg ik niet, zie de smiley...gelukkig maar want ik zie net dat het niet zo vers is als het lijkt Knipoog.
Waarom moet je alles van te voren aangeven zodat ze niet over je heen racen...?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:03

Is het ook niet zo dat je op een gegeven moment weet van de wat vaker postende bokkers op HAW hoe die normaal gesproken op hun paard zitten?

Dat het dus op gegeven moment bij de vaste bezoekers min of meer bekend is dat er iemand rugproblemen heeft, of aan het werken is aan de houding, of iets medisch heeft, of een paard heeft dat heel hoog opgooit waardoor doorzitten moeilijk is, dat soort dingen?

Dan is het bij de vaste posters/bezoekers makkelijker om te zien of er vooruitgang is en dan wordt daar meer op gereageerd dan op houding dingen.

Mensen die niet vaak op HAW komen of de vorige topics niet kennen zien de vooruitgang niet en zullen dus wellicht sneller houding commentaar geven.

Falona: "let niet op mn houding" wordt inderdaad soms ook gebruikt als een soort "excuus" of dooddoener.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:04

Cheveyo schreef:
Waarom moet je alles van te voren aangeven zodat ze niet over je heen racen...?

Omdat dit Bokt is. En Bokt gaat nou eenmaal graag lang door over dingen die al honderd keer gezegd zijn. Lachen
Als je dit niet wilt zul je óf geen foto's moeten plaatsen, óf je goede reden erbij moeten zetten.

Ik zei al, ik heb er geen problemen mee als mensen het erbij zetten omdat ze er lichamelijke reden voor hebben. Maar ik kan niet ruiken wanneer mensen dat hebben, of dat ze denken "ik kan niet tegen negatief commentaar dus heb maar geen aanmerkingen op mijn houding".

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 14:06

Het probleem zit natuurlijk in het feit dat tekst op 'papier' op tig verschillende manieren kan zijn bedoeld en kan worden opgevat en dat dat niet altijd strookt met elkaar natuurlijk. Maar als ik dan inderdaad iemand met sportschoenen en spijkerbroek wat zie rondsjokken dan wordt de "let niet op mijn houding" toch al snel als excuus opgevat ja.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:07

Ik heb mezelf nog niet op HAW gezet geloof ik, gewoon omdat ik geen 'zin' heb in al die ongevraagde herhalingen...
Wil heus wel tips als die er zijn nav de foto's maar doorzagen hoeft nou ook weer niet Knipoog.

Nou eerlijk gezegd lijken diverse zinnetjes over 1 tip wel heel veel op elkaar...

Sportschoenen en spijkerbroek is idd niet veilig net als geen cap...Zelf rijd ik wel in spijkerbroek en met/en zonder cap..(western)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:26

Niien_ schreef:
#Ymke# schreef:

Dat vind ik een heel ander verhaal. Lachen Vind ik ook een goede reden, maar als ik jou was zou ik dat er dan gewoon bij zetten in de beginpost? Dan krijg je er vast minder commentaar over (je hebt altijd Bokkers die nogal moeite hebben met het lezen van een beginpost natuurlijk Knipoog ).

Heel veel bokkers hebben daar problemen mee Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:28

Ik ben het er ook wel mee eens dat het een beetje raar is om neer te zetten, zeker als het over de houding in het algemeen waar ze geen commentaar op willen. Ik heb ik mijn laatste topic ook gezegd: let niet op mijn voet omdat mijn laars heel ver afzakte, maar dan gaat het niet specifiek over mijn houding.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:36

Ironisch genoeg zijn dit nu net ook dingen die duidelijk in de regels van HAW staan. Haha! Ergens geen commentaar op vragen is verboden, zo'n topic wordt (mits het gezien wordt en/of getemd) ook direct gesloten. Puur omdat HAW juist voor rijtechnisch commentaar is, en niet voor de "leuk paardje" reacties.
Verder staat er ook in de regels dat er niet eindeloos over een zelfde iets gehamerd mag worden, als het al 10 keer is gezegd hoef je het geen 11de keer te zeggen, het is dan wel duidelijk voor de TS. Zeker het laatste is iets wat schijnbaar nogal moeilijk is voor gebruikers, zeker in een hardlopend topic. En ook zeer moeilijk te modereren. Dus als er zoiets gezien wordt, schroom niet om op de tem knop te duwen! Juist in een beginstadium van een topic kan er nog makkelijk bijgestuurd worden, want zoals jullie al zeggen, als er 1 bokker over de dam is.......

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:44

#Ymke# schreef:
Heel veel bokkers hebben daar problemen mee Knipoog

Helaas wel ja. Lachen
En dat is jammer, want dat is een grote sfeerverpester op Bokt hier soms. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:10

haha ik ken nog zo'n zinnetje: cap is eigen keus Knipoog (dan denk ik altijd: maar vallen niet) Tong uitsteken